Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Det er bare hyggelig det. :)

Men hvis du var der 12.30 i dag, da satt jeg fremdeles og ventet på timen min som skulle vært kl 12. Så du må ha vært hun med den grønne mønstrede kjolen du da? Det var nemlig bare én annen der med barn på vår alder og hun hadde en gutt hun også. :)

Stemmer det ja, vi var innom og ble gående litt rundt en stund mens vi venta på sambo igjen (han valgte å stå over barselstreff gitt ;)). Jeg la merke til at det var en liten gutt til der på hennes alder (i tillegg til den familien), men jeg så ikke så nøye på dere så jeg vil aldri kjenne deg igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi får satse på at barselgruppen vår er hyggeligere enn det virket som "din gamle" var. Hvis du var den eneste norske og de andre i tillegg ikke var interessert i barselgruppe kunne det fort blitt ensomt tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det hadde vært en barselsgruppe jeg ville brukt nei ;) Satser på at det er mange koselige mennesker i vår gruppe ja :) Blir spennende og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Lyst å komme på lunsj en gang i neste uke? Sambo må på kurs så jeg og snuppa er alene hjemme ;)

Passer det på mandag eller onsdag?

Får håpe der er flere som møter opp på den andre barselgruppen da. Ja, det blir jo hvertfall deg og Arkana :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer det på mandag eller onsdag?

Får håpe der er flere som møter opp på den andre barselgruppen da. Ja, det blir jo hvertfall deg og Arkana :)

Onsdag passer best, på mandag kommer en kompis innom :)

Hadde vært greit om det dukket opp noen flere på den andre barselsgruppa, men vi er i hvertfall to - og det er jo en forbedring i forhold til i går :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Onsdag passer best, på mandag kommer en kompis innom :)

Hadde vært greit om det dukket opp noen flere på den andre barselsgruppa, men vi er i hvertfall to - og det er jo en forbedring i forhold til i går :fnise:

Da sier vi onsdag. Det passer best for meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I verste fall kan vi jo ha barselduo. :fnise:

Høres forsåvidt morsommere ut enn barselssolo ;)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bestilt time til frøkna hos manuellterapaut - jeg tror vel egentlig ikke det er noe galt, men hun har symptomer som tyder på at det kan være KISS: favorittside, ligger ofte i "banan-stilling", gulper masse, kaver mye i søvne... også hylvræler hun 90% av gangene vi setter henne i bilsetet, og heller ikke vogna er særlig populær... Var egentlig de to siste som gjorde at jeg ringte i dag, leste på et annet forum at de brukte ikke vogna noe særlig fordi deres barn hylte sånn i vogna (og bilsetet) og det viste seg at h*n hadde KISS.

Så da vil jeg gjerne sjekke det ut, rett og slett fordi det er enkelt. Har hun ikke KISS så vet vi det og vi kan la være å ha dårlig samvittighet for å legge henne i vogna eller sette henne i bilsetet, og har hun KISS så får hun behandling! En vinn-vinn-situasjon (riktignok har tanken slått meg tidligere, men hun er jo stort sett blid og fornøyd, og kolikklignende tendenser har vi jo ikke, så jeg håper jeg ikke kommer til å få altfor dårlig samvittighet for å ikke ha ringt tidligere dersom det viser seg at hun faktisk har låsninger i nakken... :sjenert: )

Fikk time neste onsdag, dvs det var stappfullt hos manuellterapauten helt fram til mars, men han er på sykehuset hver onsdag og behandler barn der, og der hadde de heldigvis en avbestilt time som jeg kunne få. Hadde vært lenge å vente til mars...

Ellers så går nå dagene, jeg forsøker å jobbe litt, men frøkna henger på puppen nesten hele tiden føles det som... Har fått litt såre brystvorter, men det går seg vel til, har "bløtlagt" brystvortene i saltvannsbad de siste dagene og de kjennes mye bedre ut. Tror det er frøknas skyld, hun har det med å dra til innimellom... ;)

Var forresten på sykehuset og fikk utdelt utstyr i går, så i dag pumpet jeg første ladning - tenker jeg skal innom medførste levering om en uke. Kan være greit å høre om hygienen min er tilstrekkelig før jeg leverer mangemange liter (jeg følger alle rådene, men man vet jo aldri)...

Men nå skal jeg jobbe litt! Ha en fin dag jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Revenka

Håper det går bra hos manuellterapauten. Ikke noe er bedre enn om det fungerer. Vurderte det vi også, men skrikingen har roet seg etter at han fikk MME på kveldstid.

Syns du er kjempesporty som har tatt deg en "ekstrajobb" som melkedame :fnise: Tenk på alle barna som får nytte av den fremfor om du skulle ha kastet det etter at fryseren var full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene flyr virkelig avgårde! I dag har vi vært hos manuellterapaut - og frøkna har en liten låsing i nakken! Hun sliter med å bøye hodet framover, og da sier det seg selv at det ikke er så rart at hun ikke liker bilsetet... Er så glad for at jeg stolte nok på magefølelsen til å ringe, for nå har hun fått behandling, og vi skal tilbake dit igjen om 4 uker for en videre sjekk!

Hun er i hvertfall blid og fornøyd nå, så få man se hvordan hun reagerer neste gang vi skal i bilsete! Eller vogna for den saks skyld :)

Men nå skal jeg gjøre noe vettugt, kose litt med frøkna for eksempel! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at det kanskje hjelper ;) Tror det er viktig og følge magefølelsen sin.

Ellers så er det godt å høre at dere koser dere sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene flyr virkelig avgårde! I dag har vi vært hos manuellterapaut - og frøkna har en liten låsing i nakken! Hun sliter med å bøye hodet framover, og da sier det seg selv at det ikke er så rart at hun ikke liker bilsetet... Er så glad for at jeg stolte nok på magefølelsen til å ringe, for nå har hun fått behandling, og vi skal tilbake dit igjen om 4 uker for en videre sjekk!

Hun er i hvertfall blid og fornøyd nå, så få man se hvordan hun reagerer neste gang vi skal i bilsete! Eller vogna for den saks skyld :)

Men nå skal jeg gjøre noe vettugt, kose litt med frøkna for eksempel! :rødme:

Bra at dere fant det ut :) Nå kan dere være stolte av dere selv som ringte!! Håper hun blir bedre nå fremover da :) KOS dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å si at jeg stadig leser her inne, jeg er bare ikke alltid like flink til å legge igjen hilsen :sjenert: Trøster meg med at du også har mye å tenke på ;)

:klemmer: Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at dere fikk ordnet opp i låsningen. Ellers ser jeg dere også har en gulpebaby - jeg kjenner til det ;) Håpte ting skulle gi seg her når vi begynte med fast føde, men det eneste som skjer nå er at han gulper opp det i stedet. Og sviskemosgulp er ikke like enkelt å tørke vekk som MM-gulp :ler:

Kos dere videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner jenter! Jeg er elendig til å kommentere i andres dagbøker og har ikke akkurat skrivekløe når det gjelder min egen heller... :sjenert:

Her går det litt opp og ned - tror nok behandlingen har satt i gang noe, for frøkna er tydelig dårligere (som svært mange blir før de blir bedre...) - de siste par dagene har hun 90% av gangene jeg legger henne til brystet stritta helt i mot, hun forsøker å ta puppen, ser hun vil, men hun får nok vondt... Så nå har jeg begynt å amme henne liggende, ikke alltid hun godtar det heller, men som oftest så går det. Litt slitsomt, men når hun først spiser så spiser hun godt - og som legen sa da jeg var innom der (før vi var hos manuellterapauten): hun har nok å tære på, så så lenge hun spiser noe så blir hun ikke dehydrert heller...

Hun har hatt flere gråtetokter de siste dagene også, virker som om hun får vondt oftere enn tidligere... Så jeg var litt fortvila og prøvde med smokk her om dagen - hun har jo hatet den, vi har jo forsøkt innimellom fordi hun har et veldig kosebehov, men hun har ikke godtatt den. Ikke før nå: og gjett om det er godt for både oss og henne, hun sovner lettere, og roer seg også lettere når hun gråter. Og de siste par dagene har hun sovet etpar lurer i vugga også... deilig å slippe å ha henne på kroppen hele tiden... Vi bærer liksom ikke for kosen sin del for tiden, det er av ren nødvendighet, og det er ikke like morsomt alltid...

Akkurat nå så er sambo på konsert, dvs på vei hjem fra konsert, mens frøkna sover i senga... Liggende amming i senga er godt for noe gitt ;) Men vi har jo ikke tatt nattstellet så vi må jo vekke henne litt for å bytte til nattbleie og pysj... Jaja, får ta det i halvmørket så våkner hun jo ikke skikkelig ;)

...og i morgen skal jeg til frisøren! Jeg gleder meg noe vanvittig! :hoppe: Blir sikkert styggdyrt, men jeg må! Vi har dåp i helga, og jeg har ikke vært hos frisøren siden i slutten av oktober - det er absolutt på tide ;)

Vel, ha en fin onsdagskveld jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...