Gå til innhold

JÆVLA LEGER


jannamor

Anbefalte innlegg

Hva er det i veien med mange av legene i verden? Jeg skal ikke dra alle over en kam. Det er noen hyggelige, men de aller aller fleste er noen selvopphøyende jævla svin!!!

Leger er mennesker som er pengegriske, ekstremt materialistiske, selvopphøyende, usympatiske, uten evne til verken sympati eller empati, og utøver en kommunikasjon som ikke finnes medmenneskelig, uten et snev av menneskeverd eller likstilling. leger tror de er Gud, og snakker deretter. De misbruker sin autoritære posisjon, til å opphøye seg seg selv i et perverst maktspill. De bruker et språk som rakker ned på mennesker. Det er ikke vanskelig og forklare ting på en menneskelig måte er det det da? Er dere så jævlig usikre på dere selv? Må dere fucke totalt med alle andre mennesker? Hvis dere er så fantastiske overmennesker som dere selv skal ha det til, så kan dere vel snakke normalt og ikke misbruke posisjonen deres?

Dessuten er dere omsorgspersoner og dere MÅ oppføre dere proffesjonelt. Dere MÅ, det er jobben deres!! Klarer dere ikke det så gå hjem og vogg!!

FAEN ASS. JÆVLA lege faen!!! Fuck off, og la meg slippe bleikfeite ansikter, og umenneskelig, personangirpende visspiss fordi det blir rokket ved deres gull forgylte trone.

FAEN!!!

Har hatt en ræva opplevelse som har fått et overfylt beger, til å flyte over. Vil ikke fortelle alt her, men etter masse styr, med at jeg aldri har fått time hos legen. Må ofte vente to uker. Ligget med feber i flere dager og trenger en resept. Ja da skal jeg få en time om to uker!!! Legen stiller aldri opp på møter, ringer tilbake, og det er rett ut og inn etter jeg har ventet en time på venterommet. Har ofte vært inne i 4 minutter. Masse dritt. Masse dritt. Derfor har jeg byttet fastlege. Min lege ble da så sint at h*n skjelte meg ut og kalte meg kontrollerende og manipulerende m.m

Seriøst. Jævlig mange leger er FUCKA i hodet.

:kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :slåss: :slåss:

Endret av jannamor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tro meg tok ikke den tonen der. Var stille og ydmyk og tok til meg dritten. Men nå trengte jeg en utblåsning.

Kan oppføre meg bedre enn leger i hvertfall. Bedre å kjefte og smelle litt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, håper det hjalp å lufte litt...

Jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i det du sier. Du må nå ha hatt noen veldig dårlige erfaringer. De fleste leger jeg kjenner eller har vært hos har vært hyggelige, hjelpsomme og effektive...Det med ventetid er vel ikke nødvendigvis alltid legen sin feil heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart. Hadde man byttet ut ordet "lege" med "imam" i åpningsinnlegget, ville det blitt slettet.

vel. Går ikke på personangrep. Vel er jo i utgangspnkt. èn lege som får meg til å skrive det. Men det er mange leger jeg mynter det på, og derfor jeg skriver det. Det er lov, så vidt jeg vet. Er det ikke lov, så blir det stengt, det er ok, men da har jeg fått ut all dritten jeg harr inne akkurat nå

og det føles deilig!!!! Og gjør det under nick og!! Tøffere enn deg i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, håper det hjalp å lufte litt...

Jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i det du sier. Du må nå ha hatt noen veldig dårlige erfaringer. De fleste leger jeg kjenner eller har vært hos har vært hyggelige, hjelpsomme og effektive...Det med ventetid er vel ikke nødvendigvis alltid legen sin feil heller..

Nei ikke nødvendigvis, men når man ligger over maksgrensen på 2500 på hjemmelen sin, så er en stor del av det selvforskyldt.

Hvorfor ikke gå ned til 1500? Man tjener fortsatt godt? Og utrolig men sant, så kan det hende man faktisk får tid til pasientene sine.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alle mennesker man kommuniserer bra med , og leger er også bare mennesker. kanskje noe man kan tenke litt på før du generaliserer så voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Nei ikke nødvendigvis, men når man ligger over maksgrensen på 2500 på hjemmelen sin, så er en stor del av det selvforskyldt.

Hvorfor ikke gå ned til 1500? Man tjener fortsatt godt? Og utrolig men sant, så kan det hende man faktisk får tid til pasientene sine.

:)

Hvorfor skal du bestemme hvor mye legen din skal tjene? Du står jo fritt til å bytte fastlege dersom du ikke er fornøyd, og det har du jo gjort nå.

Virker ellers merkelig at ditt forrige legekontor ikke hadde akuttimer. Er vanskelig å få time hos min lege også, men da kan man komme om morgenen og få akuttime samme dag. Det gjelder alle pasientene der.

Endret av Frysepulver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du bestemme hvor mye legen din skal tjene? Du står jo fritt til å bytte fastlege dersom du ikke er fornøyd, og det har du jo gjort nå.

Virker ellers merkelig at ditt forrige legekontor ikke hadde akuttimer. Er vanskelig å få time hos min lege også, men da kan man komme om morgenen og få akuttime samme dag. Det gjelder alle pasientene der.

Hva er akutt? tro meg. Har prøvd. Har fått et par ganger, hvis jeg kommer dit og sitter og venter i en eeevvviiigghheet. Men det er ikke ofte.

Har byttet. Det var på tide. Jeg driter langt faen i hvor mye legene tjener. Bra for dem. Men jeg forventer at de klarer arbeidsmengden tilsvarende. Har de 2500 paienter må de ha tid til alle og behandle alle med likeverd.

Det er behandlingen jeg får jeg bryr meg om. Mulig jeg er egoistisk, som synes det kan holde med en tur til legen for å få pencilin, og slippe og dra på legevakta og vente i maaange timer for det, for å bli sendt hjem, med beskjed om å dra til faslegen for å få resept. skjønner tegninga? Man skal ikke belemre legevakta med alt heller, selvom fastlegen sender deg dit.

Så ja sint!! godt å få det ut her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Hva er akutt? tro meg. Har prøvd. Har fått et par ganger, hvis jeg kommer dit og sitter og venter i en eeevvviiigghheet. Men det er ikke ofte.

Har byttet. Det var på tide. Jeg driter langt faen i hvor mye legene tjener. Bra for dem. Men jeg forventer at de klarer arbeidsmengden tilsvarende. Har de 2500 paienter må de ha tid til alle og behandle alle med likeverd.

Det er behandlingen jeg får jeg bryr meg om. Mulig jeg er egoistisk, som synes det kan holde med en tur til legen for å få pencilin, og slippe og dra på legevakta og vente i maaange timer for det, for å bli sendt hjem, med beskjed om å dra til faslegen for å få resept. skjønner tegninga? Man skal ikke belemre legevakta med alt heller, selvom fastlegen sender deg dit.

Så ja sint!! godt å få det ut her ;)

Hos min lege kommer man inn når man drar dit om morgenen. Sykdommene klassifiseres ikke noe nærmere; man får time etter når man kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har legen din sagt noe som traff rett der det gjorde mest vondt eller?

høres sånn ut.. Hjalp det å få ut alt her eller?

syns kansje du burde funnet en bedre måte å takle dette på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har legen din sagt noe som traff rett der det gjorde mest vondt eller?

høres sånn ut.. Hjalp det å få ut alt her eller?

syns kansje du burde funnet en bedre måte å takle dette på..

En bedre måte? Er det ikke ok å få en utblåsning på et internettforum?

Der det gjorde mest vondt? mener du at legen hadde rett og jeg tar meg nær av det? Vel jeg føler jo det, når legen som en autoritær omsorgsperson, rakker ned på en psykisk syk person. Jeg vet at det ikke stemmer, men det er jævlig ja. Får mest lyst til å gi opp hele livet. Man stoler på legen. Man stoler på at legen har rett. Skal jeg da tro på at jeg er så jævlig som h*n ga utrykk for, burde jeg jo ikke leve for å si det sånn.

En ting med fremmede mennesker, en annen ting med en lege, man liksom må stole på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er akutt? tro meg. Har prøvd. Har fått et par ganger, hvis jeg kommer dit og sitter og venter i en eeevvviiigghheet. Men det er ikke ofte.

Har byttet. Det var på tide. Jeg driter langt faen i hvor mye legene tjener. Bra for dem. Men jeg forventer at de klarer arbeidsmengden tilsvarende. Har de 2500 paienter må de ha tid til alle og behandle alle med likeverd.

Det er behandlingen jeg får jeg bryr meg om. Mulig jeg er egoistisk, som synes det kan holde med en tur til legen for å få pencilin, og slippe og dra på legevakta og vente i maaange timer for det, for å bli sendt hjem, med beskjed om å dra til faslegen for å få resept. skjønner tegninga? Man skal ikke belemre legevakta med alt heller, selvom fastlegen sender deg dit.

Så ja sint!! godt å få det ut her ;)

Kanskje det er fastlegeordningen du bør kritisere da? Og ikke nødvendigvis legen som det blir i dette tilfellet. Er som å kritisere telefonselgere personlig i steden for bedriften de jobber for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en følsom usympatisk lege i svangerskapet mitt, og har byttet nå. Førstegangsfødende og har akkuratt flyttet til nytt sted.Han var så bedriten at jeg knakk sammen to ganger på kontoret hans. Har tapt 6000 kr i fysioregninger fordi han ikke visste at bekkenløsning med gangervansker ga 6 måneder med gratis behandling. Ikke undersøkte han meg heller, bare sa hoftesmertene ikke var svangerskapsrelatert. Fysioterapauten måtte skrive en lang utredelse før han tok meg på alvor.Så fikk jeg ikke gå jordmor på svangerskapskontrollene fordi jeg var sykmeldt, jeg måtte komme dit og snakke med han. Det kunne like gjerne vært tatt over tlf, for han gjorde ikke en dritt mens jeg var der. Prøvd å være rolig og snakke med han, men han slang små bemerkninger og tok ikke plagene mine på alvor

eksempler

"jeg synes du gjør et dårlig valg når du sier at du vil gå til jordmor når du er sykmeldt.Plagene dine er svangerskapsrelatert ." som sagt..han undersøkte meg aldri på noen av kontrollene, annet enn det jordmor hadde gjort. han glemte til og med å fylle ut alt.

"ja , den kulen der er nok ikke slimposen på kneet" kikket ikke mere på den. spurte hva det kunne være og da sa surt han jeg måtte vente til han ordnet svangerskapspapirene. Den kulen har jeg ennå uten å vite hva det er.

da jeg sa jeg ville gå til jordmor på svangerskapskontoller de siste tre ukene før termin , svarte han" ja da så. har nok å fylle tiden meg jeg" som et snurt lite barn. synes ikke det er unaturlig å ville det siden det er et svangerskap.

Signerer på at noen leger er noen usympatiske drittsekker. Jeg kom inn hver time til han og prøvde å være blid.Kom ut og følte meg liten, ydmyk og dum hver gang. Ingen støtte oppmuntring eller hjelp, bare rullebåndfølelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins drittsekker og idioter blandt leger, som i alle yrkesgrupper.

Om du ikke er fornøyd, er det bare å bytte. Er absolutt ingen god grunn til å fortsette hos en du ikke er fornøyd med.

MEN å gi penicillin fordi man har hatt feber noen dager, er noe de færreste leger gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Ligget med feber i flere dager og trenger en resept. Ja da skal jeg få en time om to uker!!!

Det er vel opp til medisinsk personell å avgjøre om du trenger resepter eller ikke?

Var selv hos legevakten onsdag kveld. Kom rett inn, ble undersøkt, og fikk beskjed om at det var et virus, altså ingenting som kunne behandles.

Dette slo jeg meg til ro med. Det ble tatt flere prøver og ingenting tydet på en infeksjon.

FEBER er ingen sykdom i seg selv. Jeg har alltid vokst opp med at det er positivt å ha feber jeg, for da jobber kroppen mot sykdommen selv.

Endret av Frysepulver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist å høre at du har så dårlige erfaringer med leger, TS, men jeg tror du må ha vært uheldig.

Jeg har aldri truffet en lege som har vært usympatisk eller hatt liten empati, derimot har jeg ofte opplevd at de har forsøkt å se forbi det jeg meddeler, for på den måten å skaffe seg et mer objektivt bilde av hva som egentlig er problemet. Jeg har fått samlebånd-følelse, men jeg synes det er betryggende at de ikke bruker masse tid på å koseprate med meg, når legen har kommet fram til en sannsynlig diagnose.

Jeg har aldri truffet en lege som har vært arrogant, derimot har jeg opplevd leger som ikke har visst hva som har vært i veien med meg, men da har de sagt det, og foreslått en mulig behandling. Ofte er det best å vente til det går over av seg selv - da sparer man seg medisinering. Jeg har ofte møtt legespråk jeg ikke skjønner, men da spør jeg til jeg skjønner. Og jeg har aldri opplevd at ikke de har tatt seg tid til å forklare det ordentlig. Noen ganger har jeg hatt klare ideer om hva som er i veien med meg, og en del ganger har jeg tatt feil.

De fleste leger gjør så godt de kan, men er også klar over at de ikke har anledning til å drive omsorgsarbeid utover det mest nødvendige. Og det er jammen bra, for skulle de gjort det, ville ikke landet hatt råd til å ha så rimelige helsetjenester!

Mulig leger er materialistiske, men det er de i så fall ikke aleine om, og det må da kunne sies å være en privatsak. Allmennleger har tildels liten mulighet til å påvirke hvor mange som velger dem som fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...