Gå til innhold

Ønskebrønnen

Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Det skjerfet var kjempefint. Du inspirerte meg veldig nå.. Skal jeg ta fatt på det jeg også?.. tror det...

Det er så kjekt med et håndabeid i hånden men man ser på tvn.

Det er veldig enkelt og går veldig fort, så jeg kan absolutt anbefale deg og begynne på et slikt skjerf, smak :tommelsmil: I dag har jeg brukt et av dem, veldig gode og varme også :)

----------------------

Ting har roet seg litt og jeg er i bedre humør ang. det meste. Med visse unntak, kjeftefaktoren mellom meg og Fomlemannen er litt for høy om dagen. Det er vel prisen å betale for fulle jobber og tidsklemme, men kjedelig likevel :forvirret:

I november har jeg tenkt å gjøre et seriøst forsøk på å bli flinkere med penger og faktisk klare og spare litt. Ikke minst for å ha mer å bruke på storby-shopping i desember :fnise: Har satt opp et budsjett, og det er jammen ikke lett å få så mye overskudd... Mest på grunn av Lånekassen, hadde jeg bare vært så lur og betale månedlige avdrag der. Jaja, det blir vel ei råd. Skal ihvertfall ikke handle tøybleier, nå klarte jeg å kjøpe 2 til i dag. Godt jeg har solgt 3, da går det omtrent opp i opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaså, du skal på storbyshopping i desember? Selv venter jeg til januar, og satser på det store kleskuppet (salg, må vite). Jeg antar likevel at jeg enten 1) kommer hjem med et svidd kredittkort og en koffert full av klær kjøpt til full pris eller 2) at jeg ikke finner noe som helst og panikkjøper et par ting siste dagen :fnise:

Ellers har jeg begynt å strikke sokker. Snart er det felling av hæler som står for tur :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjekt ut med storbyshopping i desember. Skal du langt av gårde?

Håper tidsklemma klemmer litt mindre i tiden fremover. Ikke kjekt å krangle... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikking høres koselig ut, storbyshopping også. Nå har jo jeg akkurat vært på storbytur, men en god ting kan ikke gjentas for ofte. Imidlertid stopper studentøkonomien alt for mange av den typen utskeielser.

Skal Fomlemannen være med på tur? Det kunne jo hjelpe mot kjefting, det er viktig å ta pause fra en travel hverdag! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså, du skal på storbyshopping i desember? Selv venter jeg til januar, og satser på det store kleskuppet (salg, må vite). Jeg antar likevel at jeg enten 1) kommer hjem med et svidd kredittkort og en koffert full av klær kjøpt til full pris eller 2) at jeg ikke finner noe som helst og panikkjøper et par ting siste dagen :fnise:

Ellers har jeg begynt å strikke sokker. Snart er det felling av hæler som står for tur :filer:

Vi er ikke så fornuftige at vi venter med shoppingen til januarsalget ;).

Imponert over sokkestrikking, jeg har angst for å strikke hæler :fnise:

Høres kjekt ut med storbyshopping i desember. Skal du langt av gårde?

Håper tidsklemma klemmer litt mindre i tiden fremover. Ikke kjekt å krangle... :klemmer:

Skal ikke så langt av gårde akkurat, skal til København.

Strikking høres koselig ut, storbyshopping også. Nå har jo jeg akkurat vært på storbytur, men en god ting kan ikke gjentas for ofte. Imidlertid stopper studentøkonomien alt for mange av den typen utskeielser.

Skal Fomlemannen være med på tur? Det kunne jo hjelpe mot kjefting, det er viktig å ta pause fra en travel hverdag! :kose:

Vi skal på kjæreste-tur bare vi to så det håper jeg blir bra

---------------------

Så var det helg igjen :) Har som vanlig lite planer, men det er helt greit. Må få trent litt ihvertfall, det er min dårlige samvittighet for tiden... :sjenert: Mål for november er å trene minst 3 ganger i uka + en gåtur eller to.

Halloween i går kveld gikk fint og vi slapp egg og andre uhumskheter på dører og vindu. Eneste var at Lillegull ble sur hver gang vi ga ut godteri, hun ville heller beholdt det selv :fnise:

Skulle vært og hentet bildene og julekort hos fotografen, men siden det er glatt på veiene og jeg har sommerdekk venter jeg noen dager til. Men jeg må ut og kjøpe mer garn, er nå ferdig med skjerf nr. 3 :)

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med skjerfproduksjon. Jeg er imponert, har ennå ikke kommet til hælfellingen :fnise:

Det høres fint ut med kjærestetur, slike avbrekk er viktige, spesielt i den travle fasen dere er i. Og førjulstur er jo ikke dumt, da får dere kanskje handlet julegaver samtidig også?

Lykke til med treningsøkt :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er med skjerfproduksjon. Jeg er imponert, har ennå ikke kommet til hælfellingen :fnise:

Det høres fint ut med kjærestetur, slike avbrekk er viktige, spesielt i den travle fasen dere er i. Og førjulstur er jo ikke dumt, da får dere kanskje handlet julegaver samtidig også?

Lykke til med treningsøkt :tommelsmil:

Jeg hadde gått i stå lenge før hælfellingen om det var meg ;) Skjerfene jeg lager er superenkle og grei tid-trøyte om kvelden, defor går det også rimelig greit unna. Nå har jeg fått i hus garn til 3 til, etter det er jeg muligens i ferd med å gå lei :fnise:

Satser på litt julegavehandling i desember - og ikke minst og komme i litt julestemning :) Ellers håper jeg også i år og få ordnet endel gaver via nettet.

Nå lurer jeg på om treningsøkta mi muligens kan gå i vasken :forvirret: Mannen er på fotballturnering i dag og de har nå gått videre til semifinalen. Nesten så jeg håper de taper så jeg får kommet meg avgårde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye bra om førjulsstemningen i den byen dere skal til. Selv har jeg vært der kun på sommeren, men kunne godt ha tenkt meg en tur for å oppleve Tivoli og julemarkedet der. Dere får det sikkert fint :)

Kom du deg avgårde på trening, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i avisen at jula i tivoli begynner om to uker. Vil tro at julestemningen kommer sigende da!

God helg :)

Gleder meg til julestemning i tivoli :Nikke:

Kom du deg avgårde på trening, da?

Ja, jeg rakk en kjapp tur før senteret stengte. Ble litt amputert kondistrening, men jeg er stiv og støl i triceps så den fikk visst dosen sin :)

--------------------

Nå har vi vært på folkevandring :fnise: Siden været var aldeles nydelig tok vi turen til det store tur-målet i regionen her. Nå er jeg ikke allverdens glad i å gå i stim, men den turen pleier vi likevel å ta et par ganger i året. Fantastisk flott utsikt på toppen, og passelig langt å gå for store og mellomstore føtter :). Lillegull ble båret i ny {ninnemadethis}-MT det meste av turen, men gikk også endel selv. Hun blir mer og mer fornøyd med å gå selv og vil helst ikke holde i hånden heller, men når det er mye fremmede mennesker så vil hun helst være nær oss. Om de ikke har hund da, da glemmer hun alt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en fin tur. Her er det mildvær og regn i dag, så jeg tok turen til treningsstudioet i formiddag. Godt fornøyd med meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en fin tur. Her er det mildvær og regn i dag, så jeg tok turen til treningsstudioet i formiddag. Godt fornøyd med meg selv :)

Det har du god grunn til. :)

Hver gang jeg ser barn som blir båret i diverse seler, tenker jeg på deg :ler:

Hørtes ut som en fin tur!

:ler: Det begynner å avta med bæringen nå når hun ofte vil gå selv. Og så skal jeg innrømme at det begynner å bli litt tungt ;)

-----------------

I går hadde jeg verdens beste trenings-økt :tommelsmil: Var på en Power-time, og klarte å treffe veldig bra med vektene så jeg fikk kjørt meg skikkelig. Og så 15 min på ellipsemaskin etterpå, jeg flatet ut på sofaen med god samvittighet da jeg kom hjem ;) Nå er jeg blitt så inspirert at jeg vurderer å melde meg på 3 timers treningsmaraton på lørdag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:dåne:

:sjarmor:

Treningsmaraton :sjokkert:

Jeg tror du er spik, spenna gæren :fnise:

Omtrent samme reaksjon som fra mannen det der :fnise:

Men jeg har meldt meg på jeg. Blir ikke bånn pinne sammenhengende da, det skal være både core-trening, yoga og avspenning i de 3 timene. Pluss Abba-time, den gleder jeg meg mest til :)

Ny dag, nye muligheter! I dag skal det bestilles kjøkken, håper vi ikke bruker alt for lang tid å bli enig om farge på benkeplate og andre viktige ting... Angående hvitevarer har vi bestemt oss for å gå for Asko, og kjøpe et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Marillia

Oh la la, her har vi funnet frem treningsiveren, ja! Så flott da! Håper både du og jeg klarer å holde ved denne en gooooood stund!

Kjærestetur høres deilig ut, det gjør så godt å komme seg vekk - og bare være kjærester. Er en smule misunnelig på dere nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh la la, her har vi funnet frem treningsiveren, ja! Så flott da! Håper både du og jeg klarer å holde ved denne en gooooood stund!

Kjærestetur høres deilig ut, det gjør så godt å komme seg vekk - og bare være kjærester. Er en smule misunnelig på dere nå!

Treningsiveren er her, skulle gjerne vært ute og jogget en tur i kveld. Men så skulle mannen spille fotball så da røyk den planen :forvirret: Får ta det igjen i morgen...

Jeg så nettopp en oppvaskmaskin fra Asko i tre etasjer. Den var fin! :)

Akkurat den jeg vil ha og som er grunnen til at vi like godt kjøper alt av hvitevarer i Asko :Nikke:

-----------------

Da er kjøkkenbestillingen i boks :tommelsmil: Vi endte opp med den benkeplata og håndtakene som selgeren hadde lagt inn tilfeldig forrige gang vi var der. Så vi er nok ikke så veldig utenom main-stream nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...