Gå til innhold

Microgynon p pille


fjernkontroll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer på om flere har hatt samme type bivirkninger som meg på p pillen microgynon. jeg er nå i dag ferdig med ett brett og har blødd hele den måneden jeg har tatt pillene. Er dette normalt i starten med denne p pillen? noen som har opplevd det samme, der det enten gikk over, eller er dette helt uvanlige bivirkninger?

Lurer også på hvor lang tid som kunne gå i mellom hver pille.

Var det 32 timer?

Tusen hjertelig for svar. hadde hjulpet meg masse!

Heisann!!! jeg ahr gått på disse pillene et par år, men har ikke hatt noen bivirkninger som du beskriver.. men dette er jo veeeeldig individuelt ( som du sikkert vet.. jada... ;) ) :fnise: Det skal helst ikke gå mer enn 24 timer mellom hver pille tror jeg.. Da er du ute av den sikre "sonen". Håper dette kan hjelpe deg pittelitt...? Om det ikke endrer seg vil jeg foreslå at du bytter merke? Kjipt å ha mensen hele tiden... Det synes vel din kjære også? :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på disse pillene i seks år, og den eneste bivirkningen jeg har er at menssmertene er borte. :-D Jeg pleier å spise tre og tre brett i slengen, så jeg har bare mensen fire ganger i året. Om jeg tar flere enn tre brett på rad får jeg imidlertid småblødninger som varer helt til jeg tar en ukes pillepause.

Det er maks 36 timer mellom hver pille som gjelder. Dette står i pakningsvedlegget... (Riktig nok litt knotete forklart, det står hva du skal gjøre hvis det er mindre eller mer enn 12 timer siden du egentlig skulle ha tatt pillen, men siden du aller helst skal ta dem til samme tid hver dag blir det jo normalt 24 timer mellom hver pille, og 24+12 blir 36. De har til og med laget et lite flytskjema for hva du skal gjøre når du har glemt pille, avhengig av når i syklusen du er og hvorvidt du har hatt sex eller ikke. Les alltid pakningsvedlegget! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitty_*

Jeg har brukt Microgynon i 11 år nå, aldri hatt noen bivirkninger i det hele tatt. Gjør også slik at jeg får mensen 4 ganger i året :fnise:

Men det er jo slik med alle legemidler, at noen dessverre opplever bivirkninger. Ta det opp med legen din du, det er nok det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest tomatsuppe

Jeg har gått på microgynon i 1,5 år nå, men skal bytte til yasminelle. Tok min siste pille med microgynon i går! Microgynon har fingert greit for meg, bortsett fra at jeg har vært en del plaget med kviser, spesielt om vinteren, siden jeg begynte på microgynon, og jeg håper det er pillen som har forårsaket dette. Dette er hovedgrunnen til at jeg bytter piller, men har også vært litt plaget med mellomblødninger det siste halve året, sannsynligvis fordi jeg pleier å utsette mensen en del. Men hvordan p-piller fungerer er jo veldig individuelt, så man må nesten bare prøve og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Jeg er veldig fornøyd med microgynon, men jeg har ikke hatt mensen på 4 måneder nå, og det syntes jeg er litt rart......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på microgynon en tid, hadde riktignok ikke blødninger men en hel del andre bivirkninger.

- Intoleranse for øl (kunne drikke øl helt fint før jeg begynte, men etter jeg gikk på dem i tre måneder har jeg ikke kunnet drikke det uten å bli skikkelig dårlig. nå snakker jeg mender som en halv dl, ikke flere liter - da det hadde vært mer forståelig)

- Jeg ble hypersensitiv ovenfor lukter. Visstnok en jentegreie, men ganske slitsomt.

- Konstant kvalme - hey da gikk jeg ned i vekt!

- Hodepine

- Tidvis ganske fæle menssmerter

Mens mange andre her er jo strålende fornøyd med pillermeket. Så det er jo vanskelig å si hvordan en reagerer på p-pilller.

Men slike blødninger er ganske trasige, og det skader jo kanskje ikke å prøve noe annet? Det er imidlertid helt normalt. Tror veldig mange har opplevd det og veit nøyaktig hvordan det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, jeg hadde det slik som deg; gikk med småblødninger i 2-3 måneder da jeg først begynte på microgynon, så gikk det over, og har ikke hatt andre bivirkninger siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Gjest_Tomine86_*

Hei!

Jeg vil si jeg er veldig fornøyd med Microgynon, men det er en ting jeg lurer på..ofte etter sex er det spor av blod i "smørja" som skal ut etterpå..

Er d noen andre som også har opplevd dette?

Ellers må jeg si at jeg er bruker her inne...men får ike til å svare, eller skrive innlegg når jeg er innlogget, "ikke tillatelse" kommer det opp..

rart at jeg kan gjøre det som gjest da.

Takk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke blitt riftet opp innvendig under sex? Da kan det fort begynne å blø litt ;)

Jeg gikk på microgynon i noen år, og den eneste bivirkningen jeg merket var totalt fraværende sexlyst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest epletre.

Heisann!

Jeg begynte på Microgynon for ikke lenge siden, og jeg blødde også litt hver dag under hele første brett. Nå er jeg på andre brett, og jeg har sluttet å blø. Ellers har jeg ikke merket noe særlig til pillene, tror jeg. Var kvalm første en eller to uker, men det kan også ha hatt sammenheng med andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt poå microgynon for 3 mnd siden og jeg blødde hele den andre måneden!! Skal vente å se om det gir seg, har ikke fått noe blødning nå denne mnd.. men problemet er at jeg blir nødt å hoppe over mensen denne gangen. Er det noen som vet om det går greit å hoppe over mensen med microgynon uten å få mellomblødinger??? Jeg vil ikke få mensen på nyttårsaften og må begynne på neste brett i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest ittentei
Jeg har gått på microgynon i 1,5 år nå, men skal bytte til yasminelle. Tok min siste pille med microgynon i går! Microgynon har fingert greit for meg, bortsett fra at jeg har vært en del plaget med kviser, spesielt om vinteren, siden jeg begynte på microgynon, og jeg håper det er pillen som har forårsaket dette. Dette er hovedgrunnen til at jeg bytter piller, men har også vært litt plaget med mellomblødninger det siste halve året, sannsynligvis fordi jeg pleier å utsette mensen en del. Men hvordan p-piller fungerer er jo veldig individuelt, så man må nesten bare prøve og se.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er 36 timer mellom hver pille, f eks du tar den 7 på kvelden, så går det et døgn, og klokka er 7 neste kveld, og da har du 12 timer til på å ta den du burde tatt der. Noe som da vil si 7 på morgenen.

Så det vil jo egentlig si, fra du skulle tatt den, til du må ta den, så går det 12 timer, om det er lettere å huske.

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger, heldigvis! (Eller ok, puppene er rare, større og ømmere.. d må jo nesten være en bivirkning, hvem har pupper som vokser når de er 19 år, når de var store nok fra før?)

Og jeg fikk beskjed av helsesøster at de fleste bivirkningene burde være vekk i løpet av en pakke (3 måneder) også. Eller ihvertfall føles bedre, for å så være vekk i løpet av neste pakke.

Jeg var dårligere i starten, men det gikk fort over. Så du kan jo vurdere en ny type etter å ha tømt en pakke? Man skal helst prøve en p-pille minst 3 måneder før man skifter nettopp pga ting kan ta litt tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da jeg først begynte på Microgynon hadde jeg blødninger i en måned i strekk. Men etter den måneden, så mensenuken, og nytt brett var det ingen spesielle påvirkninger, heldigvis! : )

Jeg har noen ganger hatt mensensmerter, men som oftest bare den første dagen.

Det er en ting jeg lurer på som jeg så inderlig håper at noen har opplevd, og kan fortelle meg hva jeg skal gjøre.. Selv synes jeg det er litt vanskelig å skrive ned, det er ikke noe jeg alltids gjør.

Jeg og kjæresten hadde telefonsex for ikke så lenge siden ikveld. Når vi hadde lagt på, og jeg så på handa mi var det mye blod på den. Har ikke hatt noen slike plutselige blødninger siden første mnd, og nå har jeg gått på microgynon i snart 1 år. jeg beveget fingrene inne i skjeden, kanskje det kan ha utløst blødning? Synes egentlig dette er flaut å ta opp. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei!

Jeg startet på disse pillene for 4-5mnd siden.

Gikk på loette fra jeg var 15-19 år. Hadde ingen problemer eller bivirkninger av dem.

Når jeg da har startet med disse pillene, har jeg gått opp 5kg! altså fra 51kg til 56,5.

Og jeg har alltid ligget på samme vekt, heller ikke endret kosthold. Så forstår jo at dette stammer fra p-pillene. Jeg har ikke hatt noen mellomblødninger eller lengre enn vanlig.

Det som også har rammet meg er større bryster, som er kjempe ømme! Samt utslett i ansiktet og bryst. Jeg har aldri vært rammet av uren hud, og dette har kommet etter jeg startet bruk av microgynon.

Derfor blir jeg nå nødt til å slutte med denne pillen.

-Emilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Hei!

Jeg startet på disse pillene for 4-5mnd siden.

Gikk på loette fra jeg var 15-19 år. Hadde ingen problemer eller bivirkninger av dem.

Når jeg da har startet med disse pillene, har jeg gått opp 5kg! altså fra 51kg til 56,5.

Og jeg har alltid ligget på samme vekt, heller ikke endret kosthold. Så forstår jo at dette stammer fra p-pillene. Jeg har ikke hatt noen mellomblødninger eller lengre enn vanlig.

Det som også har rammet meg er større bryster, som er kjempe ømme! Samt utslett i ansiktet og bryst. Jeg har aldri vært rammet av uren hud, og dette har kommet etter jeg startet bruk av microgynon.

Derfor blir jeg nå nødt til å slutte med denne pillen.

-Emilie

Gått opp i vekt? P-pillen får deg bare til å være mer sulten, sånn er det med alle p-piller. Så det er du som ikke kalrer å stå i mot fristelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring starter jeg ALDRI på p-piller mens jeg har mensen om jeg har hatt pause fra pillene. Dette nettopp pga det du beskriver. Spiller ingen rolle hvilket merke jeg har, starter jeg på p-pillene mens jeg har mensen, så har jeg mensen innen jeg er ferdig med neste pillefri uke.

Selv går jeg på microgynon, og har ingen bivirkningen. Om du fortsatt blør etter pillefri uke nå, så kan du bytte merke. Men fra egenerfaring så er det helt vanlig å blø inntil neste pillefri uke når man starter på pilla i en mensen-periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Christine

Når jeg da har startet med disse pillene, har jeg gått opp 5kg! altså fra 51kg til 56,5.

Og jeg har alltid ligget på samme vekt, heller ikke endret kosthold. Så forstår jo at dette stammer fra p-pillene.

Har nettopp begynt selv, og har bare gått en uke. Selv spiser jeg normalt ganske lite - men når sant skal sies blir jeg ekstremt sulten hele tiden av disse pillene. Når jeg begynte på plasteret for 3,4 år siden hadde jeg samme problemet. Jeg ble ikke sulten, men gikk opp i vekt. Plutselig var vekten vekke igjen (uten et forsøk på å få den vekk) men puppene forble. Håper på det samme nå. Men tror ikke det er fettkiloene som øker så veldig, oppblåsthet og mye vann i kroppen er en bivirkning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...