Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ¤bella¤

Nå hadde jeg jo hørt en del før, men nå hadde jeg liksom tid til å lese skikkelig.

Godt du var fornøyd med sykepleiestudenten. Hun er et fantastisk menneske, som bare lyser godghet, og er utrolig dyktig :)

Håper dere kosere dere på denne fantastiske søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en historie :) Utrolig moro og nyttig å lese!! Og du, SÅ flink du var. Syns det virker som du var virkelig en flink fødende kvinne :)

KOOOS dere med den lille <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gadd også lese!

Høres ut som en lang og hard, men fin fødsel. Veldig glad jeg slapp å holde på så lenge... Men så fikk du jo premien din til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vamp skrev:
Åh, herregud så nydelig hun er

Takk vennen! Hun er helt vanvittig nydelig synes jeg selv - helt objektiv som jeg er ;)

aimee skrev:
Å hællandussen!! For et skjønt lite menneske! Gleder meg til å følge med i bloggen din framover. Og elastisk sjal, det må vi også ha. Er det ringslynge dere har, eller bare et stort sjal?

Hun er nyydelig ja!

Vi har elastisk sjal, har ikke kjøpt ringslynge (enda). Er så utrolig enkelt å få henne til å "sitte" godt i elastisk sjal, har hørt at det er en brattere læringskurve for ringslynge og det avlaster jo skjevt så det vil jo ikke være like godt å bruke over lengere tid. Men vi må nok skaffe oss en ringslynge etterhvert, er jo flott til sitt bruk :)

LilleSiri skrev:
Kan jeg også få se i bloggen?

Har lagt deg til :)

Scheherazade skrev:
Jeg gadd!

Kjempefin historie, høres ut som en fin opplevelse.

Det var en fin opplevelse, hvertfall sånn å se tilbake på - der og da var det nok litt tøffere enn jeg hadde håpet, men det er jo sånn det er.

MellonCollie skrev:
Selvfølgelig har jeg lest alt - det var en nydelig historie. Imponert over kreftene dine! Også den nydelige jenta som er resultatet da!

Hun er utrolig fin ja!

(og jeg er imponert over kreftene mine selv jeg så :fnise: )

Anamelona skrev:
Jeg gadd også!!

Så fin historie.. Tårene sitter løst i øyekroken nå altså. Det hørtes ut som en slitsom helg, men allikevel helt herlig!

Gleder meg bare enda mer til å se jenta mi også jeg nå...

Kos dere i deres nye tilværelse...

Slitsomt men herlig oppsummerer det ganske godt egentlig!

Bare gled deg, det å bli mamma er utrolig godt - det å ha babyen på yttersiden av magen er herlig :)

Monica85 skrev:
Jeg også måtte selvfølgelig lese alt!! Flott historie, selv om den hørtes fryktelig slitsom ut.. Men det er klart, en fødsel ER jo slitsom...! Nesten rart det der at man plutselig får masse adrenalin og energi rett etterpå, bare slik med en gang ungen er ute..!!! Hvert fall gjorde jeg det..!!

Takk for at du delte fødselshistorien din med oss!

En fødsel er og blir slitsom uansett, men jeg håper at jordmor på barsel har rett i at med nummer to vil det mest sannsynlig gå litt fortere ;)

Er utrolig merkelig hvor våken og hvor mye energi man har etterpå ja! Jeg ville nesten ikke legge meg! Vi var vel ikke i seng før i 7-tiden, måtte liksom spise og snakke sammen og nyte synet av vidunderet og sende meldinger i hytt og gevær og... :ler:

Pysepus skrev:
Jeg leste også alt!

Hørtes ut som en veldig fin fødsel - tross at den tok lang tid...

Det var det :) (og imponert over alle som leste det hele!)

Tussi! skrev:
Kjempefin historie, som endte med ei nydelig jente.

Må bare gratulere igjen

Takk vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤bella¤ skrev:
Nå hadde jeg jo hørt en del før, men nå hadde jeg liksom tid til å lese skikkelig.

Godt du var fornøyd med sykepleiestudenten. Hun er et fantastisk menneske, som bare lyser godghet, og er utrolig dyktig

Håper dere kosere dere på denne fantastiske søndagen.

Var sikkert litt mer i rett tidsforløp nå enn når du var innom og jeg fortalte ;)

Hun jordmorstudenten var rett og slett fantastisk, så jeg er kjempefornøyd med henne! Skal få tatt bilde av L og sende et takkekort til både henne og andre jordmora, de gjorde fødselen til en veldig god opplevelse :)

LilleSiri skrev:
Kjempefin fødselshistorie! Men det hørtes virkelig slitsomt ut med 30 timer

Takk! Og ja, det var slitsomt ;)

Yoghurt skrev:
Herregud ! Nå har jeg lest historien din jeg og, er ufattelig imponert over deg og vil gratulere masse med babyen

Takk! :sjenert: Og det var absolutt verdt det!

SkumGummi skrev:
Wow, for en historie. Utrolig moro og nyttig å lese!! Og du, SÅ flink du var. Syns det virker som du var virkelig en flink fødende kvinne

KOOOS dere med den lille <3

Takk - nå blir jeg nærmest flau over all skrytet :sjenert:

Vi storkoser oss med lille jenta vår vi :)

imli skrev:
Jeg gadd også lese!

Høres ut som en lang og hard, men fin fødsel. Veldig glad jeg slapp å holde på så lenge... Men så fikk du jo premien din til slutt!

Det var en fin fødsel :) De fleste slipper jo heldigvis unna med noen timer mindre. Men som du sier, man får jo den premien på slutten så da klarer man jo å komme seg igjennom (og på det tidspunktet så har man vel strengt tatt ikke noe valg :fnise: )

mia83 skrev:
Så koselig å lese fødselshistorien din! Håper dere koser dere masse med prinsessa deres

Vi storkoser oss, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er L hele 1 uke gammel! :hoppe: Og siden sykehuset anbefalte oss å ta oss en tur opp på helsestasjonen for å veie slik at vi får litt oversikt over hvordan det går med tøtta så gjorde vi det...

Hun veide 3070 gram :hakeslepp: Altså... det er ingen fare for at hun sulter i hvertfall, for hun har gått opp 370 gram siden torsdag! ...litt godt for mammahjerte å vite at man har nok mat å gi lillepia si ;)

Nå er vi alene igjen. Foreldrene mine dro i går, var veldig koselig å ha de på besøk, men utrolig godt når de dro. Er godt å bare være oss tre, få se hvordan det er å være en familie sammen.

Jenta vår har godt sovehjerte, så hun sover mesteparten av dagen og store deler av natta, hun har en periode på kvelden/natta hvor hun sutrer litt, og hun våkner opp innimellom på natta og er sutrete: hun har et vanvittig sugebehov så når hun er våken så sliter hun endel med at hun har veldig lyst til å få fingrene i munnen og hun blir kjempefrustrert når hun ikke får det til - og det er ikke lenge til hun knekker den koden på hvordan det fungerer... så jeg må nok gi etter og kjøpe smokk... Jaja, hun tar puppen fint så det går vel greit.

Akkurat nå så koser frøkna seg i slyngevugga, den omslutter henne så utrolig godt så jeg tror hun storkoser seg i den. Får se om vi kommer til å bruke den på natta og, den var i utgangspunktet ment som dagseng... Hun har ikke sovet en eneste natt i senga si, mamman synes den ser så stor og kald ut :sjenert: Men så sover jeg like godt med henne i senga vår... sambo synes det er litt vanskeligere å få sove, men han skjønner at jeg foretrekker å ha henne i senga vår akkurat nå... På sikt skal vi jo legge henne i egen seng, men det haster vel ikke enda? :sjenert:

Men nå skal jeg kose meg litt sammen med kjæresten mens søta vår sover, deretter så har vi nok mer å styre med - vi har skiftet bleie 7 ganger siden vi stod opp i 11-tiden :ler:

Ha en fin mandag jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: Så herlig å lese det du skriver Concertina. Får meg bare til å glede meg mer og mer til det er min egen tur.

Virker som dere klarer dere veldig bra ;) Skjønner at det er godt å være litt alene igjen nå også, det er vel første mulighet nå. Ute fra sykehuset og uten besøk. Nyt dagene framover :klem:

Reagerte forresten på tittelen på dagboka di.. Storken har kommet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste også alt! :) Hørtes ut som en fin fødselsopplevelse, selv om det tok tid! Har vært inne i bloggen og sett bilder også, hun er jo bare nyyydelig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Godt å høre at dere koser dere, og at frøkna har matvett :)

Hvordan går det med tøybleiene da?

Håper dere får en kos kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MellonCollie skrev:
Så godt å høre at dere har det fint, og at lillejenta vokser så bra :tommel:

Veldig godt ja :)

Tussi! skrev:
:rødme: Så herlig å lese det du skriver Concertina. Får meg bare til å glede meg mer og mer til det er min egen tur.

Virker som dere klarer dere veldig bra ;) Skjønner at det er godt å være litt alene igjen nå også, det er vel første mulighet nå. Ute fra sykehuset og uten besøk. Nyt dagene framover :klem:

Reagerte forresten på tittelen på dagboka di.. Storken har kommet ;)

Håper det blir din tur snart Tussi! :klemmer:

Er veldig godt å være hjemmeuten besøk ja, har tenkt å slappe av og nyte dagene framover! :)

...og nå er tittelen forandret ;)

_lene_ skrev:
Jeg leste også alt! :) Hørtes ut som en fin fødselsopplevelse, selv om det tok tid! Har vært inne i bloggen og sett bilder også, hun er jo bare nyyydelig! :hjerte:

Takk! Vi er veldig fornøyd med resultatet! :hjerte:

¤bella¤ skrev:
Godt å høre at dere koser dere, og at frøkna har matvett :)

Hvordan går det med tøybleiene da?

Håper dere får en kos kveld.

Frøkna har absolutt matvett ja :fnise:

Tøybleiene går over all forventning! Jeg hadde trodd vi kom til å slite litt, hvertfall siden frøkna er så liten at hun ikke passer noen av de fænsi bleiene vi har kjøpt inn :ler: Så her går det i brettebleier, riktignok så passer ikke bleietrekkene våre så godt, har bare et trekk som er ganske passelig, så jeg har vært nødt til å bestille etpar små til...

Men brettiser er supert - de er enkle å få på, holder på bæsjen og tørker på nullkåmmaniks, de få andre bleiene som passer henne tar jo en evighet å tørke og siden vi bytter bleie så ofte så synes jeg brettiser er mye bedre :) Hadde på henne en snerten gul lommebleie da vi var på helsestasjonen dog, må jo vise at det finnes kule bleier :ler:

Nå ligger pia vår og sover her ved siden av oss, har bytta til nattøy allerede, så det er bare å skifte bleie og så legge oss - hun våkner nemlig så fort dersom vi bytter til nattøy rett før vi skal legge oss ;) Tenker vi skal forsøke å få oss i seng forholdsvis tidlig i dag, så kan vi stå opp litt tidligere i morgen og få utnytta dagslyset litt :)

Ha en god natt jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste også hele historien. Den var nokså motsatt av min! Du må virkelig ha fått føle "urkvinnen" i deg, eller hva? Og vært utrolig høy etterpå da det hele var over og man er så utrolig stolt over hva man har prestert! Gratulerer med vel gjennomført og lykke til med mammarollen.

Ei venninne hadde en tilsvarende lang fødsel på førstemann og ventet det samme på nr to, men hun ble nesten født i bilen.

Må si det er riktig det du sa om at lang utdriving ofte gir minimale rifter. Har i hvertfall hørt flere eksempler på det. Selv revnet jeg ikke mye, men jeg merker det lille det ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at det er SÅ GODT å lese at pia har matvett og at du ikke har problemer med ammingen. Synes at det er så mye skriveri og prateri på helsestasjonen om hvor vanskelig det er. Og når jeg leser i den ammeboka jeg fikk av jordmor, får jeg følelsen av å trenge en ingenør når den tiden kommer.

Jeg skal ikke undervurdere at det kan være vanskelig altså, men det var veldig godt å endelig lese om en som ikke hadde problemer.

Hørtes ut som dagene deres har vært fine så langt, med både pupp og søvn og familietilvenning. Lykke til videre!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille L. :blomst: Nydelig er hun også. :)

Ser ut til at vi fødte på samme dag gitt. Jeg rakk å lese at hun hadde kommet før vi selv dro på føden, og jeg hadde vel ikke helt gjettet at jeg selv skulle bli mamma den dagen. Fødselen din hørtes mer ut som en slik fødsel jeg hadde sett for meg. Rier som starter med 10-15 minutters mellomrom og så kommer tettere og tettere. Slik var det overhodet ikke for meg. Vannet gikk 20 timer før riene startet, og de startet sterkt og med 1½-2 minutters mellomrom fra første stund. Det var veldig lite gøy. Det var skikkelig stappfullt på Riksen også den dagen (tror faktisk ikke jeg hadde fått noen igangsettelse hadde ikke vannet gått). Siden han ble tatt med tang klippet de, og jeg revnet litt i tillegg så det var ikke snakk om bare pyntesting her i gården, jeg ble faktisk kjørt på operasjonssalen for å syes. Kjenner stingene godt fremdeles, men det blir bedre for hver dag. Det er forøvrig virkelig sant det som sies at det øyeblikket ungen er ute er smertene borte. Helt merkelig følelse. Ellers er jeg også veldig overrasket over at han bruker kun str 50 i klær, til tross for størrelsen. Alle jeg kjenner snakket om at vi ikke måtte kjøpe 50, for det passer de bare en uke eller to og over gjennomsnittet store babyer passer det ikke i det hele tatt. Men han som er over 4 kg svømmer i 56 så vi måtte ut og kjøpe klær for at han skulle ha noe litt mer behagelig på seg.

Synes det er bare herlig å være hjemme. Vi har fra første stund hatt 3-4 timers sykluser døgnet rundt hvor han får mat, ny bleie og sover så til neste runde. Det fungerer veldig bra i allefall. Vi får gjort mye på dagen og føler jeg får sovet sånn noenlunde på natten. Kjenner jeg også synes det er deilig at vi er to. Har to venninner som er alenemødre og har tenkt mye på hvor slitsomt det må ha vært for dem den første tiden. Nå skal ikke mannen min tilbake på jobb før 5. januar, så jeg ser virkelig fram til at vi skal kose oss sammen, vår lille familie, den nærmeste måneden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aimee skrev:
Og når jeg leser i den ammeboka jeg fikk av jordmor, får jeg følelsen av å trenge en ingenør når den tiden kommer.

Jeg er sivilingeniør og har likevel hatt mye styr med ammingen! ;) Neida, det går seg jo til, men må si det høres ut som om Concertina får det bedre til enn mange!

Hvordan går det med den lille familien i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...