Gå til innhold

Ønskebrønnen

Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme :sjenert: Vurderte lenge om jeg skulle prøve å skaffe barnevakt, men det er ikke så lett når Lillegull er som hun er om kveldene...

@lfa: Jeg finner ofte framgangsmåten for å sy på nett og så bruker jeg egne ting som mal. Utrolig mye kjekt å finne på nettet ;).

Lille Ballerina: :fnise:

Kira: Jeg liker svært dårlig å gå glipp av et foreldremøte, men nå ble det slik denne gangen... Har en mann som mener det er min jobb å gå på sånt så da er det ikke alltid like enkelt.

Koker mexicansk suppe! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mexicansk suppe hørtes godt ut :spise:

Jeg skjønner godt at du har kvaler når du må velge mellom foreldremøte eller besøk. Jeg tror nok at du er av den samvittighetsfulle typen som sjelden går glipp av foreldremøter, så slapp av og kos deg med besøket ditt i kveld du :)

Lurer forresten på om du har sydd handlenett, eller har jeg bare drømt det? Jeg har nemlig tilbud fra min gamle mor om at hun godt kan sy til meg, så jeg lurer på om jeg skal slå til. Må bare finne en stoffbutikk først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder søvnmønsteret til Lillegullet har jeg ingen gode råd. Voksentid vet jeg snart ikke hva er lenger. Lillel@mmet tar sjelden natta før en gang mellom 23:30 og 01:00. Virker som hun er "stilt inn" på det tidspunktet og det nytter ikke å snu. Storebror har i motsetning aldri vært et problem å legge så jeg har null erfaring med vil-ikke-sove-barn.

Og så skulle jeg ønske jeg hadde litt av motivasjonen din for å begynne i jobb igjen... Trives kjempegodt hjemme og savner ikke jobben i det hele tatt. Kommer helt sikkert til å ta et permisjonsår ekstra og er heller ikke sikker på om jeg vil gå tilbake til den samme jobben...

Vi har nok vært litt vel bortskjemt med Lillegulls gode sovehjerte, så vi må vel nesten regne med litt. Så jeg tror jeg må slutte å klage og heller tenke positivt :sjenert:

Når det gjelder jobb så synes jeg du er heldig og priviligert som kan ta et år ekstra. Jeg måtte uansett hatt en liten deltidsjobb for å få noe sånt til å gå rundt, og da måtte jeg funnet på noe helt annet enn min vanlige jobb. Dessuten så skal jo Fomlemannen nå være hjemme i 3 mnd, og etter det blir det mest sannsynlig en ekstra lang sommerferie på meg for å få kabalen til å gå opp fram til barnehagestart i august. Jeg hadde nok grudd meg adskillig mer om Lillegull skulle begynne i barnehagen nå, men hun skal jo få være hjemme i ganske mange måneder til heldigvis :).

Det høres deilig ut! Sånn fra bunnen av, eller fra pose?

Lager suppa fra bunnen, og koker den i timesvis. I går kokte den i 5 timer og jeg traff godt med mengde chili så den ble passe sterk. Vi spiste til vi omtrent sprakk! :fnise:

Mexicansk suppe hørtes godt ut :spise:

Jeg skjønner godt at du har kvaler når du må velge mellom foreldremøte eller besøk. Jeg tror nok at du er av den samvittighetsfulle typen som sjelden går glipp av foreldremøter, så slapp av og kos deg med besøket ditt i kveld du :)

Lurer forresten på om du har sydd handlenett, eller har jeg bare drømt det? Jeg har nemlig tilbud fra min gamle mor om at hun godt kan sy til meg, så jeg lurer på om jeg skal slå til. Må bare finne en stoffbutikk først...

Jeg har hatt store planer lenge om å sy handlenett så du har ikke drømt ;). Foreløpig har det kun blitt med planene gitt, men jeg håper jo etterhvert jeg skal komme igang. IKEA har mye billig stoff som jeg tror egner seg godt til handlenett, greit å ha litt sterkere stoffer hvis det skal brukes til større matinnkjøp og sånn :)

------------------

Ble seint i går, så jeg var helt "kake" i dag morges. Stakkars mannen måtte derfor ta skoleguttene og jeg fikk sove litt frampå siden også Lillegull sovnet igjen etter litt pupp :). I natt sov hun faktisk i sin egen seng fra 22.30 til 02.20 så det var jo et framskritt.

Hadde store planer om trening i dag, men det føles nesten som jeg var ute på byn i går. Visste ikke at store mengder Pepsi Max kunne gi hangover :fnise: Så derfor får jeg prøve å komme meg avgårde til senteret i morgen heller, i dag blir det frisk luft som teller..

Jeg har fått et nytt jobbdilemma :sjenert: Og denne gangen så blir det nok søking på meg, 5 min å gå til jobb frister for mye....

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt store planer lenge om å sy handlenett så du har ikke drømt ;). Foreløpig har det kun blitt med planene gitt, men jeg håper jo etterhvert jeg skal komme igang. IKEA har mye billig stoff som jeg tror egner seg godt til handlenett, greit å ha litt sterkere stoffer hvis det skal brukes til større matinnkjøp og sånn :)

IKEA, selvfølgelig. Jeg er der så sjelden at jeg nesten glemmer at den eksisterer. Må få tatt en tur snart, det gjelder å smi mens jernet er varmt. Hvis ikke er det en viss fare for at jeg glemmer hele greia, som vanlig.

Jeg har fått et nytt jobbdilemma :sjenert: Og denne gangen så blir det nok søking på meg, 5 min å gå til jobb frister for mye....

Spennende.. Skjønner godt at avstanden betyr mye, spesielt når man har små barn. Ikke for det, jeg synes også det har en betydning.

Håper du får en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager suppa fra bunnen, og koker den i timesvis. I går kokte den i 5 timer og jeg traff godt med mengde chili så den ble passe sterk. Vi spiste til vi omtrent sprakk! :fnise:

Oppskrift?

Og 5 minutter til jobben hørtes fristende ut, vel og merke hvis resten er bra og. Lykke til med søkingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miami og Kira: :)

Oppskrift på suppe kommer snart, minn meg på det om jeg skulle glemme det ;).

Nok en helg er over og jeg er klar for ny uke. Har vært på fest, og det var gøy! :tommelsmil: Ble endel rødvin, men ikke mer enn at formen i går var ganske bra. Nydelig vær i går formiddag så da fikk vi gått oss en tur og luftet hele familien. Ikke spesielt lett å få med seg guttene ut, TV og dataspill lokker mer. Men frisk luft er viktig, så der er det ingen bønn :fnise:

Lillegull er blitt forkjølet og skikkelig tett i nesa :( Får håpe det blir kortvarig...

I dag har jeg startet dagen med tannlege-besøk. Skulle inn og bore et hull de fant på rutinekontrollen, men det viste seg at det ikke var hull likevel :roll: Litt irriterende at de ikke sjekker bedre, men selvfølgelig veldig greit å slippe boring og saftig regning ;)

Plan for resten av dagen er å komme meg ut på tur om en liten stund. Begynte å strikke på en ny ullbukse i går, og i dag skal jeg hente pakke fra Stoff&Stil så jeg har ikke lenger noen unnskyldning til ikke å begynne på vognposen ;). I ettermiddag skal vi på handel, må se om vi finner nytt bilsete til Lillegull. Det er ikke lenge før hun vokser ut av det hun har så da er det like greit å kjøpe et nytt nå når det er litt tilbud.

Skal ha barseltreff i morgen og må finne på noe lurt å servere. Og hodet er som vanlig helt tomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

God morgen til deg også, litt seint nå men ;)

Ble ikke noe tur på meg, feiget ut siden Lillegull er såpass forkjølet. Så jeg havnet på sofaen med restepizza, sjokolademelk og ukeblad i stedet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restepizza, sjokolademelk og ukeblad er ikke å forakte. Pass på å gjøre sånt mens du har muligheten :)

Det hjelper ikke så mye på sidebeina da. Spesielt ikke siden jeg har null motivasjon for trening heller for tiden :sjenert:

God morgen, Fru Fomle! Sjeldent på nett?

Har vært litt opptatt ;). Har begynt å strikke litt igjen og det lar seg vanskelig kombinere med data så lenge jeg bare har to hender :fnise:

Er ikke så veldig inspirert til å skrive her heller for tiden... :sjenert:

--------------

Hadde barsetreff i går så da gikk det med ganske mye tid til å få huset i orden, lage noe presentabel mat og deretter rydde etter at gjestene var gått. Men det var jo koselig da, absolutt verdt strevet :)

Eldstemann fikk akutt vondt i øret natt til i går, og et legebesøk viste at han har kraftig ørebetennelse på ene øret. Har fått penicillin og er allerede mye bedre i dag, men det kan hende at trommehinnen sprekker....

Derfor blir det ikke noe styrketrening på meg i dag heller, får prøve igjen i morgen. Kanskje jeg tar en tur, burde også vært ute og handlet litt garn og stoff. Jada, jeg er avhengig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sprø av meg selv :sur: Istedet for å nyte de siste dagene av permisjonen så har jeg gått rett i kjelleren og gidder ingenting. Energinivået er helt på bunnivå og jeg har mest lyst å sitte på ræva og spise sjokolade dag etter dag...

Jeg er lei av å være husmor; å rydde, vaske klær og lage mat. Dag ut og dag inn det samme, og like rotete blir det etter 2 minutter. Klarer aldri å komme ajour. Samtidig så gleder jeg meg ikke til å begynne på jobb igjen heller, da må jo mye gjøres på ettermiddager når jeg er enda mer sliten etter lange dager borte fra Lillegull..

Jeg er lei av å ikke sove om nettene, akkurat nå tærer det på.. Samtidig så gruer jeg meg til Lillegull blir større for det betyr at min aller siste babyperiode snart er slutt..

Jeg er lei av og se ut som et dass og helt glemme og sjekke speilet før jeg går på butikken. Samtidig så vil jeg ikke kjøpe nye klær før kroppen min er mer slik jeg vil ha den. Og trene vil jeg jo ikke for tiden...

Fy flate, for ei sutrekjerring!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan vel alle gå på en smell og føle at alt er håpløst. Da gjelder det å holde ut. Kanskje tenke litt på hva du liker og gjør, å vie mer tid til det? Skjønner at det ikke alltid er så lett å sette av tid til seg selv med 3 småbarn, men mannen kan vel avlaste deg innimellom, så du får gjort litt av det som gir deg energi.

Livet er kjipt innimellom, men gud hvor godt det kan være også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel alle gå på en smell og føle at alt er håpløst. Da gjelder det å holde ut. Kanskje tenke litt på hva du liker og gjør, å vie mer tid til det? Skjønner at det ikke alltid er så lett å sette av tid til seg selv med 3 småbarn, men mannen kan vel avlaste deg innimellom, så du får gjort litt av det som gir deg energi.

Livet er kjipt innimellom, men gud hvor godt det kan være også...

Kloke ord :)

Du har helt rett *smak*, det gjelder og prioritere det som virkelig er viktig. Jeg er perfeksjonist og vil være den perfekte mamma og husmor, ha en spennende jobb og karriere, trene masse og være i superform samt at alt skal være perfekt med hus og hage. Og det går rett og slett ikke i hop :sjenert:. Jeg kan klare det i kortere perioder, men det er en sylskarp balansegang som krever mye og det nesten ikke skal noenting før den forrykkes og jeg tar en tur i kjelleren igjen... Selv om jeg har liten grunn til det ;)

:kose:

Har ikke så mye trøst å komme med, annet enn at jeg føler med deg!

Takk! Heldigvis er sutrestadiet over for denne gangen og jeg er igjen klar for å se framover. Men ikke for langt, jeg må bli flinkere til å leve i nuet istedet for 2-3 dager fram i tid. ;)

Nå tror jeg rett og slett jeg skal trosse regn og heftig blåst og gå en tur. Det er på høy tid å få opp aktivitetsnivået igjen! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk på hvilken glede du har og vil oppleve å se barna vokse opp til å bli selvstendig og flott. Og tenke at du er en av hovedgrunnene til at alt gikk så bra :) Gleder meg til jeg selv kanskje kan få gleden av å oppleve noe slikt.

Motivasjonen kommer etterhvert, så bruk tiden på noe du liker, og nyt å være mamma :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på hvilken glede du har og vil oppleve å se barna vokse opp til å bli selvstendig og flott. Og tenke at du er en av hovedgrunnene til at alt gikk så bra :) Gleder meg til jeg selv kanskje kan få gleden av å oppleve noe slikt.

Motivasjonen kommer etterhvert, så bruk tiden på noe du liker, og nyt å være mamma :klemmer:

Jeg håper ihvertfall at de skal bli selvstendige og flotte, men det er nok av bekymringer på veien ;)

Finner nok ut av tidskabalen etterhvert, det blir bare en periode med omstillinger så går det nok seg til.

I dag har jeg søkt om barnehageplass også, klarte endelig å bestemme meg for hvilken som skulle ha 1.pri. Det ble det mest praktiske som vant :sjenert:

Begynner å bli :sprettoy: av barn som ikke er i form. Eldstemann er på bedringens vei, men har vært hjemme fra skolen i tre dager. Mellomste hadde sånne voksesmerter i natt at han måtte få smertestillende, og ny smertestillende nå i kveld på grunn av hodeverk. Og Lillegull renner i nesa enda...

Tør derfor ikke legge så mye planer, jeg har veldig lyst til å både trene og litt shopping i morgen. Kjenner jeg trenger å bruke litt penger. På stoff :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg og dine og et ønske om en god helg :)

Likte å lese i dagboka di, så her kommer jeg nok til å følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...