Gå til innhold

Oppussing

blå

Anbefalte innlegg

Men over til saken: Hva slags stoff er denne sofaen i da? Er det grovt og melèrt eller fløyelsaktig?

Sofaen er litt lys brun og litt fløyelsaktig, litt kordfløyel liksom....Uff angående det salongbordet så er nok det også 70-talls i teek (vet vist ikke helt hvordan det skrives) og det er helt ok, men det blir veldig 70-talls da...

Takk for forslag av farger på puter, det skal jeg virkelig ta til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TIPS!

70-tallsbordet bli modere om du enten pusser det ned og beiser det i en annen nyanse eller gir det et strøk med maling.

En duk gjør også nytten.

Men jeg ville nok gjort NOE for å fjerne litt av 70-tallet. Mye morsomt på den tiden, men det triste, brune treverket er ikke en av de morsomme tingene.

Tror ikke at sofaen blir ille i det hele tatt jeg, hvis du velger annet tilbehør med omhu og får bordet til å bli litt mer moderne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 2

Hva med alle de nydelige moderne "silkestoffene" i oliven, rosa, orange, lilla, cerise osv. Jeg synes det er fint til brunt, jeg... Sy puter/duk av noe slikt, og du får lekre farger ihvertfall... kombinert med off white, f.eks??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei på dere. Vel, jeg har ikke kommet helt igang ennå, for dette badet står som første prioritert. Så svigermors sofa har ikke blitt tenkt på på en stund. Vi har ennå ikke bestemt farger til hele leiligheten, men jeg tror jeg nå har bestemt at det blir hvit ( eggehvit, eller no...) i hele leiligheten. Siden jeg ikke har noe nye møbler og også må bruke gamle gardiner flere steder, er det tryggeste å ha hvit på veggen, det passer til alt og det blir ikke så "rotete" med alle fargene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

SNART FERDIG

Det tok jammen lenger tid enn jeg hadde trodd, men nå er det ikke lenge igjen. Det er en del småplukk, og en del opprydding som står igjen. Er kjempefornøyd. Her er resultatet:

Alle rom ble malt i samme farge "ben hvit", og det ble så lekkert, har hvite tak og pusset ned de gamle furugulvene, og satt på nye furulister. Alle rommene ble så lyse og pene.

Skal ha lyse gardiner i stua, men farger i de andre rommene. Siden stua blir så lys, så gjør det ikke så mye at svigermors sofa er brun. Den er faktisk helt herlig å sitte i, det er bare fargen som er litt kiip, men med nye pledd og puter, så blir det så stilig. Har kjøpt en gammel spisestue, som hadde dritkjedelig farge, den lakka vi om så den ble mørk, og jeg har trekt om stolene med sort trekk, og det ble så stilig

Badet har fått hvite fliser på vegger og grå fliser på gulv, og selv om det er lite,så hjalp det med litt lys farge.

Kjøkkenet har fått blå-grå skapdører, og nye benkeplater og ny parkett.

Er kjempefornøyd, nå gjenstår det bare litt, men siden sommerferien er slutt, så går det litt treigt. Gleder meg til å bli ferdig, og det er så deilig å eie noe selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...