Zafir Skrevet 3. april 2004 #441 Del Skrevet 3. april 2004 Oioioioi så langt du er kommet i svangerskapet :o Du er jo snart ferdig jo! Skjønner godt du gleder deg til å hilse på henne ( :rosasmil: ). Ønsker deg en riktig så fin påske, kos dere masse og nyyyyyt tida dere har sammen alene før det braker løs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 3. april 2004 Forfatter #442 Del Skrevet 3. april 2004 Hei og takk for hilsener! Alltid like koselig!! :-) Var på sv.skapskontroll igår i uke 34 og legen ville kjenne etter om lillegull fortsatt lå i seteleie. Noe jeg kunne bekrefte til ham før han kjente etter. Han ble litt usikker, visste ikke om han kjente hodet til babyen eller urinblæra mi. jeg sa klart ifra at jeg VISSTE at lillegull lå i seteleie, for det kunne jeg kjenne på bevegelser og spark. Det endte med at jeg fikk en UL av ham :D og jada, lille gullet mitt lå godt plassert i seteleie!!! OG DET ER NOK EI JENTE JA!!!! :D :D :D :D lille klumpedumpen til mamma!! :hjerter2: Om 2 uker er det kontroll hos jordmor og er da i uke 36. Da vil de at hun skal ha snudd seg. Hvis ikke blir det ny UL, og så må jeg inn på sykehuset for å prøve å snu henne....:eek: Så det betyr at hun har 2 uker på å klare det selv!!!! Kom igjen da gullet, vis at du kan!! Ellers var alt bare bra på kontrollen: HB: 12,0 Ødem: 1 Urin: neg Leie: sete Bevegelser: + Vekt: +1 kg siden sist (4uker siden), totalt 11 kg :-? (men føler ikke selv at jeg har lagt mye på meg) Hjertelyd: 140 BT: 115/75 SF mål: 34 cm (litt over gjennomsnittet) @lfakrøll: Takk for tips om ossimellom! Har herved lagt inn søknad om å bli medlem i dagbokgjengen :-) men tar det lang tid før en får svar eller??har gått 3 dager nå :o vil jo inn å lese!!!! :-x Ellers, ha en strålende helg jenter. jeg holder på å pakke sykehusbagen til lillegull (VICTORIA) og meg selv nå! Mamma kom innom med hentesettet som hun har strikket i kremhvit...helt nyyyydelig sett!!!! :-) etterpå skal jeg vaske litt babytøy og babysengklærne Gjett om det er ei som er klar!!!! klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 4. april 2004 #443 Del Skrevet 4. april 2004 Takk for praten på MSN for noen dager siden. Kjekt og prate med deg. Så bra at det går bra med deg og lille Victoria, flott navn foressten. Skal se hun klarer og snu seg på d to uker så er hun klar til og komme og hilse på mammaen og pappaen sin skal du se ønsker deg en kjempefin påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 6. april 2004 #444 Del Skrevet 6. april 2004 Stakk innom en liten tur bare for å ønske deg og dine Sessa PS: Victoria er et kjempe fint navn. Stå på lille venn, vis mamma at du kan snu deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 8. april 2004 Forfatter #445 Del Skrevet 8. april 2004 Hei allesdammen og takk for besøk i dagboka :-) For et nyyyyydelig vær om dagen da!!!! Blir i ganske så godt humør når sola stråler og varmer slik!! :D Vi drar til fjells idag, og det skal bli deilig!! Foreldrene mine er allerede ankommet hytta og det er visst knallvær!! Håper det varer!! Hadde vært deilig med litt farge i ansiktet! :-) Lillegull har enda ikke snudd seg, men aktiv er hun!!!! Nå har hun ei uke på seg! :o Vil ellers ønske ALLE EN RIKTIG GOD PÅSKE!!!! klem fra oss i uke 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 11. april 2004 #446 Del Skrevet 11. april 2004 Velkommen hjem fra påskeferie håper du har hatt en flott påske. Og Håper gullet har klart og snu seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 13. april 2004 #447 Del Skrevet 13. april 2004 Hei Angelmor Håper du hadde ei fin påske Har du gått på ski? I såfall, hvordan gikk det? Krysser fingre for at Lillegull snur seg den rette veien i god tid, slik at du slipper å tenke på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 14. april 2004 Forfatter #448 Del Skrevet 14. april 2004 Hei hei jenter! :D Så var påsken over for denne gang også! Zafir; nei, det ble ikke noen skigåing for meg, har nemlig fått "forbud" mot å falle av legen min pga bekkenløsningen. Hadde nok ikke orket i det hele tatt å tatt på meg skiene, hadde nok måttet ha hjelp til både å ta på meg skisko og bindinger nå Men vi hadde det fint allikevel, ganske bra vær, og koselige kvelder med god mat og masse snop :-? Lillegull koser seg i seteleie fremdeles Er i uke 36 nå, og skal til JM imorgen. Får vel vite litt mer da. Regner med at jeg blir henvist til UL, for å få det bekreftet, og deretter time på sykehuset til å snu Lillegull utenifra (har hørt at det skal være vondt og veldig ubehagelig ) Hvis Lillegull blir snudd og holder seg slik blir det nok vanlig fødsel, bare at jeg får en UL med en gang jeg kommer til sykehuset for å føde for å være på den sikre siden. Hvis hun snur seg igjen, har jeg ingen tro på at hun vil ligge i hodelei, og da får ikke legene snu henne mer. Er litt redd denne navlestrengen som jo her er et faremoment. Da blir det nok planlagt KS tror jeg. Gleder meg til å få komme til JM imorgen iallefall, så jeg kan få vite litt mer, for nå så er jeg litt i villrede. DVS jeg klarer ikke forholde meg til verken fødsel eller KS, for jeg klarer ikke forberede meg når jeg ikke vet hva det blir til :-? Helst vil jeg jo ha en vanlig fødsel, men setefødsel kommer IKKE på tale, og det er både lege og JM enig i. Så jeg får bare vente og se....har ikke tro på at lillegull snur seg selv nå, fordi helst ville lege og JM at hodet skulle være festet nå! Blir jo mindre plass og snu seg på også nå fremover.... Men, uansett, om ikke lenge sitter jeg og angelmannen med et lite nurk i armene og er verdens lykkligste og stolteste foreldre!! :D :D En ting helt på tampen her: Angelmannen pratet i telefonen med sin mor, og ropte plutselig til meg; " Når VI skal føde, får vi UL først da sånn for sikkerhetskyld?"....."Hallo!! Skal VI føde??? Sist jeg sjekket etter så var det bare jeg som har en baby i magen!" , svarte jeg.....Ja, men jeg skal jo være med også da, fikk jeg til svar....hehe, sant nok det da Kommer med en oppdatering imorgen om hvordan det gikk hos JM... Hade så lenge!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 14. april 2004 #449 Del Skrevet 14. april 2004 Heisann Angel!! Det er bra du ikke fikk ski på deg i påsken, må ta alle forhåndsregeler vet du jeg er så spendt når du får lille gull, vet jo hva det er nå ,men alikevel spennend. Gleder meg til og se bilde Håper virkelig legene klarer og snu Victoria,men aller best er jo at det skjer av seg selv da så slipper su all ubhag uff av meg. Det blir en forsmak på fødeselen. Hører ut som gubben gleder seg til fødselen hi,hi han aer klar til og føde han Gleder meg til rapport fra JM i morgen Klemmer fra Pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 14. april 2004 #450 Del Skrevet 14. april 2004 Kan ikke tro jeg at det bare er en drøy mnd. igjen før Victoria hilser på :o Den tiden har gått fort. Har nok skrevet det før også, men er helt sjokka jeg Håper du nyter de siste ukene - selvom du sikkert begynner å bli litt lei :-) Tenk snart er det ikke så godt å ta bare hensyn til seg selv og mannen. Hilse Angelmannen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 15. april 2004 Forfatter #451 Del Skrevet 15. april 2004 Hei, og takk for hilsen Pia og @lfakrøll! :D Jeg og angelmannen har vært hos JM idag. Der ble det konstantert at hun lå godt i seteleie og koste seg, og derfor har JM henvist meg til UL på tirsdag for å se hvordan hun ligger, og hvor stor hun er med tanke på om de vil snu henne. Skal også ta rtg av bekken for å se om det er stort nok til å snu henne. Jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre angående denne snuingen, men de er visst flinke med dette på sykehuset her i byen, så jeg skal ivertfall høre hva de har å si, og om de synes det er verdt å prøve. Det er visst ikke vanlig hos de fleste sykehusene i Norge å foreta en slik ytre vending, pga at det er fare for noen komplikasjoner; navlestrengen kan komme i klem eller komme rundt halsen på babyen, morkaken kan i verste fall løsne! og noe til...men JM beroliget meg om at de gjør ikke noe hvis de er usikre, og det er helt opp til meg og angelmannen om vi vil at de skal prøve å snu henne. Nå ligger trolig Lillegull ganske langt nede i bekkenet, og da kan det visst være vanskelig. Men vi får se hva det blir til på tirsdag. Hvis de vil snu henne, så skal jeg komme fastende neste dag, hvor jeg vil få drypp (for å få livmormuskelen til å slappe av, samt babyen og meg) og så vil en fødselslege prøve å vende henne. Hvis ikke blir det KS. Gleder meg til å få dette overstått, for nå vil jeg vite hva jeg skal forberede meg på, KS eller vanlig fødsel...fælt å ikke vite... :o Ellers var alt bra med Lillegull og mamman på kontrollen idag! :-) Fosterlyden lå på 140-155, jeg har +1 i ødem, og så hadde jeg spor av blod i urinen, men det brydde hun seg ikke om. Vekt, HB ble ikke tatt idag. Så nå må vi vente heeeeeelt til tirsdag, men det går nok sikkert fort allikevel.... Klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 17. april 2004 #452 Del Skrevet 17. april 2004 Herregud, nå nærmer det seg fort! :o Du har født innen jeg begynner å jobbe, det er helt villt å tenke på! Tenk at du snart er mamma! Håper Lillegull snur seg selv, men husk at målet er å få Lillegull ut, metoden er mindre viktig. Vi krysser fingre for dere alle tre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 21. april 2004 Forfatter #453 Del Skrevet 21. april 2004 Hei! Var på UL igjen igår, og Lillegullet ligger og koser seg i seteleie fremdeles ja :-? Det var en lege som foretok UL undersøkelsen denne gang, og han anslo henne til å være ca 2700-2900 gram nå. Hun lå og øvde seg på pusteteknikker sa han! (flinke gullet til mamma :D )... Imorgen skal jeg ta rtg av bekken, for de skal se hvor stort det er, men siden jeg er såpass høy (177cm) så skulle det ikke være noe problem sa han. Han sa jeg kunne få føde i seteleie om bekkenet var stort nok, men der takket jeg pent NEI! :o Så på fredag legges jeg inn kl 8, og angelmannen skal være med som støtte (kan visst være ganske vondt/ubehagelig dette her) :o Jeg skal komme fastende (håper jeg ikke svimer av uten mat i kroppen). Da skal jeg først gjennom en slik sparketest, så skal jeg få i.v drypp med Bricanyl som skal gjøre at livmormuskelen slapper godt av. Jeg og babyen kunne få hjertebank av dette medikamentet, så vi skal i tillegg få dope oss ned litt . Så skal jeg ligge slik i en time. Så skal legen forsøke å snu Lillegull utvendig. (stakkars lille vennen min ). Så skal jeg få en ny sparketest, ligge i enda 1 time, ny sparketest, ligge i 3 timer til, før det hele avsluttes med en sparketest til ....omfattende greier dette her! Legen sa det var ca 50 % sjanse for at hun ble liggende slik. Snur hun seg, vil jeg ikke snu henne mer, men få KS. Så det blir spennende å se hva hun foretar seg. Kanskje de ikke klarer å snu henne engang..... Nei, må løpe nå, skal til frisøren om 30 min!!!! :o Klem fra oss T-29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 21. april 2004 #454 Del Skrevet 21. april 2004 Lykke til med snuing av Lillegull, godt å vite at mannen er med deg. Kan du være så snill og sende meg en melding etterpå? Tenker masse på dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 21. april 2004 #455 Del Skrevet 21. april 2004 I all verdens land og dager, her har du vært tilbake i dagboken siden mai!! og blitt gravid og er til og med snart ferdig med det!!! Og jeg har ikke fått med meg noen ting. :o Får vel bare gratulere og ønske lykke til på en gang, da: Gratulerer med graviditeten :oops: og masse lykke til med snuing og føding!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 21. april 2004 #456 Del Skrevet 21. april 2004 Gratulere såå masse med morgen dagen, håper det går bra. Bra og høre du skal ha mannen din med greit med litt støtte for et hørers ikke mye behagelig ut. Ville bare inn og ønske deg lykke, lykke til Klemmer fra Pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 24. april 2004 Forfatter #457 Del Skrevet 24. april 2004 Hei igjen! Som dere vet var jeg på føden igår for å snu Lillegull. Fikk Bricanyldrypp en time før de startet. Ble utrolig skjelven og fikk litt hjertebank av det, noe som var en bivirkning. Fikk derfor 10 mg Vival til å slappe av på. Da fødselslegen skulle snu babyen, gjorde det DRITVONDT!!! :hår: De sa på forhånd at det ville være litt ubehagelig, og at jeg ville føle et trykk. Jommen sa jeg smør! Er så mørbanka i magen nå at det er ubehagelig å bevege seg. Rart ikke hele magen er en stor blå kul Men lillegullet er en stabeis som moren sin, og ville IKKE rikke på seg Så da blir det keisersnitt. Fødselslegen var en sur kjerring, og ville at jeg skulle fø i sete. Jeg forklarte at det ville jeg helst slippe, av mange årsaker, men mest pga at moren min hadde en traumatisk setefødsel da hun ventet meg, som endte i hastekeisersnitt og at de nesten mistet meg. Men denne legen ga seg ikke! Jeg stod på mitt, og hun viste at hun ikke var fornøyd med valget mitt. :evil: Da legen var gått, sa JM på en sur måte at hun måtte si seg enig med legen i dette tilfellet. jeg ville helst dra til henne , men tårene presset på og jeg gikk på badet og gråt en skvett Tåler svæææært lite for tiden ja :oops: . Følte at jeg måtte forklare meg om og om igjen . Det var godt å ha Angelmannen der iallefall Vi sa at dette var ikke diskutabelt lengre, vi ville ha keisersnitt. Det fikk vi, så 13 mai kommer lillegullet vårt!!!!!! Bare 18 dager til!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 25. april 2004 #458 Del Skrevet 25. april 2004 Så leit at ikke lillegull ville snu seg - men godt at Angelmannen var med og at dere fikk trumfet mellom keisersnitt. Har hatt besøk av Qlio i helgen - så vi har vært på babyshopping. Altså kjøpt gave - ikke baby Håper nå at ultralyden er riktig og at det ER en jente. Kos deg nå den siste tiden da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 25. april 2004 #459 Del Skrevet 25. april 2004 Da blir du mamma mens jeg er i Spania! Jeg kommer til å gråte bøtter og spann, godt jeg har ett helt svømmebasseng å fylle da! 13.mai, det er jammen ikke lenge til! Vi tenkte masse på deg, Angel, og snakket masse om deg. Håper at vi snart kan treffes igjen, alle sammen. Og som @lfakrøll sa; jeg håper at UL er riktig...... Drit i alle pokkers menneskene du må omgi deg med om dagen, snart er Lillegull her, og da er alt glemt. Gled eder, mennesker, gled eder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diddl Skrevet 25. april 2004 #460 Del Skrevet 25. april 2004 hei! :rosasmil: Ville bare stikke innom å si at det var tøft gjort av deg å stå på krava dine! Bra at mannen din var der å hjalp deg! Du har jo virkelig rett til å bestemme dette selv- det er tross alt DITT barn- å ikke legens eller jordmor sin! SÅ DET SÅ! Kjenner godt til at man blir litt ekstra sentimentale når man venter barn... Jeg får tårer i øynene av alt- til å med Hotell Cæsar- da er det galt! Så får vi maibarn begge to da- jeg gleder meg- og rekner med du gjør det samme! Lykke til frem til den 13mai! Klemmer fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå