Gå til innhold

Utroskap og problemer i forholdet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er utroskap noe som "bare skjer", eller bunner det alltid i problemer i forholdet? Kan man gjøre noe for å forhindre utroskap, f.eks ved å gjøre sitt beste for at forholdet skal være hyggelig?

Til dere som har vært utro: Hva var det som fikk dere til å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

jeg har aldri vært utro selv mot noen, noen gang. Jeg er strekt i mot utroskap fordi jeg tror det alltid vil få en eller annen konsekvens for forholdet. Det er ikke no esom "bare skjer"- det er to personer som skal til og man tar et bevisst valt i det man er utro. Man vet hva man gjør og man er bevisst på at man blåser i den man er sammen med. Hvem vil vel være sammen med en slik person?? Jeg ønsker i alle fall at min kjære er for meg, og kun for meg, slik jeg er kun bare til han. Det er det jeg mener er et godt grunnlag for kjærlighet. Kan man stole på en som er utro?? Den som er utro bryr seg ikke om deg i det han/hun er utro- vil man være sammen med denne personen da? Og hva med respekt for den man er sammen med?? Jeg mener at hvis man føler for å være utro, bør man heller avslutte det forholdet man er i før man "har seg" med andre. Du kan dra på deg sykdommer som man kan smitte den du er sammen med- den andre, som ikke vet noe av hva som foregår, har da ingen ting man skulle sagt før sykdommen er der.

Jeg mener at et godt forhold bygger på gjensidig ærlighet, gjensidig respekt, forhandlinger, god kommunikasjon og kjærlighet. Her har utroskap ingen plass. Hvordan kan man såre den man er sammen med på denne måten?- man gjør det ikke, hvis man virkelig elsker personen. Og hvordan kan den uvitende partneren stole på den som har vært utro igjen? Da vet man at han/ hun har vært det før så hvorfor skulle mann stole på at han/hun ikke er det igjen?? Det kan man jo da ikke, siden den allerede har bevist at man ikke er til å stole på.

Så hvem er utro og hvorfor??- har man er godt forhold? er det noe som mangler? snakk sammen- finn ut hva du og partneren din trenger i forholdet. møt hverandre på det.Så er det ekte kjærlighet, så skjer det ikke. Å skjer det, har man da ikke kontroll på seg selv(problemer)- elsker du kanskje ikke den du er sammen med likevel? og hvor er respekten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap skjer vel av en grunn. Man tar et bevisst valg i det øyeblikket man har sjansen til å være utro.

Grunnene kan jo være så mange..Fra at man var dritings til at man virkelig ønsker å såre sin kjære,at man har problemer eller at den ene parten har problemer. ingen av grunnene er gode nok uansett.I likhet med grunnene så er det vel en grunn til hvem man er utro med også.Jeg mener det sier noe om "situasjonen" (ikke at det her heller finnes noen unnskyldning)

Du spør om man kan gjøre noe for å forhinde utroskap,som å gjøre forholdet enda hyggeligere. Man skal vel ikke trenge å gjøre noe for å unngå å være utro..?Man bare er det ikke,er man ikke det da?

Man kan ikke stille ultimatium i forhold "gjør slik og sånn så er jeg ikke utro" Eller "vi må gjøre sånn og slik så er ingen av oss utro"

Nå har jeg ikke vært i en slik situasjon selv så sånn sett er jeg uvitende. Ytrer bare min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det varierer sterkt. Det finnes mennesker som bare gjør det, men det finnes sikkert også situasjoner, hvor det er andre problemer i forholdet som er grunnen for utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og tror jeg.

To av mine ekser var utro. Den ene notorisk, han var utro med nye hver annen helg minst. Der var det ikke problemer i forholdet fra hans side. En stygg sak, men utroskapen var nok nok en måte å bryte meg ned på.

Min eks-mann var utro med en kollega over tid. Da fant han plutselig ut at det orket han ikke. For ham var nok utroskapen en bevisst handling for å komme ut av ekteskapet. Han slapp da nemlig å ta valget om å bryte selv. Han visste det ville være på hodet og ræva ut når jeg oppdaget det. Ikke at han prøvde skjule det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Gjest
Min eks-mann var utro med en kollega over tid. Da fant han plutselig ut at det orket han ikke. For ham var nok utroskapen en bevisst handling for å komme ut av ekteskapet. Han slapp da nemlig å ta valget om å bryte selv. Han visste det ville være på hodet og ræva ut når jeg oppdaget det. Ikke at han prøvde skjule det heller.

Det er en metode menn kan bruke, så slipper de å ordne opp hjemme med alt bråket. Men hvis du hadde tilgitt din mann ville jo ikke den metoden ha funket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Har selv vært utro av ulike grunner 1) skikkelig dårlig sexliv på hjemmebane 2) trengte bekreftelse på at jeg fremdeles var sexy og klarte å tilfredsstille en partner 3) Sex mindre enn 3 ganger årlig med fast partner (pga h'n har hodepine, er trøtt, vi har kranglet... alltid en grunn til å sette kosen til sides)...

Dårlig samvittighet? Ja visst! Men det blekner over tid og er min belastning å bære. Kjønnssykdommer? NEI! Tar forhåndsregler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...