Gå til innhold

Les dette!


Gjest vi prøver

Anbefalte innlegg

Gjest vi prøver

Mitt spørsmpl til lege på nett:

I januar 2005 tok jeg min første p-sprøyte og den siste ble satt i mai 2007. Så totalt har jeg hatt p-sprøyta i kroppen i 1 år og 8 mnd. Digg prevensjon, helt klart, men ingen sa til meg at det tok lang tid å komme tilbake i syklus igjen når man slutter på sprøyta. Så nå sitter jeg her da og venter. Har venta i 4 mnd på eggløsning, men den har enda ikke kommet.

Den 22.november fikk jeg mensen og den var slik_

-små blødninger

-mørk utflod

-helt klart blod

-mørkt blod

Dette varte i ca en ukes tid. Før fikk jeg alltid mensen i slutten av mnd'en/ved månedsskifte. Alltid hatt regelmessig mens, men den forsvant med engang jeg starta på sprøyta. Og så i går fikk jeg mensen igjen, men det gikk over til mørk, blodig utflod og sånn er det i dag oxo.

Hva skjer? Begynner kroppen å komme i gjenge igjen?

Vi ønsker oss så innderlig barn, men er litt frustrerende når det ikke kommer noen eggløsning...

Svaret fra legen:

Hei!

Det virker som kroppen sine egne hormoner begynner å ta over styringen igjen, så jeg tror det bare er et tidsspørsmål før du får mensen og eggløsning som tidligere.

Hilsen legen.

Kan jeg stole på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes vel logisk ut det.... hvordan vet du at du ikke har hatt eggløsning mellom blødningene?

Hmm, vet vel ikke det 100%... Men vi har sex så og si hver dag og jeg har ikke blitt gravid - derfor jeg trakk den konklusjonen.

Har bestilt EL-tester...

Lurer bare på om jeg kan være så heldig å komme tilbake i syklus så fort - det hadde jo vært supert!

Har hatt menssmerter ett par dager nå. Forventer mens rundt den 20...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende du har hatt EL, men at eggene har vært litt "dårlige" siden de har lagt på vent så lenge...?

Nå er det jo ikke alle som blir gravide med en gang selv om de har sex hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venninner som har plagdes med å få systemet igang igjen etter siste sprøyte. Ei holdt på i to år før hun fikk mensen tilbake. Legen min anbefaler ikke sprøyta som prevensjon nettopp av denne grunnen.

Jeg tror ikke det er stort annet du kan gjøre enn å vente. Håper syklusen din kommer i gjenge igjen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg bare si at jeg håper du får en normal syklus så snart som mulig, med du må allikevel være obs på at en normal syklus med sex ikke nødvendigvis er lik graviditet ;) Det er mye som skal klaffe selv om både egg og sperm er av god kvalitet, så det kan fort ta et halvt år eller mer å få klaff fordet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...