Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da var man 33 uker på vei! :strix:

Kjedelig med penger som ikke kommer når man har regnet med de! Jeg får skattepenger snart, det skal bli bra, men det var ganske nedtur i sommer da de ikke kom. ;)

Jeg er ikke noe glad i å male, så må innrømme at jeg har brukt gravid-kortet når det har vært et tema her. Men det er kanskje gøyere å male babyseng enn vegger?

Har du tenkt å ta "fri" tre uker før fødsel slik det ville vært om du hadde vært i jobb, eller ser du det litt an?

Der sa du noe... sambo får skattepenger i oktober - men jeg får en liten blankett i posten med beskjed om å betale inn noen tusen... Men vi går i pluss ;)

Male er ikke så morsomt, men morsommere enn å sparkle og pusse, man ser i det minste fremgang! Og det er morsomt å se at senga blir hvit og fin! Gleder meg til å kunne legge småtten i den :hjerte:

Jeg ser det egentlig litt an, hvis formen er grei og ting her hjemme ser greit ut så vil jeg nok jobbe med oppgaven litt til... Jo mer jeg får gjort før småtten kommer, jo enklere er det jo faktisk å fullføre til våren ;) Men jeg tar det som det kommer.

Bare innom med en god :klem: !

Hvordan er størrelsen på magen nå? Cirka sånn? --> :gravid:

:klem: Håper det går bra med deg og vennen! Og ja... magen er sånn ca sånn ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka
:hoppe: for passert 33 uker. Det er så deilig for hver uke man er ferdig med. Jeg har heller ikke like fine ankler som jeg hadde før svangerskapet. Skal bli deilig å bli ferdig med det selv om det er koselig å ha en liten baby i magen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det lørdag :) I går hadde vi besøk av et vennepar, spiste hjemmelaget pizza, Ben&Jerry's-is, litt snop og spilte spill. Veldig koselig! Jeg tapte med glans i går, menmen :fnise:

I dag var vel planen at vi skulle male ferdig vinduskarmene på barnerommet, men vi sov lenge, har spist en laaang og god frokost, nå sitter sambo og tester platespilleren - så vi har hørt på A-HA, Trond-Viggo og nå spilles Grease...morsomt :) Skal innom et vennepar og drikke litt kaffe senere i dag, men før det må vi ut og shoppe litt småting til middag i morgen, skal ha indisk og har invitert søstra til sambo innom. Blir koselig, savner å ha henne boende i etasjen over ja, heldigvis så flytter hun tilbake i juni.

Har tatt nytt magebilde, man ser tydelig forskjell fra tidligere ja! :biggrin:

...ser dog at jeg har fått mer vann i kroppen ja, begynner å få "valker" i ryggen :sukk:

:hoppe: for passert 33 uker. Det er så deilig for hver uke man er ferdig med. Jeg har heller ikke like fine ankler som jeg hadde før svangerskapet. Skal bli deilig å bli ferdig med det selv om det er koselig å ha en liten baby i magen.

Veldig godt å bli ferdig med ukene ja, det begynner jo virkelig å nærme seg nå :) Er jo koselig å ha småtten i magen, men jeg tror det kommer til å bli godt å ha kroppen for seg selv igjen.... helt for seg selv blir det jo ikke, småtten skal jo ha mat, men likevel :)

Men nå skal man komme seg ut av huset! Ha en flott helg jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Fine magebilder. Jeg har bare tatt ett bilde av magen, og det for lenge siden. Burde egentlig gjøre det, men har ikke vært helt komfortabel med vektøkningen. Jeg har ikke bare lagt meg ut ved magen for å si det slik.. :fnise:

Hjemmelaget pizza er min favoritt!! Hvor får man kjøpt ben og jerry is?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå fikk jeg opp magebilde ditt. Jeg gjorde ikke det i går. Jeg ser klart forskjell ja, men jeg vet ikke helt hvordan :ler: Jeg synes ikke den er blitt så mye større utover siden sist, men rundere faktisk. Fine magen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått pææææng! Så nå blir det småttenshopping! :lur:

...men først skal man på skolen og ha presentasjon av masteroppgaven - så jeg bør vel konsentrere meg om hva jeg skal si der, og ikke bare tenke på alt det fine vi skal ut og shoppe :fnise:

....og forresten! 34 uker i dag! :hjerte:

6 uker igjen!! :overrasket: Dette går vanvittig fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 34 uker!! Det er helt vanvittig å tenke på at du er så nære fødsel, det kan jo skje nesten når som helst nå!

Lykke til med master-presentasjon etterpå, håper det går bra :klemmer:

Hva skal du shoppe forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: for penger!!!! :strix: Kos deg med shopping!

Og LYKKE TIL med presentasjon av masteroppgaven! :blomst:

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har hatt en fin helg!

Takk, og snart er det en til ;) ...litt treg jeg? :sjenert:

Fine magebilder. Jeg har bare tatt ett bilde av magen, og det for lenge siden. Burde egentlig gjøre det, men har ikke vært helt komfortabel med vektøkningen. Jeg har ikke bare lagt meg ut ved magen for å si det slik..

