Gå til innhold

Merker du godt hvilken side du har eggløsning på?


Gjest Gjest_Undrende_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Undrende_*

Merker dere hvilken side dere har eggløsning på? Jeg har aldri merket dette, men så har jeg aldri tenkt på det heller? Ofte er det er ikke før en prøver å bli mor at en tenker på sånne ting. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er vanskelig å merke hvilken side man har eggløsning på. Begge eggstokker gjør seg nemlig klar og modner egg, men bare den ene "vinner" og slipper en eggcelle. Vanligvis veksler det mellom høyre og venstre, men det kan likesågodt være to ganger på rad fra samme side, eller alltid den samme, og noen har innimellom eggløsning fra begge eggstokkene.

Men kanskje merker du mer til det som skjer på den ene siden enn den andre, og tolker dette som selve eggløsningen. Så selv om du kjenner det mest på høyre side f.eks., kan eggløsningen skje fra den andre siden likevel.

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker forskjell på menstruasjonen, på hvor kraftig den er, og hvor lenge den varer. Men under selve eggløsningen kjenner jeg ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte aldri på det før, men da vi prøvde å få barn merka jeg stikkinger i en av sidene rundt eggeløsningstida, eller at det var ømt å klemme på en av sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg aldri hadde tenkt på, helt til jeg var hos gyn fire dager før EL. Da fortalte han hvilken side jeg skulle ha eggløsning på, og når EL kom så kjente jeg det veldig godt. Men mye mulig dette bare var innbilning :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...