Gjest Bodillen Skrevet 16. januar 2008 #481 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Den unge damen jeg bor sammen med er håpløs i matveien. Hun liker nesten ingenting. (og det er SANT) Ris med ketsjup har vært løsningen litt for mange ganger. I dag skal hun få røkt kjøttpølse med dampet brokkoli og agurk, og litt rømmesaus til. Jeg håper at hun en dag skal oppdage bordets gleder - og gjøre som andre barn; komme løpende og spørre forventningsfullt; "hva er det til middag?" Og det tør du å nevne her??? Endret 16. januar 2008 av Bodillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. januar 2008 #482 Del Skrevet 16. januar 2008 Bodillen: Ellers innom for å si hei . Det var jammen meg lurt, for jeg hadde tenkt å ha laks til middag i dag, men uten noensomhelst ide utover at jeg vil ovnsbake den. Nå, derimot Det vil si, hvis Puy-linser er å oppdrive på butikken det er mest praktisk å oppsøke på veien hjem, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #483 Del Skrevet 16. januar 2008 Og det tør du å nevne her??? ooops....!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #484 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Bodillen: Ellers innom for å si hei . Det var jammen meg lurt, for jeg hadde tenkt å ha laks til middag i dag, men uten noensomhelst ide utover at jeg vil ovnsbake den. Nå, derimot Det vil si, hvis Puy-linser er å oppdrive på butikken det er mest praktisk å oppsøke på veien hjem, da. Jeg klapper meg selv på ryggen fordi jeg var så lur å legge ut kjøleskapsinnholdet mitt her. Ikke bare er dagens middag reddet, men også morgendagens! Takk, både Nilma og Eurydike! Jeg tror jeg går for kyllingfilet med jordskokkpurè i morgen. Og den unge damen skal vel ha enten ris med , eller.....pølse og brokkoli. Men nå må jeg i dusjen. Jeg har faktisk brukt en halvtime på gulvmatten min til å itføre et lite pilates-program - og avsluttet med noen yogaaktige pusteøvelser.... Flink jente!! Endret 16. januar 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. januar 2008 #485 Del Skrevet 16. januar 2008 Det vil si, hvis Puy-linser er å oppdrive på butikken det er mest praktisk å oppsøke på veien hjem, da.Hvis ikke er det godt med salat av nesten hvilke som helst bønner til laks, gjerne de omtalte limabønnene (butterbeans) eller andre hvite bønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 16. januar 2008 #486 Del Skrevet 16. januar 2008 Oi, skjønner jeg er veldig lite oppdatert på bønne- og linsefronten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 16. januar 2008 #487 Del Skrevet 16. januar 2008 Hmm, her var det litt å lære skjønner jeg... Men har akkurat blitt enig med mannen om å ha kyllingfajitas i dag. Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 16. januar 2008 #488 Del Skrevet 16. januar 2008 Meget bra jobbet i likelønnstråden, men noe sier meg at du taler for døde ører. Troll som trådstarter bør ikke fores; de er stort sett bare ute etter å provosere for enhver pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #489 Del Skrevet 16. januar 2008 Åh, jeg vet det, Morgan.....jeg bare merket at jeg begynte å koke når jeg leste det innlegget!!! Er det mulig ?! Jeg er forberedt på at jeg både taler for døve ører, og stiller meg selv ganske lagelig til for hugg og andre uhumskheter....men filler' heller.....et sted får grensen tross alt gå.....vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 16. januar 2008 #490 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg synes egentlig signaturen din taler for seg, Sara. Helt til jeg begynte å frekventere div. nettfora, og da KG i sin særdeleshet, levde jeg i den villfarelse at vi i dagens samfunn er relativt likestilte. I hvertfall er det i stor grad sånn i min lille, beskyttede verden. Men så leser jeg i fullt alvor at fars jobb er viktigere enn mors, at foreldrepermisjonen bør være forbeholdt mødre, at jenter gifter seg 20 år gammel fordi det å stifte familie er det eneste saliggjørende, og det stadig tilbakevendende temaet at han eier huset, mens hun betaler leie, og bråk omkring slike ordninger. Når man i tillegg legger til holdninger til feminister som dem gjesten demonstrerer (jeg kan her skrive sidevis om "oss" vs. "dem" og hersketeknikker, uten at jeg egentlig har annet enn litteraturteori i ballasten), ser jeg at samfunnet ikke har kommet så langt, i det hele tatt, og at det faktisk trengs noen som orker å ta opp kampen mot det syvhodede monsteret. (ikke så særlig mye velformulert innlegg fra min hånd denne gang, men jeg antar at du forstår hva jeg vil fram til). Så det er bra at du står på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #491 Del Skrevet 16. januar 2008 Det var definitivt mer enn velformulert nok, Morgan...! (bravo!!) Jeg har ved flere anledninger blitt så opprørt over tingenes faktiske tilstand, at jeg blir nærmest handlingslammet..... det er på en måte helt greit å komme med klart misogynistiske uttalelser, uten at folk reagerer....(annet enn å kalle meg alt for nærtakende, da....) En gang for noen år siden da jeg arbeidet som mellomleder i en kommune, fikk jeg tildelt en ny ansatt (overtallig fra en annen virksomhet). Vedkommnde var en mann midt i 50-årene, jeg var vel rundt 35, tenker jeg. Da han satt inne på mitt kontor til velkomstsamtale første dag, sa han: "Jeg har aldri hatt en så liten og søt sjef som deg før." ...... ........ Da jeg tok dette opp med MIN sjef igjen, forsto han overhodet ikke hva som var problemet. Da jeg senere så Bjarne Håkon Hanssen dumme seg ut for Liza Marklund, fikk jeg assosiasjoner til den hendelsen... Er det mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 16. januar 2008 #492 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg må rett og slett bare finne ut hva du har skrevet, pøbelsara. Det er tydeligvis en tråd jeg har oversett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 16. januar 2008 #493 Del Skrevet 16. januar 2008 En gang for noen år siden da jeg arbeidet som mellomleder i en kommune, fikk jeg tildelt en ny ansatt (overtallig fra en annen virksomhet). Vedkommnde var en mann midt i 50-årene, jeg var vel rundt 35, tenker jeg. Da han satt inne på mitt kontor til velkomstsamtale første dag, sa han: "Jeg har aldri hatt en så liten og søt sjef som deg før." ...... ........ Da jeg tok dette opp med MIN sjef igjen, forsto han overhodet ikke hva som var problemet. Da jeg senere så Bjarne Håkon Hanssen dumme seg ut for Liza Marklund, fikk jeg assosiasjoner til den hendelsen... Er det mulig? Når man i tillegg får høre at man "er så søt når man er sint" er liksom grensen nådd for flerfoldige kilometer siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 16. januar 2008 #494 Del Skrevet 16. januar 2008 Fint innlegg, pøbelsara. Jeg registrerte at du unnlot å nevne trådstarters beskrivelse av kvinnene som ble omtalt... Ja, for vi vet jo alle at de kvinner som ytrer visse meninger er tykkfalne og kortklipte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #495 Del Skrevet 16. januar 2008 Fint innlegg, pøbelsara. Jeg registrerte at du unnlot å nevne trådstarters beskrivelse av kvinnene som ble omtalt... Ja, for vi vet jo alle at de kvinner som ytrer visse meninger er tykkfalne og kortklipte. Selvsagt!! Feminister er kortklipte, tykkfalne og fjerner ikke kroppshår. Ikke rart prinsesse Mätrha var livredd for at noen skulle tro hun var feminist....skrekk og gru.....hun er jo verken særlig tykkfallen eller kortklipt lenger...... Jeg hadde VELDIG lyst til å si noe om trådstarters beskrivelse ja......men jeg klarte å la være. (Trådstarter ser også ut til å være ganske indignert over at det benyttes offentlige midler tilå betale lønn til de som jobber i det offentlige.... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 16. januar 2008 #496 Del Skrevet 16. januar 2008 (Trådstarter ser også ut til å være ganske indignert over at det benyttes offentlige midler tilå betale lønn til de som jobber i det offentlige.... ) Jeg møter mange av dem i løpet av en arbeidsuke. Jeg orker ikke engang ta diskusjonen rundt påstanden om at enkelte aldri bruker en offentlig krone - bare betaler dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 16. januar 2008 #497 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Min forrige jobb var svært mannsdominert, ikke minst internasjonalt, og jeg fikk bakoversveis så det holdt på min første internasjonale konferanse. Som blond, blid kvinne under 30 ble jeg utelukkende tatt for å være a) sekretær b) kone c) datter (=kode for neste punkt) d) elskerinne Etter at bakoversveisen hadde lagt seg, la jeg an en uslåelig taktikk. Jeg lot dem sveve litt i villfarelsen et øyeblikk, lot dem begynne å prate fag (vanligvis ovenfra og ned), og så kom jeg (fremdeles med et stort smil) med faglige spørsmål på et nivå som gjorde det helt tydelig at de hadde bæsja på leggen. Jeg fikk mange fine kontakter på den måten Endret 16. januar 2008 av Dalwhinnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 16. januar 2008 #498 Del Skrevet 16. januar 2008 Dalwhinnie: Skulle gjerne vært flue på veggen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amorina Skrevet 16. januar 2008 #499 Del Skrevet 16. januar 2008 Nevnte tråd her orker jeg ikke nærme meg engang etter hva dere beskriver, jeg orker ikke høyt blodtrykk så sent på kvelden... Jobber et sted hvor det heldigvis ikke er så altfor gæærnt, alt tatt i betraktning, det er kun de eldste gutta på bruket som snubler litt i ordbruken i ny og ne... og da bare overhører vi dem Men kjenner igjen Dalwhinnies scenario fra tidligere jobber. Angående unger og mat; var hos legen med min forleden, i anledning noe annet, men spurte igjen om dette med ensidig kosthold. Legen bare ristet på hodet, spurte om ungen sover, følger med i timen, leker og ellers er frisk - og da var det ingenting å bekymre seg for. Kom for øvrig i skade for å ta opp "problemet" her på forumet en gang... det var før jeg visste bedre cyber-selvmord å begi seg den veien... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristaa Skrevet 16. januar 2008 #500 Del Skrevet 16. januar 2008 Kom for øvrig i skade for å ta opp "problemet" her på forumet en gang... det var før jeg visste bedre cyber-selvmord å begi seg den veien... Treffende beskrivelse Av og til klarer jeg ikke dy meg da. Å spy ut et lite gjesteinnlegg man vet hordene biter på med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå