Gå til innhold

Er det noe sted å levere inn julegave


liv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kunne vært greit å levere fra seg ting man ikke har bruk for, eventuellt gaver man har fått som man ikke liker, men som egenltig er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det nytt som skal leveres inn eller kan det være f.eks leker barna har vokst fra og som ser helt ubrukt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da barna gikk i barnehagen ble de hvert år bedt om å ta med leker de ikke brukte lenger. Disse ble gitt til Frelsesarmeen, mener jeg. Veldig bra ting for barna, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det nytt som skal leveres inn eller kan det være f.eks leker barna har vokst fra og som ser helt ubrukt ut?

Det må vel kunne gå ann å levere ting som ser brukt ut også. Det er mange ting, som er like fint selv om det synes at det er brukt. Utslitte ting skal man selvsagt ikke levere, men bøker og leker og klær som er pent brukt kan vel ikke være noe problem. Det må da være noen som kan ha glede av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker litt sånn at gutten her har vokst så fort at det er litt tøy som ikke er brukt mer enn et par ganger, tror du det ville vært en fin ting å legge under treet med en liten leke eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt sånn at gutten her har vokst så fort at det er litt tøy som ikke er brukt mer enn et par ganger, tror du det ville vært en fin ting å legge under treet med en liten leke eller to?

Hva med krisesenteret liv?

Mange av de som er der har måttet forlate hjemmet på sekundet, uten å ha tid til å ta med seg noe som helst til seg sevl eller barna.

Krisesenter er også glad for å motta leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man levere inn gaver til voksne også der? Er det bare å troppe opp i desember når som helst på dagen? Visste ikke om dette tilbudet, jeg, tusen takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at de har julegrana i Bergen men har vi lignende i Oslo?

Kan du fortelle litt mer om dette med julegrana i Bergen? Hvor, når, og hva slags gaver kan man gi der? Kun til barn, eller voksne også? Brukt eller nytt osv...?

Takk :) Jeg visste ikke at det fantes noe slikt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Kan du fortelle litt mer om dette med julegrana i Bergen? Hvor, når, og hva slags gaver kan man gi der? Kun til barn, eller voksne også? Brukt eller nytt osv...?

Takk :) Jeg visste ikke at det fantes noe slikt jeg.

Midt på Torgalmenningen. Tro meg - du vil ikke leite :)

Den kommer opp sammen med de andre trærne og blir tent første helg i advent. Fin seremoni det der - i Lille Lungegårdsvann og parken rundt er det lysfest som ender med tenning av BT-granen (midt i vannet) og trærne rundt. Og da tennes pynten i Strandgaten og Torgalmenningen samtidig. Og så er det fyrverkeri. Det er lørdagen før første søndag i advent kl 17.

Det som er trist er at de to siste årene har noen stjålet fra Frelsesarmetreet på Torgalmenningen. Det kaller jeg ultra lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Kan man levere inn gaver til voksne også der? Er det bare å troppe opp i desember når som helst på dagen? Visste ikke om dette tilbudet, jeg, tusen takk for tipset!

Under grana på universitetsplassen i oslo er den bare å pakke godt inn, både nytt og pent brukt til gamle og unge. Man kan legge det under treet når som helst på dagen frelsesarmeen tar vare på gavene hver kveld. Grana blir forresten satt opp søndag 2. des klokka 17, så etter det er det bare å gi gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...