Hjemmelaget pizza er min favoritt!! Hvor får man kjøpt ben og jerry is?

Synes det er kos med magebilder, men jeg har vært heldig og har kun lagt på meg på magen... passer jo fremdeles buksene mine i lår og over rompe, er kun over magen jeg får problemer :fnise:

Ben&Jerry's har de på 7-eleven og Deli de Luca - visstnok noen kroner rimeligere på 7-eleven... Men verdt pengene uansett ;)

Så fin mage! Det nærmer seg virkelig nå..

Takk :)

Nærmer seg veldig... litt skummelt så fort som det har gått!

Håper du har hatt en fin dag så langt

Håper du hadde en fin dag både i forgårs og går og i dag og... :fnise:

Ja, nå fikk jeg opp magebilde ditt. Jeg gjorde ikke det i går. Jeg ser klart forskjell ja, men jeg vet ikke helt hvordan Jeg synes ikke den er blitt så mye større utover siden sist, men rundere faktisk. Fine magen

Er ikke så veldig forskjell nei, den er litt større om man måler bilde over bilde, men den er rundere og starter høyere på en måte... og forfra begynner den å bli bredere så jeg her om dagen :)

Gratulerer med 34 uker!! Det er helt vanvittig å tenke på at du er så nære fødsel, det kan jo skje nesten når som helst nå!

Lykke til med master-presentasjon etterpå, håper det går bra

Hva skal du shoppe forresten?

Det har gått superfort her ja, synes ikke det er så lenge siden jeg testet positivt jo! Håper småtten holder seg inne noen uker til, vil gjerne få fikset de aller siste greiene her hjemme før h*n kkommer ut ;)

Gikk ikke så veldig bra på presentasjonen... jeg var nok litt for laidback og gikk ikke gjennom hva jeg skulle si skikkelig før jeg presenterte, skrev heller ikke opp alle stikkordene for hver slide, så jeg glemte en god del i løpet av presentasjonen... ble mye rot, jeg var ferdig før tiden, og jeg følte vel ikke at jeg virkelig fikk forklart prosjektet mitt... Menmen, ingen krise, jeg skal levere skriftlig rapport på mandag, og der kommer jeg jo ikke til å glemme noe ;)

Hadde egentlig tenkt å shoppe littegranne til meg selv ;) Men endte opp på Nøstebarn sammen med svigermor - så nå har småtten 1 stk ullbody i natur, 2 par tynne ullsokker (natur og brun), 1 stk tynn ullue i natur, 1 stk ullfrottelue i brunt, 1 par votter og et heeerlig stoooort soveskinn! I tillegg så hev svigermor med en brun ullpysj :biggrin: Og da vi var på obs og handlet litt mat så kjøpte jeg en rød ullbody der, så nå har vi vel ulltøy nok for en stund :)

:strix: for penger!!!! Kos deg med shopping!

Og LYKKE TIL med presentasjon av masteroppgaven!

Fantastisk med penger, og shopping var veldig koselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det noe shopping? Og var det pengene fra NAV som kom?

Hoppet over å svare deg i går gitt... Ble som sagt litt shopping ja ;)

Og ja, det var pengene fra NAV som kom. Heldigvis! I tillegg så fikk vi positivt svar på om dersom jeg melder meg opp i et nytt studium fra høsten av så blir jeg regnet som "i aktivitet" i sommerferien, og dermed kan sambo få utsatt restene av permisjonen til januar 2010 og ta det hele ut som fleksibelt uttak! :danse: Så nå løser alt seg, vi mister ikke permisjonen og småtten slipper fulle uker i barnehagen i begynnelsen. Jeg må bare finne meg et studium jeg kan søke på ;)

Ble mer shopping i går etter at jeg kom hjem... fikk bestilt alt jeg hadde tenkt vi skulle kjøpe på nettet, så nå er slyngevugga betalt og jeg har bestilt diverse bleieutstyr så nå må småtten bruke tøybleier :fnise:

Nå skal vi snart på harryshopping ;) Jeg må bare sette opp ei lita handleliste, tenker vi slår etpartre fluer i en smekk: -bilsete til småtten og diverse annet babyutstyr, shopping av alkohol til bryllupet, og fylle opp fryseren igjen :) Vi har vært tom for kjøttvarer siste måneden, og det er så vanvittig upraktisk å ikke ha basisvarene i hus.

Sambo er nesten ferdig med å legge gulv på barnerommet, så i morgen blir det oljing av gulvet og legging av lister. Så er det FERDIG! Jeg skal vaske vinduene våre utvendig (og innvendig) på lørdag, er visstnok meldt 15 grader så da får jeg utnytte været. Mulig det blir noen drag med malekosten også, jeg har så lyst på hvite vinduskarmer til jul, de orange som er nå er så grelle mot julepynten :fnise:

Forresten - vi har fått oss "søndagsvogn"! Min kjære svigermor har kjøpt en skikkelig retro Grepavogn - med skjermer over hjulene og det hele. Den er knallkul, riktignok i burgunder og hvit slik at den nok passer nok best til ei jente, men likevel! Svær plass i den, så uansett så kan vi bruke den som sovevogn her hjemme. Veier et tonn og egner seg nok dårlig på de mest snøfylte dagene, men den virker veldig god å trille likevel, god fjæring ;)

Men nå må jeg nesten få satt ned en handleliste, og ikkeminst overføre litt penger til visakortet - hjelper lite med penger på konto når man ikke har de på kortet :ler:

Ha en flott helg jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Kjekt med harryshopping. Vi sparte 800,- på å kjøpe bilsete i sverige så da er det jo verdt turen. Dessuten er det moro å få seg en liten tur uansett. God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stilig med gammel barnevogn! Burgunder er vel ikke så jentete heller, iallfall dersom den er ganske mørk? Nå må du bare få deg en gammeldags søndagspendrakt, en stor hatt og blondehansker, så blir dette knall til våren! :enig:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med harryshopping. Vi sparte 800,- på å kjøpe bilsete i sverige så da er det jo verdt turen. Dessuten er det moro å få seg en liten tur uansett. God helg.

Jeg konkluderte vel med at harryshopping er overdrevet - bilsete vi ville ha kostet bare 100 kr mindre og de hadde ikke basen inne... og sambo vil heller ha norsk garanti enn å spare usle 100 kr, så da ble det ikke noe sete. Vi vurderte Akta Graco Logico S (det er vel det dere har?) siden det er så billig som det er, men vi har isofix i bilen og min kjære samboer mener at siden vi har det bør vi også bruke det... Jeg tenker på pengene - han tenker at foreldrene hans skal betale det uansett :ler: Jaja. Vi har vel enda noen uker igjen til vi må kjøpe sete.

Synes ikke babyutstyr generelt var så billig jeg, det meste lå på norsk pris, sparte kursen på endel ting, mens andre ting var *mye* dyrere (feks brystpumpe, Medela swing koster 1400 kr på utstyrsbutikker i Norge, i Sverige kostet den 1999 sek = 1735 nok). Så det ble bare en grønn badebalje m/propp, en Janus ullbody (de hadde samme tilbudet som Barnas hus, bare at inkl kursen så ble det jo billigere) og et sengesett.

Også tusla jeg innom H&M bare fordi jeg var i nærheten, så jeg fikk kjøpt meg en orange omslagskjole og en grå tights - fant masse lekre kjoler med høy hals, men fornuften reddet meg, de kan jo ikke brukes etter at småtten kommer ut, da må jeg ko kle av meg for å få ammet :fnise: Fikk kjøpt endel bittesmå sokker til småtten også, så nå mangler vi strengt tatt bare noen sparkebukser, en ullpysj til og noen strømpebukser.

Stilig med gammel barnevogn! Burgunder er vel ikke så jentete heller, iallfall dersom den er ganske mørk? Nå må du bare få deg en gammeldags søndagspendrakt, en stor hatt og blondehansker, så blir dette knall til våren! :enig:

God helg!

:fnise: Jeg synes jeg ser det ja. Hatt og blondehansker er jo helt meg! Tror faktisk jeg har en drakt jeg kunne brukt... Den er aldri brukt som drakt, jeg bare likte både skjørtet og jakka, og har bare brukt de hver for seg, drakt er liksom ikke tingen så lenge man er student :ler:

Vogna er ikke så mørk burgunder... men med de rette hjelpemidlene så kan man vel bruke den til en barsk gutt også, sånn innimellom på søndagsturer. Den er utrolig kul! Skal ta bilde av den når vi får henta den :)

God helg til deg og!

---

Nå skal jeg trekke på meg mitt nyinnkjøpte antrekk og svinse en tur rundtom på butikker - tenker jeg skal få i hus endel mer av de kjedelige tingene (pute, dyne, sengesett osv...). Jo mer som er ferdig jo bedre! Hadde tenkt å vaske vinduer i dag, men siden alle vindusvaskesakene står i den andre leiligheta så må jeg nesten vente til sambo kommer hjem, han har nemlig nøkkelen ;)

Ha en flott lørdag jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Så deilig å ha fått en del på plass.

Barnas hus skal ha mye rabatter 15 oktober (har ikke lest det selv, men en på det andre forumet jeg er på sa det), så om du skal ha noe mer der kan det lønne seg å vente ;)

Kos deg på praktisk shopping i dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Tror bilsetet vi kjøpte var på tilbud da vi kjøpte det i sverige, og at det egentlig ikke kostet så lite til vanlig. Uansett er det moro å kjøpe noe til lillebabyen. Vi har også kjøpt en grønn (turkis) badebalje fra bebe jou eller noe slikt. Så kjøpte vi et hvitt "sete" til å ha i slik at babyen får støtte. Er så søt atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...