Gjest Gjest_Stina_* Skrevet 23. november 2007 #41 Del Skrevet 23. november 2007 Snakk om å være lite rasjonell da! Hva om legen din faktisk sorterer ut det viktigste ? ( for sin egen - og din del ) For så å konkludere , det betyr IKKE at han mangler elementære ferdigheter innen pasientoppfølging av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannamor Skrevet 23. november 2007 Forfatter #42 Del Skrevet 23. november 2007 Snakk om å være lite rasjonell da! Hva om legen din faktisk sorterer ut det viktigste ? ( for sin egen - og din del ) For så å konkludere , det betyr IKKE at han mangler elementære ferdigheter innen pasientoppfølging av den grunn. hva? Vil ikke trekke noen tolkning av det der, ikke så lett og forstå alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannamor Skrevet 23. november 2007 Forfatter #43 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Det er vel nettopp det at jeg går i psykriatisk behandling, hvor jeg er avhenging av at fastlegen skriver og ordner ting som min terapaut ikke har autoriasjon til å skrive, men som fortsatt er nødvendig. Det er nettopp det at siden min terapaut er 100% sykemeldt, så er fastlegen neste på lista, som ansvarlig for et tilbud i mellomtiden. Og som IKKE gjør noe av den som er jobben sin. Ikke en videre henvisning engang. Det er vel nettopp min psykiske ustabilitet, som gjør at jeg reagerer så kraftig når han bruker så sterke skyss, mot meg. Man burde ikke si slik til noen, og i hvertfall ikke til en som er psykisk syk Fornøyd? Eller skal jeg brette ut livet mitt mer? Les hele tråden... natta Endret 24. november 2007 av Nigo-san Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #44 Del Skrevet 24. november 2007 Det finnes visst bare ÈN nyanse i denne tråden Mislike alle som ikke deler sin egen oppfattning Duster er ofte sjarmerende de også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uregistrert lege Skrevet 24. november 2007 #45 Del Skrevet 24. november 2007 Det finnes drittsekker i alle yrkesgrupper vel og merke. Var du på legevakten eller hos fastlegekontoret? Noen ganger, på legevakten, så kan grunnen være at det er akutte ting som skjer, som en må prioritere før andre pasienter, slik som ulykker o.l Det at ikke alle leger snakker på "norsk" kan ha noe med at de har studert medisin i så utrolig mange år, og de er vandt med å snakke "medisin". Noen har heller ikke sosiale antenner.. som alle vet, uten de sosiale antennene kommer du ikke langt med kommuniksjonen, siden en ikke vet hvordan en skal kommunisere på "ditt" nivå(lege->pasient tenkte jeg på). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 24. november 2007 #46 Del Skrevet 24. november 2007 sorry, men hvis du ikke kan skrive så jeg forstår deg, gidder jeg ikke bruke tiden min på å svare deg. I hvertfall ikke hvis jeg tolker det du skrev feil, hvilket jeg håper jeg gjør. Mulig legen tenker det samme når h*n hører deg snakke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. november 2007 #47 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har hatt mye med leger å gjøre opp igjennom årene, og har stort sett bare positive erfaringer. Enkeltopplevelser og unntak finnes alltid, men noe annet ville nesten vært rart. Alle gjør feil i sin jobb, problemet er jo at når leger gjør feil så kan konsekvensene av det bli så mye større enn om man f.eks brenner en burger på McDonald's. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 24. november 2007 #48 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har også bare gode erfaringer med legen min, heldigvis! Føler med deg Jannamor, det høres ikke kjekt ut. Håper utblåsningen hjalp deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullfrid Skrevet 24. november 2007 #49 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Jeg sier fortsatt bare "GO JANNAMOR". Fy søren så mange leger det må være her inne, som blir så gretne og defensive av Jannamors utblåsning. Jeg lurer fortsatt på hvorfor det er så mange kritiske røster i forumet "SKRÅBLIKK OG GENERALISERINGER". Hallo - generaliseringer er liksom forumtittelen her da. Da må man for pokker få lov til å sette ting på spissen, generalisere og kjefte i vei... (og folk får selvfølgelig lov til å svare på det de vil, men det overrasker meg at man går så veldig hardt til motmæle i akkurat dette forumet.) Endret 24. november 2007 av tullfrid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 24. november 2007 #50 Del Skrevet 24. november 2007 Tråden er ryddet. - Nigo (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smakløs Skrevet 24. november 2007 #51 Del Skrevet 24. november 2007 Hva er det i veien med mange av legene i verden? Jeg skal ikke dra alle over en kam. Det er noen hyggelige, men de aller aller fleste er noen selvopphøyende jævla svin!!! Leger er mennesker som er pengegriske, ekstremt materialistiske, selvopphøyende, usympatiske, uten evne til verken sympati eller empati, og utøver en kommunikasjon som ikke finnes medmenneskelig, uten et snev av menneskeverd eller likstilling. leger tror de er Gud, og snakker deretter. De misbruker sin autoritære posisjon, til å opphøye seg seg selv i et perverst maktspill. De bruker et språk som rakker ned på mennesker. Det er ikke vanskelig og forklare ting på en menneskelig måte er det det da? Er dere så jævlig usikre på dere selv? Må dere fucke totalt med alle andre mennesker? Hvis dere er så fantastiske overmennesker som dere selv skal ha det til, så kan dere vel snakke normalt og ikke misbruke posisjonen deres? Dessuten er dere omsorgspersoner og dere MÅ oppføre dere proffesjonelt. Dere MÅ, det er jobben deres!! Klarer dere ikke det så gå hjem og vogg!! FAEN ASS. JÆVLA lege faen!!! Fuck off, og la meg slippe bleikfeite ansikter, og umenneskelig, personangirpende visspiss fordi det blir rokket ved deres gull forgylte trone. FAEN!!! Har hatt en ræva opplevelse som har fått et overfylt beger, til å flyte over. Vil ikke fortelle alt her, men etter masse styr, med at jeg aldri har fått time hos legen. Må ofte vente to uker. Ligget med feber i flere dager og trenger en resept. Ja da skal jeg få en time om to uker!!! Legen stiller aldri opp på møter, ringer tilbake, og det er rett ut og inn etter jeg har ventet en time på venterommet. Har ofte vært inne i 4 minutter. Masse dritt. Masse dritt. Derfor har jeg byttet fastlege. Min lege ble da så sint at h*n skjelte meg ut og kalte meg kontrollerende og manipulerende m.m Seriøst. Jævlig mange leger er FUCKA i hodet. :kjempesinna: :kjempesinna: :slåss: :slåss: Enig med deg Har møtt mange helt for jæ--- leger Jobber selv til daglig sammen med leger og har møtt noen forferdelige leger...så usympatiske MEN ikke alle er sånn...kjenner noen som faktisk er OK FOr meg har det vært flertallet av leger som jeg synes har vært dårlige/umenneskelige, både som privatperson og i jobbsammenheng. Håper du får deg en NY ok fastlege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannamor Skrevet 24. november 2007 Forfatter #52 Del Skrevet 24. november 2007 Det finnes visst bare ÈN nyanse i denne tråden Mislike alle som ikke deler sin egen oppfattning Duster er ofte sjarmerende de også Jeg misliker ikke de som er uenige med meg, men de som mener det er min feil Det er lov å diskutere ordentlig selvfølgelig Det finnes drittsekker i alle yrkesgrupper vel og merke. Var du på legevakten eller hos fastlegekontoret? Det at ikke alle leger snakker på "norsk" kan ha noe med at de har studert medisin i så utrolig mange år, og de er vandt med å snakke "medisin". Noen har heller ikke sosiale antenner.. som alle vet, uten de sosiale antennene kommer du ikke langt med kommuniksjonen, siden en ikke vet hvordan en skal kommunisere på "ditt" nivå Ja drittsekker overalt, eller mennesker man ikke kommer overens med Var hos fastlegen jeg har hatt i altfor mange år. Er liksom den mangelen på sosiale antenner og selvopphøyelse av sitt eget medisin studie jeg er j... lei av. Synes nesten det burde vært et mistekrav på empati og sosiale antenner for å få lov til å være lege Mulig legen tenker det samme når h*n hører deg snakke... Mulig, men h*n får betalt, for å høre på meg. Er det et problem for legen, lar jeg meg gjerne henvise til en annen lege. Folkeskikk og pasientbehandling er et minstekrav. Tenk at legen lar det gå utover en pasient, mens jeg lar det gå ut over et forum, så ikke prøv deg på noe sammenligning Alle gjør feil i sin jobb, problemet er jo at når leger gjør feil så kan konsekvensene av det bli så mye større enn om man f.eks brenner en burger på McDonald's. Selvfølgelig kan alle gjøre feil Det er vel til en viss grad ok. Men ydmykhet over sin egen svakhet som menneske, er detikke så ofte man finner hos legene. Mange av de tror de er Gud og ufeilbarlige. Det er lov og si man ikke vet og eller henvise videre??? Jeg har også bare gode erfaringer med legen min, heldigvis! Føler med deg Jannamor, det høres ikke kjekt ut. Håper utblåsningen hjalp deg! Det hjalp godt... Takk takk Edit: dessuten synes jeg at alle bør ha krav på å bli tatt på alvor hos legen sin. Jeg sier fortsatt bare "GO JANNAMOR". Fy søren så mange leger det må være her inne, som blir så gretne og defensive av Jannamors utblåsning. Jeg lurer fortsatt på hvorfor det er så mange kritiske røster i forumet "SKRÅBLIKK OG GENERALISERINGER". Hallo - generaliseringer er liksom forumtittelen her da. Da må man for pokker få lov til å sette ting på spissen, generalisere og kjefte i vei... (og folk får selvfølgelig lov til å svare på det de vil, men det overrasker meg at man går så veldig hardt til motmæle i akkurat dette forumet.) Takk takk. Desverre er det sånn. Godt du sier mine tanker Enig med deg Har møtt mange helt for jæ--- leger Jobber selv til daglig sammen med leger og har møtt noen forferdelige leger...så usympatiske MEN ikke alle er sånn...kjenner noen som faktisk er OK FOr meg har det vært flertallet av leger som jeg synes har vært dårlige/umenneskelige, både som privatperson og i jobbsammenheng. Håper du får deg en NY ok fastlege Det håper jeg og, fikk time på Mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 24. november 2007 #53 Del Skrevet 24. november 2007 flere av innleggene mine??????? Så bedreviter du plutselig var da... jaja deg om det.! Har jeg lagt skjul på at jeg er psykisk syk? Og at dette skjedde i en tlf samtale hvor jeg var taus? Hvis du har et problem med mitt språk, generellt, eller når jeg er sint og provosert og må gi utrykk for det, så får du starte en spinnoff tråd på det da, her eller på språk. Kanskje ikke nødvendig og banne. Men jeg var frustrert og følte meg tråkket på, og trengte og få utløp Du har et problem når det gjelder språkbruk, jannamor, og jeg forstår at andre enn jeg blir oppgitt over det. For å si det rett ut, så uttrykker du deg råere enn en bryggesjauer, og bruker du samme språk irl som du gjør i en del innlegg her inne, så vil du møte motbør. Ikke bare hos legen, men også i andre sammenhenger. Det er noe som heter at man sår som man høster. Jeg tror det er nettopp det du erfarer nå. Lykke til med ny fastlege, forresten. Jeg håper dere kommer bedre overrens enn du gjorde med den forrige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannamor Skrevet 24. november 2007 Forfatter #54 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Du har et problem når det gjelder språkbruk, jannamor, og jeg forstår at andre enn jeg blir oppgitt over det. For å si det rett ut, så uttrykker du deg råere enn en bryggesjauer, og bruker du samme språk irl som du gjør i en del innlegg her inne, så vil du møte motbør. Ikke bare hos legen, men også i andre sammenhenger. Det er noe som heter at man sår som man høster. Jeg tror det er nettopp det du erfarer nå. Lykke til med ny fastlege, forresten. Jeg håper dere kommer bedre overrens enn du gjorde med den forrige. Du asså! herrreguud!!!!!!! Dete r 1 internettofra, og ikke RL. Det er heler ike snakkk om min sprk bruk. Jg snaker aldri sån i RL. At dt iriterrer dg, at jeg skriver akkurat sånn som det kommer ut, på et anonymt internett forum som er uhøytidelig, r jo synd. Lag en tråd på det på sprk da vel? Trode egentlig vi var ferdigdiskutert om mitt sprk. Men nei da. Du drar det frem hele tia. Hva man sier her, er ike,, dt same som i RL. Og ei heller språkbruken.!!! . Ike forvent dt heller. Skjøner ikke hvordan man kan sammenligne det heler. Eler treke tråd mellom sprk og RL. Mulig du er for mye på nett.. Eller for opphengt i skriftspråk hehe. Stakkars deg Hvs jeg moeter dg i RL, så hade du settt at jg egentlig er gnaske så hygeli. Og ikke grov Slutt og herp tråden, med språkbruk, og språksnakk er du grei. Hold deg heller unna eller send meg en PM hvis jeg irriterer deg så JÆVLIG!!!!!! Slutt på at jeg skal backe deg noe mer i hvertfall. Herregud Endret 24. november 2007 av jannamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. november 2007 #55 Del Skrevet 24. november 2007 Men hvorfor uttrykke seg så annerledes skriftlig, hvis du er grei, hyggelig og vennlig i RL? (Som jeg selvsagt ikke trekker i tvil at du er!) På samme måte som et grovt språkbruk kan få folk til å ta avstand eller reagere negativt i RL, så kan det også skje på et nettforum. Dette er ikke et fristed hvor man kan uttrykke seg så negativt og harskt man vil uten å forvente konsekvenser for det. Hvis det er det du ønsker, så kan du heller starte en egen blogg hvor du stenger av for kommentarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannamor Skrevet 24. november 2007 Forfatter #56 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Men hvorfor uttrykke seg så annerledes skriftlig, hvis du er grei, hyggelig og vennlig i RL? (Som jeg selvsagt ikke trekker i tvil at du er!) På samme måte som et grovt språkbruk kan få folk til å ta avstand eller reagere negativt i RL, så kan det også skje på et nettforum. Dette er ikke et fristed hvor man kan uttrykke seg så negativt og harskt man vil uten å forvente konsekvenser for det. Hvis det er det du ønsker, så kan du heller starte en egen blogg hvor du stenger av for kommentarer. ...sukk... 1. En utblåsning over en vanvittig negativ behandling fra lege. Dette førte til masse frustrasjon som kom ut gjennom endel ukvemsord. 2. Fordi det er bedre og få utløp på et nettforum, enn mot uskyldige personer i RL? Det er en selvfølge!! Det synes i hvertfall jeg. 3. Folk må gjerne reagere negativt. Brunhilde har slengt hardt med leppa over min språkbruk før, hvilket vi har diskutert, så du kan ikke ta innlegget mitt til henne over, med i den store sammenhengen. 4. Er ikke et anonymt uformelt internettfora et fristed? Ikke engang i et forum som heter SKRÅBLIKK OG GENERALISERINGER????? Vel da har vi forskjellige meninger. Jeg kan uttale meg hvordan jeg vil, så lenge jeg holder meg innenfor reglene. Hvis folk vil kritisere meg for det, tilogmed innenfor dette forumet så er det helt ok, men jeg må da, få lov og forsvare meg. 5. Nei ønsker ikke, at folk ikke skal få uttale seg, men ønsker at folk holder seg til saken. Ønsker ikke at folk sier at dette er min egen skyld, fordi jeg skriver som en klakk. Eller andre usaklinge ting som ikke har rot i virkeligheten. Endret 24. november 2007 av jannamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 24. november 2007 #57 Del Skrevet 24. november 2007 Du asså! herrreguud!!!!!!! Dete r 1 internettofra, og ikke RL. Det er heler ike snakkk om min sprk bruk. Jg snaker aldri sån i RL. At dt iriterrer dg, at jeg skriver akkurat sånn som det kommer ut, på et anonymt internett forum som er uhøytidelig, r jo synd. Lag en tråd på det på sprk da vel? Trode egentlig vi var ferdigdiskutert om mitt sprk. Men nei da. Du drar det frem hele tia. Hva man sier her, er ike,, dt same som i RL. Og ei heller språkbruken.!!! . Ike forvent dt heller. Skjøner ikke hvordan man kan sammenligne det heler. Eler treke tråd mellom sprk og RL. Mulig du er for mye på nett.. Eller for opphengt i skriftspråk hehe. Stakkars deg Hvs jeg moeter dg i RL, så hade du settt at jg egentlig er gnaske så hygeli. Og ikke grov Slutt og herp tråden, med språkbruk, og språksnakk er du grei. Hold deg heller unna eller send meg en PM hvis jeg irriterer deg så JÆVLIG!!!!!! Slutt på at jeg skal backe deg noe mer i hvertfall. Herregud Nå syns jeg du skal roe deg ned litt. Jeg påpeker språkbruken din, ikke skrivefeilene. Det er to vidt forskjellige ting! Eller vet du ikke hva språkbruk betyr? Dessuten er jeg oppgitt, ikke irritert, men du vet kanskje ikke forskjellen her heller? Ja, ja, om ikke så mye annet kan sies om deg, så er du hissig så det holder. Det skal du ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullfrid Skrevet 24. november 2007 #58 Del Skrevet 24. november 2007 Du har et problem når det gjelder språkbruk, jannamor, og jeg forstår at andre enn jeg blir oppgitt over det. Er det Jannamor som har et problem når det gjelder språkbruk, eller er det andre som har et problem med Jannamors språkbruk? Jannamor må vel for svarte bruke det språket hun vil. Jeg har også alltid vært stor i kjeften, men har jammen klart meg fint i livet likevel. De som ikke "tåler" meg får heller la være å tåle meg. Jeg kjenner ikke deg, Jannamor, og aner ikke om du er hyggelig eller ei, men jeg sier fortsatt "GO". Du får latterlig mye pepper her. Synes det er helt unødvendig. Ville bare gi deg litt støtte Til dere andre: hvorfor i helsike skal vi gå rundt og være så snille og pusete og hyggelige hele tiden? Fordi det går så bra med snille, flinke piker?` Ja til utblåsninger, nei til oppdemmet raseri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullfrid Skrevet 24. november 2007 #59 Del Skrevet 24. november 2007 Nå syns jeg du skal roe deg ned litt. Hadde noen skrevet det der til meg tror jeg at jeg hadde eksplodert av sinne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 24. november 2007 #60 Del Skrevet 24. november 2007 Hadde noen skrevet det der til meg tror jeg at jeg hadde eksplodert av sinne.... Det var godt jeg ikke skrev det til deg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå