Gjest nedigjen Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 ikke spis noe som inneholder karbohydrater sier en på nettet. ang en diett. emmmm hva for matvarer er ig jen da?? noen som vet hva jeg kan spise da???
Gjest nedigjen Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 alt som har et fjes aaaaaaaaaaaaaakkuratt..... emmm ehe.? hehehe
Gjest lissi32 Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 aaaaaaaaaaaaaakkuratt..... emmm ehe.? hehehe Jepp, stort sett alle dyr. Egg, fisk og kjøtt. Du vil lukte pyton og stanke aceton når du begynner å forbrenne ditt eget avfallsstoff. En slik diett vil også føre til lagring av fett så fort du starter å gå tilbake til karbokost. Dette er en dum måte å slanke seg på om du ikke skal ned titalls kilo. Går fort ned i vekt, men nesten umulig å holde seg der i etterkant.
Gjest Sativa Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Jepp, stort sett alle dyr. Egg, fisk og kjøtt. Du vil lukte pyton og stanke aceton når du begynner å forbrenne ditt eget avfallsstoff. En slik diett vil også føre til lagring av fett så fort du starter å gå tilbake til karbokost. Dette er en dum måte å slanke seg på om du ikke skal ned titalls kilo. Går fort ned i vekt, men nesten umulig å holde seg der i etterkant. Eh.. javel. Dette må jeg si var et innlegg fullt av eplekjekkheter og uvitenhet. Jeg tipper følgende: 1. Du aner ikke hva du snakker om 2. Du har selv slanket deg med denne metoden og lagt på deg igjen fordi du gikk tilbake til den maten som har gjort deg fet i utgangspunktet.
Gjest lissi32 Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Eh.. javel. Dette må jeg si var et innlegg fullt av eplekjekkheter og uvitenhet. Jeg tipper følgende: 1. Du aner ikke hva du snakker om 2. Du har selv slanket deg med denne metoden og lagt på deg igjen fordi du gikk tilbake til den maten som har gjort deg fet i utgangspunktet. Jeg studerer ernæring, og har aldri slanket meg på denne måten. Jeg kan godt finne litt stoff med tyngde på om du ønsker. Så du nekter for at det lukter aceton av noen som slutter å spise karbo og er i ketose?? Jeg anbefaler å legge om livstilen å slanke seg på skikkelig vis om man ikke er meget overvektig, som skrevet over her. Å bare spise fett som man gjør på feks Atkins har også gitt folk høyt kolesterol. Er flere undersøkelser som viser at 90 % av folk som slanker seg faller tilbake til gamle vaner og går opp i vekt igjen. Nei jeg har gått ned ved livstilsendring og holdt meg slank i mange år nå! Jeg kuttet ut alle slankekurer, og nå jobber jeg med å hjelpe andre ned i vekt, så jeg vet faktisk hva jeg snakker om selv om du mener jeg er eplekjekk. Er kanskje bare min direkte måte å skrive på som gjør at du leser meg slik? Er nordfra, snakker rett fra levra. Mange som ikke takler det!!
Gjest lissi32 Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Der finnes en del tilstander hvor man absolutt ikke skal bruke denne vektreduksjonsteknikken, og det er: Graviditet Amming Barn og tenåringer i vekst Personer med normal vekt (BMI <; 25) Pasienter med spiseforstyrrelser eller mentale lidelser (for eksempel anorexia nervosa, bulemia nervosa, alkoholisme, rusmisbruk) Porfyri Pasienter med nyre- eller leversvikt (for eksempel aktiv kronisk hepatitt) Pasienter med type 1 diabetes som er avhengig av insulin Pasienter med hematologisk (blod-) sykdom, ondartet sykdom eller andre alvorlige sykdommer Pasienter med hjertesykdom eller cerebrovaskulær sykdom (store forstyrrelser i hjerterytmen, nylig infarkt - mindre enn 6 måneder tilbake i tid - ustabil angina, dekompensert hjertesvikt, nylig vaskulær svikt) Ved disse tilstandene skal man overhodet ikke benytte seg av ketose som vektreduksjonsmiddel, det er farlig.
Gjest lissi32 Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 (endret) Ketose gjør dog at man lukter litt rart, ketoner (som utløser ketosen) lukter omtrent som aceton.. Greit å få med seg. Lavt blodsukker kan også få deg til å føle deg tappet for energi, og nesten som å ha litt promille på sitt verste. (det innrømmer selv lowcarb-pusherne Atkins o.l.) Endret 3. desember 2007 av lissi32
NovaFlare Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har faktisk kjøpt boken om ketolyse-dietten, men fikk aldri begynt å lese den
LilleBille Skrevet 2. desember 2007 #10 Skrevet 2. desember 2007 Du finner en del info her: http://www.lavkarbo.no/
momo Skrevet 3. desember 2007 #11 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har gått på ketolyse dietten. Du får litt dårlig ånde med en gang, men det går over, gjorde det for meg ihvertfall. Du kan spise en del grønnsaker og, for du skal ha i deg 15 g karbohydrater om dagen. Dette er en diett for de som trenger og gå ned minst ti kilo for og bli normalvektige. Jeg gikk fra ketolyse til fedon diett, på fedon skal du ha 50-100g karbohydrater. Jeg gikk ikke opp i vekt av og starte med mer karbohydrater. For meg funker fedon bedre enn ketolyse, både med energi og vekttap.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har gått på ketolyse dietten. Du får litt dårlig ånde med en gang, men det går over, gjorde det for meg ihvertfall. Du kan spise en del grønnsaker og, for du skal ha i deg 15 g karbohydrater om dagen. Dette er en diett for de som trenger og gå ned minst ti kilo for og bli normalvektige. Jeg gikk fra ketolyse til fedon diett, på fedon skal du ha 50-100g karbohydrater. Jeg gikk ikke opp i vekt av og starte med mer karbohydrater. For meg funker fedon bedre enn ketolyse, både med energi og vekttap. Hva går Fedondietten ut på? Mye protein og grønnsaker og karbs med lav GI?
Gjest lissi32 Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 Hva går Fedondietten ut på? Mye protein og grønnsaker og karbs med lav GI? Jeg personlig syns fedondietten er bedre enn Atkins fordi den tillater mer karbohydrater. Du kan spise så mye grønnsaker du vil, samt litt potet og brød. Lettere å holde vekta etterpå også. Du kan google fedondietten så finner du litt mer info.
Varsia Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 Så lissi, du som har "peiling"; Fedondietten er helt grei og ufarlig? Jeg har aldri hørt om ketose så det gjorde ikke meg så klok. Ikke at jeg trenger å bli klok, men ble litt nysgjerrig.
Gjest lissi32 Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 Så lissi, du som har "peiling"; Fedondietten er helt grei og ufarlig? Jeg har aldri hørt om ketose så det gjorde ikke meg så klok. Ikke at jeg trenger å bli klok, men ble litt nysgjerrig. Jeg har litt "peiling", men jeg liker egentlig ikke svare så mye på slike tråder som dette, får jo så mye dritt av folk som kan så mye mer. Men jeg kan prøve å svare deg om du ønsker? Ja, fedondietten er ufarlig, og Lindberg har et stort poeng, glykemisk indeks. Det å holde blodsukkeret stabilt med mat som er bra for kropp og insulin, gjør at man ikke svinger så mye og lagrer fett. Karbohydrater omdannes til sukker, som igjen blir fett når du spiser mer enn du trenger, og ved å kutte ned på dette vil man gå ganske hurtig ned i vekt. Du bør finne en måte du syns er ok å leve med. At du lager en slags plan som du kan holde i mange år framover, da vil vekttapet være varig. Feks, masse grønt til lunsj, men en grov brødskive. En potet til middag feks, kutte ned på pasta, ha mer karbonadedeig. Alltid ha masse grønnsaker til middagen, og litt mindre potet. Dette er helt klart en ypperlig måte å gå ned i vekt på. Når man ikke svinger så i blodsukkeret er det også lettere å holde søthungern i sjakk. Spis 4-5 ganger om dagen, kutt ned på karbo, så vil det gå bra. Jeg tror ofte at mange kan gå ned i vekt bare ved å kutte ut: brus, saft, juice, potetgull, sjokolade, is, pommes frittes, junk, godteri, kjeks og kaker. Å kun spise bittelitt av dette en dag pr uke, samt gå noen turer (3) i løpet av uke. Jeg har selv lagt om kostholdet for noen år siden og har holdt meg der. Jeg unner meg godsaker, men ikke mye og ofte. Lever helt normalt. Tar en liten skål potetgull istedet for hele posen. Et glass vin istedet for hele flasken. Jeg hjelper folk ned i vekt ved siden av jobben min, fordi jeg elsker å holde på med dette. Jeg har selv gått på alle dietter som fins, bare en ting holdt mål: endre livsstil. Lykke til, du klarer det hvis du vil! www.tenkslank.no
Gjest lissi32 Skrevet 4. desember 2007 #17 Skrevet 4. desember 2007 Vel, nå fant jeg en artikkel som sier at Fedondietten er farlig. Dette er grunnen til at jeg har tatt en annen jobb enn å jobbe med ernæring. Det er så mange som sier forskjellige ting, ingen ernæringsfysiloger er enig om noen ting. Spør man ti forskjellige om ting får man ti svar. Dette syns jeg er veldig vanskelig å forholde meg til. Jeg inntar endel søtstoff, kunstig sådan. Annenhver dag finner jeg artikler som sier det er farlig, så er det pluselig ikke farlig. Så sier de at du må drikke veldig mye pr dag for at det skal være farlig. Dette er ikke så lett å forholde seg til. Men som sagt over angående Atkins så er jeg imot å innta store mengder fett og bare proteiner. Jeg tror Fedon er mer avslappet, men er neimen ikke sikker. Jeg prøvde denne dietten i 3 dager engang, var møkklei karbonader og fiskekaker. Jeg kan ikke leve uten potet, pasta, ris og brød. Jeg kan nok, men vil ikke. Jeg ser at jeg utmerket godt kan holde vekta selv om jeg spiser dette. Jeg har kutta ut skiten. Kursene jeg driver går på bevisstgjøring av hva du putter i deg, og ikke minst HVORFOR. Jeg forteller dem ikke hva de skal spise, det vet de utrolig godt selv. Men de går ned i vekt. De tar andre valg, fordi de er bevisst, og har tatt kontroll på matinntaket. Underbevisstheten styrer ikke lenger. Tanker, følelser, ensomhet, belønning. Utrolig mange grunner til hvorfor vi spiser, kanskje vi bør ta tak i de først? Det funket for min del:O)
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #18 Skrevet 5. desember 2007 Vel, nå fant jeg en artikkel som sier at Fedondietten er farlig. Dette er grunnen til at jeg har tatt en annen jobb enn å jobbe med ernæring. Det er så mange som sier forskjellige ting, ingen ernæringsfysiloger er enig om noen ting. Spør man ti forskjellige om ting får man ti svar. Dette syns jeg er veldig vanskelig å forholde meg til. Jeg har inntrykk av at det stort sett er lite grundige artikler (type tabloid) som sier at Fedondiett er farlig - og at det virker som man ofte blander "streng lavkarbo" (Atkins og ketose) med Fedondiett? For i noen slike artikler har jeg lest formaninger om at man må spise mer grønnsaker og fiber enn det dietten tillater. Men hvis det er slik at man kan spise mye av lavglykemiske grønnsaker, og grovt brød, er jo egentlig ikke Fedondietten særlig drastisk helsemessig... Jeg har heller ikke særlig tro på de ernæringsekspertene som sier man "må" spise mye potet og at fint hvetemel, fin pasta osv er helt uproblematisk, og det hadde vært fint om "tradisjonelle" ernæringsfysiologer o.l kunne innrømme at dette har noe for seg, og bruke kunnskapen når de gir råd til andre. Samtidig forstår jeg godt at de advarer folk mot å tro at lavkarbo-diett er en lettvint mirakelkur som hvem som helst med vektproblemer kan sette igang med på egen hånd uten å forstå hva man gjør. Å kutte ned på karbohydrater i den grad at man går i ketose er meningsløst og potensielt livsfarlig uten anbefaling og oppfølging fra fagfolk.
Gjest lissi32 Skrevet 5. desember 2007 #19 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har inntrykk av at det stort sett er lite grundige artikler (type tabloid) som sier at Fedondiett er farlig - og at det virker som man ofte blander "streng lavkarbo" (Atkins og ketose) med Fedondiett? For i noen slike artikler har jeg lest formaninger om at man må spise mer grønnsaker og fiber enn det dietten tillater. Men hvis det er slik at man kan spise mye av lavglykemiske grønnsaker, og grovt brød, er jo egentlig ikke Fedondietten særlig drastisk helsemessig... Jeg har heller ikke særlig tro på de ernæringsekspertene som sier man "må" spise mye potet og at fint hvetemel, fin pasta osv er helt uproblematisk, og det hadde vært fint om "tradisjonelle" ernæringsfysiologer o.l kunne innrømme at dette har noe for seg, og bruke kunnskapen når de gir råd til andre. Samtidig forstår jeg godt at de advarer folk mot å tro at lavkarbo-diett er en lettvint mirakelkur som hvem som helst med vektproblemer kan sette igang med på egen hånd uten å forstå hva man gjør. Å kutte ned på karbohydrater i den grad at man går i ketose er meningsløst og potensielt livsfarlig uten anbefaling og oppfølging fra fagfolk. Helt enig med deg. Jeg syns man bør ha rimelig mange kg før man går til det skrittet, samt oppfølging av lege. Lett å gå opp i vekt om man begynner å spise som man gjorde før. Det er dumt å gå på en diett et vist antall mnd før så å leve på som måte som skapte problemene. Som jeg sa over tror jeg ofte at normal sunn kost er nok, kutte ut brus og junk. Men man kan spise seg tjukk på sunn mat også om man spiser for mye av det. Enkelt regnestykke. balanse mellom forbrenning og inntak= stabil vekt:O)
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. desember 2007 #20 Skrevet 5. desember 2007 (endret) Må bare si meg veldig enig med det du skriver lissi32. Nå er jeg ingen ekspert, men det må da være bedre å legge om til en livsstil man kan fortsette å ha gjennom hele livet enn å gå på drastiske dietter som krever at man skal kutte ut "alt"? Endret 5. desember 2007 av Wolfmoon
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå