Gå til innhold

Ønskebrønnen

Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Gjest lissi32
Lørdagskveld er digg :sjarmor:! Må bare få det minste gullet i seng, så kan mor slappe litt mer av ;)

Tuller du??!!! Så utrolig flott, gratulerer!!!! :blomst: Så jo i en annen tråd at det var andre ting som hadde ordnet seg også :)

Kanskje ønskebrønnen virker? Jeg får begynne å skrive ned ønsker her jeg også :fnise:

Det er så rart, plutselig faller alle bitene på plass! :O)

Kanskje ønskebrønnen funker ja!!

Nå ønsker jeg meg bare et barn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så rart, plutselig faller alle bitene på plass! :O)

Kanskje ønskebrønnen funker ja!!

Nå ønsker jeg meg bare et barn :fnise:

Ja, da bør du ikke sitte her på KG :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får tørrtrene så lenge da! :sjarmor:

--------------------

Plutselig har nesten hele søndagen gått uten at jeg har fått utrettet noe som helst.... Det er det verste med å være alene, jeg har ikke nok energi og tiltak til å finne på de store sprellene :sjenert:. Vi har vært ute en liten tur da Lillegull skulle sove, ellers har guttene brukt mye av dagen på Nintendo og TV. Nå har jeg jaget de på rommet for å leke noe "skikkelig".

Lillegull sov en lang lur og da fikk jeg sydd litt mer. Kjenner jeg nesten angrer litt på hele prosjektet, det var utrolig mye mer arbeidskrevende enn jeg trodde :sjenert:. Mye jobb å få det nøyaktig før knappenålene settes, slikt pirk er ikke akkurat min sterkeste side :fnise:. Men nå skal jeg snart begynne på noe som viser mer igjen, satser på at motivasjonen tar seg opp da. Har brukket to nåler også i dag, så det går hardt for seg :ler:

Har plutselig fått luktproblemer med tøybleiene, nattbleiene stinker som bare det når de har ligget en dag og to. Det er helt normalt, og blir visstnok verre etterhvert som barna vokser, men jeg må gjøre noe med oppbevaringsrutinene mine så jeg slipper amoniakk-lukt i hele kjelleren... Får gjøre noe med hele skittentøy-systemet samtidig, det er ikke akkurat orden på vaskerommet :rodme:

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal dere ha! :klemmer: Litt bedre i dag, heldigvis....

Jeg fikk et anfall av "alt-er-galt-og-jeg-er-totalt-mislykka" i går, det slo ut for fullt akkurat da jeg var på treningssenteret. Og da skal jeg love at treningen ikke akkurat blir lystbetont ;). Jeg blir fryktelig trist over at permisjonen snart er slutt, og jeg spør meg selv om hva jeg egentlig har brukt tiden til og føler at jeg burde ha utrettet så mye mer... :sjenert: Så ble jeg også minnet på hvor dum og mislykket jeg føler meg blant endel mennesker som kjenner meg helt fra barndommen da jeg var et sjenert og veldig tilbakeholdent barn... Rart hvordan slike ting henger i, jeg blir helt "rar" sammen med noen folk og føler jeg framstår som en mutt og merkelig person uansett hvor hardt jeg prøver å være meg selv.

En smule sprø....

Heldigvis ble ikke dagen i går bare svart, jeg fikk en veldig hyggelig invitasjon der jeg kommer til å treffe noen jeg trives godt med og ikke har sett på en stund :).

Siste nytt fra sybordet: Må sprette opp for andre gang :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at det går bedre med deg i dag :)

Er det ikke rart hvor fort vi faller tilbake i gamle mønster/roller? Jeg kjenner også godt til dette, i møte med enkelte blir jeg ei lita jente igjen.

Lykke til med syprosjektet, du er sannelig tålmodig :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente meg også veldig igjen med beskrivelsen av hvordan man faller tilbake til gamle roller, og kjenner på gamle følelser.. Noen ganger kan det være godt, og andre ganger veldig vondt..

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke uten grunn at man endrer vennekrets når man vokser til. Gamle mønster henger igjen både på godt og vondt.

Forresten har du brukt permisjonstiden til det viktigste av alt, du har kost deg med babyen. Alt det andre kan du gjøre en annen gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo godt å se at jeg ikke er alene om slike følelser og tanker, Miami, Ballerina og Kira, takk for alle oppmuntrende ord. Det varmer! :) Må bare godta at det er slik og prøve og ikke la det ta overhånd når følelsen dukker opp ;)

Når det gjelder bruk av permisjonstiden så tror jeg aldri jeg kunne bli helt fornøyd med hvordan den er utnyttet ;). Men jeg har hatt det utrolig bra hjemme og trivdes kjempegodt. Merkelig nok så virker det nå som hodet innstiller seg mer og mer på yrkeslivet igjen, jeg begynner å bli lei av mange huslige sysler. Det er middagslagingen som er verst, jeg har gått fullstendig tom for gode idèer og tyr til lettvint-løsninger dag etter dag :sjenert:

Burde vel egentlig prøvd å gjøre noe med Lillegulls søvnmønster, som for tiden virker å bli verre og verre :forvirret:. Hun har alltid vært en drøm og legge, nå er det skikkelig hyling kveld etter kveld og det ender med vi tar henne opp igjen. Så det er slutt på kveldene der vi får et par timer "å puste ut", og det savner jeg... Håper det snur seg igjen av seg selv, for det er jammen ikke lett å vite hva man skal gjøre :vetikke:

Ble ferdig med sy-prosjektet i går :tommelsmil: Resultatet ble ganske bra, selv om det er langt igjen til perfekt :fnise: Det er vanskelig å lage den perfekte bæresele og jeg trenger nok noen forsøk til før bærecomforten blir helt topp. Men sånn til små-bæring er denne bra nok, dessuten ble den veldig fiiiin om jeg skal si det selv ;) Har lært masse av alle tabbene jeg gjorde, og det har vært en såpass frustrerende prosess at det nok blir en stund før jeg prøver igjen... Nå er det ny vognpose som står på lista :)

Ryggen min er litt mør i dag, gikk en ganske lang tur i går og det kjennes.. Så jeg tror det blir en rolig dag, evt litt rygg/mage øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå..gleder meg hvis jeg er så heldig å få en liten en. Da skal jeg også sy masse fine greier :-D Det er noe av det koseligste jeg vet. Selv om jeg bare en middelmådig flink ;)

Håper du ha en fin dag,og at du har det bedre inni deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel hende at den unge damen har forstått at det nytter å hyle ;)

Jeg har nok ingen gode råd annet enn å la henne hyle, men det er lettere sagt enn gjort. Voksentid om kvelden er viktig, så jeg skjønner at du savner det. Kanskje helsestasjonen har noen tips?

Eller du kan spørre på barne- og familieforumet :fnise:

Endret av Kira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ååå..gleder meg hvis jeg er så heldig å få en liten en. Da skal jeg også sy masse fine greier :-D Det er noe av det koseligste jeg vet. Selv om jeg bare en middelmådig flink ;)

Håper du ha en fin dag,og at du har det bedre inni deg :klemmer:

Det er veldig kjekt å sy :Nikke:. Og det kommer fra ei som var skikkelig middelmådig i håndarbeid på skolen og sverget på aldri å ta i en symaskin igjen :ler:

Kan vel hende at den unge damen har forstått at det nytter å hyle ;)

Jeg har nok ingen gode råd annet enn å la henne hyle, men det er lettere sagt enn gjort. Voksentid om kvelden er viktig, så jeg skjønner at du savner det. Kanskje helsestasjonen har noen tips?

Eller du kan spørre på barne- og familieforumet :fnise:

Hun skjønner nok at det nytter å hyle, men jeg er ikke for skrikerkurer ;). Det er greit å la henne ligge et par minutter, for av og til roer hun seg av seg selv. Men når det blir intenst hjerteskjærende gråt som ikke engang stopper når vi sitter ved siden av senga og holder henne i hånden/stryker/synger, da tar jeg henne heller opp...

Tror ikke jeg spør om råd der nei :fnise:. Får heller ta kontakt med helsestasjonen og håpe at min veldig koselige helsesøster ikke er sykemeldt lenger..

------------------

Har samvittighetskvaler i dag... Er foreldremøte i kveld og jeg skal ha besøk. Mannen skulle egentlig gå på møte, men nå skal han på EM-kamp. Og jeg liker ikke å droppe skolemøter uten en veldig god grunn, og det føler jeg ikke dette er.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over alle syprosjektene dine! Lager du mønstrene til selene og vognposene selv? Jeg synes også det er gøy å sy, men må ha nøyaktig mønster og fremgangsmåte. Da aller helst med bilder. Hvis ikke gidder jeg ikke prøve en gang. :fnise:

Når det gjelder søvnmønsteret til Lillegullet har jeg ingen gode råd. Voksentid vet jeg snart ikke hva er lenger. Lillel@mmet tar sjelden natta før en gang mellom 23:30 og 01:00. Virker som hun er "stilt inn" på det tidspunktet og det nytter ikke å snu. Storebror har i motsetning aldri vært et problem å legge så jeg har null erfaring med vil-ikke-sove-barn.

Og så skulle jeg ønske jeg hadde litt av motivasjonen din for å begynne i jobb igjen... Trives kjempegodt hjemme og savner ikke jobben i det hele tatt. Kommer helt sikkert til å ta et permisjonsår ekstra og er heller ikke sikker på om jeg vil gå tilbake til den samme jobben...

Er det mulig at besøket kan komm en annen kveld slik at du kan få begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. hvis samboeren min hadde hatt eggstokker og livmor ville han repodusert seg selv.. :ler: Så tør ikke innrømme enda at jeg også har lyst på en liten snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det foreldremøte eller besøk? Det virker som det bare er et mindretall som prioriterer skolemøter etter oppmøteprosenten å dømme. Men jeg er helt enig med deg, det er dessuten greit å vite litt hva som skjer i våre barns liv utenfor hjemmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...