Gå til innhold

Hva gir man en kollega


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en kollega (mann i 50-årene) som jeg gjerne vil gi en liten juleoppmerksomhet. Men jeg er helt lost på hva jeg skal finne på.

Sist år fikk jeg julekort av ham, mens jeg ga noe hjemmelaget julegodis i pen boks. I år rekker jeg nok ikke å lage noe, og jeg aner heller ikke om han setter pris på å få slikt. Hørte aldri noe etterpå, så det er ikke godt å si.

Problemet er at det jo blir litt teit om jeg kjøper f.eks. en bok eller noe hvis han ikke gjør det samme. Jeg vil jo ikke at han skal synes det er pinlig. Dessuten er han type miljøvennlig og umaterialistisk, så da kan mye fort bli helt feil.

Noen tanker på hvordan man kan være oppmerksom uten å være "påtrengende" eller å overdrive?Jeg trenger seriøst noen gode råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fester en liten karamell på et fint lite kort, og skriver en liten julehilsen. Gir det til de av min kollegaer som står meg nærmest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe han kan spise opp......

sild

brente mandler fra apoteket

stearinlys

julekaffe

julete ( får på helsekosten tror jeg)

eller man kan kjøpe han en pakke konfekt eller en marsipangris....

hvis han liker å lage mat er det tusenvis av småting man kan kjøpe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en liten julenisse eller noe slikt? Man finner jo mange av dem rundt om kring til langt under 50 lappen. Ellers var tipset ommarsipangris godt mener jeg, det er liksom ikke en gave gave, men bare en liten oppmerksomhet.

De teene, brennte mandlene etc fra apoteket (apotek 1) har jeg vært storinnhandler av i år, genialt til noen man vil gi en liten oppmerksomhet. De koster 40 kr og er allerede fint innpakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Litt av problemet er:

* han sykler til jobb og kan ikke stappe en blomst i sekken

* han er veldig "Fair Trade" opptatt og drikker bare rettferdig kaffe (og der er det ikke lett å være spennende)

Hva gjør man egentlig for å være hyggelig med folk som ikke vil ha noe?:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ULTRA har de både Fair Trade kaffe og sjokolade.

Hvis han ikke er så kravstor, kan du jo pakke det pent inn og skrive et hyggelig kort, laget på resirkulert papir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...