Gå til innhold

"Hyggelig at du ringer, men vi søker ingen sjef" (Hva skal jeg gjøre?)


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg jobber nå som resepsjonssjef på et hotell i Oslo, men vurderer nå et karrierebytte.

Jeg ønsker ikke å fortsette innen hotell, men f. eks en jobb som konsulent innen rekruttering, kontor generellt, bank e.l

(jobber som har arbeidstid på dagtid med fri helger/helligdager og uten personalansvar nå)

Har ringt på noen jobber som jeg vurderer å søke på og føler responsen er "ja, men vi søker ingen sjef"

Jeg trodde en bakgrunn som resepsjonssjef skulle være en fordel for meg, men opplever heller at de er redd for å ansette en som har bakgrunn som sjef.

De er tydelig redd for at jeg skal "overkjøre" dem kan det virke som, men det er selvfølgelig ikke min hensikt.

Jeg vil bare ha en "vanlig" jobb der jeg kan ha fri når jeg kommer hjem.

Hva kan jeg gjøre med dette?

Dette gjør meg rett og slett trist og redd for at ingen ønsker å ansette meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Ton ned resepsjonssjef posisjonen og fortell heller hva slags allround kunnskap du har etter lang erfaring i resepsjon og hotellbransje.

Kontakt et vikarbyrå og be dem hjelpe deg til formuelere deg og spisse søknadene slik at du når frem dit du vil. De kan selvsagt også hjelpe deg med å få deg jobb, for de aller fleste driver også med rekruttering til faste stillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gitt tydelig uttrykk for at du ikke ønsker å fortsette som sjef?

TS her.

Ja, jeg sier når jeg ringer at jeg ønsker nå et yrke uten personalansvar.

Grunnen for det er for at jeg har en jente på 2 år og det er vanskelig med en stilling som har "ansvaret" 24 timer i døgnet 365 dager i året.

Jeg har sendt inn en søknad på en konsulentstilling og har ikke hørt noen ting.

Dette er virkelig en stilling jeg ønsker, men tror ikke de ringer for et intervju engang.