Murmelmy Skrevet 24. april 2006 #581 Del Skrevet 24. april 2006 Hei Linnea! Nå vet jeg også hvem du "er"...for vi er jo i samme klubb på SM. Masse lykke til på ny UL på onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 24. april 2006 Forfatter #582 Del Skrevet 24. april 2006 God tur, og ta med paraply! ← Følger du ikke med på værrmeldingene du da! Er jo strålende solskinn på hele vestlandet jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 24. april 2006 Forfatter #583 Del Skrevet 24. april 2006 Hei Linnea! Nå vet jeg også hvem du "er"...for vi er jo i samme klubb på SM. Masse lykke til på ny UL på onsdag ← Næmmen , heisann!! Holder du også til her da!! Takk for lykkeønskninger!! Gleder meg helt vilt jeg! Hotell, bedre middag ute, UL og IKEA! Kan det bli bedre???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 24. april 2006 #584 Del Skrevet 24. april 2006 Har vært her siden høsten 2004 under et annet nick i forbindelse med bryllupsplanlegging... Vi er mange som har fulgt hverandre lenge her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 25. april 2006 #585 Del Skrevet 25. april 2006 Følger du ikke med på værrmeldingene du da! Er jo strålende solskinn på hele vestlandet jo! ← Det regner alltid i Bergen (eller er det bare i mitt hode?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 26. april 2006 #586 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg vet hva det blir! :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 26. april 2006 Forfatter #587 Del Skrevet 26. april 2006 Tilbake fra UL på KK Heisann sveisann! Da var UL på Kvinneklinikken unnagjort for denne gang! Alt så kjempebra ut, og Gullklompen hadde fin hjerterytme og fint blodomløp! Var veldig aktiv under undersøklesen, og sparket konstant borti apparatet mens overlegen undersøkte. Han måtte le, for han sa at denne ungen var veldig aktiv! Jeg sa at det kunne jeg skrive under på! Gullklompen ble estimert til ca 1020 gram, rett over normalen. Jeg skal tilbake om 2 uker!! Dvs at jeg skal regelmessig opp på kontroller hver annen uke fremover!!! 3,5 time en vei!! Det blir slitsomt! Blir trolig igangsetting rundt uke 37, for de siste 3 ukene var mest kritiske.. :hår: ....og ja, kjønnet......det blir ...en liten guttebass! Anders skal han hete, og det var ikke tvil om at det var en gutt inni der! Under undersøkelsen så holdt jeg på å besvime! Lå jo 30 min på ryggen, og etterhvert så kjente jeg at jeg begynte å kaldsvette skikkelig, og at det begynte å svartne. Så jeg måtte bare snu på meg slik at legen fikk undersøke litt men jeg lå på siden. For det var jo pga at lille Anders stengte for blodkarene mine....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 26. april 2006 #588 Del Skrevet 26. april 2006 *sukker* Anders.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 27. april 2006 Forfatter #589 Del Skrevet 27. april 2006 Jordmorkontroll idag. 25+2 BT: 115/70 URIN:Negativ HB: Ikke tatt VEKT: Ikke tatt denne gang (men gått opp totalt 7 kg på egen vekt hjemme) SF-MÅL: 28!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Laaaangt over det skraverte området! BEVEGELSE: ++ ØDEM: 0-1 , litt hevelse om kveld i ankler FOSTERLYD: ikke tatt det heller idag... MERKN: Mye liv, kynnere, smerter i bekkenet.... En fin kontroll, men skuffa over at JM ikke gidder å måle forskjelligt, for hun synes ikke det er nødvendig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 27. april 2006 #590 Del Skrevet 27. april 2006 Bytte JM? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 27. april 2006 Forfatter #591 Del Skrevet 27. april 2006 Bytte JM? ← Gidder ikke nå. ...skal nok bare til henne en gang til før fødselen. Hun er jo grei nok, men synes ikke det er nødvendig at hun følger meg opp like mye angående den lille i magen, siden jeg blir fulgt så godt opp av lege og ul i bergen....men jeg synes nå hun kunne ha tatt frem det dopplerapparatet hun også da, og i det minste kjent litt på magen og hørt. Hun har jo ikke tatt på magen min engang, utenom når hun måler sf-mål...den forrige JM mi, hun kjente på magen hver gang, og hvordan Victoria lå osv..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #592 Del Skrevet 3. mai 2006 Tok antistoff-blodprøver hos legen igår. De forrige var uendret, dvs stabile, så det var bra! UKE 26+0 BT: 105/70 URIN: neg HB: 12,2 VEKT: +1 kg (7 totalt) SF-MÅL: 31!!!..det er HØYT!! ligger laaangt over normalen... (får håpe på mye fostervann! Anders er nok også lang slik som søsteren var).. LEIE: hodeleie FOSTERLYD: 130 (Anders sov under undersøkelsen, var trøt etter en times turbo-turning mens jeg satt på venterom og tok blodprøver) ØDEM: 0-1 En fin kontroll med en lege som hadde tid til meg som vanlig! Føler meg godt ivaretatt hos legen! Nå er det bare en uke til jeg reiser opp igjen til Bergen for enda en UL-kontroll. men det er godt at de passer så godt på lille Anders! En annen ting legen tok opp på kontrollen, var dette med flere barn. Han spurte om vi hadde tenkt til å få flere, og jeg sa at det får holde me de 2 jeg får nå, men at jeg aldri skulle si aldri.. legen sa at jeg ikke burde gå gjennom flere svangerskap, fordi disse antistoffene ble farligere for hvert svangerskap. så hvis jeg blir gravid igjen, er det stor sjanse for at babyen ikke vil klare seg ..jaja, da satser vi ivertfall ikke på flere...hadde jo i utgangspunktet ikke tenkt å ha flere enn 2, men allikevel litt sårt å tenke på at jeg ikke bør bære frem flere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 3. mai 2006 #593 Del Skrevet 3. mai 2006 Stopp i tide, det er ingen skam å ta prevansjon! Neida, jeg skjønner tankene dine og vemodet.... det med "aldri mer" er vanskelig. Hvertfall når man ikke har ett valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 11. mai 2006 Forfatter #594 Del Skrevet 11. mai 2006 Ja, da var jeg i Bergen igjen igår, for å ta en ny UL, og sjekke at alt er bare bra med lillegutt! Alt var bare velstand! Han er aktiv, vokser, og har ingen tegn til anemi! Så det var jo herlige nyheter! Skal tilbake igjen om 2 uker! Spurte litt om dette med igangsetting, og om jeg fikk en dato, eller om det skulle ses ann underveis. Legen sa at jeg nok 99% sikkert ville bli satt igang når jeg var fullgåtte 37 uker, dvs 18 juli!!! Så da blir det julibarn må meg da!! Litt spennende, og litt redd for å bli satt igang da jeg har hørt hvor mye vondere rier og tøffere fødsel det er....men men...Så da er det plutselig bare 9 uker til Anders melder sin ankomst!! Hvor blir tiden av??? Føler meg bittelitt snytt. Fordi 1 svangerskap visste jeg datoen pga planlagt keisersnitt, og nå vet jeg datoen også! Får liksom ikke oppleve det med å vente, skjer det noe idag tro?? osv..men det blir jo deilig å slippe de siste ukene i svangerskapet, pluss at det er jo midt på sommeren, og VARMT! (håper jeg!) Nei, nå får jeg sette i gang med å rydde og vaske litt, så skal jeg handle til kakebaking! Min kjære gode datter blir 2 år på lørdag, og da blir det selskap!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #595 Del Skrevet 19. mai 2006 Våknet idag til en fin lapp på kjøleskapet; Elsker deg vennen min! Jeg er så stolt over at du bærer frem mine barn, og du er så vakker! Klem fra mannen din! Kan ikke si annet at dagen ikke kunne begynt bedre!! Jeg legger meg tidlig om dagene, og er stuptrøtt når klokka er ni, så det blir mange ensomme kvelder for Angelmannen ja. Tydligvis så har han nok sittet og fundert og tenkt litt over ting og tang, og funnet ut at nå var det en stund siden han gjorde noe romantisk for kona! Merker at han gleder seg mer og mer nå, før den lilles ankomst! Slik var det vel sist også, at det var vel på slutten han virkelig forstod at snart kommer det jo faktisk en baby i hus! Så jeg går her og strutter stolt med magen, og han kjærtegner og virker forelsket!! Har det fint om dagen ja!! Fikk snakket med ei venninne om dette med igangsetting, siden jeg har hatt keisersnitt tidligere. Skal jo være forsiktig da, for igangsetting vil jo si at det blir sterkere og tøffere rier (smertestillende, ja takk! ), og da kan operasjonsarrene sprekke opp. Og det vil vi jo ikke! Så hu snakka med ei annen venninne som jobber på nyfødt, og hun sa at jeg ble nok igangsatt med en svakere kur enn normalt, og hvis det ikke virket så ble det nok keisersnitt. Får håpe det virker da!! Reiser opp til Bergen igjen i neste uke, men da er søstera mi der (studerer), så jeg ligger over en natt, og så skal vi kose oss!! Nå skal jeg se å få på meg noe klær og så skal jeg ta turen ut på kjøpesenter og shoppe litt i det stygge, kjipe været!! Er nå i uke 29, og 7,5 uker til igangsetting!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 19. mai 2006 #596 Del Skrevet 19. mai 2006 Fantastisk start på dagen, en slik du fortjener! Du er en flink høne som ruger, og snart er Anders der! Her har faktisk solen skint litt, jeg ba den skinne litt på din vei også, for du er så vakker når du smiler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. mai 2006 #597 Del Skrevet 19. mai 2006 så gøy å vite kjønnet!! hadde du følelse av gutt? jeg har det......... Så skjønn mannen din er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #598 Del Skrevet 19. mai 2006 Her har faktisk solen skint litt, jeg ba den skinne litt på din vei også, for du er så vakker når du smiler! ← ..så søt du er da.. ingen sol i sikte her da men.... Epica: Ja, har hatt guttefølelse hele veien, og da jeg skulle ha Victoria VISSTE jeg bare at det var jente....er det ikke rart med denne magefølelsen!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 20. mai 2006 #599 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg trodde Vilde var en gutt... vel vel, hun brummer hvertfall som en! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #600 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg trodde Vilde var en gutt... vel vel, hun brummer hvertfall som en! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå