jannamor Skrevet 24. november 2007 Forfatter #61 Del Skrevet 24. november 2007 Tusen takk igjen Tullfrid. Godt og høre. Det er veldig deilig og se at noen kan ta meg for meg, og skjønne at min språkbruk her, ikke er representativt for meg i RL. Brunhilde. Laget en tråd til deg på Personlige Meldinger Forumet. Det du snakker om, har INGENTING her å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 24. november 2007 #62 Del Skrevet 24. november 2007 Du har et problem når det gjelder språkbruk, jannamor, og jeg forstår at andre enn jeg blir oppgitt over det. For å si det rett ut, så uttrykker du deg råere enn en bryggesjauer, og bruker du samme språk irl som du gjør i en del innlegg her inne, så vil du møte motbør. Ikke bare hos legen, men også i andre sammenhenger. Det er noe som heter at man sår som man høster. Jeg tror det er nettopp det du erfarer nå. Lykke til med ny fastlege, forresten. Jeg håper dere kommer bedre overrens enn du gjorde med den forrige. Det heter at man høster det man sår, til din orientering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 24. november 2007 #63 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Det heter at man høster det man sår, til din orientering. Det har du selvfølgelig helt rett i. Jeg syns nok det så litt merkelig ut da jeg skrev det, men så faktisk ikke feilen. Jeg vet jo godt at det heter "som man sår, høster man" . Takk for at du gjorde oppmerksom på det. Endret 25. november 2007 av Brunhilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. november 2007 #64 Del Skrevet 24. november 2007 jannamor: Du har selvsagt full rett til å skrive akkurat hva du vil hvor du vil. Men da må du også ta konsekvensene av det. Det jeg mente med fristed var nettopp det - hvis du skriver innlegg i en aggressiv og lite imøtekommende tone, så vil det få konsekvenser. Det var ment som et vennlig råd, rett og slett. Men - igjen - du er selvsagt fri til å gjøre hva du vil med det rådet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullfrid Skrevet 24. november 2007 #65 Del Skrevet 24. november 2007 Det var godt jeg ikke skrev det til deg da. Kanskje. Men jeg synes ikke det er en særlig hyggelig ting å skrive til noen. Litt som å hysje på voksne på mennesker. Man hever seg litt over folk ved å snakke på den måten. Det lukter litt hersketeknikk. Mangler bare "lille venn" på slutten... Det var ment som et vennlig råd, rett og slett. Litt det samme her: "vennlige råd" kan egentlig være ganske arrogante. "Du oppfører deg ikke bra nok, så jeg må nok se til å oppdra deg litt, siden jeg vet litt bedre". Jeg blir ihvertfall provosert av sånt, som dere sikkert merker . Hvorfor kan ikke folk bare aksepteres som de er, med utblåsninger og det hele???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 24. november 2007 #66 Del Skrevet 24. november 2007 Hvorfor kan ikke folk bare aksepteres som de er, med utblåsninger og det hele???? Det er kanskje du den rette til å svare på? Du viser jo tydelig at du ikke aksepterer at jeg er som jeg er og at Tabris er som hun er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. november 2007 #67 Del Skrevet 24. november 2007 Det var oppriktig ment som et råd, ikke som noe negativt. Men, selvsagt, det er en fair sak og ikke ønske seg råd, så jeg kan fint la være å gi henne dem, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannamor Skrevet 24. november 2007 Forfatter #68 Del Skrevet 24. november 2007 Det var oppriktig ment som et råd, ikke som noe negativt. Men, selvsagt, det er en fair sak og ikke ønske seg råd, så jeg kan fint la være å gi henne dem, jeg. Enig i Tullfrids oppfatning av dine råd. Hadde satt pris på velmenende råd, Tolker ikke ditt råd som det. Tolker det som en "dom" over personlighetstrekk du mener jeg har. Du sier hva du vil. Jeg velger og tro, at du hadde ment noe annet om du hadde kjent meg i RL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. november 2007 #69 Del Skrevet 24. november 2007 Men jeg skrev jo at jeg ikke tvilte på at du var vennlig og snill i RL? :klø: Og at du velger å tolke mine råd som noe annet selv når jeg spesifiserer det, får stå på din kappe. Men jeg forstår at du ikke ønsker dem, så du skal få slippe noen flere fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannamor Skrevet 24. november 2007 Forfatter #70 Del Skrevet 24. november 2007 Men jeg skrev jo at jeg ikke tvilte på at du var vennlig og snill i RL? :klø: Og at du velger å tolke mine råd som noe annet selv når jeg spesifiserer det, får stå på din kappe. Men jeg forstår at du ikke ønsker dem, så du skal få slippe noen flere fra meg. Skjønner hva du mener, og ikke lett og forstå alt over skrift. Men tok ditt/dine, og flere av innleggene her, som dirkete kritikk mot meg som person. Min feil. Ikke sint på deg, Det er ikke min feil, og legen skjeller meg ut... Det er det virkelig ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullfrid Skrevet 24. november 2007 #71 Del Skrevet 24. november 2007 Det er kanskje du den rette til å svare på? Du viser jo tydelig at du ikke aksepterer at jeg er som jeg er og at Tabris er som hun er? Nei. Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv. Det blir rene lynsjestemningen i denne tråden. Jeg skrev innlegget for å støtte Jannamor, som har fått uforholdsmessig mye pepper for en liten utblåsning. Siden hun er trådstarter, er det derfor henne jeg viser til, når jeg ber om aksept for å være den man er. Jeg driter vel i dere andre, akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest med dannelse Skrevet 25. november 2007 #72 Del Skrevet 25. november 2007 Jeg har lest igjennom hele tråden , og kan ikke se annet enn saklige råd og svært forsiktige uttalelser . Står "pepperet " skrevet mellom linjene da? Hvis du tar det så ille opp at folk reagerer på språkførselen din her , kan man alltids skrive ned de sinteste tankene i en privat bok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannamor Skrevet 25. november 2007 Forfatter #73 Del Skrevet 25. november 2007 fint innspill. Tar det ikke personlig, men jeg drar heller ikke alle leger over en kam. Noen er flinke, og det er bra, men mange er patetiske og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 25. november 2007 #74 Del Skrevet 25. november 2007 Mange er flinke og noen burde kanskje ikke vært leger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 25. november 2007 #75 Del Skrevet 25. november 2007 Jeg har et helt annet inntrykk av leger. Har alltid fått det jeg har bedt om hos legen, enten det gjelder en henvisning, en resept, eller en helseattest. Får alltid time hos fastlegen min innen en uke, og når jeg insisterer på noe ovenfor legen min ender det alltid med at han gir meg rett. Nesten så jeg føler at jeg kan manipulere legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #76 Del Skrevet 25. november 2007 Brakk beinet, måtte amputere: http://www.dagbladet.no/sport/2007/11/23/519139.html Bare å holde seg vekk fra sykehus på bygda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amles Skrevet 25. november 2007 #77 Del Skrevet 25. november 2007 Nå er det jo sånn at leger også er mennesker, overhodet ikke noen guder. Finnes like mange psyk. ustabile, kåte griser, nervøse, dominerende, dumme, feige, snille, flinke, arrogante, hyggelige, vimsete, gale, morsomme, osv. som i alle andre yrkesgrupper. Tro meg jeg har møtt de fleste typer leger igjennom jobben... Så lenge du føler at legen din behandlet deg galt, så gjorde han det. Og ikke stolt blindt på legen din! Min forrige fastlege, har ikke tatt livmorhals prøver av meg selv om han har sagt det. Fikk brev fra sykehuset om at jeg ikke hadde levert prøver på 4 år!!! Selv om jeg fast har tatt GU hvert år. Skiftet fastlege tvert! Heldigvis er det sånn at det ikke er noe problem å skifte lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #78 Del Skrevet 25. november 2007 Dette er jo en tråd på skråblikk. Så strenge mange her inne var da. Jeg har også hatt mange dårlige erfaringer med leger. - Neglerotbetennelse: "Nei, du må bare godta at du har ei litt vond tå" sa den ene. Gikk så til en annen, med mer kompetanse på området som sa " det der må vi få fikset på med en gang" -Kronisk halsbetennelse: "nei, du er ikke betennt i mandlene når du har betennelse, så det er ikke vits å operere" Dette gikk jeg med i mange år med gjerne 5 haldbetennelser i året. Gikk en gang til en spesialist som la meg inn nesten på dagen for å operere. Etter det har jeg nesten ikke vært plaget i det hele tatt. Ikke mandlene my ass. - En jeg kjenner var syk i et år uten at EN ENESTE lege tok en blodprøve av ham. Han hadde leukemi og døde i ambulansen (ble gjennopplivet og har det nå bra). Hadde legen tatt en blodprøve hadde de sett dette med en gang og mange av de indre organene hans hadde ikke vært så skadet. - Deprimert, gråter hele tia? Problemer med konsentrasjonen, konstant trett? "Nei, det er bare å konsentrere seg det så blir det bedre, du behøver nok ikke noe mer hjelp" Jupp mange ufølsome og inkompetente leger ja. Sikkert mange flinke også. Til nå har jeg desverre bare truffet en skikkelig dyktig. Jeg repeterer denne jeg siden den ble litt oversett under kjeftinga. Inkompetente leger finnes det mange av, men det finnes mange flinke også. Dumt at jeg bare har truffet ei som er skikkelig flink. Det mange leger gjør feil er å ta til eterettning passientesn meninger. Jeg har kronisk bihulebetennelse og vet når jeg behøver pencilin, men får det ikke før jeg hr vært syk ei sunnd. Jeg kjenner symptomene på når jeg trenger og ikke (mange ganger trenger jeg ikke og allergimedisin er nok) men likevel må jeg gå å være syk i ei uke før de hører på meg og gir meg pencilin. Sammen med mamma som har mye urinveisinfeksjoner, hun kjenner det før det vises på prøvene, men de hører ikke på henne heller. Jeg skjønner hvorfor de ikke gjør dette, men når man har fasatlege og det står i jornalen hvor ofte man er plaget med dette kan det faktisk tenkes at passienten selv vet best når de er syke og ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #79 Del Skrevet 25. november 2007 Visste ikkje at det fantes sjukehus på bygda eg. Nei du har kanskje rett. Aker sykehus grenser til Sinsen-krysset, så det får man vel under tvil regne som byen. Nord for der er jeg ikke kjent, så jeg tar selvkritikk hvis det ikke finnes sykehus der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #80 Del Skrevet 25. november 2007 Hva er det i veien med mange av legene i verden? Jeg skal ikke dra alle over en kam. Det er noen hyggelige, men de aller aller fleste er noen selvopphøyende jævla svin!!!Leger er mennesker som er pengegriske, ekstremt materialistiske, selvopphøyende, usympatiske, uten evne til verken sympati eller empati, og utøver en kommunikasjon som ikke finnes medmenneskelig, uten et snev av menneskeverd eller likstilling. leger tror de er Gud, og snakker deretter. De misbruker sin autoritære posisjon, til å opphøye seg seg selv i et perverst maktspill. De bruker et språk som rakker ned på mennesker. Det er ikke vanskelig og forklare ting på en menneskelig måte er det det da? Er dere så jævlig usikre på dere selv? Må dere fucke totalt med alle andre mennesker? Hvis dere er så fantastiske overmennesker som dere selv skal ha det til, så kan dere vel snakke normalt og ikke misbruke posisjonen deres?Dessuten er dere omsorgspersoner og dere MÅ oppføre dere proffesjonelt. Dere MÅ, det er jobben deres!! Klarer dere ikke det så gå hjem og vogg!! FAEN ASS. JÆVLA lege faen!!! Fuck off, og la meg slippe bleikfeite ansikter, og umenneskelig, personangirpende visspiss fordi det blir rokket ved deres gull forgylte trone.FAEN!!!Har hatt en ræva opplevelse som har fått et overfylt beger, til å flyte over. Vil ikke fortelle alt her, men etter masse styr, med at jeg aldri har fått time hos legen. Må ofte vente to uker. Ligget med feber i flere dager og trenger en resept. Ja da skal jeg få en time om to uker!!! Legen stiller aldri opp på møter, ringer tilbake, og det er rett ut og inn etter jeg har ventet en time på venterommet. Har ofte vært inne i 4 minutter. Masse dritt. Masse dritt. Derfor har jeg byttet fastlege. Min lege ble da så sint at h*n skjelte meg ut og kalte meg kontrollerende og manipulerende m.mSeriøst. Jævlig mange leger er FUCKA i hodet. :kjempesinna: :kjempesinna: :slåss: :slåss:Dr bruker et språk.......Ser språkbruken din jeg..... i min verden så har eg aldri truffet en slik lege. Ikke hørt om det før nå...... Du får sende klage til helsetilsynet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå