Grace Skrevet 19. november 2007 #1 Del Skrevet 19. november 2007 Tenkte det kunne være gøy å høre hvor dere andre skal føde hen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 19. november 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 19. november 2007 Glemte jo å skrive hvor jeg skulle selv da. Jeg skal på Rikshospitalet i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. november 2007 #3 Del Skrevet 20. november 2007 Sykehuset i Vestfold. Regner jeg med... Det er det nærmeste men har ikke søkt eller noe enda. Regner med JM sier i fra når det er på tide... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tatiana Skrevet 20. november 2007 #4 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg skal føde i Tromsø (Universitetssykehuset Nord-Norge) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 20. november 2007 #5 Del Skrevet 20. november 2007 Her jeg bor er det sykehuset i Kristiansand som er det nærmeste. Jeg har heller ikke søkt, Imli (må man forresten det? Det visste faktisk ikke jeg.. ). Men som du sier vil sikkert jordmor være behjelpelige med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 20. november 2007 #6 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg skal føde på Universitetssykehuset i Tromsø. Spurte jordmor der når jeg var på UL ang bestille fødeplass, huns sa at det var vanlig å gjøre det i Oslo distriktet, men det var ikke nødvendig her (UNN). De tar imot alle som kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. november 2007 #7 Del Skrevet 21. november 2007 Her jeg bor er det sykehuset i Kristiansand som er det nærmeste. Jeg har heller ikke søkt, Imli (må man forresten det? Det visste faktisk ikke jeg.. ). Men som du sier vil sikkert jordmor være behjelpelige med det. Vet ikke helt hvordan det er, men tror jeg leste et sted at man sammen med JM eller lege sendte inn noe greier til sykehuset men det var visst nærmere fødselen... Men for Oslo-damer er det kanskje annerledes, har hørt de må søke kjempetidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 21. november 2007 #8 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg skal føde på Nordlandssykehuset. Jeg må ikke søke i det hele tatt, men jordmor har registrert meg med termindato, og så skal de ha noen papirer når jeg er på omvisning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 21. november 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 21. november 2007 Men for Oslo-damer er det kanskje annerledes, har hørt de må søke kjempetidlig. Ja det stemmer, jeg søkte i uke 8 og de sier at for å komme inn på Riksen feks burde man søke i uke 6... Ganske sykt egentlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ea- Skrevet 21. november 2007 #10 Del Skrevet 21. november 2007 Har fått plass på Ullevål vi, det var der vi søkte, men det var nok kun flaks :bukke: Har hørt om mange som ikke har fått der de søkte......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. november 2007 #11 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Her skal vi på eneste sykehuset i byen. Og de tar imot alle med åpne armer så vi trenger ikke å styre med å søke - heldigvis. Synes jo nesten synd på dere Oslo damer. Snart må man vel søke så fort man planlegger å bli gravid? Endret 15. desember 2007 av monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 22. november 2007 Forfatter #12 Del Skrevet 22. november 2007 Snart må man vel søke så fort man planlegger å bli gravid? Skal sikkert helst sende inn søknad om å få lov til å begynne å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bella domina Skrevet 22. november 2007 #13 Del Skrevet 22. november 2007 Akershus må også søke, ellers blir vi tildelt, og det kan være sykehus langt unna. Jeg skal føde på Ahus, som sist, og måtte søke der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. november 2007 #14 Del Skrevet 22. november 2007 Så teit å måtte søke så tidlig da! I uke 6 har man akkurat funnet ut at man er gravid, masse kan gå galt, og så skal man søke om fødeplass? Ja, ja... JM her sa i hvertfall at hun skulle sende inn papirer for meg så regner med det ordner seg der. Har hvertfall ikke hørt noe om at vi må søke selv, men vi er vel ikke så mange heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 22. november 2007 #15 Del Skrevet 22. november 2007 Har plass på sykehus innlandet. Det var et mareritt med fødeplass når jeg skulle ha førstemann. Da bodde vi i Oslo og jeg søkte tidlig. Søkte på riksen og hørte aldri noe. Ringte de i uke 11, da hadde riksen gitt meg avslag og sendt papirene videre til Ullevål. Ringte til Ullevål, da hadde de og gitt meg avslag og sendt papirene mine til A-hus. Ringte til Ahus, der hadde de ikke fått noen papirer av noe slag enda. Så da sendte jeg avgårde egen søknad til Kongsvinger sykehus- lest mye om at de hadde så fin fødeavdeling. Har ei venninne som egentlig skulle føde på Riksen men ble sendt til ullevål pga Riksen var full og hun sa det var en kjip opplevelse som førstegangsfødende. Bli behandlet som en pakke og sendt hit og dit for så å bli forløst etter samlebåndsprinsippet. Er glad jeg skal på en mindre avdeling denne gangen og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 22. november 2007 Forfatter #16 Del Skrevet 22. november 2007 Har ei venninne som egentlig skulle føde på Riksen men ble sendt til ullevål pga Riksen var full og hun sa det var en kjip opplevelse som førstegangsfødende. Bli behandlet som en pakke og sendt hit og dit for så å bli forløst etter samlebåndsprinsippet. Oh shit, trodde ikke Riksen kunne bli fullt jeg..... Jeg nekter å dra på Ullevål eller Ahus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bella domina Skrevet 22. november 2007 #17 Del Skrevet 22. november 2007 Oh shit, trodde ikke Riksen kunne bli fullt jeg..... Jeg nekter å dra på Ullevål eller Ahus. Hvorfor det? Hadde en kjempefin opplevelse på Ahus sist. Og de har høyest medisinsk kompetanse om noe går galt, grunnen til at jeg valgte dem sist (legen sa at "om noe går galt, blir du uansett sendt dit" - så jeg så ingen grunn til å ikke dra dit uansett). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 22. november 2007 Forfatter #18 Del Skrevet 22. november 2007 Hvorfor det? Hadde en kjempefin opplevelse på Ahus sist. Og de har høyest medisinsk kompetanse om noe går galt, grunnen til at jeg valgte dem sist (legen sa at "om noe går galt, blir du uansett sendt dit" - så jeg så ingen grunn til å ikke dra dit uansett). Lang historie egentlig men min beste arbeidskollega har mistet tre barn på Ahus så det er nok litt angst for det sykehuset som gjør det. Og ullevål vil jeg ikkepå pga sånn merkelig greie jeg fant ut når jeg var liten. Så får nok bare satse på at Riksen slipper meg inn når tiden for fødsel er der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bella domina Skrevet 23. november 2007 #19 Del Skrevet 23. november 2007 Huffda - mistet tre barn? Grusomt uansett hvor det skjer. Men mange mister kanskje på Ahus, siden de med komplikasjoner blir sendt dit. Jeg følte det i allefall trygt. Eneste jeg ikke ville føde på er Ullevål og Fredrikstad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 26. november 2007 #20 Del Skrevet 26. november 2007 Vi har bare et sykehus i byen, så det er enkelt. Veldig koselig fødestue og jeg kjenner flere av jordmødrene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå