Gå til innhold

Babyboka

Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Du får trøste deg med at det skjer NOE hos deg i hvert fall ;) Her sitter jeg tre dager over termin, og har ikke sett snurten av den dumme proppen :ler: (eller noe annet for den del).

Blir nok godt å komme seg ut litt ja :Nikke:

Det burde ikke vært lov til å gå over. Kroppen skulle vært programmert til at babyene kom ut på termindatoen eller litt før uansett. Tar på både fysisk og psykisk å sitte å vente slik. Nå er jeg overbevist om at jeg kommer til å gå over termin selv.

Men du, det er ikke alle som merker at proppen går heller, så for alt vi vet, kan din ha gått! Eller den kan komme rett før fødselen starter.

Nå har jeg sittet å lest om maserier, og har kommet frem til den konklusjon at det må være dette jeg opplevde forleden natt. Altså masse vondt til ingen nytte. For det føltes som et jævla mas, også gav det jo seg plutselig! Jeg opplever fremdeles dette til en viss, og meget mye mildere grad etter hvert dobesøk på nattestid. Ikke ellers merkelig nok..

Nå skal vi snart hente bleiebøtte og bytte badekarsproppen i plastkaret i kommoden. Også skal vi hente papirsøknadsskjemaer til lånekassen siden nettsøknaden deres er helt mongo. Også skal vi ta noen kopier av diverse senere ikveld etter familieselskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, det burde være en lov mot sånne unødvendige vondter! :fy_fy: Sender over noen ekstra sterke fødevibber i dag. :)

*****fødevibber*****

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmmmmm...!!!?

Nå er jeg også litt spent, eller er det bare et helaftens bursdagsbesøk?

Hehe..Må nok skuffe dere atter engang folkens! Var i bursdag til utpå kvelden, så dusja jeg, lagde kveldsmat, og slappa av på sofaen..Mer spennende er det nok ikke gitt! Desverre=) Men jeg skulle jo ha gitt livstegn fra meg, så smack to self=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager til termin. Feil i ticker, men ikke i ant. dager. Joda, men når de jordmødrene forberedte meg på snarlig fødsel for 12 dager siden, så får man jo opp forhåpningene, og blir skuffet..Å når alle her hjemme i tillegg maser vettet av meg når vi møtes eller de ringer hele tiden (har du ikke fått ennå? nå er det vel på tide at du får snart? Har ikke du vondt nå? Kommer babyen snart? Jeg vil møte babyen nåååå! osv osv), blir man jo mer utålmodig :fnise: Og jeg er i utgangspunktet ikke en spesielt tålmodig person. Jeg vil at ting skal skje pronto! hehe..Ikke et bra utgangspunkt iht fødsel..menmen..

Idag blir det grillings hos svigers, får nå har sola tittet frem..Håper bare det ikke blir tropevarme igjen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, visste ikke helt hva som stemte.

Ja, skjønner deg veldig godt!! Men forhåpentligvis slipper du å gå over termin da :) Er ikke spesielt tålmodig jeg heller, så det tar på litt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, visste ikke helt hva som stemte.

Ja, skjønner deg veldig godt!! Men forhåpentligvis slipper du å gå over termin da :) Er ikke spesielt tålmodig jeg heller, så det tar på litt dette.

Det gjør det!

Hejlå!

Hva er planen for idag?

~~Fødestøv coming true~~

Vi skulle grille hos svigers, men vi får istedet besøk av et vennepar, så da griller vi likse så godt her hjemme..Hvilket betyr at jeg må sveipe over stua før de kommer..Urk..Jaja..Har fremdeles noen timer på meg=)

Orker ikke sitte ute på verandaen, for der finnes ingen skygge, og sola er alt for varm for meg nå. Har gått fra 14 grader og regn til strålende sol og 25 grader på en dag. Merker jeg savner regnet :sjenert:

Imorra kommer to venninner av meg hjem på besøk=) Hun ene har med seg sin 5 ukers gamle datter=) Gleder meg kjempemasse til å treffe det lille nurket!

Idag skulle jeg egentlig på sykehuset for å treffe ei venninne som nettopp har fått, men sambo har bilen, og uheldigvis begge visakorta, så jeg får ikke tatt ut penger til bussen heller. Så da får vi heller ta det igjen en annen gang..Skal jo ha permisjon samtidig, så det blir nok av muligheter til å treffes senere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager til termin. Feil i ticker, men ikke i ant. dager. Joda, men når de jordmødrene forberedte meg på snarlig fødsel for 12 dager siden, så får man jo opp forhåpningene, og blir skuffet..Å når alle her hjemme i tillegg maser vettet av meg når vi møtes eller de ringer hele tiden (har du ikke fått ennå? nå er det vel på tide at du får snart? Har ikke du vondt nå? Kommer babyen snart? Jeg vil møte babyen nåååå! osv osv), blir man jo mer utålmodig :fnise: Og jeg er i utgangspunktet ikke en spesielt tålmodig person. Jeg vil at ting skal skje pronto! hehe..Ikke et bra utgangspunkt iht fødsel..menmen..

