Gå til innhold

Hva slags hund har du?


Englepusen

Anbefalte innlegg

Det er tydeligvis en del her som har hund så jeg lurer på hva slags hund dere har?

Selv har jeg funnet min bestevenn i en skjønn liten blandingshund.

<----Se bildet.

Moren er renraset korthåret Border Collie mens faren er blanding av Border Collie og buhund. Men han har ikke mye buhund i seg.

Han er snill som en engel og veldig, veldig glad(nesten for mye til tider),fryktelig nysgjerrig, full av energi, leken, kjærlig,utrolig lettlært og går gjennom ild og vann for å glede meg!

Tenk om mennesker hadde vært mer som hunder.. :roll:

Glemmer aldri dagen da vi hentet ham. Han ble født på en gård langt inne i skauen, i enden av en vei.. Han var 2mnd. når vi hentet ham og hadde aldri vært i en bil før, så han ble bilsyk med en gang han kom inn i bilen omtrent. Satt i fanget mitt med verdens mest sørgmodige øyne og siklet så jeg ble klissvåt! Han har blitt litt tøffere etterhvert heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt flere raser, men har ingen akkurat nå :( Men- vi drømmer, og vil begynne å lete etter en ny hund, har snakket mye om rasene rottweiler og Dogo Canario...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Border Collie! :D 2 år gammel liten møll. :ler:

Forresten. Vi hentet han på en gård innibortimellom et sted. Dakar liten ble og bilsyk. Kastet opp og styra dakar. Gikk heldigvis over når han fikk kjørt en del bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en "liten" Rottweiler-jente. Er ikke sååå liten da, men mindre enn snittet. Verdens mest kosete og trofaste lille sjel :) . Elsker å være sammen med mennesker og helst ligge oppå en av oss i sofaen og se på TV. Det dukker jo opp en og annen pusekatt og vov-vov på skjermen.

Hun får masse oppmerksomhet og kos, og hun blir aldri lei av å bli klappet og dullet med. Har aldri vært aggressiv mot noen og tåler en trøkk. Nyttårsaften er blåbær!

Favoritt-inne-hobbyen er å ligge i sofaen og se ut gjennom stuevinduet. Kommer det en katt forbi så gråter hun sårt :cry: og skakker på hodet.

Men best er det å gå tur sammen med "pappa" når han kommer hjem fra jobben.

Ellers er jeg glad i alle hunder jeg. Skulle gjerne hatt 10 stykker :roll: , men det holder vel egentlig med EN i første omgang!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cavalier king charles spaniel! Vår cavaliergutt (tricolor) på halvannet år er familiens store sjarmør. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre gitt fra meg min lille gulleklump, men han er en blanding av fri kjærlighet!

Han har farger fra en schäfer

Hodet fra en harehund

Kroppen til en Greyhound

Halen til en husky

Også verdens største brune øyne med DE lange øyenvippene!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer en pomeranian-gutt i uker av gangen. Bare tre kilo, men tøff, og svart i pelsen. Han kommer i morgen, har alliert meg med 500 gram kjøttdeig som han skal få i små porsjoner de dagene jeg ikke gidder lage middag.

Saken er den at han maser om middag hver dag. Maser med blikket, bjeffer på meg, skal gjete meg ut på kjøkkenet... der han følger med og har oversikten også når jeg vasker opp... etterpå er han fornøyd. Kuler spiser han, men mest om natta. Og jeg gidder ikke masingen, får ikke konsentrert meg om å jobbe på pcen da.

Skal jeg ha egen hund, så kanskje en border-collie (tispe). Eller en blanding. Men da må gubben være enig, slik at det blir et felles ansvar. Så vi får se etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Vi har hatt flere raser, men har ingen akkurat nå :(  Men- vi drømmer, og vil begynne å lete etter en ny hund, har snakket mye om rasene rottweiler og Dogo Canario...

dogo Canario er forbudt i -norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har ingen hund nå, men er oppvokst med mange elghunder og drevere.

Samboeren og jeg prater litt om å skaffe oss hund om et par år.

Kanskje det blir en strihåra Vorsteh eller noe sånt. Hovedsaken er at det er en tispe. Vil ikke ha hannhund :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en engelsk springer spaniel, og skal snart kjøpe en springer til. Gleder meg :D

Hunden min er litt over to år, liten for rasen og fortsatt spør alle om hun er en valp. Veldig søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en Soft coated Weaten terrier.

En elskelig fyr, men liker å "prate" når vi har besøk. Har også tre vidunderlige pusekatter. :smilejenta:

Det å ha dyr er rene mentalhygenen. Tenk noe så herlig som å ligge i sengen å lese en god bok mens tre katter likker fornøyde ved siden av deg og maler. DET er kos det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt elghund. Herlig jakthund; dypt savnet.

Er hundeløs for tiden, men går med planer om "familieforøkelse". Men klarer ikke bestemme meg for rase. Det blir nok en jakthund igjen, men ikke en ny elghund.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surprise... Rhodesian Ridgeback!

Dogo Canario er vel blant de rasene som kan bli forbudt? (I likhet med AmStaff og Stafford)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...