Gå til innhold

Trenger virkelig råd nå!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er universitetstudent og i tillegg småbarnsmamma og boligeier. Jeg går første året på et bachlerstudium som egentlig interesserer meg veldig, men nå begynner jeg å tvile.

Jeg får i alt utbetalt 6000 kroner fra lånekassen per måned, så jobber jeg noen dager i tillegg. Studieåret startet ganske skjevt, da jeg egentlig hadde planer om å jobbe heltid. Da jeg ikke fikk heltidstillingen alikevel, men heller en deltidstilling hoppet jeg meg på dette studiumet. Pga. kontrakten på heltidstillingen begynte jeg studiet noen uker senere enn vanlig. Dette gjorde vel at jeg kom skevt. ut. Barnet er rundt året, og har heltidsplass i barnehagen, og dvs. at det er der hver dag. De dagene jeg ikke jobber, prøver jeg å studere. Nå har det vært fullt kjør(og det er det fremdeles), med eksamenslesing, oppgaveinnleveringer, osv. Problemet kommer her; jeg har NULL motivasjon! Utsetter ting til siste "deadline", gjør andre ting enn å studere, osv. Jeg blir kjempestressa, men får bare ikke til å sette meg ned å lese. Eksamen om ikke mange dager, men har ikke lest noen ting. Barnet leveres tidlig i barnehagen, og jeg har store ambisjoner for dagen, men da klokken nærmer seg hentetid i barnehagen, har jeg gjort minimalt...

Jeg vurderer å søke på høgskole til neste år, og studerer egentlig i bunn og grunn nå for å få ekstra poeng. Vi har problemer med å få ting til å gå rundt økonomisk pga. at jeg er student, og så er dette året bortkastet. Bittert! Det er uaktuelt å begynne å jobbe heltid i den jobben jeg har nå, da det vil si at det kun er kveldsjobbing. Da får jeg sett barnet mitt minimalt.