Gå til innhold

Har jenter lov å være fornøyd med kroppen sin?


Gjest Gjest_Siri_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Siri_*

Venninnene mine er konstant på slankekur og klager alltid over hvordan de ser ut. Jeg er fornøyd med kroppen min, men jeg føler ikke at jeg kan si det høyt fordi de da vil tenke at jeg er selvgod.

Jeg er ganske slank fra naturens side. Jeg har ikke behov for å skrye av det, men jeg føler at jeg omtrent må finne på komplekser for å passe inn i gjengen. De har også lett for å snakke stygt om jenter som ser ut som de er trygge på seg selv. Er det ikke noe galt med jentekulturen når det er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Jo, du har lov til å være fornøyd med kroppen din.

2) Det er mye galt med en jentekultur som ikke aksepterer kvinner som er trygge på seg selv, blide, pene, smarte etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fornøyd, og forstår ikke hysteriet.

Det er ganske vanlig nå for tiden, i en viss alder, men jeg tror det bare er en moteting.

jeg er veldig fornøyd med meg selv men man må passe seg for det man sier. da er man med et innbilsk.

jentekulturen er bare sånn. man kan vri og vende på det men noen jenter er sånn for evig og alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del jenter lager en slik kultur, og jeg mener det vil være til alles beste om vi som ikke er slik er nøye med å lage en mer positiv motkultur. Eller velger den lette løsningen: kutte ut jenteflokker og henge med gutta i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall et langt større turnon med noen som er fornøyd med seg selv, enn omvendt.

Størst turnoff er egentlig smellvakre jenter som klager på utseende sitt.

Nei takk, foretrekker absolutt selvsikre "se på meg" jenter, (som ikke trenger omverdnen til å bekrefte det hvert 2. minutt selvsagt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storfornøyd, men jeg må feige ut på at det faktisk er en ting jeg vil forandre på. Jeg vil gå opp 5-10 kilo. På meg ser ikke 178 og 60 kg bra ut.. Veide 70 før og vil ha tilbake det.

Men om jeg så mye som nevner til venner av meg som ser normale ut at jeg vil legge på meg får jeg en skyllebøtte uten like. De skjønner ikke hvordan jeg vil kunne gå opp o.s.v. Og å klage over at jeg ikke greier å gå opp i vekt samtidig som de maser om å gå ned i vekt er døden. Da får jeg masse mas om hvordan jeg ikke kan greie det, selv om det faktisk er like vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i alle fall et langt større turnon med noen som er fornøyd med seg selv, enn omvendt.

Størst turnoff er egentlig smellvakre jenter som klager på utseende sitt.

Nei takk, foretrekker absolutt selvsikre "se på meg" jenter, (som ikke trenger omverdnen til å bekrefte det hvert 2. minutt selvsagt) :)

Det bekrefter vel bare min oppfatning, men bra du minner om det, caso!

Dessverre møtes mange jenter som tør å ta plass med kommentarer som "nå bør du vel roe deg litt ned", og det synes jeg er synd. Feministen i meg sier at det også er kortere vei for en jente å gå før noen synes hun tar for mye plass, enn det gutta opplever. Hva tror du om det, caso?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storfornøyd, men jeg må feige ut på at det faktisk er en ting jeg vil forandre på. Jeg vil gå opp 5-10 kilo. På meg ser ikke 178 og 60 kg bra ut.. Veide 70 før og vil ha tilbake det.

Men om jeg så mye som nevner til venner av meg som ser normale ut at jeg vil legge på meg får jeg en skyllebøtte uten like. De skjønner ikke hvordan jeg vil kunne gå opp o.s.v. Og å klage over at jeg ikke greier å gå opp i vekt samtidig som de maser om å gå ned i vekt er døden. Da får jeg masse mas om hvordan jeg ikke kan greie det, selv om det faktisk er like vanskelig.

