Gå til innhold

Skal hun få være lengre oppe enn broren?


Johanna

Anbefalte innlegg

Hva med å la den eldste få to kvelder i uka hvor hun får være litt lenger oppe? Synes at det er greit at det følger noen privelegier med det å være eldst, ikke bare ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er yngstemann i min søskenflokk, og vi hadde sånn tripptrapp system på når man skulle legge seg. Husker jeg fulgte veldig godt med når søsknene mine fikk legge seg senere, for når jeg ble like gamle som dem så skulle jeg ha samme rettigheter, noe jeg også fikk! Jeg hadde ikke noe i mot det systemet som jeg husker. Dessuten likte jeg å ligge i senga å lese, så da gjorde det ikke noe å legge seg litt tidligere enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg hun burde få lov til. Hun har sikkert mer forventninger/plikter/ansvar fordi hun er eldst, så hun burde absolutt få noen ekstra goder også.

Siden hun har en lillebror som kanskje stikker av med det meste av oppmerksomheten synes jeg madisons argument om "alenetid" sammen med mamma og pappa høres bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er "stemor" for to jenter på 7 og 10 (det er 2 1/2 år mellom dem). Vi har begynt å legge den minste ca 1/2 time før den eldste. Da får vi god tid til begge to, og det er gjerne slik at far legger den ene mens jeg legger den andre. Når vi legger dem samtidig blir det alltid litt fnising og fjasing på badet, ofte koselig, men de får ikke samme roen på seg. Kan vel nevnes at hun på 10 er veldig aktiv, har vanseklig for å konsentrere seg og ofte "forstyrrer" den minste i leggetiden.

Når vi skal lese legger vi dem samtidig - men det roer dem ned.

berit - :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "stemor" for to jenter på 7 og 10 (det er 2 1/2 år mellom dem). Vi har begynt å legge den minste ca 1/2 time før den eldste. Da får vi god tid til begge to, og det er gjerne slik at far legger den ene mens jeg legger den andre. Når vi legger dem samtidig blir det alltid litt fnising og fjasing på badet, ofte koselig, men de får ikke samme roen på seg. Kan vel nevnes at hun på 10 er veldig aktiv, har vanseklig for å konsentrere seg og ofte "forstyrrer" den minste i leggetiden.

Når vi skal lese legger vi dem samtidig - men det roer dem ned.

berit - :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...