Gå til innhold

Hvilken utdanning gir best jobb/mulighet for jobb?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er et flott forum jeg tilfeldigvis var så heldig å finne!

Jeg håper det er noen smarte jenter der ute som kan hjelpe meg litt..

Saken er det at jeg er i gang med studier.. For tiden er det prosjektledelse, har tidligere studert markedsføring og key account management.. alt går under administrasjon og ledelse. Planen var å få en bachelor i administrasjon og ledelse (management).

Men har begynt å kikke litt på Sosiologi også. Hva tror dere er best? Hva gir best jobb eller best mulighet for jobb? Har også lurt på å ta bachelor i adm/ledelse som jeg er i gang med og så et årsstudium i sosiologi.

Hva synes dere?? Hva ser best ut?

En annen ting jeg lurer på i forbindelse med utdanning er dette:

Hvis jeg har en bachelorgrad fra før, og så tar jeg et årsstudium i noe og opparbeider meg litt fler studiepoeng, kan jeg da bruke årsstudiumet pluss noen av studiepoengene jeg allerede har i bachelorgraden og få ENDA en bachelorgrad?

Håper på noen ærlige og bra svar!

Hilsen lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dette er et flott forum jeg tilfeldigvis var så heldig å finne!

Jeg håper det er noen smarte jenter der ute som kan hjelpe meg litt..

Saken er det at jeg er i gang med studier.. For tiden er det prosjektledelse, har tidligere studert markedsføring og key account management.. alt går under administrasjon og ledelse. Planen var å få en bachelor i administrasjon og ledelse (management).

Men har begynt å kikke litt på Sosiologi også. Hva tror dere er best? Hva gir best jobb eller best mulighet for jobb? Har også lurt på å ta bachelor i adm/ledelse som jeg er i gang med og så et årsstudium i sosiologi.

Hva synes dere?? Hva ser best ut?

En annen ting jeg lurer på i forbindelse med utdanning er dette:

Hvis jeg har en bachelorgrad fra før, og så tar jeg et årsstudium i noe og opparbeider meg litt fler studiepoeng, kan jeg da bruke årsstudiumet pluss noen av studiepoengene jeg allerede har i bachelorgraden og få ENDA en bachelorgrad?

Håper på noen ærlige og bra svar!

Hilsen lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker umiddelbart at adm. og ledelse vil være den utdannelsen en lettest vil få seg jobb med i forhold til sosiologi. Nå er det nok fremdeles slik at det både er vanskelig å få jobb med sosiologibakgrunn og også å få jobb med "bare" bachelor fra universitetet. Slik jeg forstår det er det lettere å få jobb med mastergrad og det gjelder begge studiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Heisan

Jeg må si meg enig i det som er skrevet tidligere. Det er mye lettere å få jobb ved å ha prosjekt/ledelse enn i sosiologi. Jeg har selv tatt fag på HF/SV, og problemet med å ta en utdanning på universitetet (uansett hvor kjempespennende fagene er), er at det er innmari vanskelig å få en jobb som er relatert til faget. Hvis man ikke blir professor eller lærer. Man blir en generalist som må ha annen kompetanse ved siden av for å få jobb.

Hvis man på den annen side velger administrasjon og ledelse, slik du gjør, er man mye mer matnyttig. Da kan man gå inn både i privat og offentlig sektor på en helt annen måte.

Ja, man kan ta så mange bachelor-grader man bare vil. Mastergrader og doktorgrader også, egentlig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Sosiologi er spennende, men det er nok ganske vanskelig å få relevant jobb.

Når det gjelder det å bruke samme fag i flere grader, så mener jeg at det er mulig. Jeg vet lite om det, men jeg kjenner hvertfall noen som har fått godkjent et metodefag for to grader. Jeg vet ikke noe om hvordan det er med andre fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Hm. Ser jeg misforstod spørsmålet om bachelorgrad. Beklager. Kan ikke svare på det likevel. Du kan jo bare spørre en studiekonsulent på universitetet/skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...