Gå til innhold

Hva slags hund har du?


Englepusen

Anbefalte innlegg

Vi har ikke hund, men med tid og stunder skal vi ha det.

Det blir en Flat Coated Retriver.

Vi har plass til det nå, men vi vil gjerne ha en hageflekk selv om vi har grøntarealer veldig nært. Det får vi der vi kommer til å bo etterhvert og det er heller ikke så MIDT i byen eller i blokk som vi bor i nå.

Vi vil også gjerne ha litt mer penger før vi skaffer oss hund siden det koster endel.

Men det kommer og vi gleder oss veldig allerede. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er mye koseligere å ha en hund som ikke "alle" er redd jeg da! Har f.eks. vært veldig praktisk nå i det siste hvor vi har hatt en del håndverkere innom på dagtid som har lånt nøkkel. Finnes ikke den mann i verden som vil innrømme at han er redd en dachs og Voffe blir jo sjeleglad uansett hvem som kommer han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er greit at hunden ser litt skummel ut jeg.. selv om vår er så snill som det er mulig å bli.

Jeg trenger f.eks aldri å være redd for å gå tur med henne på "skumle" steder om kvelden, jeg tror at folk tenker seg om minst 2 ganger før de bryter seg inn i en bil med en rottis i baksetet. Vi har også et håp om at skiltet utenfor huset gjør nytten sin.. kombinert med persienner som dyttes opp og til siden hver gang noen beveger seg utenfor.

Jeg er redd innbruddstyven i så fall hadde fått en overlykkelig velkomst om h*n først hadde kommet seg inn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk ham bodde vi et sameie hvor man måtte søke om å få ha dyr og en bullmastiff el. rottweiler ville vel ikke akkurat ha forenkelt saksgangen...

Kunne egentlig ha tenkt meg av Voffe kunne transformeres til en doberman de gangene vi går tur på mørke steder eller han skal være alene i bilen, jeg. (Han har farvene :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det finnes platåsko for hunder?

Og vi har fargene her også, men vi er litt kraftigere og ser egentlig bare søte og snille ut.

Forresten ligger vi letter henslengt på sofaen og snorker ganske høyt fordi vi VET at den slemme "Tusetatten" i kjelleretasjen endelig har gått og lagt seg :roll: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper vel ikke med platåsko når man ligner mest av alt på en nyfødt selunge :D

Fy, Leo, nå tuller du på en seriøs tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine
Vi har ikke hund, men med tid og stunder skal vi ha det.  

Det blir en Flat Coated Retriver.  

Vi har plass til det nå, men vi vil gjerne ha en hageflekk selv om vi har grøntarealer veldig nært.  Det får vi der vi kommer til å bo etterhvert og det er heller ikke så MIDT i byen eller i blokk som vi bor i nå.  

Vi vil også gjerne ha litt mer penger før vi skaffer oss hund siden det koster endel.  

Men det kommer og vi gleder oss veldig allerede.   :D

Det er som om jeg skulle ha skrevet det selv!

Vi skal antakelig også ha en hund av akkurat den rasen (etter min mening, ei sort tispe :) ) om noen år, når iv helst har en grønn feekk, ikke bare en bakgård som er parkeringsplass for alle beboerene i huset (og full i spiker...) og bedre økonomi.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en herlig Golden Retrievergutt på 2 år...

Når vi en gang kjøper oss hus skal vi ha en til... Da blir det nok en Labradorvalp... Elsker Retriever rasene, men en Golden til tror jeg ikke det blir.. De røyter sinnsykt mye...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Har to hunder, en 11 år gammel Golden Retriever og en Breton ( fransk fuglehund ) tispe på snart to år.

Sist nevnte er jakthund og vi trener masse med henne og satser sikkelig på dette. Andre som driver med jakthunder her ???

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kom på det at siden det ble en kort mini diskusjon om rasehunder kontra bastarder. En stor fordel med bastarder (gjelder forøvrig også raser som er mer sjeldne) er at de er mye mindre utsatt for arvelige sykdommer som en god del raser sliter med.

Bare en bitteliten kommentar....selv om jeg helst vil ha rasehund, men den er litt sjelden da... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har rasehund, hvorfor velger dere å betale 6000-10000 for en hund når dere kan få en gratis? Hvis den alikevel ikke skal brukes til noe spesielt. Bare undrer litt jeg.

Hjelper vel ikke med platåsko når man ligner mest av alt på en nyfødt selunge  

Fy, Leo, nå tuller du på en seriøs tråd!

Fysjom! *dask på lanken* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har absolutt ingen fordommer mot blandingshunder (Liker ikke ordet bastard...), men har valgt en rasehund fordi:

Jeg vet med sikkerhet hvor stor hunden vil bli når den blir voksen og til dels også hva jeg kan forvente m.h.p. egenskaper og gemytt.

Jeg vet noe om hundens gener og til en viss grad hvilke sykdommer den er disponert for og som jeg må ta spesielt hensyn til.

Det var et seriøst svar det tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg vil gi samme svar som Leo. (jeg liker heller ikke ordet bastard, minner meg for mye om den meninge vi normalt kjenner fra "you bastards" på engelsk for min del, blandingshund høres bedre ut, bastard er for meg et svært negativt ord)

De samme grunner gjør at jeg vil velge en rasehund. "vite hva jeg får" på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna

Jeg skulle i skrivende stund ønske at min lille spaniel var en stor og tøff hund. En man kan liksom holde tilbake og si at " pass deg ikke kom nermere .- han liker ikke fremmede denne her!" .......ikke en liten søt som vil kose med alle ..... :( Man føler ikke mye beskytelse i en sånn liten tass ...,men det er klart så lenge jeg er inne er lenken på døren betryggende .....men når jeg må ut derimot ..... :o (kom en galning på døren i går - hadde letet meg opp ved å spørre om noen hadde sett hunden min og visste hvor jeg bodde som eide den ...og har ringt meg ....sitter her og fæler jeg :( Meget ubehagelig tørr ikke gå ut nesten ....... ) Så en rottis eller en mastiff eller noe annet digert ....DET hadde jeg satt pris på nå!!!!!!!

Men sånn ellers så er det faktisk greit med en hund som ikke skremmer folk ... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira
Dere som har rasehund, hvorfor velger dere å betale 6000-10000 for en hund når dere kan få en gratis? Hvis den alikevel ikke skal brukes til noe spesielt. Bare undrer litt jeg.

De kan være like fine som blandingshunder, men man kan få en dårlig miksing av hver enkelt rase. F. eks en border collie og en collie. Da får man hyppigheten til borderen og nervøsiteten til collien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Moniica!

Jeg driver også med jakthund, har ei korthåra Vorsteh tispe :)

Jakter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Julie !

Jepp, jeg jakter !

Nå er hunden min bare to år ( fyller år 22/6 ) så vi har kun hatt en sesong, men det er veldig morro. Gleder meg masse til høsten. Er på en del samlinger med raseklubben og sånt, og synes jakthunder er toppen :)

Jakta gikk ikke så bra høsten`02, så vi håper at denne blir bedre. Veldig ivrig den lille tassen jeg har, men nå sitter dressuren mye bedre og vi er noen erfaringer rikere.

Hva med deg da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har hatt tre sibirian huskey opp igjennom og det har bare vært helt nydelige dyr!!!

Har ikke dyr selv enda, mye grunnet boforhold og rastløshet hos meg foreløpig, men så snart jeg finner meg ett sted jeg har lyst til å bo litt, og som faktisk da tillater hundehold, OG økonomien stabiliserer seg litt.... så blir det hund på meg og, og jeg gleeeeeeeder meg!!! Har sittet noen kvelder og tenkt og savnet det å ha en hund som er min.

Har kikket litt på hundesider også, selv om blandingshund kan være minst like aktuelt for meg, så har jeg falt pladask for rasen Pinscher!!! Det er jo helt nyyydelige hunder, og både gemytt og hva de krever høres ut til å passe meg helt perfekt.

Gleder meg til den dagen jeg kan få meg hund selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 4 Rottweilere. 3 her hjemme og ei søt "dame" som er satt ut på fôravtale.

Våre hunder blir trent i LP, bruks og blodspor.

Utstilling er også en viktig del av vårt hundehold.

Er født og oppvokst med hunder. Dunker, Hygen, og endel blandinger av disse igjen.

Planlagte raseblandinger, som i følge min far var de beste jakthundene han hadde.

Er ikke i mot blandingsraser, men vil kun ha renrasede hunder selv.

Nettopp av samme grunn som ble nevnt i et tidligere innlegg.

Man har større forutsetninger for og si hva man får.

Cita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi

Hallo

"Prinsen" min er en krysning mellom am-staff og bullmastiff. Selv om han ser litt "morsk" ut, så er han såpass pen at jeg blir stoppet i ett av mennesker som vil "hilse på".......

Er også rimelig trygg når han er tilstede - han innbyr liksom ikke akkurat til å bråke med :-?

Kunne ikke fått bedre hund om han hadde vært aldri så mye ekte rase! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...