Gå til innhold

Hvilket sykehus skal dere føde på?


Grace

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eneste jeg ikke ville føde på er Ullevål og Fredrikstad.

Jeg skal føde i Fredrikstad. Hvorfor vil du ikke dit? Ble nysgjerrig jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ekkel følelse for Fstad etter alle "ulykkene" de hadde der for noen år siden. Snakket med JM om det, og hun sa de har rettet feilene og er kjempeflinke nå, og at hun gjerne sender alle som passer dit. Men jeg har altså denne ekle følelsen, som ikke betyr at sykehuset er noe dårligere enn andre.

Kvinneklinikken der var jo mye i media i den tiden, de mistet både barn og mor i barsel noe som skulle vært unødvendig. Men som sagt - det er lenge siden, rutinene endret og folk flyttet på, så det er bare en følelse.

Ullevål har je ghørt fungerer som en maskin, så dit vil jeg heller ikke pga følelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ikke fått tildelt fødeplass enda pga flytting, men jeg tenkte jeg skulle søke på Fredrikstad. Skal høre med jordmor når jeg er hos henne for første gang på torsdag til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villt - har ei venninne som søkte både Ullevål og Riksen i uke 6 - fått avslag på begge. Så nå håper hun på Ahus, selv om det blir lengre... Vanvittig at det er så få fødeplasser i Oslo! :sinna:

Et vennepar av meg hadde også fått avslag i Oslo, men de bodde rett ved Ullevål. Så mannen i paret holdt igjen lengst mulig før de kjørte avgårde, og de sto også lengst mulig i bilen på parkeringsplassen ikke langt fra inngangen til fødeavdelinga. Da de endelig gikk inn (eller - han bar henne, hun hadde mer eller mindre konstante rier), var fødselen kommet så langt at de ikke kunne sendes videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sykt at man må søke om plass - og at man kan få plass på et sykehus som er langt unna når det finnes noen nærmere...

Her søker vi ikke, det er bare et sykehus og dit skal jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sykt at man må søke om plass - og at man kan få plass på et sykehus som er langt unna når det finnes noen nærmere...

Her søker vi ikke, det er bare et sykehus og dit skal jeg!

Enig. Helt vanvittig. Her har vi og ett sykehus og takk og pris for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fødte på Riksen sist og det er ypperlig for en førstegangsfødende (dette var i august 06).

Denne gangen søkte jeg meg til Ullevål og er veldig glad jeg fikk plass. Hadde jeg måttet dele rom med noen denne gangen også så ville jeg pakket bagen rett etter tulla var ankommet. Nekter to- eller fleremanns rom :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som Trampe. Nordlandssykehuset.

Men det er jo leeeenge til.

Endret av Midnattsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tror det blir på Kongsberg sykehus, det er kortest vei dit. Men har ikke helt bestemt meg enda, mulig det blir Skien også - der har de jo barneklinikk i tillegg hvis noe skulle gå ordentlig galt. Men heller mot Kongsberg - deilig å ha en halvtimes vei, i stedet for nesten en og en halv times vei som det er til Skien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fikk velge mellom Kongsberg og Drammen. Kongsberg har visst et bra rykte, men hvis noe skjer blir man uansett sendt til Drammen. Føler meg tryggere der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Ålesund sjukehus.. Er vel ikke så mange andre muligheter, nærmeste sykehuset er vel Volda, 1,5 time unna :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...