Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Jeg er uten nett i noen dagen, også går du henn og blir gravid :skratte:

GRATULERER

Det er bare helt fantastiske nyheter vennen! Jeg er virkelig glad på vegne av dere begge :)

Tusentusen takk vennen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å! Så herlig å lese :-D Kjenner jeg blir rørt og glad på dine vegne :) Husker kjempegodt hvordan det var å se den positive streken.. Helt sprøtt og uvirkelig! Føltes ut som om det var i går, men nå som magen begynner å komme og jeg kjenner babyen sparke av og til så skjønner jeg jo at jeg er en del på vei...

Tida kommer til å gå fortere enn du tror! :klem:

Ha en flott onsdag og en kjempefin påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna i natt av noen vanvittige magesmerter og var sikker på at nå var alt ute... Fikk litt panikk, men jeg innså vel kjapt at endel av det var luftsmerter og resten disse murringene jeg har hatt hele tiden, det gikk nemlig over etter en tur på do... Så det går nok bra! Men jeg kjenner jeg er redd for at ting kan gå galt, men, det er jo ingenting jeg kan gjøre verken fra eller til uanset så jeg får bare forsøke og tenke positivt.

I dag skal vi på påskefest, jeg har kjøpt ei flaske alkoholfri hvitvin... Har tenkt å helle vinen over i ei hvitvinsflaske, så kan jeg "drikke" på festen jeg og ;) ...blir straks verre på fredag: da skal jeg ut på bar med en haug med venner, og jeg aner ikke hvordan jeg kan løse det... Alkoholfri vin selges bare i flasker, alkoholfritt øl bare i 0.33 og drinkene er slikt som folk vanligvis vil smake på. Og siden ei venninne av meg har mistanken så... Jaja, jeg får se hvordan jeg skal løse dette ;)

I morgen reiser vi til besteforeldrene mine, på fredagskveld tilbake igjen og som sagt på bar, lørdag og søndag har vi foreløpig ingen planer, vi får se om det kanskje blir en tur i bakken med snowboardet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Så herlig å lese :-D Kjenner jeg blir rørt og glad på dine vegne :) Husker kjempegodt hvordan det var å se den positive streken.. Helt sprøtt og uvirkelig! Føltes ut som om det var i går, men nå som magen begynner å komme og jeg kjenner babyen sparke av og til så skjønner jeg jo at jeg er en del på vei...

Tida kommer til å gå fortere enn du tror! :klem:

Ha en flott onsdag og en kjempefin påske!!

Åh! Gleder meg virkelig masse til jeg kan kjenne liv! :hjerte: Da blir det sikkert ekstra virkelig! Foreløpig så tar jeg meg i å nærmest klype meg selv i armen: er dette virkelig sant? Føler meg bare så heldig som får oppleve dette, og kan fremdeles ikke tro at vi faktisk fikkd et til å klaffe så kjapt... men det er jo ikke noe bedre enn det! :-D

Håper du har en fin påske du og :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må le litt av sånne alkohol-dilemmaer. Glad jeg er avholds jeg, da slapp jeg sånt :ler: Medisinene jeg må bruke og alkohol er en dårlig kombinasjon, så like greit å holde seg unna den slags ;) Men håper du får en fin kveld da! Du kan jo bare si at du ikke vil drikke i kveld? Eller tror du folk får enda mer mistanke da? :Hehe:

Ser du har fått deg ticker og greier, bra, da er det lettere å følge med på deg. Tenk at du har ei sånn lita cashew-nøtt inni magen din da :hjerte:

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten sittet på tettinntil.no og surfet litt... Tror jamen meg jeg skal prøve å sy en mei tai, det så så enkelt ut, og jeg har jo masse stoff hjemme som kan egne seg :)

Ellers så blir det nok innkjøp av et elastisk sjal til å begynne med, synes dette er så fint....

Og etterhvert så må jeg vel sette meg inn i dette tøybleiestyret og, vi begge ønsker å teste det, kan være greit å spare miljøet for 1 tonn med ekstra søppel! :)

Men vi har goooood tid! Er ikke akkurat slik at jeg kommer til å handle inn en eneste ting før jeg er godt over 12 uker på vei gitt....

Vogn ser det ut som om vi får forresten (noe av det første mamma sa: da må vi begynne å spare til vogn!), senga til sambo står på loftet hjemme og med et strøk maling så blir den fin (den er knallblå... tror vi kommer til å male den grønn), både mamma og søstra gleder seg til å strikke, og mamma har masse fine barneklær liggende nedpakket :)

Jeg gleder meg sånn til å gå gravid nå... se magen vokse og kan knapt vente til jeg kan kjenne liv! Åh, det må være fantastisk! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må le litt av sånne alkohol-dilemmaer. Glad jeg er avholds jeg, da slapp jeg sånt :ler: Medisinene jeg må bruke og alkohol er en dårlig kombinasjon, så like greit å holde seg unna den slags ;) Men håper du får en fin kveld da! Du kan jo bare si at du ikke vil drikke i kveld? Eller tror du folk får enda mer mistanke da? :Hehe:

Ser du har fått deg ticker og greier, bra, da er det lettere å følge med på deg. Tenk at du har ei sånn lita cashew-nøtt inni magen din da :hjerte:

God påske!

Jeg skulle ønske jeg tidligere har vært flinkere til å ikke drikke på fest, og siden jeg ikke har lappen (og det er alment kjent!) så kan jeg ikke skylde på det heller ;)

I kveld går det jo greit siden vi skal være hos et vennepar, jeg tar med meg hvitvinsflaska m/alkoholfri hvitvin i, på fredag blir det straks verre... Og jeg vet jeg fyrer oppunder mistankene dersom jeg ikke drikker ;) (var på fest med den ene venninna mi forrige helg, jeg drakk ikke og skyldte på at jeg akkurat hadde vært sjuk, i forgårs så spurte hun om jeg var gravid siden ei felles venninne av oss (hun som vet jeg er gravid ;)) hadde skrevet noe på Facebook om at hun kjente 5 stykker som skulle ha barn... Jeg kan ikke lyge på direkte spørsmål, så jeg avledet litt... Så ja, hun kommer til å følge med i kveld OG på fredag ;)

Fin liten mini cashew-nøtt ja... den er vel bare noen få milimeter enda... litt mindre enn den lille som er i magen din :fnise:

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg tidligere har vært flinkere til å ikke drikke på fest, og siden jeg ikke har lappen (og det er alment kjent!) så kan jeg ikke skylde på det heller ;)

I kveld går det jo greit siden vi skal være hos et vennepar, jeg tar med meg hvitvinsflaska m/alkoholfri hvitvin i, på fredag blir det straks verre... Og jeg vet jeg fyrer oppunder mistankene dersom jeg ikke drikker ;) (var på fest med den ene venninna mi forrige helg, jeg drakk ikke og skyldte på at jeg akkurat hadde vært sjuk, i forgårs så spurte hun om jeg var gravid siden ei felles venninne av oss (hun som vet jeg er gravid ;)) hadde skrevet noe på Facebook om at hun kjente 5 stykker som skulle ha barn... Jeg kan ikke lyge på direkte spørsmål, så jeg avledet litt... Så ja, hun kommer til å følge med i kveld OG på fredag ;)

Du kunne jo sagt at du går på antibiotika e.l. som gjør at du ikke kan drikke for øyeblikket. En liten hvit løgn er vel lov for å ikke røpe alt for alle så tidlig i graviditeten :fnise:

Gratulerer masse forresten! (Har sniklest litt her, men har visst ikke skrevet noe tidligere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med den nygravide? Kjenner igjen litt sånn magesmerter som kommer og går i begynnelsen.

Siden du skal "drikke" i dag, så kan du jo skylde på det på fredag. At det ble såpass mye i dag at du rett og slett fortsatt er i dårlig form på fredagen.. og be bartenderne helle oppi to alkoholfri øl oppi et vanlig ølglass, slik at du bare tar deg en pils for "syns skyld".. for eksempel ;)

Jeg skyldte bare mye på at jeg ikke var i form, eller kjøpte alkoholfri drink.

Håper du nyter påskeferien og den fine følelsen av å ha baby i magen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det med drikkinga er ikke lett, jeg har kanskje hatt EL og vi skal på middagsselskap på lørdag og jeg vil ikke drikke i tilfelle vi har lykkes, men da blir jo alle mistenksomme. Vet ikke selv hva skal jeg gjøre.

Herlig å lese at du er så glad og alt er så spennende nå. Håper jeg også får oppleve den følelsen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja inni meg bor det en 3,5 kilos tenker jeg

Blir spennende om du klarer deg uten å bli avslørt da

Gikk fint i går i hvertfall, ingen mistanke overhode! ;)

Du kunne jo sagt at du går på antibiotika e.l. som gjør at du ikke kan drikke for øyeblikket. En liten hvit løgn er vel lov for å ikke røpe alt for alle så tidlig i graviditeten

Gratulerer masse forresten! (Har sniklest litt her, men har visst ikke skrevet noe tidligere...)

Takk :-D

Antibiotika er den dårligste unnskyldninga i verden ;) Tror ingen i vennekretsen min ville trodd på det :fnise: Men det gikk greit med alkoholfri vin i går (var ikke veldig godt, men det var for en god sak! ;)

Hvordan går det med den nygravide? Kjenner igjen litt sånn magesmerter som kommer og går i begynnelsen.

Siden du skal "drikke" i dag, så kan du jo skylde på det på fredag. At det ble såpass mye i dag at du rett og slett fortsatt er i dårlig form på fredagen.. og be bartenderne helle oppi to alkoholfri øl oppi et vanlig ølglass, slik at du bare tar deg en pils for "syns skyld".. for eksempel

Jeg skyldte bare mye på at jeg ikke var i form, eller kjøpte alkoholfri drink.

Håper du nyter påskeferien og den fine følelsen av å ha baby i magen

Det går bra her, litt magesmerter, både den murringa og luftsmerter (ohyeah, føler meg så sexy nå ;)), men ellers så går det finfint! Er fremdeles småkvalm innimellom, men jeg satser på at jeg slektes på min mor og ikke blir noe mer kvalm enn dette ;)

Tror jeg kommer til å skylde litt på at jeg ble dårlig i dag ja ;) Også drikke alkoholfri øl, det burde går greit det. Tror jeg har kastet min venninne av mistanken etter at jeg bælma i meg ei flaske "hvitvin" i går :fnise:

Håper du har en fin påskeferie du også! :klem:

Nei, det med drikkinga er ikke lett, jeg har kanskje hatt EL og vi skal på middagsselskap på lørdag og jeg vil ikke drikke i tilfelle vi har lykkes, men da blir jo alle mistenksomme. Vet ikke selv hva skal jeg gjøre.

Herlig å lese at du er så glad og alt er så spennende nå. Håper jeg også får oppleve den følelsen snart

Vet hvordan det er, jeg var på fest uka etter EL og drakk ikke... fikk litt rare blikk ja, men jeg hadde "heldigvis" vært syk dagene før så jeg skyldte på det ;)

Spennende er det ja, veldig! :-D Satser på at du snart får en spire i magen du og! :klemmer:

----

Festen i går gikk som sagt fint, den alkoholfrie hvitvinen smakte ikke helt høgg så jeg klarte fint å drikke den, var kjempekos på fest og masse søste små barn (1 måned - 1,5-2-3-6), så jeg fikk min dose med søte små ja! Hadde mest lyst til å hyle ut at jeg skal også ha en slik! Men jeg holdt pent kjeft og strøk litt ekstra på babyen... han var såååå myk! Og så utrolig lik pappan sin :ler:

Nå sitter vi bare å sløver litt, skal kjøre på besøk til besteforeldrene mine om litt, må bare dusje og pakke litt (blir bare til i morgen). I morgen skal vi muligens en tur i bakken og stå brett før vi skal en tur på bar, på lørdag blir det skitur i marka og på søndag en tur på Pirbadet :)

Men nå må jeg vel hoppe i dusjen! ha en fortsatt fin påske jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, nå har jeg vært for mye på KG. Jeg drømte om deg i natt! :ler:

Var hjemme hos deg, husker jeg, og du ligna på dama på avataren din. Men det var liksom litt skummelt der :fnise: Og samboeren din fikk jeg aldri se, for han hørte til en slags skummel bande! Til slutt ble det skikkelig skummelt, men så kom jeg meg ikke hjem heller. Litt av en drøm :ler:

Ha en fin dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, jeg har vært altfor travel til å være på KG i det siste, og så har du blitt gravid :) Så gøy!! Gratulerer så masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fortsatt fin påske-torsdag til nygravide deg :) ! :klem:

Tusen takk :klem:

Herlighet, nå har jeg vært for mye på KG. Jeg drømte om deg i natt! :ler:

Var hjemme hos deg, husker jeg, og du ligna på dama på avataren din. Men det var liksom litt skummelt der :fnise: Og samboeren din fikk jeg aldri se, for han hørte til en slags skummel bande! Til slutt ble det skikkelig skummelt, men så kom jeg meg ikke hjem heller. Litt av en drøm :ler:

Ha en fin dag!

:klemmer:

:fnise: Det verste er at du faktisk gav meg et støkk der, av forskjellige årsaker så er "bande" et ord man kan forrbinde med samboeren min, men ikke fordi han er skummel eller med i noen bande :fnise:

Og fem uker i dag! :hoppe:

Tiden går jo faktisk framover! :hoppe:

Oj, jeg har vært altfor travel til å være på KG i det siste, og så har du blitt gravid :) Så gøy!! Gratulerer så masse :)

Tusen takk! Veldig gøy ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var påska mer eller mindre over... De siste par dagene har gått superfort. Torsdag dro vi til besteforeldrene mine, fikk endel rare blikk og kommentarer da jeg sa nei takk til både baileys og rødvin, og jeg må innrømme at jeg var steinhard som klarte å holde meg unna røykalaks og spekemat... Men, jeg vet jo ikke hvor nytt verken det ene eller det andre var, og spekematen var fra et lokalt sted slik at jeg tok ikke sjangsen...

Bestefar kom selvsagt med kommentaren "æ blir nu aldri oldefar"... han skulle bare visst :fnise:

Fredagen var vi først 3-4 timer i bakken og stod snowboard, det var skikkelig godt! Nyyydelig vær og perfekt føre! Koste oss i løssnøen og selv om jeg må innrømme at jeg pingla litt så var det morsomt! :-D På kvelden var vi på bar med masse venner, sambo handlet clausthaler til meg 1,5 flaske i 0,5 glass...bartenderen satte bort resten av flaska til neste "øl", så det ble hele to glass ;) Ingen som mistenkte noe i hvertfall :)

I går tok vi oss en skitur, har ikke gått på bortoverski på 10 år så det var litt av en utfordring! Skulle gå 3,5 km til ei hytte, og jeg må innrømme at jeg var litt usikker på om hvordan dette skulle gå... Men det tok jo ikke så lang tid før det stod 1,2 km på skiltet, så da innså jeg at 3,5 km ikke akkurat er så langt :fnise: Turen til hytta tok litt tid, var endel oppoverbakker, turen nedover tok atskillig kortere! Vi brukte bare en halvtime ned igjen og det inkluderer at jeg klarte å kaste meg ned i løssnøen etter at en sving ble litt for skarp og jeg fikk litt vel fart :ler: Jeg så meg ut der jeg lå!

Mamma lagde lammelår i går... Det var sååå godt, med mandelpotetpuré, rødvinssaus og stekte grønnsaker! namnamnam! Må innrømme at det hadde vært godt med et glass rødvin, men det som er i magen min er mye viktigere! Og det er jo bare for noen måneder! :)

I dag så dro vi i Pirbadet, storkoste oss! Svømte bare 500 meter, men tok rutsjebane, koste oss i "velværeavdelingen" og i bølgebassenget! Var veldig morsomt, og det var masse små søte unger der! Gleder meg til det blir vår tur! :-D

Kvelden i dag ble tilbragt hos et vennepar med litt spilling av "Buzz" på ps2, var faktisk ganske så morsomt selv om jeg var skikkelig dårlig :ler:

Fikk forresten høre noe som var litt lite planlagt: "svigermora" til søstra mi ringte mamma og spurte om jeg var gravid! Hun hadde nemlig hørt noen snakke om det på en butikk... Jeg og sambo har ganske uvanlige navn, hvertfall sammen.. Tok litt tid før jeg skjønte greia: hun eier en butikk, jeg og min kjære fikk en liten hilsen som var kjøpt i den butikken, som takk for at vi passet lillejenta til det venneparet som vet om oss... De kjøpte en slags skrubbkrem som kan være god på voksende mager, og moren til søsterns kjæreste har sikkert overhørt de snakke sammen... (butikken er bitteliten)... Så da vet foreldrene til søstras kjæreste før besteforeldrene mine! Jaja, det er jo ikke så farlig, jeg kjenner de jo ikke.

Nå tror jeg vi skal legge oss, kjører hjemover i morgen formiddag. Har hatt en super uke her, men det skal bli ordentlig godt å komme hjem! Blir ikke så mye privatliv når man bor hos mor&far gitt...

Håper dere alle har hatt en super påske! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...