Tussi! Skrevet 4. november 2008 #381 Del Skrevet 4. november 2008 Der var du igjen ja. Lenge siden jeg hadde skrevet her så da kom du ikke opp på Mine innlegg Men nå får jeg endelig fulgt med deg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 5. november 2008 Forfatter #382 Del Skrevet 5. november 2008 Takk for koselig "velkomst", Tussi og Fisk! I dag er formen rett og slett ikke god. Er feberøm i hele kroppen og vondt i hodet og halsen Tror jeg finner sengen, jeg... Håper jeg er litt piggere senere i dag så jeg får tatt meg en runde rundt i dagbøkene og oppdatert meg litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 12. november 2008 Forfatter #383 Del Skrevet 12. november 2008 Heldigvis gikk forkjølelsen over ganske raskt, kanskje fordi jeg var flink pike og tok vare på meg selv under dynen? Veslejenta hadde nettop vært dårlig i en uke, så var redd jeg skulle få det samme, men det gikk visst hardere ut over mannen denne gangen. (Og så han som er sååå dårlig når han er syk...stakkars... ) Heldigvis kom han seg i helgen, dvs vi hadde planlagt hyttetur med et vennepar, men fredagen var han for dårlig til å dra. Men Lørdag morgen var han fit for fight og vi trosset dørstokkmilen (hadde jo ikke pakket eller noe og var jo også litt langt å kjøre for så kort tid...) og dro avgårde. Heldigvis! Ble en kjempekoselig helg med masse leking både ute i snøen og inne for vesla, og masse spilling og god mat og kos for oss voksne. Venneparet har ei jente på halvannet, og ser ut som vesla vår trives med å være eldst en gang iblant, og hun storkoste seg og lekte med den lille jenta. (Lover kanskje godt for fremtiden som storesøster? ) Og nå er det allerede onsdag. Dagen kommer nok til å gå fryktelig fort, med masse å gjøre på jobb og legetime midt på. Er spent på den timen. Håper jeg har lagt på meg i allefall litt. Mellom de to forrige kontrollene hadde jeg ikke lagt på meg noen ting, men heldigvis hadde symfyse-fundus målet økt som det skulle, så da skal jeg vel være fornøyd... (Tenk å sitte å ha LYST til å legge på seg...hehe ) Det blir i hvertfall koselig å høre hjertelyden igjen!!! Selv om det nå er så mye liv i magen min at det aldri er noen tvil om hva som foregår der inne...hvis det er et tegn på hvordan dette barnet blir, får jeg nok litt mer å bryne meg på med denne enn med forrige Men det blir jo i såfall bare morsomt Nå håper jeg alle dere gravide og snart gravide (! ) damer får en nydelig dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 12. november 2008 #384 Del Skrevet 12. november 2008 Hei! Nå var det litt tilfeldig at jeg kom innom nå, du kom nemlig ikke opp i "mine innlegg", så det var en hyggelig overraskelse. Det er liv her igjen! Hvordan gikk legetimen? Har du lagt på deg? Og det var sikkert deilig å høre hjertet igjen, kan jeg tenke meg. Vi har et trestetoskop hjemme som kjæresten nettopp har begynt å høre babyen gjennom. Vi prøvde i mange uker, men tror ikke vi hørte hjertet før i uke 26. Utrolig godt å vite at vi kan sjekke det når vi vil (særlig på stille dager). Ha en fin dag smiljefjes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 12. november 2008 Forfatter #385 Del Skrevet 12. november 2008 Da var enda en kontroll unnagjort. Hadde gått opp en liten kg siden sist, og magemålet var en finfin 29. Akkurat som den skal være når man er ca 30 uker på vei. Tenk det, bare en kvart igjen! Legen sa at hvis jeg løp en 400m nå, var jeg i siste sving og hadde bare oppløpet igjen. Søt sammenlikning, synes jeg, men skal nok ikke løpe noen 400m med dette bekkenet... Gleder meg i alle fall helt villt til å hilse på småen nå! Veslejenta mi hadde noen søte spørsmål ved middagsbordet i dag, da. Om babyen kom ut av klærne mine. Og om den kom ut av navelen. Hehe...jeg visste ikke hva jeg skulle svare, jeg, men det kokte også bare bort akkurat da. Hadde ikke regnet med å ta den om biene og blomstene allerede Men jeg er ingen tilhenger av å gå rundt grøten, så om hun spør en annen gang, tror jeg bare jeg skal si at den kommer ut mellom bena til mamma. Men om noen har tips, tar jeg de imot med takk! Ellers har det vel vært en passe sløv dag med jobbing, legobygging, middagslaging og litt jobbing/surfing på kvelden. Nå skal dette finne sengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 13. november 2008 Forfatter #386 Del Skrevet 13. november 2008 Uff, nå må jeg inn på sykehuset for kontroll fordi jeg blør. Ikke store mengder, men som om jeg skulle være 2. eller 3. dag av mensen, kanskje. Dette var ikke noe morsomt... Men ikke lenge siden jeg har kjent liv, så vil ikke bekymre meg for mye. Regner med jeg har positiv rapport i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 13. november 2008 #387 Del Skrevet 13. november 2008 Alt er helt sikkert fint, men greit å slippe å bekymre seg:) Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 13. november 2008 Forfatter #388 Del Skrevet 13. november 2008 Alt er helt sikkert fint, men greit å slippe å bekymre seg:) Lykke til. Takk skal du ha Da fikk jeg endelig telefonen om hvilken avdeling jeg skulle henvende meg til så da drar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. november 2008 #389 Del Skrevet 13. november 2008 Der er du ja. Lenge siden jeg har "sett" deg! Så langt du har kommet da! Snart bebis jo. Vet du om det blir gutt eller jente? Det går sikkert fint selv om du blør Ang. å fortelle barn om "blomstene og biene" så er jeg enig med deg i at man skal fortelle sannheten, på en barnevennlig måte. Men ikke fortelle mer enn det de spør om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 13. november 2008 #390 Del Skrevet 13. november 2008 Hvor skal du føde forresten? Håper du har hatt en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 13. november 2008 Forfatter #391 Del Skrevet 13. november 2008 Da puster jeg lettet ut. Sluttet og blø og alt tyder på at ting er som det skal være med den lille babyen (som jeg nå vet at er en..... ) Så om jeg ikke mot formodning skulle starte å blø igjen, så kan jeg bare leve som før men de anbefalte meg å ta det litt med ro...hehe...akkurat som jeg kan greie å ta det mer med ro enn jeg allerede gjør.... har nok et bekken som passer på meg, så det skal nok gå greit! Der er du ja. Lenge siden jeg har "sett" deg! Så langt du har kommet da! Snart bebis jo. Vet du om det blir gutt eller jente? Det går sikkert fint selv om du blør Ang. å fortelle barn om "blomstene og biene" så er jeg enig med deg i at man skal fortelle sannheten, på en barnevennlig måte. Men ikke fortelle mer enn det de spør om! Ja, da er vi enige der, Imli! Så koselig å "se" deg igjen. Blir vel en stund til du får slike spørsmål, men virker som du koser deg veldig med den lille sjarmøren din! Til i dag visste jeg faktisk ikke om det var gutt eller jente, for på ordinær ultralyd lå hun med bena i kors. Hun er nok litt blyg den lille frøkna, men i dag så jeg det helt tydelig. Så da blir det en liten lillesøster til veslejenta vår(som snart er storejenta...guri!!!) Takk for omtanke! Ble litt skremt, har ikke blødd hverken forrige gang eller denne gangen, så kom litt brått på at det var noe som kunne skje uten at det trengte å være noe farlig... Heldigvis slapp jeg med skrekken... Hvor skal du føde forresten? Håper du har hatt en fin dag Hei du Ahus blir det på meg denne gangen. Ullevål forrige gang, da bodde vi jo "midt i byn". Det nye sykehuset på ahus er veldig fint, så det blir sikkert bra det. Dagen ble bra så fort jeg så den lille jenta mi inni magen og fikk konstatert at alt var bra med henne og meg! til dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 13. november 2008 #392 Del Skrevet 13. november 2008 Åååhhh... Ei lita jente!! Så koselig smilefjes! Har av en eller annen grunn klart å overse at du hadde en blødning, godt å høre at det ikke var alvorlig. Hadde de noen teorier om hvorfor du blødde, og har det gitt seg? Hva sier lillemor til at hun får en lillesøster da? A-hus ja, det blir helt sikkert fint å ligge på et splitter nytt sykehus. Selv skal vi på Ullevål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 14. november 2008 #393 Del Skrevet 14. november 2008 Herreguuuud smilefjes, nå så jeg det plutselig! Det er jo UNDER 10 UKER IGJEN!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 14. november 2008 Forfatter #394 Del Skrevet 14. november 2008 Herreguuuud smilefjes, nå så jeg det plutselig! Det er jo UNDER 10 UKER IGJEN!! Ja, ikkesant!!! Det har igrunn gått veldig fort. Håper de 10 neste ukene går like fort, men har mine tvil... Det blir jo gjerne tyngre og kjedeligere å være gravid jo mer det nærmer seg... Lurte på om jeg skulle skrive en liste over alle svangeskapsplagene, men fant ut at det ville bli aaaaltfor sytete, dessuten synes jeg jo at jeg ventet så lenge på denne at jeg må være fornøyd uansett... Klemmer og god helg til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 17. november 2008 Forfatter #395 Del Skrevet 17. november 2008 Ny uke er i gang. Ingen skal i hvertfall beskylde tiden for å gå sakte!!! Fortsatt glad og lykkelig for at jeg slapp med skrekken på torsdag og at alt ser ut til å være fint med den lille jenta mi! Samtidig sliter jeg med litt dårlig samvittighet. De siste månedene har vært preget av endel stress, både i forbindelse med mye som har skjedd på jobb og mye privat (prøver å bevare litt anonymitet med å ikke utdype så veldig), og jeg er såååå redd for at det kan ha påvirket kroppen min eller den lille babyen! Tenk om det var derfor jeg begynte å blø? Selvfølgelig må jeg ta et hint og prøve å ta det med ro, men samtidig klarer jeg jo ikke å være upåvrket av ting som skjer rundt meg... Håper de siste to månedene kan få være preget av mer ro og harmoni slik at både jeg og den vesle jenta får den starten sammen som vi trenger! Har forresten hatt en veldig hyggelig helg på fjellet, med masse gode venner, både barn og voksne, som har lekt og hygget seg sammen i to dager til ende. Jenta mi (den store ) har kost seg masse og det er så gøy å se at hun blir kjent med barna av mine venner (mange av dem ser vi jo altfor sjeldent i en travel hverdag) og koser seg sammen med dem! Det gleder et morshjerte!!! Vi var 14 voksne og 16 barn (+ to gravide mager!! ) så det var jo ikke akkurat noen avslappningstur, men morsomt var det! Nå er det vel på tide med litt jobbing igjen, håper alle som ramler innom (det er vel ikke så mange etter en så inaktiv periode, men... ) får en strålende dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 17. november 2008 #396 Del Skrevet 17. november 2008 Så det ble hyttetur ja, det høres ut som det gikk fint! Det er vel godt å komme seg litt unna de vante veggene hjemme og tenke på andre ting. Dessuten hørtes det jo ut som veslejenta storkoste seg Jeg synes ikke du skal tenke noe mer på den blødningen. Den er vel over nå, ikke sant? Man kan jo spekulere seg i hjel om hva som var grunnen, men det er bare bortkastet energi. Hvis du kjenner de tankene kommer, må du prøve å skyve dem bort. Lover du meg det smilefjes? Nå må jeg jobbe litt igjen, men vi tastes både her og på PM! Ha en fin dag så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 17. november 2008 #397 Del Skrevet 17. november 2008 Her har det skjedd ting siden sist ja. Skummelt med blødning da, men heldigvis førte det jo til noe godt da Nå vet vi at det er en liten jente inni der Gratulere så mye. Og under 10 uker igjen Tida flyr ja, er ikke lenge igjen for deg heller Aimee. Høres ut som dere har hatt en kjempefin hyttetur da, moro med så mange. Noen spesiell grunn til at dere var så mange på tur eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. november 2008 #398 Del Skrevet 17. november 2008 Hvordan mor har det psykisk, påvirker ikke bebisen med mindre det er snakk om alvorlige greier, som jeg jo håper det ikke er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 17. november 2008 #399 Del Skrevet 17. november 2008 Nå måtte jeg bare innom å hilse på Tenk at du skal få en :rødme: Skjønner du ble skremt av blødningen, men så godt at alt er bra med dere !!! Nå er jeg bare full fart innom, men lover å oppdatere meg skikkelig i morgen ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 19. november 2008 #400 Del Skrevet 19. november 2008 Tittitt! Hvordan går det med deg og magen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå