Gå til innhold

Jeg lurer på to julefilmer


Gjest lurer på..

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på..

Den første filmen jeg lurer på hva heter er sikkert minst ti-femten år gammel, uten at jeg kan si det for sikkert. Den handler om en familie i Australia, tror jeg. En fattig familie som lever fra hånd til munn, og de har en liten gutt. En dag finner gutten en dingounge som han egentlig ikke får lov til å beholde, men han gjør det likevel. I julen får de besøk av en omstreifer, men mon tro om ikke han er julenissen? Gutten får en "bank", en sparebøsse, og de spiser sånn plumpudding, tror jeg, og etter at omstreiferen har dratt, så finner alle en mynt i puddingen sin.

Det er også en rik familie med i denne filmen, men det eneste jeg husker av de er at de har et stort juleselskap, og faren i huset insisterer på å brenne en sånn Yule Log-kubbe, til tross for at det er fryktelig varmt. Det ender visst med at en eller annen besvimer av varmen og jeg lurer på om ikke en fin dame får julegrisen i fanget eller noe i den duren.

Den andre filmen er en amerikansk tegnefilm. Det er kun hunder i den. Det er er noen hunder som har ei gruppe, og de skal til hjembyen som de ikke har besøkt på lenge, for å holde julekonsert. Han ene hunden har ikke så veldig lyst til det, for han har mistet kontakten med faren, ettersom faren ikke ville at han skulle kaste bort livet sitt på å spille musikk. De spiller ganske fine julesanger i denne filmen. (Hundegruppa altså.)

Begge disse filmene har blitt sendt på NRK1, mens det enda bare het NRK..

Om noen vet hva disse filmene heter, evt hvor man kan få tak i dem, så hadde jeg satt stooor pris på å få vite det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare lurer..

Jeg klarte å finne ut hva den første filmen heter. :) Den heter Miracle Down Under. Men lurer fortsatt på den tegnefilmen, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke den. :) Men det er jo ikke sikkert at den er gitt ut på film engang, for den ble jo sendt på tv, og varer neppe mer enn en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...