Gå til innhold

er det flaut å finne venner på internett?


Gjest hyggelig

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Dette høres ut som en kjempegod idè!

Kan noen fortelle meg HVOR på nettet man kan søke etter venner?

Min mann og jeg har bodd en del år i utlandet og synes at flere av våre venner er blitt veldig "satte". Uansett, vi kunne tenke oss å utvide vår bekjentskaps- og vennekrets.

Kjempeglad for noen gode tips!

Mvh.

Jane48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg mener om dette .. I min omgangskrets så bruker ingen internett utover nettbank, aviser og mail .. så de hadde vel trodd jeg hadde klikket om jeg hadde kommet og sagt at jeg skal treffe en venninne fra nettet ..

...ja, utenom deg ?

Har det slått deg at de andre i omgangskretsen kanskje tenker akkurat likt ? Hva om også de har fått kontakt med folk via nett, men ikke tør fortelle det til noen.. ?

Skal man være flau over å få venner gjennom bruk av ett webfora ?

Skal man være flau over å få venner gjennom bruk av msn ?

Skal man være flau over å få venner gjennom bruk av sms ?

Skal man være flau over å få venner gjennom bruk av mobiltelefon ?

Skal man være flau over å få venner gjennom bruk av vanlig telefon ?

Skal man være flau over å få venner gjennom bruk av teknologi i det hele tatt ?

Nei.

Teknologi er bare en metode. At man er flau over å få venner gjennom nettet er dypest sett å være redd for andres teknologiangst..

Endret av Nedfall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo kjøpt mye fint på netthandel, så hvorfor ikke venner? Men jeg savner at det følger med et sånn der angrefristsjema...

Det er vel den gode gamle "Åjadu bruker kontaktannonser? Du greier ikke å skaffe deg bekjentskaper i virkelighetens verden?" Men sant å si er nettet stort. Og hvem har sagt at man kun treffer folk med felles interesse på kontaktsider? Man treffer jo folk på fagfora også, og det ene kan lede til det andre, og før man aner det, sitter man der med hver sin kaffekopp...

:sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt så vanlig å treffe både venner, elskere, kjærester og ektefeller på internet at det bør virkelig ikke sjokkere noen lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_Nina_*
som kanskje noen av dere her inne allerede vet, så har jeg ganske nylig funnet meg et vennepar som jeg og sambo har vært på "date" med to ganger.

det jeg lurer på er om det ses på som flaut/tabu e.l. å finne seg venner/vennepar på internett??

jeg må ærlig innrømme at jeg selv ikke har fortalt noen av venninnene mine at jeg og sambo har funnet oss et vennepar på nett... jeg tror absolutt ikke at de kommer til å hånle eller se ned på meg, men likevel kvier jeg meg for å fortelle det før vi i alle fall er ordentlig kjent med vårt nye vennepar.

så jeg selv heller kanskje litt mot at det er småflaut å finne venner på nett... alikevel gjorde jeg det selv.. hmm, selvmotsigende? jeg?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Nina_*

Jeg synes ikke det er flaut, det er sånn det er i dag.

Hvor har du funnet dette venneparet. Samboeren min og jeg ønsker oss flere vennepar.

Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Personlig har jeg aldri funnet venner på internett selv, men ser ikke noe galt i å gjøre det heller.

Stiller meg bak denne.

Jeg kan egentlig ikke se for meg at jeg er typen til det heller...internett som arena er liksom ikke en sosial arena i den forstand for meg.

Jeg finner best folk jeg vil være med i virkeligheten, på de arenaene der jeg fysisk er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som kanskje noen av dere her inne allerede vet, så har jeg ganske nylig funnet meg et vennepar som jeg og sambo har vært på "date" med to ganger.

det jeg lurer på er om det ses på som flaut/tabu e.l. å finne seg venner/vennepar på internett??

jeg må ærlig innrømme at jeg selv ikke har fortalt noen av venninnene mine at jeg og sambo har funnet oss et vennepar på nett... jeg tror absolutt ikke at de kommer til å hånle eller se ned på meg, men likevel kvier jeg meg for å fortelle det før vi i alle fall er ordentlig kjent med vårt nye vennepar.

så jeg selv heller kanskje litt mot at det er småflaut å finne venner på nett... alikevel gjorde jeg det selv.. hmm, selvmotsigende? jeg?? :P

Om man blir kjent med folk over nett, det være seg en kjæreste, eller venner, så må vel det være helt det samme...Nettet jo er et område å treffe folk på og tror det er ganske så vanlig at folk blir kjent via nett og så irl...i alle fall ikke noe å være flau over :)

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

2 år gammel tråd, folkens!!

Men nei, det er ikke flaut. Har funnet kjæreste og bestevenn på nettet. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke! Jeg har funnet flere av mine bestevenner gjennom nettet. Også noen kjæester. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

Hei,hei, ts her:)

Jeg hadde helt glemt denne tråden, men siden den nå ble trukket opp igjen kan jeg jo gi dere en liten oppdatering på hvordan det gikk med dette venneparet jeg og sambo møtte på nett (aktivitetsvenner.no).

Nå er vi bestevenner alle fire! Vi er sammen flere ganger i uka og omtrent hver helg. Av og til mimrer vi om hvordan vi møttes, og hvor sært det hele egentlig var først. Jeg er jammen glad jeg turte å sende den første meldinga :)

Anbefales å prøve det samme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å få meg venner her på kvinneguiden helt siden jeg kom her for sju år siden. Når jeg er ute i virkeligheten så forteller jeg om alle liksomvennene jeg har på kvinneguiden, og på kvinneguiden forteller jeg om alle fantasivennene jeg har i virkeligheten.

Sånn blir man oppfattet som vennerik og omgjengelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns så absolutt ikke det er flaut å finne venner via nettet. Skulle gjerne gjort det selv, men hvor gjør man det?

Mange tenker "åh, klarer hun ikke å finne venner IRL, taper!!" men hvertfall i mitt ståsted har jeg egenltig mange venninner, men de fleste har flyttet grunnet utdanning, og de som er her er veldig opptatte. Andre har man "vokst" litt ifra, så man har kanskje ikke så mye til felles lenger, bortsett fra å møtes til middager ol. Og det er ikke alltid like lett å få nye venninner, jeg jobber i en liten butikk med tre andre. Sjef=40+, medarbeider=30, ekstrahjelp=20, rundt min alder, men ikke min "type". Da syns jeg det kunne vært greit å finne noen andre man kna gå på kafe med ol.

Møtte kjærsten på nett, vi har vært sammen i to år.

Vi er i år 2009, Nettet brukes til alt! finne venner er en av de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg søker kompis; han må være spandabel og like å låne bort penger, bør gjerne ha bil han kan kjøre meg rundt omkring i, helst burde han være populær slik at han kan introdusere meg for masse kule folk, en ordentlig god venn av typen "kan-komme-på-natta-til-ham-og-be-ham-ta-med-spade-for-å-grave-ned-liket-jeg-har-i-bagasjerommet-uten-at-han-noengang-nevner-det-senere".

Dessuten er det en fordel at han gidder å lytte på alt svadapreiket mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på overskriften jeg.

NEI, det er da ikke flaut å skaffe seg venner!

Hva er flaut med det egentlig?

Vennskap er ærlighet begge veier og tillit til vennen (begge veier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Heloise

Å finne venner via nett, synes jeg er helt OK :) Det kan vel sies å være bare enda en ny måte å finne likesinnede på, som man kanskje ikke ville funnet ellers. Har fått meg venner både innelands og utenlands via nettet ;) Som jeg har hatt i noen år nå, ikke bare fjerne bekjentskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg har funnet MANGE venner på nett opp gjennom årene. Bare her på KG har jeg funnet en stor venninnegjeng som jeg har møtt mange ganger. Synes absolutt ikke det er noen skam i å finne venner på nett, selv om jeg er en person som kommer lett i kontakt med mennesker i virkeligheten også. Det er bare blitt enda en ny arena å treffe mennesker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Gjest_Journalist_*
En helt kurant måte å treffe mennesker på, så lenge man er realist og innser at faren for at man blir "lurt" er større enn utenfor nett. Men man kan jo treffe folk i nabogata som også lyver om seg selv, tross alt.

Bestekompisen min har jeg møtt via nett.

Hei! Jeg er journalist og skriver om å møte venner på internett. Prøver å komme i kontakt med et vennepar som har lyst til å fortelle sin historie. Har dere lyst til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...