Gå til innhold

Lux`s dagbok

Lux

Anbefalte innlegg

Jepp, da fikk jeg meg ei dagbok jeg og. Det var kanskje på tida! :)

Har nå vært en prøver i snart ett år, så jeg håper kanskje at dette

kan være en liten "frempuffer"!

Håper å bli kjent med noen i samme situasjon. Håper også at alle

prøvere der ute snart vil lykkes. 8)

Klem Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Hei og velkommen som dagbokskriver!

Her inne er det plenty av prøvere, så her skulle du være i godt selskap. Har du noen barn fra før av, eller er du førstegangsprøver?

Håper du vil trives, og lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nei, jeg har ingen barn fra før av. Er selv 26 år og min mann er

30 år. Vi er begge i jobb, så det passer bra med en liten en nå! :roll:

Det som er så dumt, er at det ikke har klaffet for oss enda. Er det noen andre i samme situasjon?

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Lux!Koselig å se nye "fjes" her!

Jeg er også på prøvestadiet, og er idag på første dag i min tredje syklus etter pilleslutt...

Du kommer til å trives her; det er masse fantastisk koselige jenter her (som jeg liker å kalle for supergirls :lol: ), som både er gravide og som prøver...

Fortell litt mer om deg selv da vel! :D

Håper du lykkes snart du også!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Takk for koselige svar.

Noe mer om meg selv... Jeg er da i fra Rogaland. Ser at en av dere er fra Trondheim. Jeg tok faktisk nettopp fly fra Vernes flyplass. Det er da ikke langt fra Trondheim..

Ellers så er jeg skada, så jeg kan ikke trene så mye foreløpig. Trener en del Handball..

Det er en ting som jeg lurer litt på... Kan man få eggløsning rett etter endt mensentrasjon? Føler liksom at jeg har det... :wink:

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spør om det med eggløsning er at jeg har fått stikninger i magen. Føler at det er eggløsning. Det er da veldig kjedelig, fordi min mann er på ferie og kommer ikke hjem før på søndag.... Får kose masse på søndag, og håpe på det beste :wink:

Ellers så føler jeg at det har stoppet opp. Syklusen min har forsåvidt komt i rett kurs. 28 dager. Mensentrasjonen er veldig liten. Kun to dager. En dag med vond mage, og en dag med minimalt av blødninger. Føler ikke at dette er riktig. :-? Har tenkt å kontakte lege, men har ikke lust til å ta meg fri fra jobb for å gå til legen.... Prøver å drøye det til sommerferien.. Jeg er lærer så vi har nok av tid da...

Selv om jeg bare har to dager mensentrasjon så er jeg like spent hver gang mensen skal komme, og kommer... Jeg håper og håper hver gang. Har ikke fortalt det til så mange at vi prøver. Men jeg føler at det er mange som regner med det. Siden at vi er gift og begge i full jobb... Det blir litt press!

Det som sikkert er det beste er å slappe av, og ta det som det kommer. Men det er da ikke så lett...

På lørdag skal jeg på fest. Kan ta meg noen drinker da med god samvittighet. Min mann kommer jo ikke hjem før på søndag...

Nei nå må jeg gå å legge meg.

Natta

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hei og takk for hilsen i dagboka mi!

Du skriver at du har prøvd i snart ett år. Har du hatt så merkelig mens hele tiden? Kanskje du skulle investere i et par måneder med Clearplan, slik at du får kontroll på når du har eggløsning? Jeg synes ett år er lang tid (utålmodig sjel :wink: ), så jeg ville nok tatt meg en tur til legen for å få litt fortgang i ting. Kanskje en liten Pergo-kur er alt som skal til?

Men som du ser av de andres dagbøker pleier det å ha en mirakuløs effekt å henge rundt på disse sidene, de er jo pokker'n meg gravide nesten alle sammen! :ler:

Lykke, lykke til!!! (Og ha det kult på fest i kveld!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jepp, angående denne legebestillingen du spurte meg om. Jeg pleier vel egentlig bare å bestille time hos legen. Resepsjonisten spør jo da alltid hva det gjelder. Da kan du jo si "familieplanlegging" eller noe sånt teit, og så har de et fint stikkord å plotte inn på dataen. Du kan jo da nevne for legen din;

- at du har prøvd i tolv måneder (magisk antall for å bli tatt seriøst iflg snartgravid.com),

- at du har veldig kort mens,

- at du aldri har vært gravid.

Så blir det nok en ordnings på det hele. Men du - husk at jeg aldri har vært hos legen med slike problemer selv, så jeg har egentlig ikke peiling. Har bare lest hva andre har skrevet på www.snartgravid.com.

Hold oss oppdatert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: - lig velkommen hit!!

Jeg ønsker deg lykke til med mer prøving, ser ut som om dere har holdt på en stund.. og håper på snarlige positive resultater!! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har endelig søndagen kommet :D. Mannen min kommer hjem. Gleder meg masse til det. Det er over ei uke siden jeg har sett han nå..... Jeg har til og med en gave til han. En bukse og en genser. Skal bli spennande å se om han liker de. Etterpå skal vi gå å legge oss tidlig. Skal ligge lenge inntil kroppen hans før vi sovner. Savner det.

Var i bursdagsfest i går :kul:. Det var veldig kjekt, men jeg fikk kanskje litt for mye alkohol. Drinkane kosta kun 10 kroner (happy hour) så de gikk nedpå. Narchspiel ble det også, så vi kom oss ikke i seng før 4.30 (Låg hos ei veninne). Temmelig sliten i dag ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp i dag er det mandag igjen. Påsken har gått så alt for fort. Ikke har jeg fått stått på ski heller... Ja, ja, kan vel ikke få tid til alt.

I dag er jeg på dag 12 i syklusen min, så jeg tok en el test. Den slo ikke ut. Føler at jeg har hatt eggløsning sist ukt. Jeg har lest på sidene til kvinneguiden at de fleste har eggløsning senere enn de tror, så jeg tenkte at jeg kanskje hadde det nå.. Men den gang ei. Vi kosa oss masse i går, men hva nytter vel det om jeg ikke har eggløsning :( Skal kjøpe flere tester i morgen, slik at jeg finner ut når og om jeg har el.

I dag hadde jeg en intens smerte i magen igjen. Får det av og til før jeg går på do. Det er akkuratt som om noe presser på ett ømt punkt. Det stikker! Lurer litt på hva det kan være. Har aldri før tenkt at det kunne være noe farlig, men hvem vet???

Mannen min stakk på fotballtrening. Vi har vært på tur i dag. Kjempefint vær. Sol og varmt.

I morgen skal jeg på skolen å jobbe litt. Trenger å forberede meg litt til elevene kommer på onsdag. Skal bli litt godt å begynne igjen også :kgsmil:.

Nei nå må jeg sette på en maskin med klede. Mannen min hadde med seg litt skittentøy da han kom hjem.

Lux

Dag 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Heisann og velkommen som dagbokskriver. :vinke:

Begyndte selv og skrive dagbok 12.januar og testet positivt 11 mars.

Så disse sidene er "magiske" ja... :wink:

Ser du tester om du har el.

Anbefaler deg å være aktiv inne på www.snartgravid.com (gå inn på møteplassen)

(i tillegg til her da... :wink: )

Der er det massevis av hyggelige jenter som er prøvere akkurat som deg.

Lykke til som prøver og ikke glem å ha det kos med all prøvingen da... :oops: :ler:

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg her igjen! Har hatt det rimelig travelt i det siste. Alltid mye å gjøre på jobb etc. rett etter en ferie.

Tusen takk for melding i dagboka mi Maya. Det er alltid kjekt å se at noen leser det jeg skriver. :D

Jeg var da litt sein med å kjøpe meg e.l test, men kjøpte det på onsdag. Lurde litt på om jeg skulle vente til neste mnd, men tok en likevel. Jeg tror at den slo ut positiv. Strekene såg iallfall veldig like ut, men jeg er ikke sikker jeg. Får prøve på nytt igjen neste mnd - om det ikke går bra denne mnd da :) Håpe, håpe, håpe... Har hatt litt stikking i magen i 2 uker nå. Dessuten så har jeg fått ømme bryster nå (i går) - er ikke det litt seint? Skal man ikke få ømme bryster når man har eggløsning? :forvirra:

Var på konsert i går, og hadde meg noen øl (rusbrus). Føler ikke det er vits i å være helt avhold gjennom hele prøvetiden. Det blir for kjedelig! Håper ikke at det tar noen skade, om jeg eventuelt er blitt gravid!

Hærlig med helg igjen. Kan nesten ikke tru at man bare har vært på jobb i 3 dager! I dag skal jeg slappe av med Idol klokka 14.35. Fikk da ikke sett det i går kveld, pga konserten, så jeg lurer på hvem som røyk ut! :kgsmil:

Nei, nå blir det mye tull her.

Skriver heller mer siden.

Dag 19

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å skrive en ting til. Jeg har fått en del halsbrann i det siste!! Håper det er et positivt tegn!! :lol:

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann...her var det mange positive tegn, håper at de er det du håper på!!

Ønsker deg en god helg

Ps; når er foresten din ikm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, merkelig men hilsenen fra deg og mitt innlegg har krysset hverandre...Takk for koselig ord igjen, Lux!

Det blir spennende for deg da! Jeg merket det at puppene var litt annerledes, litt rar i magen var jeg og så hadde en følelse rett og slett- vet du at jeg skrev en textmld. til mamma på lørdagen det det stod "også er jeg gravid!" etter å ha skrevet en vanlig hilsen, men jeg sletta det før jeg sendte den. det sies jo at mange bare vet det når de er det...

Lykke til i hvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Nå er det blitt søndag. Hele helga er over alt. Uf, uf! Har gått en hærlig tur i dag. Hadde godt av det.

Når det gjelder meg selv, føler jeg fortsatt at jeg har en del symptomer. Jeg føler meg gravid - men har liksom ingen tru på det... Symptomene mine er: verk i magan - hele tiden, i dag har jeg hatt vondt nederst i ryggen, halsbrann har jeg, og så har jeg såre bryster!! Høres dette bra ut? Har aldri før hatt slike symptomer, så jeg håper og håper. Kanskje det er denne dagboka som har hjulpet meg og!??? Ja, ja nå må jeg ikke ta gleden på forskudd.. men man har jo lov å håpe!!! :oops:

Jeg er da kommet til dag 18 i syklusen min - 10 dager igjen til IM. :hoppe: - Håpe håpe håpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg vil ikke ta fra deg noen illusjoner, men jeg tror bare det er å smøre seg med tålmodighet til dagen for IKM... :wink:

Det er lett å innbille seg at en er gravid... og da blir skuffelsen så mye større...

Med hånden på hjertet:

Da jeg endelig ble gravid - trodde jeg det ikke fordi jeg hadde jo ikke så masse symptomer jo... :roll:

Ellers vil jeg bare si det samme til deg som jeg sa til lillen:

Nå er det ny måned med nye muligheter (og masse sex... ).

Nyt det så mye du kan.

Sexlivet er ikke det samme når du er nygravid... :

Kvalm, oppblåst, svimmel og vondt i vondten... :o

Krysser jo alt jeg har for deg...

Til og med bena... :ler:

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lux! :D

Må bare si at jeg følte det på akkurat samme måten (untatt sure oppstøt) den første prøvemåneden min... Utrolig hvor mange lissom-symptomer jeg får asså! :oops: Jeg var ihvertfall ikke gravid! :(

Nå er jeg i min tredje syklus etter pille-slutt, og tenker mer og mer positivt; det skjer nok snart :wink:

Jeg håper for din del at dine symptomer er mer ekte enn mine var, og at du virkelig er gravid!

Når hadde du el forresten (hvis du vet sånn ca)? Kanskje mage-vondtn er feste-smerter?!

X-er fingrene mine for deg (og meg), og håper på det beste! :D

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Tusen takk for meldinger Lillen og Maya30. Koselig! :hoppe:

Jeg har nå kommet på dag 20 - 8 dager til IKM. Det er virkelig spennende dette her. Har ikke noen flere symptomer enn sist, men de varer enda. Kanskje ikke så vondt i magen lenger. Uansett så er jeg forberedt på å få mensen også. :oops: Har prøvd så lenge nå at jeg er vant med skuffelser. Jeg hadde nok el ca på dag 12, trur jeg da. Skal prøve orntlig med el test neste mnd.

Ellers så er jeg igang med jobb igjen, kjekt å komme igang igjen, selv om det har vært rimelig travelt i starten. Så har vi jo fri på torsdag og - har vi det ikke godt vel! :D

Ikke noe spesielt ligavel. Får oppdatere nærmere IKM

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...