Idag blir det grillings hos svigers, får nå har sola tittet frem..Håper bare det ikke blir tropevarme igjen=)

Det er kanskje det verste med å nærme seg termin... Alle som maser så fælt. Jeg orka ikke gå på butikken en gang jeg pga alle "nei har du ikke fått den enda" og "du kommer til å sprekke snart hvis den ungen ikke blir født snart altså". Akkurat som om man kan bestemme når ungen skal komme selv. :sur: Oioi... Kjenner at jeg hisser meg litt opp her :sjenert:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje det verste med å nærme seg termin... Alle som maser så fælt. Jeg orka ikke gå på butikken en gang jeg pga alle "nei har du ikke fått den enda" og "du kommer til å sprekke snart hvis den ungen ikke blir født snart altså". Akkurat som om man kan bestemme når ungen skal komme selv. :sur: Oioi... Kjenner at jeg hisser meg litt opp her :sjenert:

Ja nettopp! Går jo og er kjempeutålmodig selv, og med en gang jeg går ut døra og treffer på kjentfolk, kommer det: "Neimen! Er du gravid fremdeles?" Neida, det bare ser slik ut du! Fødte igår jeg så! Hjelper nok ikke med en god dose graviditetshormoner i tillegg nei :fnise:

Altså, jeg synes det er hyggelig at folk bryr seg og slikt, men ikke alle på en gang! hehe..Også er det veldig mange som spør om jeg er sikker på at jeg ikke venter tvillinger? Jeg har hvertfall aldri hørt om noen som plutselig har grodd en tvilling etter å vært på ultralyd. For disse mennenskene VET jo utmerket godt at jeg venter 1 baby. Hvorfor spørre om jeg ikke venter 2 da? Det er jo et fullstendig ulogisk spørsmål! "Er du sikker på at du ikke venter tvillinger da?" "Ja!". "Men er du heeeeeelt sikker?" :sur:

Også navn da..Hver gang lures det på om vi har funnet på et navn til den lille. Jeg sier som sant er at "neida, ikke ennå. Vi må nok se han før vi navngir ham". "Men få høre alternativene da!" "Vi har ingen konkrete alternativer pr idag desverre" "Men noen har dere vel? Du kan fortelle det til meg altså" "men vi har som sagt ingen anelse om hva han skal hete ennå" "duuuu..fortell da" AAaaaaaargh! Er det virkelig så vanskelig å innse at vi ikke VET selv, og derfor ikke kan si noe til andre?? Åh..Det var deilig å få ut..

Også har vi den evinnelige vekt-diskusjonen da, som aldri tar slutt. Har tidligere skrevet om ei spesiell dame som alltid må kommentere meg til meg. For ikke lenge siden hadde hun nok et gullkorn.

Legg merke til at denne kommentaren kom helt ut av det blå, uten noen forvarsel:

"Jaja, babyen får vel i seg den næringen den trenger selv om du tydeligvis ikke spiser noe særlig". What the fuck?? Hva i helvete vet hun om mine spisevaner da? Jeg spiser hver 3dje time, og avogtil oftere. Har gått opp 16kg i dette svangerskapet. Jeg blir så gørrsint av slike mennesker at jeg sliter virkelig med å beherske meg rundt dem. DI DUMME KU!!!!!!

Å da fikk jeg ut den frustrasjonen..Bare å lade opp til å stålsette seg mot nye som garantert kommer!

Sorry, men det bare måtte ut av systemet=) hehe..

Nå går jeg inn i senga å legger meg nedpå før jeg skal rydde litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk kommer med de dummeste kommentarer og spørsmål til gravide. Vet akkurat hvordan det er, jeg var kjempelei av at andre "blanda seg".

Hold ut! Snart, snart nå! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kommer med de dummeste kommentarer og spørsmål til gravide. Vet akkurat hvordan det er, jeg var kjempelei av at andre "blanda seg".

Hold ut! Snart, snart nå! :klemmer:

Ja, har jeg holdt ut så lenge, klarer jeg alltids litt til=)

Å nå er det uansett MAX 3 uker til junior er her, og det er jo egentlig ikke så lenge med tanke på at jeg har gått i 9 mnd..Men håper jo selvsagt at han kommer før da;)

Naboen kom bortom med bilsetet vi kjøper av dem, så da skal det bare vaskes, også tror jeg vi er ajour med det meste.

Det vi har nå:

Til meg:

Ammeinnlegg

AmmeBh

Sove:

Seng

Dyne

Sengetrekk

Grindpolstring

Overmadrass

Tisselaken

Kjøre:

Bilsete

Vogn

Vognteppe

Mykbag

Underlag i mykbagen

Stellebag (I denne har jeg også våtservietter uten parfyme, og noen engangs liggeunderlag, til vi får kjøpt oss en skikkelig et)

Bad:

Stellekommode m/badekar

Balje

5 vanlige håndduker

12 gasskluter

10 store gasskluter (til gulping, koseteppe +++)

Babyolje

Zinksalve

3 pk bleier

Klær/tekstiler:

3 helsetepper

Noen tykkere pledd

6-7 bodyer med ermer

6-7 bodyer uten ermer

4 tynne jakker

4 strømpebukser

3 luer

En haug sparkebukser i div størrelser

6-7 sokkepar

Det vi mangler:

Bleiebøtte (har funnet hvor butikken ligger i allefall=))

Mobilt stelleunderlag

Uro til vogna

Babycall

Febertermometer

Ullammeinnlegg/brystvortekrem (kjøper på sykehuset)

Smokker

Tåteflaske

Smekker

En xtra ammebh (avventer å ser hvor store de blir)

Vognnetting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at du opprettholder det sosiale livet ditt selv om du er supergravid! :sjenert:

Hvilken seng har dere kjøpt forresten? Mulig du har sagt det før men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye rart folk får seg til å si... Blir helt sjokkert jeg! Skjønner godt at du blir j.... irritert.

Virker som dere har det meste i hus, ba det nå som det nærmer seg med stormskritt! Det er jo faktisk bare MAX 3 uker igjen, og sannsynligvis/forhåpentligvis slipper du å vente sååå lenge :) Tror du føder rundt termin jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...