Gå til innhold

Pris på oppussing av bad


Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

Min man jobber i Oslo. Han har en helt normal inntekt, og jobber uhorvelig mye akkurat som hans kollegaer :filer:
Men da er han vel ansatt i et eller annet firma da. Du forstår vel det at det er eierne som nyter godt av de vanvittige prisene de opererer med? De ansatte lønnes etter tariff.

Pass på neglene. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flisene koster da like mye om badet er nytt eller skal totalrenoveres, så det spiller da liten rolle.

Litt vanskelig dette visst?

Hvis vi f.eks. tar utgangspunkt i at baderomsrenoveringen gjennom et firma koster kr. 200.000,- (noe som er en helt vanlig pris for et middels bad), forstår du at utgiftene til fliser da utgjør en ganske liten del av totalsummen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, måtte komme tilbake fordi jeg ble litt nysgjerrig; hva var det jeg skrev som var feil måte å gjøre ting på? Kan du henvise til det for jeg vil jo gjerne lære av mine feil?

Hva er ditt yrke siden du er våtromssertifisert?

Trådstarter lurer på prisen på en oppussing av sitt bad?

Kanskje du kan gi henne et bedre svar en de som er kommet så langt? Det etterlyses jo fortsatt et oppklarende svar her.

Frustrerende å forsøke å hjelpe til når kommentarene er "Å så interessant. kan du utdype" "hvis du leser i media" (for media har alltid rett) og deretter Hiawatha, jeg tror vi avslutter diskusjonen" når jeg komenterer det. Jeg forsøkte å gi et seriøst og utfyllende svar. Beklager det. Det koster nok 60.000 for å pusse opp badet til Reveenka. ... Hiawatha takker for seg. Det høres selvsagt ut som jeg er stort fornærmet, poenget er at dette gidder jeg ikke bruke mer tid på.

Mer selvmotsigende innlegg kan jeg ikke huske å ha lest. :hoho:

Og du av alle burde vel vite at man ikke kan svare på prisen på oppussing av bad uten å ha en mengde tilleggsinformasjon. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det å pusse opp et bad? Sånn ca hadde vært greit. Badet er lite med fliser, men jeg vil ha nye fliser og ny innredning. Er vel mye arbeid å bytte ut fliser.

Dette kan ingen svare deg på før du informerer om det er membran på badet fra før. Og eventuelt hvor gammel membranen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hiawatha_*
Mer selvmotsigende innlegg kan jeg ikke huske å ha lest. :hoho:

Og du av alle burde vel vite at man ikke kan svare på prisen på oppussing av bad uten å ha en mengde tilleggsinformasjon. ;)

NETTOPP!!! Jeg tror det er du, Gjest, som forvirrer. Antar at alle Gjest i denne tråden er den samme.

Lykke til med oppussing Revenka. Håper du får noe fornuftig ut av dette viss-vaset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig dette visst?

Hvis vi f.eks. tar utgangspunkt i at baderomsrenoveringen gjennom et firma koster kr. 200.000,- (noe som er en helt vanlig pris for et middels bad), forstår du at utgiftene til fliser da utgjør en ganske liten del av totalsummen?

Vet ikke hvem som er mest vanskelig jeg.

TS har ihvertfall fått eksempler på konkrete tall av meg da, i motsetning til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal pusse opp badet vårt til neste år, og regner med ca 30-40000kr.

Har kjøpt stor baderomsinnredning (1.80 lang) til 10.000kr

Fliser kjøpte vi på megaflis til 8000 kr.

Har også kjøpt litexplater.

Pappa hjelper oss med å støpe nytt gulv og legge nytt elektrisk anlegg, og vi ordner også rørleggerarbeid selv, rørleggeren skal bare komme å godkjenne det vi har gjort.

Flislegging gjør vi også selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tilbakemeldinger. Jeg må overtale svigermor til at vi kan kjøpe huset vi bor i (som de eier) og så vil jeg pusse opp badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Hva koster det å pusse opp et bad? Sånn ca hadde vært greit. Badet er lite med fliser, men jeg vil ha nye fliser og ny innredning. Er vel mye arbeid å bytte ut fliser.

ca 25.000-35.000,- pr m2 totalentreprise

Fant en hjemme side som viste masse flotte møbler fra italia og spania

www.bagno.no

es

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Visitor

Noen skriver: " Det er bransjen selv som har utferdiget normen, så den er lagd vel så mye for å sikre egne arbeidsplasser som å være en god veileder."

*Ser jeg er litt seint ute med dette, men må bare respondere da jeg ser hvor nedsettende personen svarer andre om at de kommer med forvirrende innlegg. Det er IKKE bransjen selv som utferdiger normene, det er i blandt andre SINTEF byggforsk og andre offentlig oppnevnte instanser.

Sjekk egne fakta før du legger deg ut mot andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skriver: " Det er bransjen selv som har utferdiget normen, så den er lagd vel så mye for å sikre egne arbeidsplasser som å være en god veileder."

*Ser jeg er litt seint ute med dette, men må bare respondere da jeg ser hvor nedsettende personen svarer andre om at de kommer med forvirrende innlegg. Det er IKKE bransjen selv som utferdiger normene, det er i blandt andre SINTEF byggforsk og andre offentlig oppnevnte instanser.

Sjekk egne fakta før du legger deg ut mot andre

Noen har både fakta og våtromsbeviset på plass.

Noen vet hvem som ahr utfediget våtromsnormen.

Noen vet hvorfor normen ble utferdiget.

Noen er lei av all feilinformasjon om baderenovering.

Noen vet hvor dyrt det blir å rette opp feil gjort av mange "fagfolk".

Noen vet at 3 av 4 bad renovert av fagfolk har feil.

Noen vet at mange av feilene som gjøres ikke blir avdekket før garantitiden har gått ut. (syv år er en gjenganger, og vanlig garantitid hos de felste er fem år).

Noen vet at bransjen selv er fullt klar over at de har et stort problem fremover med tanke på alle feilene.

Noen tror nok "Visitor" sikkert kunne funnet ut dette på egen hånd hvis "Visitor" hadde sjekket litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Eirin_*

Oppussing av bad er relativt dyrt! Da vi skulle pusse opp badet 1 år siden fikk vi et tilbyd fra Bademiljø og de skulle ha 120 000 kr for bare jobben! Men i tillegg kom materialer! Det syns vi var for dyrt, så vi kontaktet et sånt polsk formidlingsfirma som heter Polskjobb.no, og fikk et tilbud fra dem som var på 67 000 kr for samme jobben. Da valgte vi dem isteden og det gikk veldig bra! De var hyggelige og effektive, og hadde veldig gode rabatter hos byggevareleverandørene!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Viktig at de som utfører jobben er autorisert for våtromsnormen. Hjelper ikke med billige, polske arbeidere dersom de ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Viktig at de som utfører jobben er autorisert for våtromsnormen. Hjelper ikke med billige, polske arbeidere dersom de ikke har det.

Det viktige er at jobben blir gjort skikkelig. Våtromssertifikat er ingen garanti for det, det viser klagene på baderomsjobber utført av fagfolk - 3 av 4 baderom utført av fagfolk har mangler. Bransjen vet selv at de har et stort problem, og innrømmer også dette. Ergo er fagfolk med våtromssertifikat ingen garanti for skikkelig arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også håndverkere fra polskjobb. De var veldig flinke. Vi sparte også mye penger.:-) De malte stua og soverommene hos oss. Pålitelige folk, kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Holder på å pusse opp et lite bad på 3 kvadrat nå.

Fliser kjøpt selv: ca 5.000

Baderomsinnredning: 7.000

Snekker: 1.500

Rørlegger: 2.000

Fliselegger: 13.000

materialer: 2.000

glassdør: 5.000

35.000 er ikke så veldig ille? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde også håndverkere fra polskjobb. De var veldig flinke. Vi sparte også mye penger.:-) De malte stua og soverommene hos oss. Pålitelige folk, kan anbefales.

Er dette et seriøst firma og prater de norsk?

Er redd for misforståelser og diverse problemer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...