Gå til innhold

Julegave til psykologen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har en fantastisk psykolog som jeg også har et godt forhold til. Vi kjenner hverandre godt, og jeg vet også endel om hvem hun er, hva hun liker, hva hun driver med osv.

Tidligere år har hun fått blant annet bøker og hudpleie. I år er jeg litt blank... Dette året har jeg hatt det veldig vanskelig og hun har bidratt, hjulpet til og støttet meg på mange måter, mer enn hva hun trengte og jobben krever. Burde vel egentlig betalt mobilregningen hennes. :fnise:

Det skal ikke være en dyr gave, og ikke noe som er vanskelig å lage. Noen som har tips til forholdsvis nøytral, men likevel personlig gave?

Vet hun er interessert i ulike sportslige aktivteter, mat, hun liker å se film fremfor å lese pga. tid. Hun har masse humor, også i den litt grove varianten. :fnise: Hun er i 40-årene. Klær etc. er ikke aktuelt. Ting/pynt/nips er nok ikke interessant.

Jeg er ikke spesielt god til å lage ting. Heller ikke mat. :sjenert:

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En flaske vin? En flott ost? Et ullpledd? Eller rett og slett en "juleoppsats" fra blomsterbutikken?

Visste egentlig ikke at det var vanlig å gi til sånne som du har et ”profesjonelt” forhold til, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste egentlig ikke at det var vanlig å gi til sånne som du har et ”profesjonelt” forhold til, men.

men nå høres jo denne psykologen ikke så veødig proffesjonell ut heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flaske vin? En flott ost? Et ullpledd? Eller rett og slett en "juleoppsats" fra blomsterbutikken?

Visste egentlig ikke at det var vanlig å gi til sånne som du har et ”profesjonelt” forhold til, men.

Vin er jo egentlig en god idé. Blomster er kjedelig. Pledd, ja... der sa du noe. Takk for tips!

men nå høres jo denne psykologen ikke så veødig proffesjonell ut heller da.

Folk er folk, selv om de er psykologer. Alle sitter ikke i en stol og holder kjeft. Aktiv og inkluderende terapi kan være vel så bra som passiv og kald. Min jobber fylkeskommunalt og hadde nok ikke fått jobbe der hun jobber om hun ikke var profesjonell nok. ;)

Tror hverken det er vanlig eller uvanlig å gi gaver til folk man har et "profesjonelt" forhold til. En vennninne av meg er fastlege, og hun mottar gaver av sine faste pasienter hver jul. Alt fra små, hjemmelagde ting, til vin og andre ting. Dette setter hun stor prism på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk så mye på hva som er vanlig. De beste gavene er de man gir fordi man har lyst. Jeg synes det er flott at du har lyst til å gi gave til noen som betyr noe for deg.

Dere som tenker på hva som er riktig eller feil i gavesammenheng har blitt for opptatt av rett og galt og jeg synes dere er ordentlig kjedelige. Følg det du har lyst til selv, og ikke tenk på om det er feil eller riktig. Alle blir vel glad for gaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har en stilling som fører til endel gaver til jul. dette er det jeg ofte har fått opp gjennom årene....

konfekt,

spa artikler

vin

badesalt

aromaterapi

røkelse

håndkrem

pene stearinlys

Bøker

Blomster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...