smilefjes Skrevet 19. november 2008 Forfatter #401 Del Skrevet 19. november 2008 Så det ble hyttetur ja, det høres ut som det gikk fint! Det er vel godt å komme seg litt unna de vante veggene hjemme og tenke på andre ting. Dessuten hørtes det jo ut som veslejenta storkoste seg Jeg synes ikke du skal tenke noe mer på den blødningen. Den er vel over nå, ikke sant? Man kan jo spekulere seg i hjel om hva som var grunnen, men det er bare bortkastet energi. Hvis du kjenner de tankene kommer, må du prøve å skyve dem bort. Lover du meg det smilefjes? Nå må jeg jobbe litt igjen, men vi tastes både her og på PM! Ha en fin dag så lenge Lover det, søta! Og så leste jeg at du hadde fått en liten sykmelding du også. Håper på gode dager for deg og mer overskudd!!! Godt at du og samboeren fikk ordnet opp. Dere minner meg faktisk mye om meg og mannen!!! Vi har innimellom hatt slike misforståelser/utblåsniner, men etterpå kan vi nesten bare le av det, for til syvende og sist, forstår vi hverandre godt og ønsker egentlig bare å støtte hverandre... Her har det skjedd ting siden sist ja. Skummelt med blødning da, men heldigvis førte det jo til noe godt da Nå vet vi at det er en liten jente inni der Gratulere så mye. Og under 10 uker igjen Tida flyr ja, er ikke lenge igjen for deg heller Aimee. Høres ut som dere har hatt en kjempefin hyttetur da, moro med så mange. Noen spesiell grunn til at dere var så mange på tur eller? Vi er en vennegjeng som egentlig har startet med 6 gode venninner fra barne- og ungdomsskolen som etterhvert er blitt utvidet med både menn og barn i tillegg til et og annet par til. Vi har vært på en slik fjelltur før og i tillegg hatt en ferieuke i Danmark sammen sommeren for et par år siden. Nå planlegger vi gjentakelse av suksessen sommeren som kommer. Vi leier et svært hus, og så blir alle som kan med. Fantastisk moro!!! (Men en uke holder ) Hvordan mor har det psykisk, påvirker ikke bebisen med mindre det er snakk om alvorlige greier, som jeg jo håper det ikke er? Neida, det meste går seg jo til. Men fastlegen min var søt, da, når jeg uttrykte min bekymring til ham. Han mente at babyen var mest opptatt av min fysiske tilstand, og den er jo bra! Nå måtte jeg bare innom å hilse på Tenk at du skal få en :rødme: Skjønner du ble skremt av blødningen, men så godt at alt er bra med dere !!! Nå er jeg bare full fart innom, men lover å oppdatere meg skikkelig i morgen ! Du må konsentrere deg om det store som skjer med deg om dagen, du!!! Jeg synes det er kjempespennende og kommer til å følge nøye med! Ja det blir herlig med ei jente til. Og så gøy for vesla mi å få en søster! Er virkelig fornøyd med det!!! (Selv om en gutt sikkert ville vært like velkommen og ønsket...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. november 2008 #402 Del Skrevet 19. november 2008 Moro å ha to jenter da. Er nesten litt misunnelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 19. november 2008 #403 Del Skrevet 19. november 2008 Vi er en vennegjeng som egentlig har startet med 6 gode venninner fra barne- og ungdomsskolen som etterhvert er blitt utvidet med både menn og barn i tillegg til et og annet par til. Vi har vært på en slik fjelltur før og i tillegg hatt en ferieuke i Danmark sammen sommeren for et par år siden. Nå planlegger vi gjentakelse av suksessen sommeren som kommer. Vi leier et svært hus, og så blir alle som kan med. Fantastisk moro!!! (Men en uke holder ) Så utrolig gøy at dere har klart og bevare en sånn tradisjon. Moro når man kan ta med mann og barn etterhvert også ja Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 20. november 2008 #404 Del Skrevet 20. november 2008 Og så leste jeg at du hadde fått en liten sykmelding du også. Håper på gode dager for deg og mer overskudd!!! Godt at du og samboeren fikk ordnet opp. Dere minner meg faktisk mye om meg og mannen!!! Vi har innimellom hatt slike misforståelser/utblåsniner, men etterpå kan vi nesten bare le av det, for til syvende og sist, forstår vi hverandre godt og ønsker egentlig bare å støtte hverandre... Nå planlegger vi gjentakelse av suksessen sommeren som kommer. Vi leier et svært hus, og så blir alle som kan med. Fantastisk moro!!! (Men en uke holder ) Hola! Hvordan går det? Jeg har vært hjemme i dag og det har vært så uuuutrolig deilig. Det var helt klart en god avgjørelse Det er litt av en sommerferie dere planlegger! Det høres veldig koselig ut. Samlet med gode venner og man har alltid en barnevakt dersom du vil ut en tur Skjønner at en uke holder, tror nok ikke jeg hadde klart mer enn det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogmusa Skrevet 26. november 2008 #405 Del Skrevet 26. november 2008 Så du har vært lat her inne du og ja.Bra det ikka bare var meg. Men jeg hadde ikke noe data hjemme da og gidder ikke å stå på jobben og skrive.Har data som kassa-aparat,så jeg har jo kikket innom et par ganger. Så koselig å få to jenter i hus da. :rødme: Jenta våres ønsker seg en lillesøster,men om hun får ønsket sitt oppfylt vites ei.Den er i hvertfall utrolig aktiv så det blir nok litt mer fart på denne enn det var med musejenta ja. Skal du legge ut magebilde da eller? Nysgjerrig....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 28. november 2008 Forfatter #406 Del Skrevet 28. november 2008 Moro å ha to jenter da. Er nesten litt misunnelig Hehe...ja, jeg hadde nok vært like henrykt over to gutter! Eller en av hver. Men en av grunnene til at jeg synes det er så koselig med jente, er at da får jenta mi en søster (som jeg alltid har ønsket meg). Så får håpe at aldersforskjellen ikke gjør at det tar altfor lang tid før de har glede av hverandre... Hun, på sin side, ønsker seg mest en storebror, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 28. november 2008 Forfatter #407 Del Skrevet 28. november 2008 Så utrolig gøy at dere har klart og bevare en sånn tradisjon. Moro når man kan ta med mann og barn etterhvert også ja Ha en fin dag. Ja, ikkesant? Ikke minst at ungene kommer så godt overens, selv om det er et aldersprik på 8 år så langt. Gøy at de får trent på å være sammen og ta hensyn til hverandre på tvers av aldersinndelingene det vanligvis er i barnehager og på skoler. Men travelt med så mange på et sted da!!! Så i helgen skal vi ha besøk av bare en av disse familiene, og jeg må innrømme at det blir deilig å være sammen litt færre av gangen også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 28. november 2008 Forfatter #408 Del Skrevet 28. november 2008 Hola! Hvordan går det? Jeg har vært hjemme i dag og det har vært så uuuutrolig deilig. Det var helt klart en god avgjørelse Det er litt av en sommerferie dere planlegger! Det høres veldig koselig ut. Samlet med gode venner og man har alltid en barnevakt dersom du vil ut en tur Skjønner at en uke holder, tror nok ikke jeg hadde klart mer enn det! Håper du fortsatt nyter hjemmedagene du har innimellom. De er vel fortjen og unt!!! Ja ferien blir morsom den! Gøy med mange mennesker samlet under samme tak, eller forhåpentlig minst mulig under tak...vi må jo håpe på kjempevær! Rart å tenke på at det ikke bare kommer til å være meg, mannen og vesla når vi kommer så langt!!! VI er jo blitt ganske vant til å være 3... Men det blir vel desto større overgang for dere å gå fra to til tre!!! om bare noen få måneder sitter vi her begge to med hver vår småtass... Gleder meg så veldig til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 28. november 2008 Forfatter #409 Del Skrevet 28. november 2008 Så du har vært lat her inne du og ja.Bra det ikka bare var meg. Men jeg hadde ikke noe data hjemme da og gidder ikke å stå på jobben og skrive.Har data som kassa-aparat,så jeg har jo kikket innom et par ganger. Så koselig å få to jenter i hus da. :rødme: Jenta våres ønsker seg en lillesøster,men om hun får ønsket sitt oppfylt vites ei.Den er i hvertfall utrolig aktiv så det blir nok litt mer fart på denne enn det var med musejenta ja. Skal du legge ut magebilde da eller? Nysgjerrig....... Oj, ja, magebilde ja... Faktisk så har vi ikke tatt et eneste et denne gangen.. Vi må nok passe oss så vi ikke går i den 2. barnsfellen at vi ikke gjør like stor innsats for å skaffe henne hyggelige og morsomme minner og historier fra hun ble født og var liten. Selvfølgelig er alt med veslejenta vår grundig dokumentert, og tror jeg vil føle meg som en dårlig mor om jeg ikke kan tilby nr 2 i allefall i nærheten av det samme som nr 1. Men det er faktisk litt vanskelig... Men legge ut bilde, hvordan gjør jeg i såfall det??? Og er jo egentlig ikke interessert i å vise "hele verden" magen min... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. november 2008 #410 Del Skrevet 28. november 2008 Hehe, litt verre å få en storebror Tror ikke jeg heller kommer til å ha like godt dokumentert graviditet neste gang. Heldigvis tror jeg ikke babyen bryr seg om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 29. november 2008 #411 Del Skrevet 29. november 2008 Bare kjapt innom for å ønske deg en god helg smilefjes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 30. november 2008 Forfatter #412 Del Skrevet 30. november 2008 Hehe, litt verre å få en storebror Tror ikke jeg heller kommer til å ha like godt dokumentert graviditet neste gang. Heldigvis tror jeg ikke babyen bryr seg om det Nei, akkurat det betyr nok ikke så mye, men bilder av seg selv derimot....det er viktig at blir mere likt. Ser nå hvor moro jenta vår synes det er å se på bilder av seg selv, både fra kort tilbake i tid og hendelser hun husker, men ikke minst babybilder! Vi har sett litt på bilder i det siste, mest fordi vi tenkte det kunne forberede henne på hva slags person som kommer til oss om et par måneder. Men hun er jo blitt så glad i babybildene av seg selv at hun stadig kommer å spør om vi ikke kan se på dem. Og hun elsker at jeg forteller hvordan hun var og hva hun likte og sånn. Søtt... Bare kjapt innom for å ønske deg en god helg smilefjes! Takk takk! Joda helgen er slett ikke blitt verst, sett bort fra et meningsløst forsøk på litt juleshopping på lørdagen. Tenkte vi skulle dra på et litt stort senter for å få alt under samme tak, og visste jo at det kom til å bli mye folk. Men at det skulle være sååå ståkete og slitsomt, hadde jeg ikke regnet med (nei, det er ikke ofte jeg er på kjøpesenter, og nå vet jeg hvorfor jeg skal fortsette med det ) Klart jeg er sikkert ekstra gretten og sliten i min tilstand, men jeg må ærlig innrømme at jeg lurer på om alle som drar slike steder en lørdag (og i alle fall rett før jul) har et særlig ønske om å plage seg selv... Men vi fikk nå i allefall kjøpt kalendergaver til veslemor, så i kveld venter jobben med å pakke inn 24 stk små pakker. Koselig det! I dag skulle vi egentlig hatt besøk av en vennefamilie, men de ble syke, så vi fikk heller en nabofamilie over hit. Blir litt kjedelig for lillemor med en hel helg uten andre barn å leke med, så vi har kost oss med å spise middag sammen og småprate mens ungene har lekt sammen. Nå er jo alle småbarn trygt i seng, og jeg håper jeg skal være flink nok til å få gjort litt jobbting, så jeg kan føle at jeg starter uken litt på forskudd, for en gangs skyld... Så får vi vel se. Kjenner det er litt fristende å bare synke ned i sofaen med Robinson og ikke minst Ocean's twelve (George Clooney ) på tv, men skal gjøre et ærlig forsøk.. God søndags kveld til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 2. desember 2008 #413 Del Skrevet 2. desember 2008 Joda helgen er slett ikke blitt verst, sett bort fra et meningsløst forsøk på litt juleshopping på lørdagen. Tenkte vi skulle dra på et litt stort senter for å få alt under samme tak, og visste jo at det kom til å bli mye folk. Men at det skulle være sååå ståkete og slitsomt, hadde jeg ikke regnet med (nei, det er ikke ofte jeg er på kjøpesenter, og nå vet jeg hvorfor jeg skal fortsette med det ) Klart jeg er sikkert ekstra gretten og sliten i min tilstand, men jeg må ærlig innrømme at jeg lurer på om alle som drar slike steder en lørdag (og i alle fall rett før jul) har et særlig ønske om å plage seg selv... Æsj ja! Jeg skrev det nettopp til Tussi at, man skulle nesten fått betalt for å shoppe på en lørdag nå i julestrida. Mitt mareritt Storo senteret holder jeg meg unna i helgene. Jeg blir rett og slett i dårlig humør av tettpakka butikker, håpløse parkeringsplasser og menneskemasser. Det blir ikke særlig gode julegaver ut av det heller! Jeg har kjøpt en del på nettet, det er veldig deilig. Både stille og rolig og gjerne litt billigere enn butikkpriser. Men du er vel hjemme noen dager i uka du også? Hvorfor tar du ikke julehandelen på en ukedag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #414 Del Skrevet 2. desember 2008 Uff ja, storo er jo grusomt. Ikke minst å parkere, men det er kanskje blitt bedre etter at de har bygget litt flere parkeringsplasser der? Joda, har jo mulighet til å være litt fleksibel på arbeidstiden i og med at jeg er 30% sykmeldt, men har egentlig omtrent jobbet fullt uansett men heller tatt flere pauser i løpet av dagen eller avsluttet litt tidligere, for jeg jobber jo egentlig ikke så effektivt som før, så føles feil å ikke jobbe i det hele tatt en og en halv dag, som jeg egentlig kan. Men jeg har jo en jobb som er ganske fleksibel i utgangspunktet, så tar meg nok noen timer fri en dag og gjør unna shoppingen. ALDRI MER EN LØRDAG PÅ KJØPESENTER!!! Jeg kan egentlig ikke klage, har ikke så mange å kjøpe til fordi både mannen og jeg har ganske liten familie. Så jeg skal nok ikke trenge å stresse meg ihjel til jul. Det verste blir sikkert å bli ferdig med de 6 scrappe-kalenderne jeg har tatt mål av meg til å lage til diverse familiemedlemmer til jul. Har alt av utstyr og bilder klart, men det passer liksom aldri å spre alt utover stuebordet og starte prosjektet. Særlig ikke med en særdeles nysgjerrig 3-åring i hus som gjerne skulle "hjulpet" mamma med alt sammen... (Litt skal hun få hjelpe til, da, det er jo gøy for disse besteforeldrene at barnebarnet har tegnet og klippet og limt litt og satt litt preg på gaven hun også ) Nå blir det tidlig middag her i heimen før turen går til veslas turning hvor det skal være juleavslutning i dag. Det tror jeg blir en stoor opplevelse, i hvertfall for oss foreldre. Se på disse småtrollene vise frem alt de har lært, eller alt de ikke har lært, alt ettersom... Tror de eldre gruppene også skal vise seg frem, så det kan jo være en ekstra motivasjon for disse små. Gøy blir det i alle fall! (Og kamera skal med!!!) Graviditeten begynner virkelig å bli tung nå, godt det bare er litt over 7 uker igjen! Kan ikke gå mange skrittene før det nesten er vanskelig å gå. Har begynt med akupunktur og håper det skal hjelpe! Ellers er det så som så med nattesøvn pga bekken, kramper i bena og ikke minst de obligatoriske doturene. Uff, vil jo egentlig ikke klage, for de 15 månedene med prøving sitter fremdeles i og jeg er jo kjempeglad for at jeg faktisk ble gravid (nesten) ved egen hjelp og snart har en lillesøster i hus...endelig! :rødme: Men skriver det likevel ned, så har jeg "dokumentert" det. Da er det middag og turning!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 2. desember 2008 #415 Del Skrevet 2. desember 2008 Så moro med turning. Er så gøy og se på de små, hvor flinke de er. Var en liten visning på Stovner-senteret på lørdag, og må virkelig si jeg ble fasinert over hvor flinke de små er. Kan da ikke huske at jeg var så flink når jeg gikk på turning Men må være herlig å se sine egne holde på. Dere får kose dere masse, og ja, tenk bare 7 uker, det er jo virkelig snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. desember 2008 #416 Del Skrevet 3. desember 2008 Snart bebis nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #417 Del Skrevet 3. desember 2008 Så moro med turning. Er så gøy og se på de små, hvor flinke de er. Var en liten visning på Stovner-senteret på lørdag, og må virkelig si jeg ble fasinert over hvor flinke de små er. Kan da ikke huske at jeg var så flink når jeg gikk på turning Men må være herlig å se sine egne holde på. Dere får kose dere masse, og ja, tenk bare 7 uker, det er jo virkelig snart. Hihi...jo var festlig nok på turnavslutning. Bare litt en tålmodighetsprøve, da alle turnpartiene i klubben skulle vise 10 minutter hver, og at det til sammen ble litt for langt opplegg for en liten ivrig 3-åring som helst ville turne (les: løpe rundt og hoppe og klatre på apparatene) selv hele tiden. Men julenissen kom med svææære godteposer til alle, og bestevenninnen var der, så alt i alt en fin opplevelse for både store og små. Og de litt større barna VAR virkelig flinke! Utrolig hva de små kroppene kan prestere, eller, det er vel kanskje nettop fordi de er så små at det er lett å lære slike ting... Og så stolte over det de viste frem :rødme: Veldig søtt!!! Snart bebis nå Jaaaaaa, nå nærmer det seg virkelig!!! Bare 7 uker igjen nå (+ evt litt overtid...) Gleder meg og er veldig spent!!! Minst like mye som sist faktisk! Men det er jo godt at det å føde barn er like spesielt hver gang, det kan liksom aldri bli en vane tror jeg...om man ikke får 8-10 da Da ville det kanskje blitt rutine etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #418 Del Skrevet 3. desember 2008 Da nærmer det seg altså kun 7 uker igjen, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med det! (Om det ikke var 6, da... ) Det er tungt å være gravid om dagen når bekken og nattesøvn ikke er mine venner, så jeg gleder meg enormt til å bli ferdig! Dessuten er jeg jo så spent på å møte den nye lille jenta mi! Det er nesten helt uvirkelig å tenke på at inni magen min ligger en helt ny person med en personlighet og egenskaper som jeg ikke aner noen ting om. Det skal bli så gøy å få lov til å være med på å sette et nytt liv til verden enda en gang! Og å utforske personligheten etterhvert som hun gror til! Håper det ikke blir for tøft for den (nå) store jenta mi å måtte dele på oppmerksomheten. Må nok være litt ekstra obs på henne også! :rødme: Dette har vært en ganske hektisk dag. Har både vært hos akupunktøren og til svangerskapskontroll og prøvd å gjøre mest mulig jobb innimellom. Nå er middag fortært, veslejenta lekt med og lagt, mann sendt avgårde på trening og freden senker seg endelig i heimen... I kveld vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre, blir vel litt jobbing, og ellers burde jeg vel legge litt planer for shoppingrunde i morgen. Mannen og jeg tenkte vi skulle avslutte dagen litt tidlig på jobb begge to og dra sammen og gjøre unna litt juleshopping. Jenta vår skal bli med ei venninne hjem fra barnehagen, så da har vi et par ekstra timer "fri" på ettermiddagen. Genialt! Så hvis jeg nå i tillegg hadde klart å finne ut hva jeg skal kjøpe til hvem, og kanskje innhente noen gaveønsker fra de vanskeligste mottakerne, vil det jo gå mye mer smoothe... Og så har jeg bestemt meg for at jeg bare MÅ ha et par røde sko til jeg skal på julebord i helgen. På invitasjonen står det - ikke glem å ha på noe rødt - og jeg har fått det for meg at det bare må bli røde sko. (Man er ikke ordentlig kvinne før man eier et par røde sko... ) Og så skal mannen ha en ny dress og er overbevist om at jeg må være med når han kjøper den. Og han som har svart belte i shopping!!! Men gleder meg faktisk litt, tror det blir koselig med litt mann-og-kone-shopping på et julepyntet kjøpesenter forhåpentligvis med litt færre folk og styr enn det var på lørdag..(puh) Forhåpentlig får vi tid til å ta en liten kaffe eller middag og kan nyte å bare være oss to og gjøre noe så dagligdags som å handle. (Som regel er jo de eneste gangene vi bare er oss, de gangene det er noe ekstraordinært som vi har barnevakt til, som f.eks en fest eller konsert eller noe...) Ja, tror jeg skal ta en tlf til moren min og prøve å pumpe henne for opplysninger om hva de andre i familien ønsker seg eller trenger. Det er det mammaer skal ha kontroll over, ikkesant? Håper dere alle har en nyyydelig kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 4. desember 2008 #419 Del Skrevet 4. desember 2008 Så koselig det hørtes ut med kjæresteshopping:) Mannen min hater å shoppe, så her går jeg mest alene. men det er bedre å gå alene enn å ha han med seg.. Det bli bare mas. Han syns faktisk vi brukte laaang tid på å finne forlovelsesringer (vi var innom tre gullsmeder i underkant av et par timer) Syns det gikk litt fort jeg hehe 7 uker igjen, tenk det da! Husker når vi begge var inne på prøvere jeg- helt uvirkelig. Jeg har igjen 8 uker og noen dager. Tenker som du at det skal bli godt å bli ferdig. Er lei av å ikke klare å bøye meg, lei av å måtte bruke uvirkelige krefter på å snu meg i senga, halsbrann osv.. Men, det er koselig også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 4. desember 2008 #420 Del Skrevet 4. desember 2008 Røde sko - sexy mama!! Så lekkert! Er rødt et tema på julebordet forresten? Hvordan funker akupunkturen nå etter et par ganger da? Merker du forskjell? Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå