Concertina Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #1261 Del Skrevet 1. januar 2009 Håper dere alle har hatt en flott jul og får et godt nytt år! Her har det gått litt i et, og jeg har overhode ikke hatt noen skrivetrang så... I dag er lille Len måned, og akkurat nå ligger hun ved siden av meg på sofaen, hun sover og drømmer tydelig at hun får pupp, for sugerefleksen går i et Søt er hun i hvertfall! Julaften ble feiret hos svigers, det var koselig og frøkna sov godt gjennom nesten hele kvelden, måtte bare mate henne innimellom. Jeg har aldri pakket opp så mange gaver forresten, hun fikk så vanvittig masse fint! Masse klær i 56, 62 og 74, og kun et plagg jeg tenker jeg må bytte: en vinterdress i str 74 - vi risikerer jo at hun passer den i september... og da er det vel strengt tatt ikke nødvendig Det meste vi fikk var veldig praktisk også, med unntak av etpartre jakker/heldresser med hette... Jeg fatter ikke at det lages engang, menmen. Frøkna har begynt å vokse ut av str 50 nå, har vel 2-3 bodyer som vi har vært nødt til å pakke bort. Men fremdeles så passer endel, og mye av det i str 56 er veldig stort. Men hun vokser jo masse, har fått gode bollekinn og dobbelhake, sånn er det når mamman har fløte i puppene Vi reiste til foreldrene mine tredje juledag, flyturen gikk veldig flott! Jeg puttet frøkna i sjalet da vi kom til flyplassen og hun sovnet som en stein med en gang! Og der sov hun helt til vi landet! Klarte ikke engang å vekke henne for å amme ved take-off/landing, hun var helt slakt Ellers så har vi kost oss, truffet slekt og venner og familien min krangler omtrent om å holde henne, skifte bleie og trøste henne... Er ganske godt på en måte, men jeg kjenner at det blir litt mye til tider. Så det blir nok godt å dra hjem om en uke! Fra og med neste mandag så starter jeg jo med studiene, jeg kjenner jeg gruer meg litt... Men jeg bør jo gjøre meg ferdig, og dette har jo vært planen fra vi begynte å prøve. Har tenkt å være litt streng med meg selv i ukedagene - må jobbe effektivt i 6-7 timer, men deler det opp i 3 økter tenker jeg, så får jeg både ammet og vært med på en trilletur i løpet av dagen Jeg skal jo stort sett bare være hjemme og jobbe så helt fælt blir det jo ikke... Men nå skal vi ta med lille L og legge oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 3. januar 2009 #1262 Del Skrevet 3. januar 2009 Kjekt å høre fra deg! Må si du er tøff som allerede har vært ute og flydd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 5. januar 2009 #1263 Del Skrevet 5. januar 2009 Godt nytt år Concertina! Det høres ut som dere har det riktig så bra - herlig! Skjønner godt at du ikke har hatt noe særlig skrivekløe i det siste. Det er vel ikke så rart med lillepia i hus og jula og alt mulig. Merker at magen tar mye oppmerksomhet fra meg nå, og er ikke så mye på KG lenger. Eller, jeg titter innom, men skriver ikke så mange innlegg som før. Får nesten litt dårlig samvittighet (ups, det er kanskje ikke et godt tegn) Ville bare stikke innom og si at jeg tenker på dere og håper dere har det bra og nyter dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 11. januar 2009 #1264 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg må bare innom og hilse på her, siden du visst er min reddende (argumenterende) engel. Og gratulerer med lille L, hun høres skjønn ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #1265 Del Skrevet 21. januar 2009 Kjekt å høre fra deg! Må si du er tøff som allerede har vært ute og flydd! Føler meg ikke så veldig tøff, det var det beste alternativet rett og slett. Å kjøre 50 mil var jo ikke aktuelt, å ta tog fristet heller ikke Godt nytt år Concertina! Det høres ut som dere har det riktig så bra - herlig! Skjønner godt at du ikke har hatt noe særlig skrivekløe i det siste. Det er vel ikke så rart med lillepia i hus og jula og alt mulig. Merker at magen tar mye oppmerksomhet fra meg nå, og er ikke så mye på KG lenger. Eller, jeg titter innom, men skriver ikke så mange innlegg som før. Får nesten litt dårlig samvittighet (ups, det er kanskje ikke et godt tegn) Ville bare stikke innom og si at jeg tenker på dere og håper dere har det bra og nyter dagene Det er nok annet man tenker på når den lille har kommet ut ja Ikke lenge til du får kjenne det på kroppen selv Jeg må bare innom og hilse på her, siden du visst er min reddende (argumenterende) engel. Og gratulerer med lille L, hun høres skjønn ut! Hehe Vær-så-god Og hun er helt herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #1266 Del Skrevet 21. januar 2009 Lenge siden jeg har skrevet noe nå... Nå sitter jeg med en kopp varm solbærtoddy, sambo sitter på motsatt side av bordet og holder vugga i gang (frøkna vil ikke sove, men med den opp-og-ned-bevegelsen så sovner hun åkke som om hun vil eller ikke ). Jeg skal på skolen og presentere foran sensor i dag! Gruer meg masse, hun har lest rapporten jeg skrev rett før jeg gikk ut i permisjon, og i utgangspunktet så skal jeg i dag presentere det jeg har jobbet med etter denne rapporten! Men jeg har jo kun hatt etpar uker med studier etter rapporten, så jeg føler meg ikke akkurat klar! Men jeg må bare si det som det er og heller fokusere på hva jeg skal gjøre framover... Jeg skrev plan dag for dag, uke for uke, med delmål, i går - jeg tror ikke jeg klarer å bli ferdig! Den er ambisiøs den planen, og selv uten en liten baby i hus så hadde det nok blitt vanskelig nok å bli ferdig... Og jeg har jo ikke det ekstra giret, det som gjør at man klarer å jobbe dag og natt den siste tiden... Men siden sambo er i permisjon så må jeg jo forsøke... Så det er det jeg skal gjøre, skal ta en prat med veilederen min og se hvilke muligheter jeg ellers har. Velvel, livet som mamma er ellers godt! Jenta vokser og står i, vi var på 6-ukerskontroll forrige onsdag, da veide hun akkurat 5 kg!!! Hun har tatt igjen de som var mye tyngre enn henne ved fødsel ja, hun spiser godt Men nå må jeg hive meg rundt, skal ha med meg frøkna inn til byen - sambo må nemlig hente min kjære bestemor på flyplassen midt under presentasjonen, og siden det er snakk om så mange timer så er det greiere at jeg tar henne med enn at han tar henne. Svigermor kommer og passer henne under presentasjonen så jeg tror det skal gå greit. Må bare få pakka stellebag og finne fram klær til henne og meg... Tar henne med meg i sjalet, siden bare tanken på å ta med meg vogn på toget gjør meg fysisk uvell, spesielt siden vi skal reise hjem igjen sånn midt i rushen Håper dere alle har en fin onsdag! Forresten, jeg legger ut noen bilder av frøkna i bloggen, hun har bare blitt så stor og fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 21. januar 2009 #1267 Del Skrevet 21. januar 2009 Håper det gikk bra på presentasjonen! Sikker på at du er kjempeflink! Men kjenner igjen følelsen av å ikke helt strekke til når man lever midt oppi babyboblen... Men så utrolig nydelig jenta di er, Concertina! Blir helt babysyk av å se på bildene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 22. januar 2009 #1268 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hvordan gikk det i går da? Håper jeg får tryuffet deg og snuppa en dag snart igjen. Var så hyggelig sist Jenta deres har vokst mye altså. Nydelig er hun Syns det var veldig godt å få låne henne litt sist Endret 22. januar 2009 av ¤bella¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 22. januar 2009 #1269 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg må bare slenge meg med i koret - jenta di er såå søøt!! Sitter her høygravid og blir jo ikke noe mindre babysjuk nå Håper det gikk bra på presentasjonen. Jeg er imponert over alt du får til. Supermom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 22. januar 2009 #1270 Del Skrevet 22. januar 2009 Utrolig nydelig lille jenta di er Godt å høre at alt går bra i heimen, selv om jeg skjønner det kan bli litt tøft i blant med en så stor oppgave. Men du klarer det nok kjempebra vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #1271 Del Skrevet 25. januar 2009 Håper det gikk bra på presentasjonen! Sikker på at du er kjempeflink! Men kjenner igjen følelsen av å ikke helt strekke til når man lever midt oppi babyboblen... Men så utrolig nydelig jenta di er, Concertina! Blir helt babysyk av å se på bildene... Gikk vel greit nok, men jeg kjenner jeg lever midt oppi babyboblen ja Nå har du fått din egen prinsesse og hun er helt sikkert helt fantastisk! Løste virkelig babysyken det Gleder meg til å se bilder av henne! Hvordan gikk det i går da? Håper jeg får tryuffet deg og snuppa en dag snart igjen. Var så hyggelig sist Jenta deres har vokst mye altså. Nydelig er hun Syns det var veldig godt å få låne henne litt sist Gikk greit, sensor var utrolig hyggelig og virket veldig dyktig Må få truffet hverandre ja, kanskje du kunne kommet på lunsj elns her i løpet av uka? Må høre litt med sambo om han har noen planer først men Hun er helt nydelig ja! Fantastisk søt og fin og vokser godt ja! :rødme: Jeg må bare slenge meg med i koret - jenta di er såå søøt!! Sitter her høygravid og blir jo ikke noe mindre babysjuk nå Håper det gikk bra på presentasjonen. Jeg er imponert over alt du får til. Supermom! Godt at det ikke er lenge igjen til du har din egen lille baby i armene! Bare gled deg! Det er fantastisk å være mamma Og ja, hun er nyyydelig! Er ikke så supermom som det høres ut til uten sambo så hadde jeg nok ikke kommet ut døra engang Utrolig nydelig lille jenta di er Godt å høre at alt går bra i heimen, selv om jeg skjønner det kan bli litt tøft i blant med en så stor oppgave. Men du klarer det nok kjempebra vennen Taaakk Jeg synes det jeg og Det går som det går her! Får jeg ikke levert så er det ingen krise, jeg overlever det og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #1272 Del Skrevet 26. januar 2009 Da er det mandag igjen, jeg sitter og jobber litt med oppgaven min mens frøkna og pappan sover søtt inne på soverommet. Har pumpet 300ml av den ene puppen i morrest, melk som bare må kastes fordi jeg har fryseren full og ikke noe beger igjen, så i dag ringte jeg Morsmelkmottaket, skal innom på torsdag og snakke med de, ta en blodprøve og få utdelt utstyr! Jeg pumper jo stort sett 3-400 ml hver dag for at ikke frøkna skal kun få i seg "lettmelk", slite med å få i seg mat og sluke masse luft, så hvorfor ikke gi bort denne til de som trenger det?! Litt gloriepussing gjør ingenting :gjeiper: ...også blir jo også en fin liten biinntekt når man får 130 kr/l Ellers så gikk det greit på onsdag, sensor var veldig hyggelig og gav meg mye tilbakemelding, skal på møte med veileder i dag og høre mer om hva hun har sagt om meg og prosjektet... Onsdagsettermiddag så kom bestemora mi på besøk, hun skulle på kurs dagen etterpå så hun utnyttet tiden med å komme innom oss. Veldig koselig, og godt at hun fikk treffe L. Er hennes 8. oldebarn, men det er veldig stas likevel Hun hadde endel gammeldagse tilnærminger til hvordan man skal være mot babyer, mente jeg burde la frøkna skrike for å trene opp lungene etc, men jeg blåste det bort og tok opp ungen - jeg gadd ikke si noe, men jeg lar da ikke min 7 uker gamle datter ligge å grine "for å trene opp lungene"... Men hun er ikke så ille, hun nekta å amme ungene sine kun hver 3.-4. time, hun samsov og hun var overraskende positiv til sjalet På torsdag var vi og tuslet rundt på Operaen mens bestemora mi var på møte i nærheten, vi var rundt på omvisning og fikk sett alt fra systuene til malersalen til storsalen (jeg må komme meg på en forestilling "snart"). Frøkna sov i sjalet gjennom hele omvisningen, men fikk testet lungene i garderoben etterpå Helga har vært rolig, merket godt på L at vi hadde vært på turer med mye inntrykk to dager på rad, så vi tok det helt med ro i helga, kun trilleturer og besøk hos svigers. Hun har sovet litt på dagen de siste dagene så da sover hun bedre på natta og - vi har nemlig slitt med sovenekt på dagen og at hun har sovet dårlig på natta... I dag skal jeg som sagt på veiledning, og i morgen er det samtale "med fokus på mor" på helsestasjonen og deretter første treffet med barselsgruppa. Blir spennende og se om det er noen der man har mer til felles med enn at man har barn i akkurat samme alder Men nå er det matings her, ha en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 26. januar 2009 #1273 Del Skrevet 26. januar 2009 Hyggelig med bestemorbeøsk Så bra at du har bestemt deg for å sjekke ut mm-banken. Det er mange små på nyfødt som får nyte godt av de edle dråpene dine Godt å høre at det gikk bra på onsdag. Hyggelige sensorer er ikke å forakte. Lykke til på veiledning. Krysser fingrene for at barselgruppen blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. januar 2009 #1274 Del Skrevet 26. januar 2009 Så fint at du skal levere melk til sykehuset. Da gutten vår lå på nyfødtintensiv fikk han bankmelk, så det er godt det finnes noen som tar seg tid til å pumpe og levere overskuddet sitt. Ellers, jeg trodde vi ville havne på samme barselgruppe, men du har treff allerede i morgen? Jeg har ikke første treff før om to uker. :klø: Litt rart siden vi fikk barn samme dag. Er det virkelig så mange vinterbarn i kommunen at de har hatt behov for å dele opp barselgruppene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #1275 Del Skrevet 26. januar 2009 Hyggelig med bestemorbeøsk Så bra at du har bestemt deg for å sjekke ut mm-banken. Det er mange små på nyfødt som får nyte godt av de edle dråpene dine Godt å høre at det gikk bra på onsdag. Hyggelige sensorer er ikke å forakte. Lykke til på veiledning. Krysser fingrene for at barselgruppen blir bra Veldig hyggelig med bestemorbesøk ja Det er godt å vite at melka mi kommer til gode til noen, jeg har jo altfor mye Lyst å komme på lunsj en gang i neste uke? Sambo må på kurs så jeg og snuppa er alene hjemme Så fint at du skal levere melk til sykehuset. Da gutten vår lå på nyfødtintensiv fikk han bankmelk, så det er godt det finnes noen som tar seg tid til å pumpe og levere overskuddet sitt. Ellers, jeg trodde vi ville havne på samme barselgruppe, men du har treff allerede i morgen? Jeg har ikke første treff før om to uker. :klø: Litt rart siden vi fikk barn samme dag. Er det virkelig så mange vinterbarn i kommunen at de har hatt behov for å dele opp barselgruppene? Jeg har jo altfor mye og må pumpe uansett, så det er jo ikke så mye ekstraarbeid Merkelig at du ikke skal på barselstreff før om to uker, jeg trodde og vi ville havne på samme barselsgruppe... helsesøstra vår sa at det var for desember/januar så det virket ikke som om de hadde altfor mange fødende... Og skulle de delt det opp så burde de jo delt det opp i desember OG januar... :klø: Snodig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 26. januar 2009 #1276 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg skal også på barseltreff i morgen, men tviler på at det er samme gruppe I Asker så fungerer barseltreffene slik at den helsesøsteren du går til har en gruppe som fylles opp fortløpende. Helsesøsteren man får kommer an på hvor man bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. januar 2009 #1277 Del Skrevet 27. januar 2009 Hmm, lurer på om jeg skal ringe i morgen tidlig bare for å sjekke at jeg har fått riktig dato for det ville være synd å gå glipp av første treff når alle blir kjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. januar 2009 #1278 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg ringte dem jeg. Det viste seg at det er to ulike barselgrupper. De har nemlig ikke delt opp etter fødselsmåned, men etter område man bor i. Helsestasjonen dekker jo to områder i kommunen, og vi har av en eller annen grunn ikke havnet i den vi egentlig bor i. Jeg regner med det kanskje er fordi vi bor akkurat på grensen mellom dem, men en skulle jo tro det var postnummer som teller. Hvordan var barseltreffet ditt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #1279 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg skal også på barseltreff i morgen, men tviler på at det er samme gruppe I Asker så fungerer barseltreffene slik at den helsesøsteren du går til har en gruppe som fylles opp fortløpende. Helsesøsteren man får kommer an på hvor man bor. Heller tvilsomt det ja Her har de barselsgrupper utifra postnummer ser det ut til. Hmm, lurer på om jeg skal ringe i morgen tidlig bare for å sjekke at jeg har fått riktig dato for det ville være synd å gå glipp av første treff når alle blir kjent. Du hadde nok rett info, vi har forskjellige postnummer ...men det var ikke noe barselstreff i dag - dvs det var bare jeg som dukka opp, og det 30 min etter at det egentlig starta. Gikk litt kjapt i svingene så jeg trodde det var 12.30, men da hadde jeg egentlig time hos helsesøster (den timen var framskyndet til 9.30). Uansett, jeg dukka opp og det hadde ikke vært noen andre der... Damen i resepsjonen sjekket litt opp, og det skulle være i dag, men jeg er visst eneste på lista med ikke-utenlandsk-navn, og i følge damen bruker ikke "de" å komme på barselstreff. Så hun flyttet meg over til den andre gruppa som har treff om 2 uker, er jo ingen vits å være på barselstreff alene Så Arkana, du er ikke kvitt meg Ellers så var vi hos helsesøster i dag, "samtale med fokus på mor" elns, måtte fylle ut et skjema om jeg har deprimert eller ikke. Ingen fare for det akkurat nå i hvertfall Ellers så var det en annen helsesøster enn hun som var innom, og denne damen var ikke like...thja...hva skal man si... vel, ideene hennes passet ikke mitt syn på barneoppdragelse... Jeg kommer aldri til å ta i bruk skrikekurer som hun forsøkte å komme med tips om da jeg sa at frøkna ikke sovne av seg selv - hun formulerte seg litt mer forsiktig etter at jeg ganske kontant sa at det kom aldri til å bli aktuelt i mitt hus, men kom med endel hint til det flere ganger senere i samtalen. Er ikke akkurat så farlig, jeg stoler på at vi kjenner dattera vår best og kan avgjøre hva som er best for henne uansett hva helsesøster sier. Måtte le litt, jeg fortalte at vi bar mye i stedenfor å bruke vogn fordi det var mer praktisk i enkelte situasjoner, og hun kom da med kommentar om at sjalet var flott til de var rundt 3 måneder... Vel, hva gjør man så etter 3 måneder? Ungen kan jo fremdeles ikke gå selv Vi bruker jo sjalet endel på samme måte som vi bruker vogn, som transportmiddel og jeg tviler på at det å ta toget med vogn blir mer praktisk etter at ungen er 3 måneder Nå sover frøkna i sjalet, omtrent eneste stedet hun sover å dagen så jeg knytter henne gjerne på plass for at hun skal få sovet noen timer. Jeg spiste indisk i går så jeg tror magen hennes reagerte litt på det for hun har vært veldig urolig i natt, og dermed veldig trøtt i dag. Så hun har sovet tre ganske lange dupper allerede, noe som er mye for tiden siden hun har omtrent sovenekt på dagen. Det er så mye annet man heller kan gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. januar 2009 #1280 Del Skrevet 27. januar 2009 ...men det var ikke noe barselstreff i dag - dvs det var bare jeg som dukka opp, og det 30 min etter at det egentlig starta. Gikk litt kjapt i svingene så jeg trodde det var 12.30, men da hadde jeg egentlig time hos helsesøster (den timen var framskyndet til 9.30). Uansett, jeg dukka opp og det hadde ikke vært noen andre der... Damen i resepsjonen sjekket litt opp, og det skulle være i dag, men jeg er visst eneste på lista med ikke-utenlandsk-navn, og i følge damen bruker ikke "de" å komme på barselstreff. Så hun flyttet meg over til den andre gruppa som har treff om 2 uker, er jo ingen vits å være på barselstreff alene Så Arkana, du er ikke kvitt meg Det er bare hyggelig det. Men hvis du var der 12.30 i dag, da satt jeg fremdeles og ventet på timen min som skulle vært kl 12. Så du må ha vært hun med den grønne mønstrede kjolen du da? Det var nemlig bare én annen der med barn på vår alder og hun hadde en gutt hun også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå