Liset Skrevet 20. mai 2008 #201 Del Skrevet 20. mai 2008 Fy søren asså... Nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet.... Nå har jeg spist spekemat (spekeskinke) hver dag siden 17.mai. Selvom jeg vet at det kanskje ikke er så bra. Lurer på hva som skjer i hodet mitt!? Tenkte at det er vel ikke så farlig med litt. Men det har jo blitt hvewr dag nå da. Hva er det egentlig som kan skje? Men i dag var de siste brødskivene med spekeskinke i dette svangerskapet!!!!! Lover!!!!!! I morgen er det MYE som skal skje! Først er det naprapat time , så er det legetime og tilslutt er det 3D-ultralyd. Gruer meg skikkelig til legetimen. Skal snakke om hvor mye jeg skal jobbe framover. Sist jeg pratet med legen virket hun veldig negativ til og redusere arbeids prosenten min. Hun mente at på denne tiden i et svangerskap skal man føle seg bra. Men det gjør ikke jeg! Så vi får se hva det blir til. 3D ultralyd gleder jeg meg masse til! Blir spennende og se nurket inni magen. Snuppa vår skal også være med, hun gleder seg også om ikke mer enn oss! Nei... nå er det vel påtide og gjøre seg klar til jobb. Ha en fin fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 21. mai 2008 #202 Del Skrevet 21. mai 2008 I morgen er det MYE som skal skje! Først er det naprapat time , så er det legetime og tilslutt er det 3D-ultralyd. Gruer meg skikkelig til legetimen. Skal snakke om hvor mye jeg skal jobbe framover. Sist jeg pratet med legen virket hun veldig negativ til og redusere arbeids prosenten min. Hun mente at på denne tiden i et svangerskap skal man føle seg bra. Men det gjør ikke jeg! Så vi får se hva det blir til. 3D ultralyd gleder jeg meg masse til! Blir spennende og se nurket inni magen. Snuppa vår skal også være med, hun gleder seg også om ikke mer enn oss! Hvordan gikk det i dag hos legen og på UL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 21. mai 2008 #203 Del Skrevet 21. mai 2008 Hvordan gikk det i dag hos legen og på UL? Det gikk helt greit hos legen. Hun klarte og provosere meg da..... Hun mener at det er helsebringene og være på jobb. Jeg skjønner at det er sunt og være sosial og røre på kroppen. Merket at jeg ble litt hissig (må være hormoner...) og fortalte henne (igjen...) at jeg jobber i bhg. Jeg må løfte, skifte bleier, kle på/av, legge og gå rundt. Ellers er det ikke vits at jeg er der! Da holdt hun munn... Så jeg er fortsatt 50% sykemeldt, og det tror jeg at jeg har veldig godt av! Dritt kjærring!!!! Sånn nå har jeg sagt det! Ikke sinna mer nå nei . Det var sååååå bra på ultralyd! Vi fikk se den lille gutten vår, ja får nå er det bekreftet at det er en gutt. Han likte visst og vise fram utstyret sitt. Mamma sa han lignet på onkelen min . Syntes at han lignet på snuppa jeg da, samme oppstopper nesa... Det var veldig gøy og se han, selvom han sov seg igjennom hele greia. Så nå skal jeg finne noen forslag til guttenavn. I`m in love Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleKylling Skrevet 22. mai 2008 #204 Del Skrevet 22. mai 2008 Idag har jeg bestemt meg for vogn til trolla våre Skulle egenltig ha en ganske standard søskenvogn med softbag til mini. Men så var jeg innom barnas hus i dag, og da hadde de phil & teds med søskensete på tilbud. Har kikket litt på denne før, men har liksom ikke helt skjønt hvordan den funker. Men det så jo veldig greit ut! Vi skal jo beholde den gamle dypvogna, så hvis vi bare har med mini, bruker vi den. Og hvis vi bare skal ha med lillemann kan han sitte i phil & teds alene. Den kostet egetnlig 5600 kroner, men nå er den på tilbud til 4000! Vi har en softbag fra før av som vi skal bruke. Eneste ulempen er at ekstrautstyr som regntrekk o.l er ganske dyrt, man må jo kjøpre originalt. Men kankskje jeg kan få bestilt det fra nettet..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 22. mai 2008 #205 Del Skrevet 22. mai 2008 Det er dyrt med utstyr. Men man må jo ha regntrekk og slike ting. Så deilig og ha bestemt seg for vogn. Jeg også har lyst på ny vogn!!!! Har jo stokke vogna, men den er ikke noe særlig på vinterføre (kan satse på en snø fri vinter da...) Og så har vi en jogger vogn, den funker på vinteren. Men den er ikke ment for de minste bebisene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 27. mai 2008 #206 Del Skrevet 27. mai 2008 Gleder meg til og være ute i hele dag! Helt nydelig vær her i dag ! Heldig jeg som har en jobb vi kan være ute en hel dag om vi vil =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 27. mai 2008 #207 Del Skrevet 27. mai 2008 Det hørtes deilig ut! Hva er det du jobber med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 27. mai 2008 #208 Del Skrevet 27. mai 2008 Det hørtes deilig ut! Hva er det du jobber med? Jeg jobber i barnehage. Og når det er fint vær, må vi bare benytte oss av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 31. mai 2008 #209 Del Skrevet 31. mai 2008 Fler enn meg som har begynnt og sove litt dårligere om natten? Er ikke så rart at man blir trøtt klokken 8 om kvelden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 31. mai 2008 #210 Del Skrevet 31. mai 2008 Jaaa! Sover veldig dårlig for tiden. Jeg må ikke opp for å tisse, med mindre jeg reiser meg opp da (har en gutt på 3 år som trenger litt hjelp om natten av og til). Men jeg sover veldig lett, våkner av hver minste ting. Og så er det mye pga bekkenløsningen som gjør at hver "snuoperasjon" om natten blir vond og tung. ...dagens klageinnlegg. Men nå er det dag og sol og vi skal snart på en liten tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 1. juni 2008 #211 Del Skrevet 1. juni 2008 Fler enn meg som har begynnt og sove litt dårligere om natten? Er ikke så rart at man blir trøtt klokken 8 om kvelden.... Jess..Kan jo bare ligge på sidene for tiden, men det er heller ikke spesielt behagelig må jeg si. Etter 15-20 minutters tid dovner den foten jeg ligger på vekk, og jeg må skifte side. Har i tillegg vondt i høyre skulder, så gir snart opp å sove. Må også på do en 2-3 ganger iløpet av natta, og på toppen av alt blir det lyst gjennom gardina, og er sikker på at det er hvertfall 1000 fugler som kvitrer utafor vinduet vårt (føles hvertfall slik!) MEN jeg er merkelig nok ikke spesielt trøtt på kveldene tross søvnmangel, nærmere opplagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. juni 2008 #212 Del Skrevet 2. juni 2008 Sover fortsatt ganske godt jeg. Løper ikke på toalettet på natta heller. Og er ikke sånn innmari trøtt på kveldene heller. Men kan fint finne på å sovne på sofaen etter middag da. Bare en liten dupp, så er jeg mer opplagt etterpå. Føler meg egentlig uforskammet bra jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 2. juni 2008 #213 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg sover også ganske dårlig for tiden. Ofte blir det bare 4 timer i løpet av en natt. Halve natten blir jeg liggende og lese fordi det er håpløst å sove. Tror jeg har lest ut over 20 bøker den siste måneden . Men det er nok noe i det de sier om at man trenger mindre søvn når man er gravid. Jeg har ihvertfall fungert greit på jobb selvom jeg sover lite. Men idag er første dag i permisjonen min Det er egntlig utrolig deilig! Jeg har tatt ut permisjon en uke tidligere enn de vanlige tre ukene før termin, og det er jeg veldig glad for nå. Nå begynner nedtellingen for fullt. Bare 28 dager til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. juni 2008 #214 Del Skrevet 2. juni 2008 Åhh, gleder meg til permisjonen. Jeg har etter planen 36 dager igjen på jobb. (på tide å få avsted søknad om permisjon!!!!) Jeg trenger egentlig tiden for å bli ferdig, tror jeg... Det er så mange ting som skulle vært i havn før jeg slutter, i alle fall skriftlige rutiner for jobben min, slik at "arvtaker" slipperå finne ut av alt på nytt, og jeg slipper ørten telefoner i barselstiden.. (Jobber med regnskap jeg, og det er selvsagt tertialoppgjør som skal gjennomføres et par uker etter min termin, og selvsagt ingen andre som egentlig vet alt jeg gjør eller hvordan, og mye av det eksisterer det høyt begrensede skriftlige rutiner for...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 2. juni 2008 #215 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg sover også dårligere. Ligger lenge før jeg sovner, må snu meg ofte på grunn av vondt i bekkenet/ryggen, og våkner lettere om mannen snorker Må heldigvis bare på do en gang om natten, noen ganger slipper jeg Men tror man greier seg med mindre søvn når man er gravid ja... Greier meg fint i praksis, selv om jeg har mange dårlige netter. Tar ferie/permisjon 12. juni, gleder meg så utrolig mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 2. juni 2008 #216 Del Skrevet 2. juni 2008 Oj, så greit å se at det ikke bare er meg. Sover rimelig dårlig for tiden, eller er supertrøtt om kvelden så sovner som regel greit. Men våkner mange ganger i løpet av natten for dobesøk, leggkramper eller bare fordi jeg er støl og må snu meg i sengen. Dessuten er jeg så VARM om natten Kan nesten ikke tro at jeg fortsatt har 3 måneder igjen, føler meg som en flodhest allerede. Får satse alt på at det blir fødsel litt før termin denne gangen også. Kan jeg klage over en ting til, bare en altså. Bekkenet, auuu, hadde ikke vondt sist. Ryggen er ikke bra, også iler det nedover lårene også. Svarte altså. Hadde jo sett for meg at jeg skulle sprade rundt som en lykkelig gravid lysfontene i sommer, ikke vagge rundt som en haltende overopphetet flodhest Jaja, men humøret er egentlig bra, og jeg gleder meg veldig til å få et nytt familiemedlem i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. juni 2008 #217 Del Skrevet 2. juni 2008 Varm om natta er jeg også, men det har muligens like mye å gjøre med at gradestokken plutselig gjorde et hopp godt over 20 grader Men leggkramper ja, det har jeg fått mer av i det siste. Det er litt kjipt... Og altså, jeg våkner et par-tre ganger hver natt, men det er jeg vant til, så det er ikke noe nytt, og jeg sovner fort igjen. Men siden jeg ikke må på do om natta, ikke har bekkenproblemer, og fortsatt klarer å snu meg i senga (om enn med litt vondt når jeg glemmer meg og snur meg fort og "slenger magen over på andre sida" så det strammer både her og der...) anser jeg meg som kjempeheldig. Om om mellom 2 og 3 måneder er lillegutten vår ventet... Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 8. juni 2008 #218 Del Skrevet 8. juni 2008 Argh! Hvorfor har vogn-produsentene sluttet å produsere i mørkeblått?? Låner ei eldre mørkeblå simo-vogn, men ville kjøpe ny mykbag til den, da den gamle var litt vel sliten.. Den er nå kjøpt, men i svart. Har jo egentlig ikke så mye å si, men litt irriterende likevel. Jeg liker nemlig at ting matcher og passer til hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 8. juni 2008 #219 Del Skrevet 8. juni 2008 Isj, så kjedelig, da. Du får ha et sort og mørkeblått vognteppe for å prøve å gjøre det til en helhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 9. juni 2008 #220 Del Skrevet 9. juni 2008 Det var dumt! Men det er vel du som legger mest merke til det tenker jeg.... Trodde egentlig at mørke blått var en farge som ikke gikk ut på dato... Er så stille inne her på juli/august synes jeg! Hvordan går det med dere? Jeg var på glukosebelastning på sykehuset på torsdag (fy så j.... og veldig veldig kjedelig..). Skal til jordmor senere i dag, så jeg håper hun har fått svarene fra testen. Ellers har jeg fått skikkelig mye vann i bena. Jeg må jo litt le også da, ser jo helt sykt ut . Så jeg får vel høre med jordmor om det også. Nå som det har vært så fint vær, har det blitt gjort minimalt inne. Har litt dårlig tid egentlig. Har et soverom som må renoveres før bebisen kommer. Tiden flyr fra meg!!! Ha en super dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå