Gå til innhold

Shabanas bryllupsplaner


Shabana

Anbefalte innlegg

Hurra og jippi! :bryllup:

Da har vi endelig begynt det hele etter 1 års forlovelse (minus 8 dager) Etter mye om og men og et falsk nei fra kirken er datoen 90% sikkert 12 juli 2007. :duskedame:

Litt usikker på hvor jeg skal gå herfra... Trodde jeg hadde funnet kjolen, men er ikke villig til å betale 13.500 for den og finner ikke bilde av den på netter så jeg kan få den sydd billigere heller :trist: Dermed må jeg ut å jakte på ny...

Hvi noen har tips eller råd er det bare å skrive dem ned, for jeg tar imot med åpne armer. :jepp:

Da håper jeg bare at ting ordner seg sånn litt etter hvert og at vi klarer det her på 7 måneder... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: til bryllupsdagbøkene, og gratulerer med bryllupsplaner. Vi har vært forlovet nesten akkurat like lenge, ser jeg. Fire dager til vårt "jubileum" :ler:

Det er mange gode tips å hente her inne. Hvis du blar litt rundt er jeg sikker på du vil få mange gode ideer :jepp:

Kjedelig med kjolen da. Selv var jeg heldig og fant en jeg falt for på salg. Var veldig fornøyd med det ettersom jeg også synes det er vel stive priser på kjoler. Er det en 2008 modell du har forelsket deg i? En del kjolesalonger slår til med avslag på de nye modellene i en begrenset periode på nyåret samtidig som de selger ut 2007-modellene. Hvis du orienterer deg om når det er salg, kan det jo hende du er heldig og finner drømmekjolen din blant de som er satt ned. Vet du ikke hva modellen heter? Hvis du vet det kan du prøve å legge et spørsål i bryllupsforumet. Damene her inne klarer å finne det utroligste på nett :jepp:

Men det er utrolig mange nydelige kjoler der ute da, så du finner helt sikkert en du vil like - enten det blir den du har sett deg ut nå eller en helt annen.

Gleder meg til å følge deg fremover i planleggingen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!

Sånn ellers regner jeg med at du mener 2008 ;)

Du får sjekke litt rundt hvem andre som har det merket - kanskje de har riktig nr/navn på den :) Eventuelt prøve å sende en mail til produsenten og beskrive den skikkelig...kanskje de kan hjelpe deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

:goodbye:

:velkommen: her til bryllupsdagbøkene :) Koselig med mange bruuuder her ;)

Skal bli gøy å følge din vei videre!! Håper dere får datoen dere vil da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle velkomsthilsener :bukke:

Ja, nå går vi en spennende tid i møte, og jeg gleder meg veldig! Akkurat nå er i grunn hoved problemet å finne en forlover, siden det soleklare valget ikke kan komme. Skjønner jo det veldig godt siden hun er :gravid: med termin rundt bryllupet. Så nå skal jeg jammen bli "tante" også :mrgreen:

:velkommen: til bryllupsdagbøkene, og gratulerer med bryllupsplaner. Vi har vært forlovet nesten akkurat like lenge, ser jeg. Fire dager til vårt "jubileum" :ler:

Det er mange gode tips å hente her inne. Hvis du blar litt rundt er jeg sikker på du vil få mange gode ideer :jepp:

Vet du ikke hva modellen heter? Hvis du vet det kan du prøve å legge et spørsål i bryllupsforumet. Damene her inne klarer å finne det utroligste på nett :jepp:

Hei Anea

Fire dager mellom, ja det var ikke verst :) Kommer alltid til å huske datoen jeg da. Lillejulaften, på Gran Canaria ca. klokken 21:00 :rødme:

Har kikket mye rundt her, for jeg har jo vært her en stund. Vet bare ikke hvor jeg skal begynne. Første skritt er å finne mann, neste skritt er dato, kirke og prest, og det er i boks... men hvor herfra??? :vetikke:

Tror nok jeg fikk oppgitt feil navn på kjolen og at det er derfor jeg ikke finner den... Og har også lagt ut på forumet, men ingen har kunnet hjelpe enda. Men finner jeg ikke den finner jeg sikkert en annen. Det finnes jo så utrolig mange fine kjoler :)

Gratulerer!!

Sånn ellers regner jeg med at du mener 2008 ;)

Takk for det *Emma*

Og eh... ja det er nok 2008 jeg mener. 2007 er bare så inne i hånda, hvis du skjønner hva jeg mener :fnise:

Men vi sees vel i august 2008 regner jeg med ;) Med mindre vi må melde avbud da...

:goodbye:

:velkommen: her til bryllupsdagbøkene :) Koselig med mange bruuuder her ;)

Takk, takk Ballerina

Det er jo greit å ha noen å snakke med noen i samme situasjon. Fint å dele erfaringer, gi tips og råd.

Klem fra meg :klem:

Endret av Shabana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til bryllupsdagbokgjengen snuppa! :kose: Har ventet og håpt på at du ville fikse deg en slik bok du også! :)

Akkurat nå er i grunn hoved problemet å finne en forlover, siden det soleklare valget ikke kan komme. Skjønner jo det veldig godt siden hun er :gravid: med termin rundt bryllupet. Så nå skal jeg jammen bli "tante" også :mrgreen:

SÅ langt tenkte jeg ikke når hun fortalte meg at hun var gravid...oida....Uten å tenke over hvor kort tid det er til bryllupet dit tok mitt hode det som en selvfølge at det bare ville komme en ekstra baby på et par måneder i bryllupet...så feil kan man ta...

Noen andre valg da som forlover? Forstår jo godt at hun var et soleklart valg da! Jeg hadde jo to soleklare valg...hehe...og hun ene holdt på å sovne når vi to var på brudekjoleprøving... :ler: Så vet ikke helt om det var et riktig valg... :):ironi:

Lykke til med videre planlegging...Kjempesupert at dere fikk den ønskede dato... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kikket litt på kjoler i dag og har funnet et par som jeg liker hos Torunns Drømmekjoler, men de er ikke aktuelle hvis jeg ikke kan gjøre et par endringer... Ønsker meg gullbroderier og ikke hvite eller sølv. Kjolene jeg liker best er Silke og Katja

Ønsker meg en så billig kjole som mulig og vet om en god del nettsider som selger kjoler billig, men de er ikke norske. Vet ikke om jeg tør å bestille fra utlandet. Hvis jeg skal det blir det vel enten fra Jateck Wedding FashionK eller Jorma Bridal :sjenert:

Skal ut å prøve kjoler igjen i januar, så hvis jeg prøver mange, til og med de jeg ikke liker, så finner jeg ihvertfall typen kjole jeg er på jakt etter. :-D

Ellers så jobber jeg veldig med lista mi nå, men heldigvis er det et par ting som var bestemt før vi i det hele tatt hadde en dato å jobbe mot. Gleder meg veldig nå! :rødme:

Jeg har også funnet en "reserve" forlover :danser: Hun ble veldig rørt og begynte å planlegge bare sekunder etter jeg hadde spurt henne. :fnise: Skjønne damen! Føler det på meg at det er riktig valg, og det er en utrolig god følelse å sitte med. :jepp:

Nei, nå skal jeg legge meg inntil my husband to be :love:

God natt :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann sympatia :goodbye:

Som du ser ut fra hva jeg har skrevet over her begynner ting å ordne seg. Ting ser ikke så mørkt ut lenger, he he :-D

Har du lyst å reise til Ski i januar selv om du har funnet kjolen din eller? Skjønner det godt hvis du ikke orker det, men det ville vært koselig.

Klem

Endret av Shabana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann sympatia :goodbye:

Har du lyst å reise til Ski i januar selv om du har funnet kjolen din eller? Skjønner det godt hvis du ikke orker det, men det ville vært koselig.

Klem

Takk som spør! Klart jeg hadde lyst å blitt med deg,men tror jeg må tenke over det. For er jeg heldig no så passer kjolen jeg skal prøve av hu i Ålesund, og da vil jeg ikke fristes av flere om jeg blir med deg... så jeg må nok se det ann... ;)

Lalletid...snakkes.... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også klart å finne frem noen bilder av kirken som vi skal gifte oss i. Den er liten og intim, akkurat passe for hvor mange som kommer i bryllupet vårt. :-D Det skal inviteres rundt 60 stykker, men tviler på at alle kommer...

Bildene er nok litt uklare for vi hadde litt hastverk da vi tok dem, men det gjør vel ikke noe.

-------------------------------------------------------------------------

Sympatia: Som jeg sa så skjønner jeg deg godt hvis du ikke vil bli med. Har ei venninne som akkurat ble forlovet som sikkert vil kikke litt også ;) Synes det er flott at du har funnet den kjolen for den var virkelig flott på deg :jepp:

MrsG: Takk for det :)

post-11006-1197892076_thumb.jpg

post-11006-1197892349_thumb.jpg

post-11006-1197892357_thumb.jpg

Endret av Shabana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin kirke! Synes det er veldig greit med en kirke som passer til brudefølget. Er liksom litt stusselig hvis det bare er folk på de tre fremste radene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin kirke! Synes det er veldig greit med en kirke som passer til brudefølget. Er liksom litt stusselig hvis det bare er folk på de tre fremste radene.

Jepp, det blir fort sånnmed en stor kirke. Andre gangen mamma giftet seg var i Skien kirke, og der er det jo plass til en del, men det ble veldig glissent da vi bare var 40 stykker, he he. :sjenert:

Det begynner å gå opp for meg at jeg skal gifte meg om ca 6,5 måneder, og jeg gleder meg skikkelig nå!!! :juhu:

Det er forresten den samme kirken som jeg ble døpt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Litt sent ut men :velkommen: hit og gratulerer med forestående bryllup!

Ser at det er en del på plass her, og dette er et perfekt sted for å få råd og tips og hjelp om man trenger det :)

Blir spennende å følge med deg videre frem til neste sommer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tassie

Takk for det. Er ikke akkurat ukjent på kvinneguiden, og har vært og snoket litt på forumet under bryllup. Men det er deilig å endelig ha opprettet en bryllupsdagbok :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Shabana :)

Gratulerer med :bryllup: dagbok. Hadde bare tenkt å sniklese her jeg, ettersom jeg ikke er aktuell som brud. Er jo godt gift, på 10året faktisk.

Men koselig å følge med deg da, så jeg håper jeg får lov til det.

Koselig kirke forresten :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: HEI!

Litt sent ute jeg, men vil gratulere deg med bryllupsdagbok! Og velkommen hit! Dette er plassen for bryllups :skravle: Er helt sikker på at du klarer å sette i stand et perfekt bryllup på ca 6,5 måneder :-D

Koslig med enda en 2008 brud! Skal bli spennende å følge med på planleggingen mot den stoooore dagen! :bryllup: En herlig tid!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det den lille listen... Det som er lilla er i boks, det rosa er halvveis i orden og det røde må ordnes :-D

Div. kirke

-Bryllupsdato: 12. juli- 2008 klokken 12:00

-Vielsesform: Kirkelig

-Vielsesomgivelser: S. kirke

-Prest

-Brudepike: L.C.

-Samtale med presten

-Forlovere: B. og G. (S.)

-Pynting av kirken: Blomsteransvarlige

-Musikk: H.M. og B

-Transport til og fra kirken:

Type bryllup

-Mottagelse: S. klubbhus

-Pynting av lokale: Jeg, tanter, mamma og svigers

-Mottagere: Foreldre

-Gaveåpnere: Tante K.?

-Gjesteliste: Ok, ca 60 stk

-Budsjett: Dendelig fikk vi sett på det.

-Bryllupsmarsj: Den tradisjonelle

-Bryllupsfarger:Lys grønn og gull

-Mat/kokk

-Drikke: Kjøpe inn selv

-Kaker: Familiedugnad

Brud

-Kjole

-Undertøy:

-Underskjørt:

-Strømper:

-Strømpebånd:

-Diadem

-Smykker: Perlene arvet av bestemor eller de kjøpt selv

-Kjoletilpassing: Mamma og tante

-Frisør:

-Make-up:

-Negler:

Brudgom

-Tøy: Den islandske nasjonaldrakten

-Sko

Annet

-Prøvelsespapirer

-Navneendring- klar til å bli sendt med en gang vi kommer hjem.

-Ringer:

-Blomster: Må ha liljer!

-Invitasjoner: Skal lage selv

-Oversikt over hvem som kommer og ikke

-Ønskeliste

-Bordkort: skal lage selv

-Fotograf: E

-Videofilming: J. H.

-Bordplassering:

-Morgengave:

Dagen før

-Ta en siste sjekk av lokaler

-Gå over klær og tilbehør

-Overnatting for bruden

-Overnatting for brudgom

Det er helt sikkert noe jeg har glemt, men i så tilfelle så blir det sikkert ført på etter hvert. Det gjør heller ingen ting om jeg blir tipset om ting som kan være lurt å ha med ;)

Dette var så morsomt å få skrevet ned!!! :hoppe:

Dere ser også et bilde av den mannlige islandske nasjonaldrakten under her, med og uten jakke. De er kanskje også litt utydelige, men det er i bunn og grunn en helt vanlig svart dress med dobbeltspent vest og hvit skjorte til. Istedenfor slips eller sløyfe er det en tørkleaktig sak med sølvspenne til. Veldig fint, og så blir det jo litt spesielt også. Forloveren hans har den samme drakten og, så da får vi spart litt penger på det. :tommelopp:

:goodbye:

Edit: Mest sannsynlig tilføyinger på listen... :fnise:

post-11006-1198070872_thumb.jpg

post-11006-1198070885_thumb.jpg

Endret av Shabana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Litt seint ute her eg, men gratulera me bryllupsdagbok å planlegging så e godt igang :klemmer:

Ang. kjole så kan du vær heldige å finna brukt, evt. få tak i nåke på salg nå itte nyttår?! Min kjole kosta egentlig nesten 15.000, så fant eg an te 7500 kr på Finn.no :hoppe: Gjett om eg blei gla!! Va sjikkelig fine dei kjolane du likte, passe godt te sommarbryllup :sol:

Så stiligt forresten at kjeresten ska ha den islandske nasjonaldrakten! Såg veldig fine ut!! E kansje derfra han då? Å du og elle? :sjenert: Nysjerrige meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...