Gå til innhold

Gravid?


Gjest Nordic

Anbefalte innlegg

Skulle hatt mens 15/12 eller 16/12, men valgte å utsette denne med Primolut da jeg skulle på hyttetur med kjæresten. I løpet av disse to dagene hadde vi ubeskyttet sex hvor han kom inni meg 4 ganger. Sluttet med Primolut 16/12 og tok en angrepille på morgenen 17/12. I dag, 22/12, altså snart en uke etter at jeg sluttet på Primolut har jeg fortsatt ikke fått mensen. 20/12 hadde jeg noe som lignet menssmerter, bare litt mindre enn jeg pleier å ha og midt på dagen 21/12 hadde jeg littegranne sånn brun utflod.

Nå føler jeg meg veldig uopplagt og det 'stikker' i magen, noe jeg aldri har opplevd før i forbindelse med mens, men vet ikke om dette har noen betydning.

Hva er egentlig sjangsen for å bli gravid når man har ubeskyttet sex såpass lenge etter eggløsning og attpåtil tar en angrepille etterpå? Påvirker Primolut eggløsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle hatt mens 15/12 eller 16/12, men valgte å utsette denne med Primolut da jeg skulle på hyttetur med kjæresten. I løpet av disse to dagene hadde vi ubeskyttet sex hvor han kom inni meg 4 ganger. Sluttet med Primolut 16/12 og tok en angrepille på morgenen 17/12. I dag, 22/12, altså snart en uke etter at jeg sluttet på Primolut har jeg fortsatt ikke fått mensen. 20/12 hadde jeg noe som lignet menssmerter, bare litt mindre enn jeg pleier å ha og midt på dagen 21/12 hadde jeg littegranne sånn brun utflod.

Nå føler jeg meg veldig uopplagt og det 'stikker' i magen, noe jeg aldri har opplevd før i forbindelse med mens, men vet ikke om dette har noen betydning.

Hva er egentlig sjangsen for å bli gravid når man har ubeskyttet sex såpass lenge etter eggløsning og attpåtil tar en angrepille etterpå? Påvirker Primolut eggløsningen?

Hei hei

Tror vel egentlig ikke at du skal bekymre deg for at du er gravid. Jeg har selv tatt Primolut en gang i forbindelse med en sydentur, og etter at man har sluttet på pillene så vil man få en mensenlignende blødning etter 3 -7 dager. Det er normalt.

For min egendel fikk jeg ikke tilbake mensturasjonen før det hadde gått 40 dager etter at jeg sluttet med Primolut.

Snakket også med legen min, og hun sa at Primolut kan forstyrre syklusene veldig mye og at det vil kunne ta tid før den ble normal igjen. Primolut er jo hormoner.

Så ikke vær bekymret, men skulle du likevel være det, anbefaler jeg deg å ta en test.

Endret av NemoLinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har klusset med syklusen siden du tok både Primolut og angrepille. Jeg har tatt Primolut flere ganger pga ferie og får alltid mensen innen tre dager etter pilleslutt. Men siden du tok den andre pillen så tror jeg kroppen din er "forvirret". Ville sett det an noen dager til og evnt tatt en test i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...