Gå til innhold

Shabanas bryllupsplaner

Shabana

Anbefalte innlegg

Det var ermene jeg elsket mest med Shabana sin kjole og er litt irritert over at min ikke har slik ermer, for det kledde ej, og det kler Shabana også kjempegodt. Men ellers er jo jeg nøyd med min...men allikevel.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ermene jeg elsket mest med Shabana sin kjole og er litt irritert over at min ikke har slik ermer, for det kledde ej, og det kler Shabana også kjempegodt. Men ellers er jo jeg nøyd med min...men allikevel.... :sukk:

Grunnen til at jeg sa de kunne tas av var ikke at jeg ikke likte dem altså. Syns de er kjempe fine. (Sa det bare fordi noen sa de likte kjolen veldig godt men ønsket stroppeløs...og da kan de fortstat ha denne kjolen ;)

Kan du ikke fikse løse ermer som dette på din da? Må jo kunne sys på enkelt m ett par sting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*marie*: Takk for det. liker den MEGET godt selv :-D

lene: Takk for det. Kribler kanskje litt ekstra i magen fordi jeg ikke vet hvor jeg går herfra eller om kabalen i det hele tatt vil gå opp...

Ulva: Takk skal du ha :-D :klem:

Ballerina: He he, da hadde du en flott kjole ;-)

MrsG: Tusen takk! :-D

Anea: Takk for det, og godt nytt år tilbake!

Sympatia: Ja, jeg vet det... men som jeg sa så har du nok funnet kjolen din for den er absolutt fantastisk nydelig på deg!

*Emma*: Artig :-) Men den kjolen du endte opp med var jo flott på deg ;-)

smotti: Tusen takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen jobber vi på spreng med gjestelisten og invitasjonene, men det er utrolig vanskelig. Vi har liksom ikke tid til å sette oss ned sammen, og pre- invitasjoner MÅ sendes ut til Island iløpet av en uke. Vi er nemlig nødt til å finne ut om vi får ordnet med opvernatting og slikt... :sukk: Dette er det jo også min kjære forlovede som må ordne... men det kommer jo aldri noen vei! :roll: Vi må også tenke på å få sendt ut til de inviterte her i Norge, men det haster ikke like mye som familien på Island.

Jeg prøver også å finne ut hvordan det blir med hår og sminke, blomster og mat... men det er jaggu ikke lett når de som skal hjelpe meg ikke ringer tilbake, eller tar telefonene når jeg ringer :sur:

Med andre ord litt snurt over at ting ikke går så på skinner som jeg ønsker at det skal gjøre. :trist:

Ånei! Tenk om jeg blir en sånn gal, sint og agressiv bridezilla??? :rope::rodme:

Ellers så har jeg kjøpt min første ting til bryllupet... strømpebånd :fnise::hoppe: Var og handlet nytt undertøy (mitt første nye etter amme- bh'er...), og siden det først lå på disken så tenkte jeg "Hvorfor ikke?" Håper jeg ikke har brutt noen tradisjoner ved å kjøpe det selv... noen som vet?

Jamm, jamm... tid for søvn. :sove:

Endret av Shabana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror absolutt du skal handle det selv. Undertøyet skal vel liksom være en overraskelse for ham når kjolen går av...så han skal ihvertfall ikke kjøpe det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina
Kan du ikke fikse løse ermer som dette på din da? Må jo kunne sys på enkelt m ett par sting....

Du kan jo alltids få mine ermer ;) For jeg skal klippe av mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids få mine ermer ;) For jeg skal klippe av mine!

Å,takk som tilbyr. Men din kjole er vel hvit eller ivory.. min er ivory/champagne... :gråte: Men du var kjempesnill som tilbydde. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,takk som tilbyr. Men din kjole er vel hvit eller ivory.. min er ivory/champagne... :gråte: Men du var kjempesnill som tilbydde. :jepp:

Det spørs jo også om den typen ermer ville passet til kjolen din også da... Hvis det er en trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Det spørs jo også om den typen ermer ville passet til kjolen din også da... Hvis det er en trøst.

Det tenkte jeg også på når jeg så kjolen :) Den blir kjempefin uten de armene! :jepp: Kjolen var helt vidunderlig! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg også på når jeg så kjolen :) Den blir kjempefin uten de armene! :jepp: Kjolen var helt vidunderlig! :-D

Tusen takk... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kler jo Sympatia den kjolen så mye bedre enn modellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom for å si hei, og beundre din nydelige kjole.

Giftet meg i fjor, så du har masse å glede deg til. Vi hadde en fantastisk dag.

Ser du har valgt samme dato som vi også er bedt i bryllup. Får håpe det blir en nydelig dag.

blir spennende å følge med videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! :bryllup:

Da har vi sendt ut pre- invitasjoner til alle som må bestille reise og ordne med overnatting. Det var litt nervepirrende å sende dem ut, for nå er det ingen vei tilbake... men på den andre siden; sommerfugler i magen :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Nå har også andre hjul begynt å trille. Har gitt i oppdrag til en tante å høre med frisør om tid og pris, og en annen tante skal sjekke opp med blomster. Onkelen min har fått i oppdrag og sjekke ut overnattingsmuligheter.

Siden bryllupet vårt på en måte blir en familiedugnad så har jeg også skrevet en "bestillingsliste" på kaker, for hver og en har jo sin spesialitet.

Det er skikkelig deilig at ting er i gang, for da føles det med en gang mer reelt at vi skal gifte oss til sommeren :rødme: :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da!

Har akkurat snakket med tanta mi, og av 4 frisører der vi skal gifte oss er det bare en som tar seg av brudepynting... og hun er alkoholiker. Hun er moren til en venninne av meg så jeg vet at hun ikke er pålitelig. Eneste mulighet nå er å kjøre til byen 45 minutter unna, og vielsen er 12! :grine:

Noen som vet ca hvor lang tid det tar å sette opp håret og bli sminket? Og hva er egentlig billig og hva kan regnes som dyrt?

Så langt føler jeg at alt jobber imot meg når det gjelder å få til dette bryllupet :murvegg:

Endret av Shabana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye var det nå jeg betalte igjen :klø:

Lurer på om jeg betalte 2500 for meg og forlover... Skulle først vært mer, men tok kortere tid enn forventet.

Når det gjelder sminke og frisyre så kommer jo det veldig an på hvor komplisert det skal gjøres da.

Er det langt fra der du bor til byen med frisøren?

Greit med en prøvetime. Da får du et anslag på ca hvor lang tid det tar.

Jeg var hos frisøren klokka 10 og hadde vielsen klokka 14. Og vi hadde GOOOOOOOOOD tid... Hadde nok klart det på halve tida også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei igjen!

Den siste uken har ting kommet enda mer på gli. :hoppe: Det er deilig, men hver gang jeg tenker over alt som må gjøres blir jeg stresset. Og enda mer over at jeg ikke kan ha full kontroll siden bryllupet ikke skal holdes hvor jeg bor. Frisørproblemet ser ut til å ordne seg :danse: Og det kommer maks til koste 2500 for både meg og forlover. I tillegg hjelper de til med å kle på og ordne diverse andre ting inkludert i prisen. Synes det var kjekt jeg, men nå vet jeg jo ikke hva som er normalt heller da.

Ellers jobber vi på spreng med å få plassert folk. Hotellet der er jo bare helt håpløst, klarer ikke svare på enkle spørsmål og ringer aldri opp selv om de sier de skal gjøre det. :sur: Men i morgen skal jeg ringe å booke hotellrom for :bryllup: -natta. Wohoo!!!

Nå har også bilder av blomsterbuketter og kjole blitt seendt til den som er ansvarlig for det, så får vi se hvordan det ender.

Venter fremdeles på svar fra de fleste som har fått pre- invitasjon, og jeg håper inderlig at vi kan få svar fra alle iløpet av et par uker.

Denne helgen har i grunn bare gått opp i røyk. Hadde egentlig planer om å reise på besøk til noen venner, men så ble gemalen :forkjola: , og han har vært sengeliggende tre dager i strekk. Har nesten ikke sett eller snakket med han fordi han bare har :sove: Stakkars elsklingen min...

Vi får se hva det blir av de neste ukene... det klør i fingrene mine etter å gjøre noe!!! Kan heller ikke kjøpe kjolen før i mars pga av alle de fine januar- februar regningen :murvegg: Og da føler jeg at jeg ikke kan kjøpe noe tilbehør heller :cry:

Jamm, jamm, får bare planlegge videre uten å gjøre noe.

:vinke:

Endret av Shabana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Shabana.

Så fint det ordnet seg med frisør. Tror ikke det var så dyrt for både deg og forlover. Jeg husker at jeg betalte 1200 for bare meg, men det er jo noen år siden. :)

Skjønner godt at du verker etter å gjøre noe. Og det høres jo ut som du har fått gjort en god del da :jepp:

:forkjola: ja. Det går mye av det for tida. Får håpe du ikke blir smittet da.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...