Er redd du vil bli stående alene der, men jeg kjenner igjen problemet: jeg er 160cm og 52kg, str. 34/36 og velproporsjonert. Jeg trenger å gå ned til absolutt minimum av sunn vekt (pga en sport jeg driver med), men jeg tar ikke ut mine frustrasjoner om at det er vanskelig å få av meg tre kg fra 52, når omverdenen har ti kilo de skal ned... Du står nok alene er jeg redd, men hvis du vil kan du få klage til meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare irritert på omverden når man får kjeft fordi man påstår at det er vanskelig å gå opp i vekt, som om det er lett som ingenting. Har prøvd nå i flere måneder og det går bare ikke. Selv om jeg spiser som jeg skal eller om jeg spiser kake/pizza/paste hele dagen så holder vekta seg på samme vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er noe feil med en jentekultur hvor det bare er lov til å snakke negativt om kropp, ja. Jeg er fornøyd med kroppen min selv om den overhodet ikke er perfekt, og om det er ting jeg vil endre har det med helse og livsstil å gjøre, ikke utseende. Når det er gjengs å klage påvirker man også de rundt seg. Jeg har hatt ei venninne som i mine øyne er både pen og mer velproporsjonert enn meg (høyere, fine former, slank osv), men som alltid har klagd. Da føler jo jeg også at jeg burde være misfornøyd ettersom jeg er "objektivt" mindre billedskjønn enn de som klager :forvirret: Riktignok er dette noe jeg ikke har latt gå innpå meg i voksen alder, men jeg tror det vil ha noe å si når man er yngre og mer usikker og det preger venninnegjengen.

Så om man er fornøyd - si det! Kanskje man kan åpne øynene til noen og få dem til å innse at det å være fornøyd med utseendet har langt mindre med den faktiske fysiske framtoningen å gjøre, enn med psyken og selvbildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bekrefter vel bare min oppfatning, men bra du minner om det, caso!

Dessverre møtes mange jenter som tør å ta plass med kommentarer som "nå bør du vel roe deg litt ned", og det synes jeg er synd. Feministen i meg sier at det også er kortere vei for en jente å gå før noen synes hun tar for mye plass, enn det gutta opplever. Hva tror du om det, caso?

Sånn generellt tror jeg nok du har rett. Oppfatter det mer som status å være fornøyd med seg selv som mann, og jeg oppfatter også at menn gir hverandre oppmuntrende (skjulte) komplimenter hvis man har "draget", på det grunnlag av at man er selvsikker. Av type lattermild kommentar "damn, vanskelig å sjekke opp damer når du stjæler alle".

For å vise man er selvsikker, må man til en viss grad også ta en del plass og gi seg selv andres oppmerksomhet. Selvsagt er det en grensegang der det går over til needy hos menn også, dog den terskelen er "normalt" forholdsvis høy. Det varierer helt sikkert på omgangskretsene også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall et langt større turnon med noen som er fornøyd med seg selv, enn omvendt.

Størst turnoff er egentlig smellvakre jenter som klager på utseende sitt.

Nei takk, foretrekker absolutt selvsikre "se på meg" jenter, (som ikke trenger omverdnen til å bekrefte det hvert 2. minutt selvsagt) :)

enig. det merker jeg også på menn. meg med god selvtillit og godt utseende kommer lenger med de med et godt utseende og bobler i hodet. men ærlige talt. skulle det ikke bare mangle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig. det merker jeg også på menn. meg med god selvtillit og godt utseende kommer lenger med de med et godt utseende og bobler i hodet. men ærlige talt. skulle det ikke bare mangle?

He he..vel.. "boblehoder" husker man nok strengt tatt oftest som lett underholdning, fremfor at de har bidratt til en konstruktiv utvikling i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Er vi rause nok til å glede oss over skikkelig flotte jenter som tar plass, da?

Er slike jeg fort faller for, i alle fall .. :)

Ta all plass dere trenger, og gjerne litt mer også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes pene jenter generellt frå mye pes fra andre kvinner. Missunelse kanskje?

Noe er det i alle fall... hører da en del glamourmodeller får gjennomgå som "brødhoder", uten at folk kjenner de. Kan jo hende de er veldig koselige for alt man vet, - og jeg har tross alt til gode å se en glamourmodell som er direkte mindre pen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...