Gå til innhold

Innsjekk på Gardermoen - flere flyselskaper på en tur


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Mine foreldre skal ut og reise om ikke lenge og de har bestilt en tur som inneholder flygninger med flere flyselskaper.

Selskapene i kronologisk rekkefølge

OSL-LHR British Airways

LHR-HKG Virgin Atlantic

**STOPOVER**

HKG-TPE Cathay Pacific

**STOPOVER**

TPE-HKG Cathay Pacific

HKG-LHR Virgin Atlantic

LHR-OSL SAS

Billettene til flyreisen er utstedt på gamlemåten, dvs vanlige papirbilletter.

Sist jeg selv var ute og reiste med British Airways fra OSL så måtte vi sjekke inn enten på nett på forhånd eller på automat på flyplassen, for deretter å stille oss i "Fast Baggage Drop"-køen til BA... (Var ikke særlig "fast"....). Det var vel også en disk for Business/First hos BA.

Spørsmålet er hvordan mine foreldre skal få sjekket inn baggasje og seg selv når de kommer til Gardermoen. Ut fra det jeg ser på BA sine online check-in sider så kan man kun sjekke inn på BA-flygninger + samarbeidspartnere. Og Virgin Atlantic ser det ikke ut som de har noe samarbeid/allianse med. Kan BA sjekke inn pax + baggasje for hele ruten OSL-HKG selv om strekningen LHR-HKG opereres av et selskap utenfor BA-systemet? Ut fra det jeg leste fra BA sine nettsider om online check-in så får man bare sjekket inn via nett på BA-flygningen. Og da regner jeg med at dette også gjelder BA sin check-in automat på Gardermoen. Og hvis det da kun er "Fast Baggage Drop"-disk så er spørsmålet hvor mine foreldre skal få sjekket inn...

Fint hvis noen kan hjelpe. Det er sikkert noe de kan finne ut av når de kommer fram, men de setter pris på å vite litt før de kommer til flyplassen. Så da tenkte jeg å hjelpe litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De må snakke med folkene i skranken til BA eller de som evnt gjør jobben for BA på Gardermoen. Slik at bagasjen sjekkes inn helt til HKG (eller TPE dersom de kun har timer i HKG).

Både BA og Cathy pacific kan man i allefall sjekke inn på nettet (har ikke flydd med virgin atlantic på lenge så vet ikke hva praksisen deres er.)

Jeg foretrekker i allefall å sjekke inn på nettet for da får man den plassen man vil ha.

Altså ordner BA sitt personell slik at bagasjen kommer helt frem. Vet ikke om de kan sjekke dem inn på VA sin flight eller om de må gå i transfer skranken i LHR. Men dette hjelper de med.

Husk bare MINST 2 timer før avgang på gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...