Gå til innhold

Lux`s dagbok


Lux

Anbefalte innlegg

Spennende spennende!!

Venter spent på om tanta kommer i morgen eller de nærmeste dagene... De småblødningene kan jo være festeblødning. Magen buler ofte når man blir gravid (også når man venter mensen... :roll: )

:kysse:

Åhh jeg er så spent!!!

HÅPER på to blå nå da!!!

Klem fra Magnhild

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Noen glemmer p-pillen i gang og blir gravid.

Noen slutter på pillen og blir umiddelbart gravid.

Noen sliter i åresvis.

Det er dessverre ingen fasit på kroppens forunderlige syklusser... :-?

Krysser uansett alt (til og med bena...:ler:) for deg og sender deg noen smittevibber:

:hjerte: <<<<<<<<bli gravid>>>>>>>>>>> :hjerte:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lykkeønskinger Mayamor, og Magnhild!

MEN..... mensen kom som planlagt. Det viser at den iallfall er pliktoppfølgende :murvegg: !

Har hatt utrolig vondt i magen i dag... :evil: Det blir bare verre og verre for hver mnd. Det som er bra da, er at det kun varer i en dag...

Har vært litt skuffet i dag.. må bare innrømme det. Uansett hvor sikker jeg er at mensen kommer, så blir jeg skuffet. ÅÅÅÅ ... hadde jeg bare vist hva som er galt.... Må nok ringe doktoren igjen ja. Ser ikke ut som jeg slepper unna! Bad! Hadde håpa at jeg slapp det! Får ringe i morgen. Tror ikke jeg gidder å sitte på gjerdet å vente lenger. Må få noe gjort...

Uff....

Lux

DAG 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!! Har i dag ringt doktoren og fått time på neste tirsdag!!! Jippi.... endelig. Han skal da ta noen celleprøver, og hormonprøver. Han sa også at det var flere som ble gravide under testingen, så jeg får bare håpe. Nå har jeg iallfall føretatt meg noe. :D

Dag2

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei!

Så lurt av deg å ringe legen. Det er like greit å få sjekket det, så kanskje du slipper så mye venting og frustrasjon.

Men du, hvordan var Russland? Ble det mye vodka og flesk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Har i dag vert hos legen. Veldig greit å ha gjort det. Det som gjenstår for meg nå er å gå å ta en hormonprøve ei uke etter eggløsning. Det blir da den 26 august. Legen sa at alt såg foreløpig bra ut, og at jeg fort kunne bli gravid mens vi undersøkte.. Dvs: at jeg nå slapper litt av pga at det blir liksom gjort noe - og vips så blir man gravid... Jeg håper nå iallfall det. :)

Russland Matahari var veldig spennande - og vi opplevde skive med flesk og vodka! UUUUUU Hadde ikke så mye lyst på det!

Skal nå opp å se Tv - tirsdagskveld er min tv kveld

Dag 9

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lux!

Lenge siden jeg har skrevet her ser jeg, men har selvsagt

fått med meg alt :wink::lol:

Kjempefint at du har kommet igang med utredning.

Men hvordan vet de når det er gått en uke etter el??

Du blir nok gravid hvert øyeblikk... :P

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jepp!

Har nå vært å tatt hormon prøvene. Tok da blodprøve og så skjekket de blodsukkeret.... Vet ikke hvorfor, men de gjorde nå iallfall det.

Lillen: Ei uke etter eggløsning - er vanskelig å finne, men det er ca. ei uke før mens. Jeg har en syklus på 30 dager - så da er eggløsningen min ca på dag 16.

Skal nå ha mensen på mandag, og har hatt små blødninger i ei uke nå. Er det vanlig? Blir iallfall forberedt på at jeg snart får mensen!!! :(

Ellers så er hverdagen min utrolig travel for tiden, så jeg er litt for sjelden her på nettsidene.

Dag 27

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er du jo, vennen!

Ønsker deg masse lykke til med IKM!

Høres ut som et bra tegn med småblødninger, gjør det ikke!? Er ikke vanlig før mensen for deg det vel?? Festeblødning = Hurra!? :D

Eller hormoner... :-?

Krysser fingre, og håper du har tid til å oppdatere mandag/tirsdag!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Jo da, disse blødningene er blitt vanlig for meg før mensen, Lillen. Hva nå enn det betyr!!!? For mye/lite hormoner? Ikke vet jeg, men mensen kom nå ihvertfall på lørdag av alle ting. Den pleier jo å være så nøyaktig. Denne gang kom den 2 dager før tiden!!! Skal ringe legen til neste uke, angående hormonprøvene jeg tok. Det blir spennende! Jeg har nå ihvertfall en kort mensentrasjonsperiode. Jeg er faktisk ferdig allerede!! :-?

Dag 2

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hallois!

Noe nytt ja. Jeg har da ringt opp legen for å få resultata på prøvene. Beskjeden jeg fikk var at alt var bra, unntatt T jeg hadde noe for mye av et hormon som han kalla (ammehormon)!!!! :(

han har bestilt time hos en gynokolog, og jeg skulle få brev i posten når det blir. Lurer på om det tar lang tid.... Gruer meg litt.. Hva gjør de tro?

ja, ja det går nå iallfall framover.

For mye ammehormon.!!! :-?

Ellers så har jeg begynt å få litt mer variabel syklus også. Fikk i sist syklus 2 dager før tiden.

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye ammehormon...? :roll:

Hva i all verden er det for noe...?

Er det det hormonet som gjør at en produserer morsmelk ut av brystene...?

Men er ikke det bare gravide og nybakte mødre som produserer melk da?

Skjønner ikke helt jeg... :oops:

Koselig med oppdatering uansett...

Klem fra Mayamor :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallois igjen

Mayamor:For mye ammehormon kunne resultere 3 ting

1) At jeg produserte melk (uten å være gravid)

2) Uregelmessighet i mensturasjonssyklus

3)Ikke kunne få unger

Jeg har nå fått time hos en gynekolog på neste tirsdag.

Hva gjør de egentlig med oss der ? De samme prøvene som hos doktoren?

Jeg tror kanskje at jeg får mensen på fredag eller søndag - Syklusen er ikke helt regelmessig enda. Bør jeg utsette timen?

Veldig greit om jeg ikke hadde mensen da, slik at jeg kunne få det overstått!!!

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hallois!

Har nå vært hos gynekologen. Jeg var ikke på den planlagde timen. Hadde mens - så jeg utsatte den. Uansett så var jeg der på mandag, og det var ikke noe kult. Likte ikke typen i det hele. Var bare glad for å komme meg ut fra kontoret hans. Jeg fikk da ultralyd bilde - hvor han såg 2 syster på eggstokkene. Han sa at det ikke var noe hindring - så ikke vet jeg. Uansett så begynte jeg å blø på søndag før - bare litt, og han lurte på hva som var grunnen til det. Jeg hadde da ingen forklaring på det, anna enn at jeg skulle på mens om 11 dager ??? Blødningene sluttet noen få dager etter, og jeg har ingenting nå.

Legen lurte også på om det var mulig at jeg var gravid nå!! Teit spørsmål tenkte jeg - Vi prøver nå, så det er vel en sjanse. Jeg spørte da om det var en grunn til at han spørte, men det var det ikke.

Ja, ja det var nå iallfall overstått for denne gang. Fikk time om en mnd til. Håper bare jeg slepper! :-?

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Har meg en ekspress runde over dagbøkene her inne, og ønsker alle en super Påske og lykke til med "forestående sysler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...