Gå til innhold

Jakten på de 2 blå!

Angel

Anbefalte innlegg

Var hos gynokologen min idag på min årlige kontroll , fordi jeg er med i en 4 års kreftstudie i livmorhalsen. Da jeg hadde lagt meg godt til rette i den berømte og kjekke stolen, tittet jeg rett bort på UL apparatet hans :idesmil: ....jeg ba så pent jeg kunne (hihi, mens jeg lå der og skrevet så fint jeg kunne :flekke: ), om han kunne ta en UL på meg, mens han enda holdt på der nede...og så søt og snill som jeg er :rosaengel: , så ville han dette... :tommelsmil:

...og der lå :hjerter: lillegullklompen og koste seg godt!! suttet på tommelen gjorde h*n også!! så forelska jeg er!! Dette var 1 gang jeg såg gullklompen min!! Skal til ordinær UL om 2.5 uke. :hoppe: .Gleder meg!!! :hjerter_rundt:

Gynokologen min regnet ut at jeg nok ville få ganske lik termin på ul som mensterminen min er.....åh, jeg kunne "nesten" ha kysset gynokologen min!!! :hoho::mrgreen:

er 15+4 idag!!!! :danse:

Nå baker jeg yndlingskaka til mannen, siden det er Valentine :hjerte: !! Ostekake med masse blåbær på toppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig, Angel!

Håper du koser deg denne tiden, @lfakrøll, og at du er helt frisk igjen.

Jeg vet at lille gullet ditt kommer til å bli en lykkelig liten gutt,

kan ikke annet med de foreldrene han får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg denne tiden, @lfakrøll, og at du er helt frisk igjen.

Jeg vet at lille gullet ditt kommer til å bli en lykkelig liten gutt,

kan ikke annet med de foreldrene han får.

eh, qlio, tror ikke denne var ment til meg da! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!

Måtte titte innom dagboka di når jeg først vet hvem du er! ;) Begynte på side 1 og fikk lettere :hakeslepp: da jeg så årstallet - 2002 - du var jo her på KG lenge før jeg var her for første gang du, jo! :) Og så tenkte jeg at dere virkelig må ha hatt en lang prøveperiode...men så ser jeg jo det at gullklumpen din er nr 2, og at du har hatt et ganske langt opphold i dagboka, di så! ;)

Moro å hilse på deg her også! :)

God helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, Kverula, jeg har da holdt til her en stund nå! :sjarmor:

Fikk brev fra legen min idag og der stod det at jeg har påvist irregulært erytrocyttantistoff i blodet mitt som kan gi hemolytisk sykdom hos barnet..er henvist UL på Haukeland, og skal ta nye bl.prøver neste uke....

Ikke spør meg hva det betyr..vet at det har med nedbrytning av røde blodceller, og kan gi anemi...men, jeg vet ikke hvorfor..jeg har A+ i blodtype, så det har jo ingenting med rhesus negativ eller rehesus positiv å gjøre...og hvorfor skal jeg til UL liksom?? Helt til Bergen??

Hmm, litt ekkelt dette..håper det ikke er noe farlig for barnet... :tristbla:

Har lest litt på nettet og funnet litt info:

ang UL: Selv om det var lite antistoffet i blodet mitt fikk jeg time på Ullevål til en ultralyd. Der kan de se om blodstrømmene mellom deg og barnet er normalt, eller som babyen har for lite blodlegemer. De ser etter tre ting; at babyen får nok blodtrykk til hjernen, at babyen gjør pusteøvelser og at trykket i navlesnoren er nomalt. Alt dette er funksjoner som babyen ikke ville prioritert om den ikke fikk nok blod.

så det er nok dette de sjekker da! Dette stod det om oppfølging og evt behandling til den lille:

Selv hadde jeg anti-K (dvs at jeg i en av de mindre undergruppene ift blodtype er K negativ). Prinsippet blir sannsynligvis det samme som om jeg hadde vært rhesus negativ ift babyens blod, men jeg ble fulgt tett opp på fødepol på Ullevål av en av overlegene der. På slutten ble det ikke påvist antistoff lenger, og alt i forbindelse med fødsel og babyen gikk helt fint.Så lenge de tar regelmessige blodprøver, holder de styring på mengden antistoffer, og siden de ikke gjør noe, er det nok helt greit! Hadde verdiene blitt for høye, kan de til og med skifte blod på den lille mens den er inni magen, via navlestrengen - dette er uhyre sjeldent, men det gjøres når det trengs. Poenget er at dette kan de!

skal ringe legen min imorgen og forhøre meg litt..kan jo hende ikke alt stemmer av det jeg har funnet på internett... :sjenert:

Deler av innlegget er slettet. I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke tillatt å gjengi materiale med kopirett. Se også Kopinors regler.

Hannen (moderator)

Endret av Hannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Legekontroll idag. Antistoffet jeg har er visst veldig sjelden!! :hakeslepp: Legen min har bare opplevd 2 tilfeller i sin karriere (han er over 50). I det ene tilfellet gikk det veldig bra, men i det andre døde dessverre ungen! :cry: MEN, det var visst pga dårlig oppfulging fra en vikarlege, osv..så legen min sa at det trolig ikke hadde skjedd hvis hun hadde fått bedre oppfølging...men ekkelt å tenke på likevel...

Det antistoffet går ut på er at jeg bryter ned barnets blod. Under oppfølging (blodprøver og UL) så er det ikke så farlig for barnet enda. Hvis jeg har lave antistoffer foreløper alt normalt og jeg får føde normalt. HVIS (og det var sjelden) så må ungen få blod mens den er i magen min. Da må jeg til trondheim og væe der noen uker, og så blir det tatt keisersnitt senest i uke 34.. :cry: .men dette satser vi på å unngå! Men jeg synes det er ekkelt at Gullklompen ikke er så trygg i magen min, det er jo jeg som er farlig for h*n! :( Synes dette er forferdelig trist jeg! :grine: Men jeg satser på at alt vil gå bra, og at gullklompen min vil trives i magen min! Det er masse liv i h*n ivertfall!! Og det må jo være et bra tegn!!

Ellers så var jeg jo på 3 kontroll idag, hos lege denne gang:Uke 17+5

*BT: 115/70

*Vekt: + 3 kg (totalt)

*Urin: leukocytter 3+, sendt dyrkning

*sf-mål: 18!

*Fosterlyd: JA! men fikk ikke vite hjerteslag!

*merkn: sykemeldt 50 % pga bekkenløsning, masse liv, ellers i fin form.

Så nå er det bare å vente på blodprøvesvarene jeg tok idag, og så får jeg UL time på Haukeland........... :forvirret:

Endret av Angel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL IDAG!

Alt så bra ut!!!! Lille gullklompen var veldig aktiv kan man si ja!!!! Ville iallefall ikke vise tissetassen sin for oss, så h*n er nok veldig blyg av seg :sjarmor:

Men vi skal jo på UL snart til Haukeland, så jordmor sa at vi sikkert finner det ut der! Skal jo på endel UL etterhvert så.....

Det så ikke ut som gullklompen led av noe blodmangel enda ivertfall, så det er jo lov å håpe at alt går bra fremover.. Jordmor så etter væskeansamlinger i kroppen, for det kunne være et tegn.

Ellers fikk jeg ny termin, fra 6 til 10 august....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir keisersnitt, HVIS:

* de må ta barnet før tiden (rundt uke 34), hvis det er kritisk for barnet da

* det blir seteleie denne gangen også

Men jeg vil veldig gjerne ha en naturlig fødsel, og gå hele tiden, så Gullklompen kan ligge i magen så lenge som mulig...

Begynner å skorte på nattesøvnen nå. Må skifte stilling hele tiden, pga får vondt i rygg, bekken og nedover beina når jeg har ligget for lenge i samme stilling...

Gullklompen er aktiv som bare det, og magen vokser og vokser! :overrasket: Ser snart ut som jeg venter to! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå har bekkenløsninga kommet for fullt. :grine: Jeg har så vondt! Vondt å sove, vondt å stå, vondt å sitte for lenge og vondt når jeg går for mye....verken sitter hele tiden i korsryggen og bekkenet, og så stråler det ned mot symfysen...jeg kjenner jeg anspenner meg mye, og blir derfor støl i hele muskulaturen i kroppen....håper det blir bedre, er jo bare halvveis i svangerskapet..får høre emd legen min på neste kontroll hva jeg kan gjøre med det.....

Bare et hjertesukk fra meg idag... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte legen idag. Sliter sånn med bekkenet/ryggen. Fikk 100 % sykemelding til neste kontroll om 2 uker. Har vært 50 % sykemeldt en liten stund nå. Er veldig lettet, og husker fra forrige sv.skap at jeg ble mye bedre av å ta det med ro, enn å slite på jobben. Så nå sitter jeg bare her og venter med å ringe å fortelle det til jobben...ikke akkurat gøy da...men... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber er det nok av, men det er ikke nok engler på vår jord.

Ta vare på deg selv, Angel, den jobben du gjør nå er viktigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber er det nok av, men det er ikke nok engler på vår jord.

Ta vare på deg selv, Angel, den jobben du gjør nå er viktigere!

takk, trengte høre det nå....tenk at man kan få så dårlig samvittighet av å sykmeldes :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...