Malama Skrevet 15. august 2008 #481 Del Skrevet 15. august 2008 Mini fortsatt i magen, 40+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 15. august 2008 #482 Del Skrevet 15. august 2008 Ikke så mye nytt her nei... Tror ikke han har tenkt seg ut med det første heller... Skal til jordmor på tirsdag igjen, så etter det får han komme! Vil ikke at han skal bli 5 kg før han kommer. Her hjemme er det fortsatt ikke klart til lillebror kommer. Vi pusser opp soverommet vårt (ennå! ikke ferdig). Har kjøpt inn ting til å lage sengegavl. Skal spørre pappa om han gidder og gjøre det. Hvis ikke han gidder, får jeg gjøre det selv. Så vi får stå på med alt som burde skje snart. Går det bra med dere som har blitt mammaer da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 15. august 2008 #483 Del Skrevet 15. august 2008 Joda, stort sett ganske greit, men brystvortene er nå så såre at jeg har gått til innkjøp av brystpumpe..Helt herlig=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 15. august 2008 #484 Del Skrevet 15. august 2008 Joda, nå begynner det å gå litt bedre her. Holdt på å få brystbetennelse, med tilstoppede melkeganger (kjempevonde harde kuler!), feber, rødt og hovent og kjempevondt bryst. Var først bare på det ene brystet, men begynte etter hvert på andre siden også. Var på helsestasjonen, og fikk beskjed om å massere så ofte jeg kunne, men klarte rett og slett ikke for det var så vondt! Heldigvis har samboeren min hjulpet meg masse, og tok på seg jobben som puppemassør Ikke fullt så glamorøst som det høres ut som :-D Og det var så fryktelig vondt! Det var først bare den ene siden, men neste dag hadde det altså begynt på det venstre brystet også. Det hjalp ikke å pumpe mens babyen sugde på det andre brystet for kulene satt bom fast. Fulgte alle råd jeg fant på ammehjelpen og denne siden her: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad...brystbetennelse Var på helsestjonen igjen etter to dager og fikk en resept på sånn nesespray som skal hjelpe på utdrivningsrefleksen. Dét hjalp helsigvis, og samme kveld fikk mannen løsnet to kjempevonde kuler mens jeg pumpet og baby sugde. Skikkelig familieprosjekt dette her Etter det har det gått bedre, og det er så deilig! Ammeproblemene har virkelig overskygget alt. Ellers har det gått bra her. Babyen legger godt på seg, han hadde faktisk lagt på seg 450 gram fra torsdag da vi veide på sykehuset 3. dagen til mandagen på helsestasjonen :o Nok melk i all fall! Har selvfølgelig hatt endel vondt i magen etter ks, men det går bedre og bedre for hver dag som går :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. august 2008 #485 Del Skrevet 15. august 2008 Det hørtes ut som kjipe ammeopplevelser. Her er pumpa i hus allerede, så er den på plass om/når den trengs. Men babyen.... nei, han trives inne i magen min han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 15. august 2008 #486 Del Skrevet 15. august 2008 Håper han kommer snart da Malama! Det er jo uansett ikke lenge igjen da, men det er noe rart med disse siste ventedagene. Man gleder seg jo så innmari! Vi hadde termin veldig likt husker jeg :-D Jeg hadde 10. august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 15. august 2008 #487 Del Skrevet 15. august 2008 Alt er bra i heimen her. Den lille jenta vår er slett ikke så liten lenger heller. Var på 6ukers kontroll med henne igår, og hun er hele 58,5 cm og veier 5,5 kilo. Det er nesten to kilo opp fra fødselsvekten! Ingen ammeproblemer her med andre ord Ellers har det vært en ganske hektisk sommer. Storesøster (1,5) har hatt fri fra barnehagen i fire uker nå, og det går i turbofart dagen lang. Har vært litt hit og dit i sommer for å aktivisere henne litt. Blandt annet på Bø Sommarland i en ukes tid. Det var vel ikke helt optimalt med en 3 uker gammel baby på sommarland i den verste varmeperioden, men vi fant oss en plass i skyggen der jeg bysset og ammet mesteparten av tiden, mens storesøster og pappa koste seg i et av bassengene. På mandag skal storesøster i barnehagen igjen og mannen skal tilbake på jobb, så da blir det litt rolige dager for meg og lillesøster. Det skal bli godt å roe ned litt, og vie litt mer oppmerksomhet til nykomlingen. Storesøster er litt av en mammadalt, så det er ikke så lett å fokusere så mye på babyen når hun sitter oppå meg hele tiden. Vi har heldigvis ikke hatt så mye sjalusi, men jeg merker at det begynner å komme krypende nå. Det er vel kanskje ikke til å unngå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 16. august 2008 #488 Del Skrevet 16. august 2008 Termin i morgen, og ser ikke ut til at det skjer noe i dag heller. Vært våken til og fra siden kl 5 i natt med "kynnere" med 8-9 minutters mellomrom, så vonde at jeg har våknet av de. Vet ikke om det er rett å kalle det kynnere lenger, de tar sånn tak i både rygg og langt nede foran og jeg vil vel si det er gått fra å være ubehagelig til vondt. Men, hjelper ikke når det ikke blir noe kortere tid mellom de og ikke minst når de nå har gitt seg Her er det vel bare til å innstille seg på at det ikke blir noen baby i helga heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. august 2008 #489 Del Skrevet 16. august 2008 Særlig det at de gir seg ja! Jeg har ikke fått mine under ti minutters avstand engang (har liksom tenkt at inntil det er ti minutter mellom, så er det i alle fall ikke noe på gang, og altså, 11-12 minutter er vel det nærmeste de har kommet) Men, heller "noe" hvert kvarter, enn INGENTING! For ingenting skjer det jo ikke noe av! Lå våken med slike hvert kvarter i 2-3 timer for halvannen uke siden. Men ikke pokker om de ville fortsette, komme tettere, eller bli noe mer av nei... Noen tendenser i går morges, men neida, borte ble det. Ingen fødsel av denslags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 17. august 2008 #490 Del Skrevet 17. august 2008 Men plutselig jenter! Plutselig går vannet, eller dere kjenner at kynnerne faktisk ikke er kynnere lengre! Jeg følte det som om noen hadde slått meg i korsryggen med en spade..Rett etter at vannet gikk, og før riene kom..Så når de kom, så kjente jeg klart forskjell fra kynnerne ja! Spennende tider dette her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 19. august 2008 #491 Del Skrevet 19. august 2008 Er så utrolig spent i dag. Skal til jordmor, og lurer veldig på hva hun bestemmer seg for. Kommer hun til og ringe sykehuset og hører hvordan det er med igangsettelse? Skal hun strippe meg igjen? Gjør hun noe i det hele tatt? Jeg håper virkelig at hun foretar seg NOE!!!!! Har bare blitt mer og mer redd for fødselen nå. Er så redd for at han er altfor stor og jeg ikke får han ut og det blir kritisk. (jordmor har sagt at når jeg fikk ut Sarah som var 4660 og stjernekikker, så får jeg ut en større unge denne gangen.... Kan ikke si at det akkurat er noe trøst for meg..) Er 40 uker på vei i morgen! Trodde jeg skulle få han mange uker før jeg.... Har følt meg så klar og moden i lang tid. Så feil kan man ta! Går det bra med deg Malama? Du er vel rimelig lei nå?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 19. august 2008 #492 Del Skrevet 19. august 2008 Nå så jeg jo at Malama har det sikkert helt hærlig! Gutten hennes har jo kommet!!!! Grattis til deg Malama! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 19. august 2008 #493 Del Skrevet 19. august 2008 Hvordan gikk det hos jordmor i dag Liset? Jeg har også vært hos jordmor, litt blandede følelser her. Livmorhalsen var flatet helt ut, og var myk. Så alt var modent og klart. Men ingen åpning enda, og siden jeg har hatt endel maserier i helga ville hun ikke tøye noe, fodi hun ikke ville provosere frem mer av det. Noe jeg jo er enig i. Men alt var veldig bra ellers, så ting skjer når det skjer. Og modning har det jo vært i det minste! Hun bestilte time til overtidskontroll onsdag om en uke. Men håper jo ikke jeg må vente til da.. Og grattis til Malama selvfølgelig :-D Det gikk unna når det først satt i gang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 20. august 2008 #494 Del Skrevet 20. august 2008 Tror jeg har en luring i magen... Jeg er moden med 3 cm åpning. Jordmor mente at jeg kom til og føde iløpet av de neste 2 dagene. Hun sa at jeg kom sikkert til og kjenne noe i går kveld, natt. Men nei da.... Litt vondt i ryggen og litt sterkere kynnere. Ingen ting i natt :0( Vedder på at jeg må ringe til jordmor på torsdag, slik at hun kan ringe sykehuset. Kanskje de har lyst og ta vannet mitt!? MellonCollie, du må sikkert ikke vente til torsdag! Har en følelse at det skjer noe med deg nærmere helgen. Hvordan kjennes egentlig maserier ut? Er det rier, uten at ting skjer? Hvordan kjenner man forskjell på vanlig og mase rier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 26. august 2008 #495 Del Skrevet 26. august 2008 Heisann. Er det mange igjen her nå som ikke har født? Jeg går her å venter og venter.....men det er jo ennå 2 dager til termin. Var så sikker på at jeg skulle føde før termin, men begynner å tvile litt nå ja. Kommer til å få helt hetta når det endelig skjer noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 27. august 2008 #496 Del Skrevet 27. august 2008 Tror nok ikke det er så mange her nei.. Jeg er her da, 6 dager over termin. Skikkelig dritt og gå og vente! Men jeg vet at jeg er moden og 3 cm åpning. Så det kan vel ikke drøye så alfor lenge. håper jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. august 2008 #497 Del Skrevet 27. august 2008 Min gutt kom ja, og det gikk fort! Den første vonde rien litt før åtte, fem over ett var han født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 27. august 2008 #498 Del Skrevet 27. august 2008 Min gutt kom ja, og det gikk fort! Den første vonde rien litt før åtte, fem over ett var han født. Gratulerer så mye med gutten! Heldige du!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 27. august 2008 #499 Del Skrevet 27. august 2008 Liset: SKulle ikke du settes igang før termin pga stor baby? Eller roter jeg nå? Hva skjedde isåfall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 27. august 2008 #500 Del Skrevet 27. august 2008 Liset: SKulle ikke du settes igang før termin pga stor baby? Eller roter jeg nå? Hva skjedde isåfall? Det stemmer og du roter ikke. Jeg var på sykehuset og der sa de til meg at han var allerede så stor, at det og sette igang ville være mer risiko enn og føde naturlig. Så jeg satt der og bare sa ja aha... (har liksom litt respekt for leger og slikt og sluker alt de sier rått...) Etter vi hadde vært der tenkte jeg at f heller, er vel værre og bli satt i gang 14 dager etter termin, da er han jo mye større. Så da ringte jeg jordmor igjen som fikk kranglet seg til en ny time på sykehuset. Som er i morgen.... Kunne ønske jeg var mer bestemt! Men.... nå er det ikke sikkert jeg trenger den timeni morgen. For her er det rier på gang! De er ikke regelmessige, men varer ca 50 sek og med 4-7 min mellom. Så vi skal inn på sjekk snart. Skulle bare ta noen rie målinger på contraction Master. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå