Gå til innhold

Obligatoriske oppgaver på HF-fakultetet på UIB


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Venninnen min sier at det er ekstremt "vanskelig" å stryke på obligatoriske oppgaver på universitetet, sånne man trenger for å gå opp til eksamen. Er det rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninnen min sier at det er ekstremt "vanskelig" å stryke på obligatoriske oppgaver på universitetet, sånne man trenger for å gå opp til eksamen. Er det rett?

Nei. Kjenner flere som har gjort det, gitt. Men kravene øker jo med hvor lenge man har studert, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min sier at det er ekstremt "vanskelig" å stryke på obligatoriske oppgaver på universitetet, sånne man trenger for å gå opp til eksamen. Er det rett?

Det er selvsagt mulig å stryke, men man får ofte sjans til å levere inn oppgaven på nytt igjen, hvor du har fått kommentarer om hva som bør forbedres.

De vil jo veldig gjerne ha deg til å produsere noen studiepoeng, slik at de kan få pengene sine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min sier at det er ekstremt "vanskelig" å stryke på obligatoriske oppgaver på universitetet, sånne man trenger for å gå opp til eksamen. Er det rett?

Det kan nok variere fra fagområde til fagområde, men min erfaring er at det ikke er vanskelig. F.eks. på en innlevering i et emne jeg tar nå, der nesten 50% ikke fikk godkjent på den ene halvdelen av oppgaven.

De som ikke får godkjent får gode tilbakemeldinger på hva som ikke er bra nok og hva du må gjøre for å få den godkjent. Hvis det var etter andre innlevering som venninnen din tenkte på, da kan hun nok ha rett. For jeg tror de fleste som leverer inn igjen får godkjent.

Jeg kan tilføye at mange av de som ikke får godkjent alt, likevel kan gjøre det veldig bra på eksamen bla. fordi de da setter seg ordentlig inn i stoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer -veldig- fra sted til sted! På instituttet jeg jobber ved er det faktisk ganske mange som stryker på obligene.

Hos oss er også innleveringsfristene endelige. Man får ikke noen ny sjanse til å levere. Men i enkelte av de laveste fagene er det slik at bare de beste 3 av 4 innleveringene teller, f.eks, siden studentene ikke har så mye trening i å vurdere hva som er "bra nok" og hva som ikke er det. Ser ofte at de gjør det dårlig på den første oppgaven, men så lærer de av tilbakemeldingene de får på den og gjør det bedre på neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morgan le Fay

Har du startet begge to?

Innlegget er endret ettersom trådane er fletta.

Glow mod

Endret av Glow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man nye forsøk hvis man stryker på obligatoriske oppgaver på HF-fakultetet på UIB? Ei venninne sa at hun trodde det.

Det varierer fra fag til fag. Du må spørre foreleser. Det kan også endres fra semester til semester, så det nytter ikke å spørre dem som tok faget forrige semester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...