Gå til innhold

når henge opp julegardinene?


gladidag

Anbefalte innlegg

vente til like før jul eller 1.søndag i advent??? Hva pleier dere gjøre? Har kjøpt meg røde gardiner til kjøkkenet idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg hatt julegardiner, ville jeg ha hengt dem opp første søndag i advent. Det er jo liten vits i å henge opp gardiner som bare skal henge en ukes tid og i mine øyne ser det rimelig dumt ut med julegardiner i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Julealven

Hos meg henges gardinene opp den dagen jeg pusser vinduene.(Har Stort hus med masse vinduer, så det tar fort ei arbeidsøkt å pusse dem! Det kunne ikke falle meg inn å henge opp rene gardiner på et møkkete vindu.. Men de henger til 20 dag jul (13.des) Som all den andre julepunten og juletreet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg henges gardinene opp den dagen jeg pusser vinduene.(Har Stort hus med masse vinduer, så det tar fort ei arbeidsøkt å pusse dem! Det kunne ikke falle meg inn å henge opp rene gardiner på et møkkete vindu.. Men de henger til 20 dag jul (13.des) Som all den andre julepunten og juletreet.

hmm...pusse vinduer?? Mørketid og kaldt..ingen som ser skitten,håper eg=) Men innvendig får de en liten puss. Da skal eg jammen henge opp gardiner til uken...for eg skal reise bort i to uker over helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger de opp rundt 1 des, de må nesten få henge en stund når de først kommer opp, men de er ikke så veldig julete annet enn i fargen, så de får henge en stund etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sånt kan vente til litt før jul, for eksempel når det er rundt én uke igjen av advent. Om man vil ha egne adventsgardiner synes jeg det er stilig, for eksempel ganske mørke, store lilla eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare julegardiner i et vindu på kjøkkenet. De kommer opp samtidig med adventsstjerne og -stake: første søndag i advent eller 1. desember; det som kommer først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...