Gå til innhold

Kan dere anbefale meg noen gode "sanne" bøker. (biografier)


Dorri

Anbefalte innlegg

Gjest trimjenta

Selv om noen er nevnt over her, så fortjener de å bli nevnt en gang til :)

Av "sanne historier" kan jeg anbefale:

Men mamma kom ikke hjem - Steinar Kyrkjebø

Denne boka traff meg midt i hjertet og tok til tårene allerede når jeg stod i bokhandelen og leste på baksiden av boka.

Idas dans - Gunnhild Corwin

Kjærlighet må være det sterkeste som finnes.

Hva skal vi med stjerner nå? - Espen Olafsen

En bok om prisen man må betale når man mister noe. Men også motet man får av å jobbe seg igjennom tragedien og å komme seg opp igjen.

En stråle av lys - Danielle Steel

Jeg syns Danielle Stell skriver fantastiske romaner. Men denne var helt annerledes om livet med hennes egen sønn. Rørende.

Så fort kan livet snu - Dagfinn Enerly

Denne boka får deg i alle fall til å sette pris på ting du vanligvis irriterer deg over. For en mann, for en kone, for en mor og for en far!

Det var de jeg kom på i farten. Kanskje ikke det du var på jakt etter med tanke på humor. Men absolutt verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fikk bakorversveis av to bøker jeg leste her om dagen...

"gal jeg? ...nei bare litt spiseforstyrrel" og "fra asken til ilden" av Hege Arstad. Veldig gripende bøker hvor hun forteller om hvordan livet for en anorektiker er, både på sitt sykeste og om kampen for å bli frisk.

Hun er veldig flink til å skrive, hun har en lett, ironisk tone oppe i alt alvoret, noe som gjør at boken blir litt "lettere" og ikke så grav alvorlig, men likevel alvorlig nok til å forstå alvoret i sykdommen. Arstad er dønn ærlig når hun forteller, hun er direkte og legger ikke noe i mellom, og gjør heller ikke noe forsøk på å dysse ned sykdommen!

Bøkene hjalp meg til å forstå hvordan det er å lide av så alvorlige spiseforstyrrelser, hvordan det tar over livet ditt og hvilken alvorlig psykisk lidelse dette er...

anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lune_*

Aldri mer fri, Paa Flukt og Mias Hemmelighet skrevet av Liza Maklund og Mia Eriksson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Anbefaler boken til Natasha Kampusch (eller hva hun heter). Veldig interessant å lese om hvordan hun overlevde de årene hun var fanget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piper Kerman - Orange is the new black

Portia de Rossi - Unbearable Lightness

Arnhild Lauveng - I morgen var jeg alltid en løve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tinbjo1

Har kun lest en bok i mitt liv; Saras nøkkel. Den syns jeg var bra, men vet ikke om alt som står i den er 100% sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...